Ony

Ony

Alena Šlingerová

okres Olomouc
no tak!

homepage

111 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 21.5.2008  23:04

    Z tohoto miniaturního křížence domácího videa a animovaného filmu (animace má navrch) jde strach. A to šeredný strach ze závazků, konkrétně manželství. Škoda, že se tvůrci omezili jen na náznaky a konstatování známých pravd a nepojali to trochu šířeji.

    • 15.3.2010  22:50

    ...a nebe bylo vzato útokem – název, stejně jako celý film, působí jako přemrštěné gesto bez hlubšího významu. Tento dokument má jeden trumf, a tím je jeho protagonista. Klidně přiznám, že mi byl sympatický a těm soudruhům, které sevřel v objetí, jsem záviděla. (Já na ty plnovousy a čepice s kšiltem jednou zajdu.) Jinak je to ale průměrná propaganda a filmařský amatérismus. Fidel řeční, Fidel dostává diplom na UK, Fidel řeční, Fidel v teplákové soupravě hraje košíkovou, Fidel řeční, Fidel šťouchá maďarského tlumočníka pod žebra, Fidel řeční, Fidel laškuje s africkou tanečnicí, Fidel řeční,... a tak pořád dokola a se spoustou karafiátů... Do toho občas prostřihneme obrázky koncentráků, vietnamské války a jiných imperialistických praktik. Mezititulky s revolučními hesly jsou výtvarně řešené jak od kolotoče a k tanci i poslechu hraje Internacionála v latino úpravě. Vlastně nechápu, jak jsem se mohla nudit.

    • 26.10.2008  12:28
    13 jezer (2004)
    ***

    Docela sugestivní. Jak se ty hladinky houpinkaly, chtělo se mi i malinko blinkat.

    • 29.8.2006  20:59

    V hodnocení tohoto snímku procházím strmým vývojem. Od počátečního znechucení/divení se postupně dopracovávám k přijetí myšlenky: člověk je jen mašina, která recykluje potravu. Nesouhlasím, ale nenapadá mě, jak to vzletně vyvrátit.

    • 4.2.2007  18:56

    Potom, co jsem u knihy málem zemřela, mě film neskutečně potěšil. Nějak mi ušla ta jeho monumentálnost a stal se pro mě spíš takovým miláčkem, jenž mě jednoho dne vyvedl z myšlenek na vraždu.

    • 14.11.2009  12:00
    2012 (2009)
    **

    Digitální svět se řítí do digitální záhuby a já mám fandit bandě trotlů, aby to přežila. To jsou dneska filmy...

    • 15.4.2006  16:57

    Tento film mi trochu připomínal Bergmanovy Lesní jahody. Snad to bylo hlavně jemnou fyzickou podobou hlavních hrdinů, ale také střetem mládí a stáří, přítomnosti a vzpomínek (na nezměnitelné). Především je to velmi pěkně propletené, a tudíž dynamické, vyprávění o hazardu (a hrdinové si zdaleka nepohrávají jen s ruletou), slibech (ať už jsou to sliby lásky nebo přísaha čerstvě napraveného hráče před jeho milou i samým Bohem) a jejich neplnění. Myslím, že se nemusí zlobit příznivci zajímavých filmů ani Stefan Zweig.

    • 25.6.2010  14:44
    30 případů majora Zemana (TV seriál) (1974)
    ***

    Některé případy vytržené z kontextu celého seriálu působí hodně uboze a ideologickou manipulaci v nich obsaženou dokáže zhodnotit i malé děcko. Jako celek to ale má grády. Po zhlédnutí 14. epizody (Konec velké šance) jsem si uvědomila, že už je to na pováženou. Musela jsem okamžitě vidět další díl, protože jsem prostě neunesla Honzův stav a potřebovala, aby mu už bylo líp. U epizod kolem roku 68 moje sympatie, pravda, trochu ochably. Démonické jeptišky, kořenářky rozvracející státní ekonomiku a přestřelky s agentem Bláhou, který po plastické operaci vypadá úplně stejně jako před ní až na barvu vlasů, byly samozřejmě taky trochu trapné, ale v reinterpretaci Pražského jara už ta trapnost nějak přesáhla mez únosnosti a Honzova postava se strašně zemblematizovala. ___ Ad Studna: Většině lidí pochopitelně asi utkví postava starýho Brůny (a nepochopitelně taky ta památná hláška, která ve skutečnosti poněkud nezazní), a tak tolik nevynikne obzvláštní pitomost scénáře. Zeman spíš čaruje, než vyšetřuje. Jediné, co sám objeví, je ten ohořelý kyblíček, a to je stopa, která může netrknout opravdu jen dubčekovské kriminalisty. A to zlato za 300 000 je kde? To se rozpustilo? Nebo ho sebral Mirek Stejskal? ___ Konstantně dobří jsou herci, hudba a Jirka Hradec.

