Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (5 402)

plakát

Řím - Krádež ze Saturnova chrámu (2005) (epizoda) 

Tak jsem to v minulém dílu trošku zakřikl, když jsem si pochvaloval svižné tempo s minimem zbytečných odboček. V tomhle dílu už vatička dostala trošku prostoru. Zejména mě nebaví uměle natahovaná linka ohledně "syna hlavního hrdiny". Taktéž mě neskutečně začal srát herecký projev Polly Walker. Ta čůza nemá ani zblo hereckého talentu a na ten její afektovaný projev je hrůza pohledět. Chápu, že byla do seriálu obsazena hlavně proto, že ráda provádí exkurze do zoologické zahrady a nejraději ukazuje kozy a bobra, ale je to na úkor kvality a tvůrci testují diváckou snesitelnost. Snad ta píča brzy zdechne. Taková trošku političtější epizoda, což by tak nevadilo, kdyby se takovou část stopáže neřešily píčoviny.

plakát

Řím - Sova v trní (2005) (epizoda) 

V minisériích jsem si našel velkou oblibu. Přestože seriál zpracovává na události nesmírně bohatou epochu lidské historie, tak díky omezenému počtu dílů nezbývá čas na nějaké nudné a nehybné kecání. Místo toho má děj obrovský spád a je na události nesmírně bohatý. Tvůrci zvolili tempo, které mi naprosto sedí. Zajistili, aby se diváci neztráceli v ději a přitom nedostali šanci se nudit. Žádné nadbytečné kecy a píčoviny. Vždy hezky k věci, a to vše obohacené špetkou uvolnění a nadhledu díky nesmírně sympatickému duu hlavních hrdinů, kteří drží kostru vyprávění a události krásně spojují. Tohle se zase jednou HBO hodně podařilo. Lepší 4 kousky.

plakát

Řím - Jak Titus Pullo způsobil pád Republiky (2005) (epizoda) 

Pálím téměř plnou. Opravdu luxusní seriál. Neskutečně mě baví mnohovrstvost pletichaření na nejvyšších místech v Říme a obrovská syrovost děje, takže seriál dokáže v rámci možností rekonstruovat antickou atmosféru tak, jak si antiku představuji. A do toho všeho nám zasahuje také troška té náhody. Líbí se mi, že je příběh vyprávěn z pozice dvou rozdílných vojáků. Divák tak dostává možnost nahlédnout do všech společenských sfér tehdejšího Říma, což je skvělé. Nechybí kupříkladu spousta oblíbené volnočasové aktivity té doby - sexu, kdy spával kdekdo s kdekým. Všude je k vidění spousta brutality a surovosti na straně jedné a současně i intrik a podvodů na straně druhé. Zatím se skvěle bavím a vzdělávám současně.

plakát

Řím - Ukradený orel (2005) (epizoda) 

K antice to moje srdce vskutku táhne a mám dojem, že jsem zase a znovu svědkem kvalitní HBO nadílky. Pilotní díl byl velmi dobrý. Nechybělo pletichaření, pár kvalitních záběrů z bitev a především se dostalo i na (obzvlášť v antice) velice oblíbenou volnočasovou aktivitu - sex. Nebylo třeba žádných zdlouhavých úvodů do děje, neboť seriál zpracovává události dobře všem známé. Za mě tedy rozhodně spokojenost. Moc rád jsem viděl znovu známé tváře kupříkladu ze seriálu GoT. Necítím se seriálem nějak významně okouzlen, ale jsem spokojený. Pilot splnil svůj účel, určitě mě navnadil na další díly. Lepší 3 kousky.

plakát

Noc na Karlštejně (1973) 

