Recenze (1 144)
Upír Nosferatu (1922)
Moc pekné spracovanie Draculu. I keď trochu moc zdĺhavé.
Avengers: Age of Ultron (2015)
Rutina.
Nič nekrváca večne (2003)
Slovenský hybrid Upíra z Nosferatu a Chaplinovských grotesiek. Síce aj 75 minútový skrátený director's cut má pomerne dosť hluchých miest ale inak tento vyladený a vtipný projektík priam nemá chybičky.
Kingsman: Tajná služba (2014)
Bondovský scenár za 3*, über fucking cool spracovanie za 5*, Vaughn zdokonaluje svoj rukopis a iba potvrdil, že je jedným z nových kráľov subžánru. Niekde po Tarantinovej pravici :)
Socialistický Zombi Mord (2014)
Na amatérsku tvorbu veľmi pekná práca s rekvizitami, dobovou atmosférou a krvavým makeupom, trochu horšie už na tom film bol s príšerne prehrávajúcimi hercami a nepríjemne digitálnym záverom. No i tak cieľavedomá (je vidno že chalani žánru rozumejú) jednohubka, ktorá vzhľadom k nízkemu rozpočtu je najsilnejšia v momentoch, kedy sa neberie vážne (tj. bohužiaľ prekvapivo dosť málokedy) a chcelo by to prestrihať aspoň o 20 minút.
Království - Série 2 (1997) (série)
Lars tlačí na pílu, jeho humor je ešte černejší, nemocnica je ešte zvrhlejšia, ľudia a poloľudia umierajú, umývači riadu všetko aj naďalej komentujú a nikomu nič nepríde divné. Akurát to zahrávanie sa s divákom je tu až trochu príliš over the top (na mňa až príliš často klame, zavádza) a vôbec, ako celok už Riget II nefunguje tak precízne ako prvá séria a aj atmosféra je tatam. Napriek tomu som za kráľovstvo rád, jeho mikrovesmír je sympatický a zaujímalo by ma, kam až by sa vyvinul keby vznikla 3. (4.? 5.?) séria. Stig Helmer je GENIÁLNA postava.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Tieto "tradičné" Spielbergovky/Lucasovky ma bavia, očarujú svojou žánrovou čistotou a detskou naivnosťou, avšak určite nemôžem povedať že by ma nejak odrovnali. Holt, to už je risk, ktorý musí človek, pozerajúci jeden z najväčších kultov, v "neskoršom veku" prijať. Keby to vidím ako dieťa, 5hviezda by bola jasná.
Království (1994) (seriál)
Lars si znova robí prdel z diváka a tento po všetkých smeroch zaujímavý a pútavý žánrový guláš mu šlape ako úchylné švajčiarske hodinky (hoc zozačiatku mi robila kamera problém), i keď priznávam že mi ostáva záhadou čo chcel autor uleteným príbehom naznačiť (dáva viac otázok ako odpovedí). A záver už potom bol jedno veľké (a príjemné) WTF. Teším sa na druhú sériu a zbožňujem postavy umývačov riadu. PS: Keby takto vypadala ordinácia v ružovej záhrade, pozerával by som ju.
Elfen Lied (2004) (seriál)
Elfen lied obsahuje mnoho dobrých momentov a má potenciál, akurát ten (na mňa až moc absurdný a uletený) príbeh o neviditeľných rukách akoby slúžil iba ako zástierka pre chladnokrvné krvavé scény plné odrezaných končatín a japonsky-fetišistickej infantilnej roztomilosti, pričom navyše tieto dva prvky spája do tak bezcitnej kombinácie až sa stáva často vyložene protivným. Potom sa človek s tým tragickým príbehom ukrivdených outsiderov má problém stotožniť a precítiť scény ktoré majú byť silné. Ale záver pekný. A skvelé intro.
Konkurs (1999)
Lost Highway po Japonsky.