Recenze (1 144)
Persepolis (2007)
Príjemne osobné a moc pekne animované, ale hlavná hrdinka mi príde trochu príliš do seba zahľadená a hlavne mi tématika vyrastania v neslobode (našťastie) nie je až tak blízka. Skôr som sa nudil, uvidíme, o pár rokov a pár životných skúseností bohatší možno docením viac.
Daft Punk Unchained (2015)
Nie-až-tak výnimočný dokument o výnimočnej kapele. Ale podstatu vystihuje. 3,5*
Přes kosti mrtvých (2017)
Tak ako ma väčšina filmu zahriala svojou ľudskosťou ma záverečný twist nechal v pomykove, o čo v tomto scenári vlastne išlo. Prekvapivé áno, ale prečo?
Křehká identita (2012)
Slovenskí národniari ako fanatická a do seba zahľadená sekta bez akéhokoľvek kontaktu s realitou. Bolestivé sledovať, keby som tento dokument videl ako cudzinec, v živote sem nepáchnem. K vyššiemu hodnoteniu mi ale chýba silnejšie autorské uchopenie, naznačenie postoja (aj keby len neverbálne, ako v novšej Cooltúre).
Pátá loď (2017)
Citlivá, skromná a hlavne prekvapivo vyspelá malá dráma o predčasnom dospievaní. Sympatickí detskí herci a poetický záver ma potešil! (Sequel Šulíkovej záhrady?)
The Invitation (2015)
Tieto paranoidné thrillery môžem, ale the Invitation je, okrem pomerne hustého finále, nudná a predvídateľná rutina.
Kubo a kouzelný meč (2016)
Škoda takto krásnej animácie na tak doslovný a slabý scenár.
T2 Trainspotting (2017)
Dôstojná prehra. Vynikajúco zhmotnený priemerný scenár, ktorý svoje najsilnejšie momenty čerpá z jednotky. Boyle sa takmer nepokúša o nič viac než nostalgické ohliadnutie sa na kult ktorý stvoril a ktorý tak dokonalo zadefinoval škótsku generáciu 90s. Dnes mi to stačilo. A bavil som sa. Scéna s klokanmi ma vizuálne úplne dostala. Ale ako pokračovanie Trainspottingu to neberiem a nevidím jediný dôvod pozerať ho znovu, čo sa o prvom dieli určite povedať nedá. 3,5*
Blair Witch: 20 let poté (2016)
Len tak tak sa prikláňam aj k tretej hviezde, za pomerne husté finále a za to, že jediné, čím robí nová striga hanbu tej starej, je priveľmi explicitné zobrazovanie zla. Avšak i tak - maximálne zbytočný film.
Slavnost v botanické zahradě (1969)
V jednotlivých detailoch originálne, kúzelné, ako celok sa mi zatiaľ tento priam surealistický, ukričaný chaos zatiaľ nepodarilo rozlúsknuť, možno nabudúce.