Nosný příběh je nekonečný průser a ubíjející nuda. Legenda o zřízení "pussy free zóny" na Karlštejně, měla být za těmito zdmi také navždy pohřbena. Naštěstí vše do určité míry kompenzuje vskutku vynikající hudba, občasná vydařená hláška a příjemný situační humor zprostředkovaný vtipným duem Matuška - Kopecký. S příchodem žen byl pohřben i veškerý humor. Úvodních 20 minut bylo parádních a postupně kvalita padá. Díky příjemně krátké stopáži snímek skončí dřív, než sklouzne k debilitě. Věčná škoda, že do toho tvůrci nějaký děj vůbec motat zkoušeli. Za sebe pálím 3 ušmudlané kousky, které jsou opravdu pouze odměnou za výše vyjmenované prvky. Bavily mě pouze některé vybrané pasáže a situace. Z filmu jako celku jsem zklamaný, po většinu stopáže je nicneříkající a nudný.

plakát

Jan Hus (1954) 

Jan Hus je v podstatě tak trošku ztělesněním mě samotného, takže si mě snímek tématem určitě získal. Taková středověká konverzačka o tom, jakou cenu je člověk ochotný zaplatit za to, co považuje za pravdivé a správné. Zároveň zřejmě jeden z prvních historicky zaznamenaných velkých a významných bojů člověka proti zkorumpovanému systému, a to rovnou proti tomu nejvlivnějšímu své doby - proti církvi. Věčná škoda, že se takových odvážlivců nenašlo v naší historii více. Vždy na mistra 6.7. rád zavzpomínám při každoročním dni volna. Moc se mi líbily kostýmy i solidně přichystané kulisy a prostředí (na dobu vzniku filmu). Trošku problém jsem měl s hereckým projevem, kdy jsem měl pocit, že se herci chovají jako lidé z doby vzniku filmu (50. let), nikoli jako lidé z počátku 15. století. Samozřejmě se můžeme jen dohadovat, jak se chovali a jaké hodnoty lidé vyznávali ve středověku, neboť existují jen zevrubné záznamy, jejichž autenticitu již nikdo nikdy zaručeně nepotvrdí, nicméně jsem měl prostě pocit, že se v zúčastněných příliš otiskla povaha lidí a doby vzniku filmu namísto simulace středověkého života, ale to je obecně problém snad všech historických filmů. Každopádně se mi snímek docela zamlouval a ani dlouhá stopáž mi zásadně nepřekážela. Navíc jsem si rád doplnil ve vzdělání určité souvislosti spojené s tématem filmu a vedlejšími postavami - tedy pokud Vávra a Jirásek nekecali. Jinak je s podivem a politování hodné, že ani více než 600 let po Husovi, se situace ve světě dramaticky nezměnila. Lepší 3 kousky.

plakát

Epilogue: Kingdom Come: Deliverance (2018) 

Po dokumentární stránce se nejedná o něco závratně podařeného (tak nějak bez ladu, skladu a cíle), ale zachraňuje to a kompenzuje stále dostatečně zajímavé povídání zúčastněných. Dozvuky a vliv hry pro mě osobně nebyly sice až tak zajímavé jako situace a poměry v době jejího vznikání, nicméně tvůrce se dá poslouchat stále, protože jejich povídání je pro mě osobně velmi zajímavé a především s nimi sdílím smysl pro humor. Warhorse přeji mega moc úspěchů, protože se mi hrozně líbí, jakou cestu si zvolili a hlavně s jakou filosofií přistupují k hrám samotným. KCD pro mě osobně bylo (i přes technické nedostatky) brutálně dobře zmáknuté dílo. Je mi nesmírně sympatická především jejich odvaha, která byla vzhledem k tématu a prostředí hry nezbytná k dosažení takhle dobrého výsledku. Na této databázi bych měl ovšem hodnotit dokument a ten není zpracovaný vůbec dobře. Mám pocit, že jsem sledoval koláž náhodných záběrů. Mám dojem, jak kdyby jej seskládat pomalu ani nebylo z čeho. Takové nějaké putování Warhorse studiem bez cíle. Přesto pálím 4 kousky, protože zajímavost obsahu stejně nakonec všechno přebíjí.

plakát

Vykoupení - Zrození Kingdom Come: Deliverance (2018) 

