Recenze (1 079)
Elvíra Madiganová (1967)
Krutý! Vytvoříš snílkovský Ráj v Expozici a pak do postav pomalu zasekáváš nůž tvrdé reality až do nečekané Tragédie... E.T. romance. [kino Atlas]
Údolí včel (1967)
Řád asketických rytířů, to je banda šejdířů. A když s matkou se znovu shledáš, tak to kámo třeba nedáš... Když syn se vzpouzí s netopýry, tak kašli Bohu na papíry. Krve tu je pomálu, buď psi či hod o skálu. Oooo sladký středověk bez cukru!
Ďáblova past (1961)
Krásná poetika, která by si možná zasloužila i pět hvězdiček, ale ten zvláštní politický obrat mnicha nebo co to bylo za exota (teda asi kněze) jsem nějak nepobral... Postava starého mlynáře taky vyznívá poněkud do ztracena, ač působila v několika scénách dost zajímavě.
To se mi snad zdá (2023)
Marketéři tohoto filmu by měli dostat přes držku, neboť ve mně vzbudili zcela nerealistická očekávání a donutili mě na to jít. Ale finanční ředitel je asi i tak pochválí... Tento film je totiž přesně to, co se sám snaží kritizovat a parodovat, tedy dosti prázdnou nadutou celebritou, která krom pár zajímavých vedlejších linek a probliků nic moc nenabízí a rozhodně to není moc vtipné. Škoda, že ta scéna s Dylan Gelula skončila tam, kde skončila, to byla osudová chyba hlavního hrdiny a měly by se mu o tom zdát noční můry. [kino Atlas]
První den mého života (2023)
Velmi osvěžující a hluboký film s existencionální filozofickou tématikou. Jen ten povrchní motivátor mi nepřišel úplně dotažený a pochopitelný... Ale možná to byl záměr :) Trochu mi to připomínalo Votočkův film Na křídlech slávy (1990) . V kině mě i dost bavil obsedadlo sedící pán, který několikrát řekl, že to je totální hovadina, ale kvůli doprovodu vydržel až do konce a od začátku titulků sypal do éteru jednu nadávku za druhou. Tak jsem zvažoval, že mu řeknu, co si o tom filmu myslím já, ale nevím, zda by mu to zvedlo náladu... Možná mu pomůže ten týden k dobru. [kino MAT]
Wonka (2023)
Hezké detaily, poučky a slušná parafráze kartelu, ale jako celek mi to přijde šíleně mechanické, že místo čokoládového čaroděje ve výsledku sleduju spíše nepříliš zdatného pouťového kouzelníka... Písničky, vizuál, Umpalumpové i Wonka v Burtonově verzi byly mnohem lepší.
Tori a Lokita (2022)
Pokud by to byl dokument, tak je to skvělé, ale takhle se to fakt blbě hodnotí... Nepříjemné a zároveň hodně silné.
Mnichovy memoiry (1922)
Zajímavá atmosféra i při minimu postav díky expresivním hereckým výkonům. [Ponrepo, 35 mm, živý klavírní doprovod]
Skleněná oblaka (1958)
Atmosféra fajn, ale jinak jsem to asi nějak úplně nepobral.
Holubice (1960)
Hodně krutopřísný.,