Recenze (141)
Wall Street (1987)
Přesný popis burzovního obchodování. Dobrý scénář a kvalitní výkony Ch. Sheena a Michaela Douglase. Pokračování, se obávám, nenapodobí úspěch prvního filmu. Co také točit po krizi o finančních trzích, že.
Předčítač (2008)
Krásný příběh a velice důležitý film, pro pochopení Německa a jeho vypořádávání se s druhou světovou válkou v šedesátých letech. Kate Winslet se opět svlékla (více než dost:-)... Uvítal bych kratší stopáž. A možná by neuškodilo i trochu více akce ale jinak se na předčítače rád znovu podívám.
Billy Elliot (2000)
Billy Elliot. Britanie 80. let "tchatrismus" a sociální problémy v chudé velšské oblasti. Život malého chlapce bez naděje na budoucnost. Nuda, box, stávky, nepokoje. Až jednou tenhle kluk zjistí, že cesta z "díry" by mohla vést přes tanec. Hořko-sladký film doporučuji všem lidem bez předsudků. Výborná hudba (Clash-London calling, punk, ska). Skvělá kamera. Vhled do britských dějin 2. poloviny 20. století. Zajimavé kostýmy. Pro mě 95 %...
Člověk proti zkáze (1989)
Výborný životopisný film o Karlu Čapkovi. O naší velikosti (bratři Čapkové, TGM, novináři Lidových Novin, prvorepublikoví spisovatelé) i malosti (udavači, fašizující pravice etc.)... Film vznikl ještě za socialismu ale je zde vidět, že v samém závěru, kdy už pukaly ledy. Jednu výhodu to má a to autentické exteriéry (všechno zde bylo v 80. letech zachováno jako z roku 1938), omšelost byla snad ještě větší. Co se týče výkonů exceluje samozřejmě Josef Abrhám a pak role Masaryka, takto si představuji našeho prvního prezidenta. Pro mě jasných 5*!
Černá kočka, bílý kocour (1998)
Ďábelské tempo, výborna hudba - dechovka (!sic), Romáci od Dunaje a Kusturica ve svém živlu. Kdybych chtěl pobavit přátele a pustit jim film, který 100 % zabere bude to tohle... opá
Smrt krásných srnců (1986)
Prošek a řeka. Hrozba nacismu. Příroda. Poetika a koncert českých herců. Kachyňa ve své nejlepší formě. Pan Heřmánek v životní roli. A k tomu excelentní R. Hrušínský. Takové filmy nám závidí celý svět. Tohle si pustím, když si chci odpočinout. ... zakončím parafrází z jiného filmu: "Alpy tě ohromí ale tohle tě dojme"
Lola běží o život (1998)
Strhující tempo. Reálný čas, současnost. Hra o minuty. Jak málo je takových filmů, někdy se mi zdá, že 90 % světové produkce se obrací k historii...
My děti ze stanice Zoo (1981)
Už je to dlouho co jsem tohle drama viděl. Ale pořád na mě působí ten "feeling" Berlína a zapomenutá generaca, která vlastně sloužila jako pokusný králik všech dalších vln "feťáků"... Smutné ale i krásné.
Baader Meinhof Komplex (2008)
BMK jsme viděli v liduprázdném oku já student historie, kamarád pedagog. Musím říci, že se nám oboum film líbil ale práv pro popisnost musím dát jen 4*... je to důležitý film, výborný film ale umím si představit, že se jím i někdo inspiruje. Myslím, že tvůrci by měli svou energii vrhnout do něčeho pozitivnějšího.
Roger a já (1989)
Dosti drsný dokument M. Moora o tom jak z kdysi centra automobilismu USA udělali kapitáni průmyslu město bez budoucnosti. Tady vidím počátek jeho tažení proti neoliberální pravici. Přeci jenom on se v tom městě narodil a žil a jeho přátelé, příbuzní a známí trpěli pro povyražení mocných tohoto světa. Musím přiznat, že jsem na straně Michaela Moora :)