Díky Bohu za Daniely Vávry a jim podobné, že svým přínosem zachraňují skomírající herní svět. Se hrou samotnou jsem strávil hrubě přes 100 hodin a byl jsem nadšený. Nikdy nepochopím ty rádoby kritiky (čti zakomplexované čuráky), kteří hru odsuzují za slabší technickou stránku, glitche a bugy. To jsou tak neuvěřitelně nepodstatné prkotiny, které jsou způsobeny v podstatě pouze nedostatkem času a prostředků (finančních i lidských) při vývoji. Obrovskou poklonu skládám za celou filozofii hry. To je něco, co žádný patch neopraví. Ta když je na hovno, tak je v prdeli celá hra. KCD bych neoznačil ani tak za RPG, jako spíš za velice důkladný simulátor života ve středověkém Česku. O simulátor nejvěrnější, jaký dosud spatřil světlo světa. Celé pojetí hry, příběh, historické zasazení, historické postavy, inovativní a velice propracovaný bojový systém, naprosto pohlcující atmosféra, kdy máte pocit, že se skutečně procházíte středověkou českou krajinou... Mohl bych tu jmenovat do rána. Zkrátka je to produkt s obrovským srdcem a duší, který si zaslouží maximální uznání a byl bych moc rád, kdyby se hry více ubíraly právě tímto směrem. Moc bych si přál, aby tato hra vytyčila jakýsi nový herní směr, jehož obdivovatelem se chci stát. Jo a dokument byl zpracovaný moc hezky. 98 minut napumpovaných zajímavostmi. Dana Vávru a spol, bych dokázal poslouchat celé hodiny. Opravdu mimořádně zajímavé pozadí vzniku celé hry. Nezbývá než doufat, že THQ Nordic bude Warhorse nechávat v jejich konání volné ruce.

plakát

Roky a roky - Epizoda 6 (2019) (epizoda) 

Po nemastném úvodu musím uznat, že poslední 2 díly byly opravdovou peckou. Tvůrci nám představili velice zajímavou vizi budoucnosti, se kterou se sice na všech frontách neztotožňuji, nicméně vyloučit ji není možné a je vítaným zdviženým ukazováčkem vůči všem z nás. Vždy je příjemné vidět film nebo seriál, který zaměstná vaši mysl a přinutí vás k vážnému zamyšlení nad současným životem a jeho dalším vývojem. Z tohoto ohledu tvůrci u mě rozhodně uspěli, protože osobně mám o čem přemýšlet na hezkých pár dnů. Trošku jsem měl problém vstřebat ty neustále omílané stereotypy. Působí to na mě, jako by měly seriály předepsané kvóty na to, kolik negrů, rákosníků, mexikánců, buzerantů a transexuálů se musí v každém dílu objevit. Je to totálně otravné a zbytečně to v divácích vzbuzuje nenávist vůči těmto menšinám. Taktéž je ze seriálu cítit, že na židli sedí žena, protože to celé tak trošku zabočuje k feminismu, což ovšem není na škodu, protože se tam otáčí i budoucnost a přidává to seriálu na autenticitě. Nejsilnějším prvkem celého seriálu je luxusní soundtrack, za který si Murray Gold zaslouží tu nejvyšší pochvalu. Musím s ohledem na poslední díly změnit názor. Zhlédnutí další potenciální série nevylučuji.

plakát

Roky a roky - Epizoda 5 (2019) (epizoda) 

Spoilery! Tvůrci se konečně odklonili od ubohé vztahovky a poprvé divákům představili i něco víc. Za mě tedy rozhodně nejlepší děj a úmrtí buzerantů jsou pouze ku prospěchu věci. Nejenže už nejsou k vidění ty jejich nechutné kratochvíle, u kterých se nedalo jíst, ale náramně to prospělo ději, kdy se konečně děje něco zajímavého a konečně v tom vidím to pověstné bu bu bu horších zítřků, do kterých zcela evidentně směřujeme. Nezbývá než se těšit a doufat v důstojné finále. Slabší 4 kousky.