Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

dANo 

všechny recenze uživatele

Veľmi silný, miestami až ťažko stráviteľný film, ktorý sa venuje drogovej problematike. Michálek ma opäť raz celkom príjemne prekvapil a celkové stvárnenie postáv a Topolovho príbehu hodnotím ako vydarené... Výborná kamera, jediné čo mi trochu vadilo, bola trochu chaoticky načtrnutá chronológia deja. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla fakt slusna kokotina. Prvni pulku je to vsechno desne zmateny, spousta postav, zadnej pribeh, vsichni se tam tak nak motaj a vetsinou jen nadavaj, nastesti v druhy pulce uz se nejakej ten pribeh vyrysuje, ale nejak zvlast dobrej neni. Co se tyce hercu, tak ty sice hrajou dobre, ale stejne jim to moc neverite. No a pak tu je naprosto priserna, skoro dokumentarni kamera, ktera hodne stezuje sledovani filmu. Nicmene to vse dohromady dokaze docela zaujmout, takze film vylozene nenudi. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Od tohoto českého režiséra jsem prozatím viděl pouze 4 filmy, ale Anděl Exit v mých očích docela silně vybočuje. Jak obsahem, tak hlavně vizuálem. A právě různě barevné filtry se k té zvláštní a depresivní atmosféře snímku velmi hodily. Postavy mi však moc sympatické nebyly a jejich představitelé, zvláště k závěru, předváděli už poněkud příliš afektované herecké výkony, díky kterým mi pak na hlavních hrdinech pranic nezáleželo. Konec byl sice fajn, ale moc si nedokážu představit, jak by následný děj asi mohl vypadat. Ve výsledku možná nejvýraznější a nejodvážnější, avšak pro mě osobně zároveň také nejslabší Michálkův film, který hodnotím pouze průměrem. ()

Raven0 

všechny recenze uživatele

Jáchyme, Jáchyme... komu jsi to svěřil svou výtečnou knihu? Film působí dosti divně. Občas až nudně a místy se člověk opravdu ztrácí a nevěří... Ale některé světlejší chvilky to přeci jen má. Vizuální stránka je více než zajímavá a obzvlášť potěší sympatické herecké výkony Kláry Issové či Evy Holubové. Jinak je to spíše zklamání. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

S osobitě osvěžující strukturou vytvořil Vladimír Michálek filmové drama současnosti Anděl Exit. Jáchym Topol, autor literární předlohy i scénáře, patří k nejzajímavějším postavám české umělecké scény. Na intenzivní rodinné vlně nadání a schopností tvoří slova, která se odhodlaně zavrtávají do hlav. Jeho texty jsou naléhavé, rozpolcené a vládne otevřeností a výstižností dilematu a vnitřnímu střetu. Unikátní a vibrující nálada Topolových textů ožívá v postupu expresivního zdůrazňování a zneklidňování, těsně se přimyká k postavám a nahlíží do vnitřku myšlenek strachu a očekávání. Druh marnosti a vnitřního tápání ožívá v obrazech, slovech, všeobecném neklidu, intenzitě pohybů, smyslnosti, pokušení, útěku a volání. Myšlenky se strachem, všedností a snahou. Pokusem po úniku z ubíjejícího stereotypu spořádaného života v područí a diktátu a konzumní pseudohodnoty jsou nahrazeny zážitkem, přítomností a hledáním záchrany a ztracených ideálů. Anděl Exit mistrně odkrývá stav mysli, která se nechce smířit s prázdnotou skutečnosti a ztrácí se ve složitém geometrickém tvaru hledání alternativních možností. Hodnota a náhražka, jsou nesnadné k rozeznání, při hledání občas splynou, občas klamou, převrací, ničí a přináší naději i zklamání. Hlavní postavou příběhu je mladý Mikeš (zajímavý Jan Čechtický), osamělý ve svém životě, nedočkavý ve své volbě, slabý ve svém podlehnutí pokušení, bezprostřední ve své spontánnosti, zmatený ve svém cíli a cestě. Nespokojenost a strach jsou nerozluční společníci v odyseje života, naděje a marnosti. Láska je sobecká kurva, využívá a po vytěžení zahazuje a boří. Hlavní ženskou postavou je mladá Kája (velmi dobrá Klára Issová) na rebelské vlně mladického vzepření se fungování světa dospělých. Alternativa zážitků je nebezpečná v naprostém propadnutí čemusi, co dává smysl alespoň na jeden jediný malý okamžik. Záchrana se stává zkázou. Druhou hlavní ženskou postavou je Jana (dobrá Zuzana Stivínová), nová Mikešova sousedka. Je cílem i prostředkem, je možností, příslibem i strašákem. Důležitou postavou je Mikešův kamarád Lukáš (příjemný Vojtěch Pavlíček), pokušitel, který mámí, přesvědčuje, tápe, chybuje a ztrácí se uprostřed rozervanosti světa uvnitř vlastní duše. Z dalších rolí: svérázný a autoritativní domácí činžovního domu Machata (dobrý Pavel Landovský), jeho manželka s originálním přístupem k možnostem vlivu a obohacování (velmi dobrá Eva Holubová), nevinná Naďa (zajímavá Žofie Hradílková), svou náročnou prací navždy poznamenaná vrchní sestra (dobrá Věra Galatíková), ochotný služebník Machatovy manželky Lurija (Pavel Zajíček), či Mikešův parťák alternativní cesty Trevor (zajímavý Trevor Steele Taylor). S touto formou Michálkova filmového dramatu jsem spokojen. Těsně přistupuje k postavám a divákům, pomocí obrazové naléhavosti je navozena jedinečná atmosféra, která umožňuje beze strachu vstoupit do skrytých myšlenek života a vzdoru proti ubíjející prázdnotě odevzdanosti ve všednosti. Je to jedna z cest, po kterých má filmový svět kráčet a následně vylepšovat. () (méně) (více)

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)
  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)

Reklama

Reklama