    • 6.8.2006  20:30

    Já na tenhle filmový žánr moc nejsem, ale ze 48 hodin v Paříži jsem byla nadšená. Ne že by to byl nějaký poklad, ale bavila jsem se celou dobu a až na ty trapné telefonáty s dětmi si nepamatuju žádné zbytečnosti nebo otravnosti. A navíc Morricone nikdy nezklame.

    • 6.8.2017  16:08

    Osm hlav je vyprávěno filmařskou makarónštinou, která je ve výsledku srozumitelná, chvílemi překvapivě humorná v dobrém slova smyslu a chvílemi ve špatném. Nejde o přímočarou honbu za silným biografickým příběhem, což se mi líbí, ale na druhou stranu mě film nechal poměrně chladnou. Silněji než cokoli jiného ve mně rezonuje "odrhovačka" Lagernaja v podání Jevgenije Rubilina. Asi bych se nebránila druhé projekci – v jiném rozpoložení to třeba budu vnímat jinak. PS: Trochu podobný závan čehosi jako Hlava-ruce-srdce.

    • 21.1.2006  11:47
    8 žen (2002)
    ****

    Něco tak kýčovitého a přiblblého se jen tak nevidí. Je to ale překvapivě tajemné a napínavé. Je to taková příjemná odpočinková a roztomilá detektivka s výbornou pointou obsazená skvělými herečkami. Pěkné kostýmy, dobrý humor.

    • 29.4.2017  13:05

    Trochu se ve mně ozývala koumpounofobie. Ale jinak je to roztomilá "konstruktivní satira".

    • 30.9.2007  01:07

    Srđan Dragojević je autorem předlohy a scénáře. Režie připadla tentokrát jakémusi Petrovi Pašićovi. S prvními dvěma Mi nismo anđeli to má společného jen velmi málo, což je dobře. Dvojka mě sice potěšila, ale spíš jen jako připomínka nepřekonatelné jedničky. Z trojky už jsem měla strach. Naštěstí tato pocta Rock'n'Rollu je skutečně úplně o něčem jiném, ale mé dvě lásky zůstavají: ďábel (Srđan Todorović) a anděl (Uroš Đurić). Jen škoda, že andělovi už ve dvojce tak necitlivě změnili vizáž. Původní "účes" mu slušel víc, vypadal jako kuželka, to byl styl. Ale stylový je tenhle snímek stejně ažaž. Jestli mu něco chybí, tak je to úroveň. Fetuje se, chlastá se, zvrací se, v neposlední řadě se jedí hovna, ale právě v tom je to kouzlo! Nebýt několika slabších, trošku otřepaných vtípků propadla bych mu úplně. Mimochodem, účinkuje tu kapela Let 3 (ve filmu pod názvem Tužni vetar).

    • 23.1.2006  18:54
    Aberdeen (2000)
    ****

    Docela dobrá psychologická road-movie se zajímavými herci. Jen ty melodramatické vložky včetně závěru si mohli odpustit. Jinak zase další variace na téma alkohol, drogy, rozklad rodiny.

    • 18.2.2006  15:27

    Jestli čekáte, že se v tomto filmu dozvíte něco o Warholovi, tak to se nedočkáte. Ale je to výborná dokumentární komedie dotýkající se kromě radostného civilizací nedotčeného života i sociálních a rasových problémů. Rozhodně stojí za to.

