Recenze (1 144)
Omámení a zmatení (1993)
Teenagersky naivnučká osviežujúca esencia pure mladosti. Štvrtá hviezda za nadpozemský soundtrack. Ľúbim ťa Richard.
Jen Bůh odpouští (2013)
Neónový sen ktorý je ľahké hodiť do odpadu a rovnako ľahké mu hodiť 5hviezdu. Je ľahké ho považovať za pseudointelektuálny grc a rovnako ľahké ho ticho obdivovať. Rovnako ako pri nedávnom Drive ohuruje onanisticky dokonalý vizuál, briliantným Martinezovým soundtrackom povýšeným na JEDINEČNÝ psychedelický zážitok. Chýba mu síce Drive-ácka nežná poetika, do chladne zúrivej škrupiny bolo miesto nej vsadené rovnako živočíšne jadro. Celkovo veľmi divná záležitosť - no presne také mi chutia. Takmer nemožné objektívne ohodnotiť, kým nezhliadnem druhý krát tak volím 4*
Ukradené Vánoce (1993)
Krásny farebný vizuálny kolotoč, perfekcionisticky vyladený, so zdravou jednohubkovou stopážou a hlavne ako vždy Burtonovsky k zulíbání. Roztomilá hračka, osobne pre mňa o niečo bližšia ako Timova nevesta. A Jack je strašné hovado :)
Šňup (2002)
Aneb ako by vypadalo requiem keby ho natočil Quentin. Postavy skvelé, scenár dobrý, trochu úchylné, trochu zábavné, trochu smutné a hlavne nesmierne úprimné. U mňa najväčšie prekvapenie poslednej doby a spolu s trainspottingom jedno z najlepších filmov o drogách aké som videl, treba prísť tejto tématike a komunite na chuť, naladiť sa na jej vlnu a neodsúdiť ju hneď iba preto že "Drogy jsou špatné, áááno?" 4,5* PS: Ale mám asi zvláštny výber na štedrovečerný film.
Strach a hnus v Las Vegas (1998)
Hangover je oproti tejto šialenej sfetovanej jazde suchá neoriginálna hollywoodska kaša (a to mám hangover rád). Cynicky uletená historka o dvoch fetkách ktoré si prišli zablbnúť do mesta hriechu. Civilne trafené, (možno až moc) prirodzene zahraté, proste americký sen v hippies prostredí do ktorého sa kedykoľvek rád vrátim :)
The Ugly (1997)
Na novozélandský nízkorozpočťák veľmi profesionálne a veľmi silne spracovaný horôrik, akýsi 90tkový mix jahniatok a novšieho maniaka. Smutne-desivá atmosféra, máličko (ale dobre zahratých) postáv, čierna krv, úprimné emócie a béčkoidne-zaujímavý záver. Po všetkých smeroch veľká spokojnosť :) Som príjemne prekvapený o akú vyspelú vecičku išlo :)
Vynález (2004)
Toto som prvý krát videl pred siedmimi rokmi (ako šestnásťročný), vtedy sa mi cez túto pomerne komplikovanú intošskú konverzačku nepodarilo preniknúť, nudila ma a odmietol som ju ohodnotiť. Rokmi však toto matfyzácke, minimalisticky low-budgetové scifi dráždiace divácku zvedavosť získalo u mňa na hodnote. Jeden z tých naozaj pekných a vrstevnatých dôkazov toho, že aj s malým gašparkom (rozpočtom?) vieme urobiť veľké divadlo. Carruth je pôsobivý auteur.
Strašáci (1971)
70tkovo oduševnená a odvážna majstrovsky vygradovaná znepokojivá home invasion, ktorá si aj popri svojej živočíšnosti a agresívnosti zachová maximálne serióznu a depresívnu tvár. Dnes už má máloktorý film také gule.
Neviditelný muž (1933)
V svojej dobe určite revolučné, efekty perfektné. Inteligentne natočená hračka plná nápadov ktorá už síce úplne nevyrazí dych, ale napriek tomu aj 80 rokov po natočení dokáže príjemne prekvapiť. A povedzte mi prosím že som nebol jediný kto mal chuť zastreliť tú starú uvrieskanú pizdu :)
Země bez zákona (2012)
Gangsterská pochutina, režijne, scenáristicky, hudobne a herecky vyboostovaná na strhujúci žánrový dezert. Nie dokonalé, ale nesmierne pestré a príjemné. Pritlačiť na pílu, predĺžiť stopáž na tri hodiny, rozvinúť postavy (Ešte viac, nie že by boli nedostatočné) a mohlo by ísť o masterpiece.