    • 19.3.2009  22:03
    Adam Kadmon (1994)

    genitální

    • 27.6.2009  10:22

    Ještě jednou mi podstrčte něco takového s označením komedie/drama a pak řekněte, že už jsem byla stará a čirou náhodou to se mnou seklo zrovna během projekce.

    • 29.8.2006  20:34
    Amen. (2002)
    ****

    Tento film má pár nedostatků, ale působivá symbolika, především motiv vlaku, vyjadřující krutost doby a beznaděj hrdinů, mě dostala.

    • 19.4.2009  14:47

    Fragmenty. Ó, jen samé fragmenty. Bohužel ne v pessoovském smyslu slova, ale v důsledku, mírně řečeno, nepěkného zacházení s tímto filmem. Ale buďme rádi, že z něj máme alespoň něco. Divácký zážitek po zhlédnutí restaurované verze sice z velké části zůstává spíš tušený než skutečně prožitý, ale přesto si tohoto díla cením. Paragraf 175 byl opravdu zrůdnost a v problematice homosexuality dodnes spousta lidí jaksi nemá jasno. Magnus Hirschfeld byl nepochybně borec a Conrad Veidt v hlavní roli se mi překvapivě taky líbil (nepůsobil na mě zvrhle). Jsem v pokušení ohodnotit Anders als die Andern i přes tu neúplnost. A to vysoce.

    • 9.1.2008  18:13

    Kdysi hodně dávno, když jsem ještě snad ani nevěděla, co je to film, natož abych věděla, co je Tarkovskij, jsem v nějaké knize narazila na fotky z Andreje Rubleva. A pořád jsem na ně pak musela myslet a šíleně jsem toužila zhlédnout ten film. Jenže já jsem opravdu všestranně neschopná, takže mi stále unikal a já si ho po několik let dnem i nocí jenom představovala. Tak. A teď to mám konečně za sebou, bylo to překrásné a doufám, že mě čeká nějaká veselejší životní etapa.

    • 18.9.2011  21:55
    Anděl Exit (2000)
    odpad!

    Je to něco jako Panika v městečku. Jenže místo postaviček indiána, kovboje a koně jsou tu postavičky feťáků, překupníků a sektářů, a tím pádem jsme ochuzeni o jeden podstatný rozměr. Škoda, že to nestálo trochu víc na pražských exteriérech a že nebyly nějak lidsky nasnímané. Takhle to se mnou neudělalo naprosto nic.

    • 21.4.2007  18:44

    Téma obchodu s dětmi je zpracováno ve filmu, který od začátku do konce opojně poletuje mezi drsným dokumentem a nadzemskou poezií. Úvodní scéna, kde se anděl snáší na cikánskou osadu, je tak nepopsatelně krásná, že mě pro celý film tak trochu přiopila. Příběh a jeho věcnou korektnost jsem tedy nebyla s to vnímat nějak s kritickým nadhledem (Také samozřejmě proto, že v reáliích se vyznám pramálo.). Ljubiša Samardžić v hlavní roli mi sice nijak extra nesedl, ale nakonec je to dobře, protože kdyby se mi ještě k tomu všemu zalíbil, asi by mi puklo srdce. Anděl strážný je jeden z mých nejslzavějších filmových zážitků (A nejdojemnější je Paskaljević jako vždycky ve vlaku.). Jsou tu velmi silné detaily a krátké momenty (slepý žebrák, ovce, …), stejně jako rozsáhlejší kruté sekvence (kamera: Milan Spasić). Herci jsou úžasní. Hudbu složil legendární Zoran Simjanović (Maratonci, Otec na služební cestě, Sud prachu atd. atd.). Obzvláště zajímavá je herecká a pěvecká účast Šabana Bajramoviće, muže s neuvěřitelnou minulostí.

    • 11.11.2008  22:51

    Tomáš Klus je šikovnej kluk. Takovou písňovou přísavku, jako je Malčik, jsme tu snad neměli od dob Zítra se bude tančit všude. Nicméně právě hudební motiv se mi nakonec líbil na celém filmu nejvíc. Alespoň má narozdíl od scénáře nějakou dynamiku a rytmus. Příběh je mimořádně slabý a ubíjející, rozbíhá se hned do několika slepých uliček. Taky mě mimo jiné dostalo to křečovité líčení ruských vojáků jako normálních prostých chlapců, které se tváří jako objev Ameriky. Postavy jsou ploché, některé zbytečné, herci jaloví a... A uf. Trapas.

    • 24.10.2005  22:49

    Tahle pohádka se moc nepovedla. Krátce po jejím zhlédnutí jsem skoro zapomněla, o čem to bylo, ale ovčí hlava ve mně zůstala. To je docela síla.

    • 15.1.2012  00:21

    Už je to pár let, co jsem četla Olbrachtovu předlohu, ale pořád jsem přesvědčená, že to vůbec není špatná kniha. Pamatuju si, jak mi postava Anny připadala uvěřitelná a pochopitelná, jak byl její vztah k Toníkovi živočišný, jak jim postel voněla ocelí. Co se s tím vším stalo v režii Karla Steklého? Něco strašného. Anna je tu epizodní venkovskou husou, která se úplně ztrácí ve sledu davových scén. No, některé jsou docela působivé. Většinu té neskromné stopáže ale tvůrci vyplácali na úmorné schůzování a nejdebilnější dialogy v dějinách kinematografie.

    • 26.10.2005  11:41

    Woody Allen jako vždy skvělý. Je to taková vážnější komedie o jednom problematickém vztahu. Zajímavé myšlenky a názory na život, občas pronášené přímo do kamery, jsou střídány přakvapivě šílenými scénkami, jako je vraždění pavouků v koupelně, zmaření "kvalitního kokainu z Kalifornie" nebo boj s korýši. Allen dosáhl toho, že divák "spadne" do děje, aniž by tu šlo o něco jiného než je obyčejný život. A to je umění. _____ Malá perlička z pamětí Luise Buňuela: "Nakonec dodávám, abych skončil se svými americkými plány, že mi Woody Allen navrhl, abych hrál sám sebe v Anny Hallové. Nabízeli mi třicet tisíc dolarů za dva dny práce, ale musel bych zůstat týden v New Yorku. Po určitém váhání jsem odmítl. Nakonec hrál sám sebe Mac Luhan v hale kina. Později jsem ten film viděl a vůbec se mi nelíbil."

    • 6.11.2005  12:29

    Poměry Rakouska-Uherska byly za první republiky terčem vtípků snad všech našich známých komiků. Pokud se tohoto tématu chopil Martin Frič se svou typicky šílenou zápletkou, král hlášek a xichtů Vlasta Burian a další skvělí herci (Pištěk, Marvan, Plachta, Šlemrová, Nollová, . . .), musela vzniknout kultovní komedie. Příběh má velmi rychlý spád. Jenom tíha slov "císařpán je vůl" je podtržena jakýmsi zastavením času. Chytře je v tomto snímku využita také hudba, která přímo zapadá do děje. Možná by ale neuškodil bohatší repertoár melodií.

    • 7.9.2009  17:14
    Apokalypsa (1979)
    ***

    (director's cut) Připadá mi trošku nespravedlivé, že v pekle jsem se ocitla já coby divák, zatímco hrdinové filmu si jen ukrutně pomalu kráčeli/pluli krajinou sladkých barev a přeestetizovaného násilí. Samozřejmě mi bylo jasné, že od Coppoly nemůžu čekat emotivní nálož typu The Deer Hunter, ale tohle přece jen už kapku přehnal. Můj respekt jako režisér stále má, sympatií už moc ne.

    • 31.3.2008  00:40
    Armin (2007)
    *****

    Žádný vyumělkovaný art ani laciný doják. Působí profesionálně po formální stránce a přitom je tak ohromně lidský. Nemám slov. Až na úplné výjimky, které by se daly spočítat na prstech jedné ruky, se mi u filmů nedaří plakat. Ale teď brečím i při psaní komentáře. Zásah.

    • 13.4.2009  23:28
    Avida (2006)
    ****

    Bizarní obrázky a spousta lidí ošklivějších než já. Dvojice Kervern a Delépine mi přirůstá k srdci.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace