Recenze (205)
Osudová přitažlivost (1987)
Když v roce 1996 dělali tvůrci 101 dalmatinů casting na roli hlavní záporačky Cruelly De Vil, Glenn Close byla zřejmě jasnou volbou :)
Absurdistán (2006)
Po většinu filmu se ve mě odehrával boj, jestli se mám smát nebo brečet. Každopádne námět: 5* zpracování: 3,5*
Dědictví aneb Kurva se neříká (2014)
Tak jenom doufám, že si timhle filmem Polívka vydělá dostatek peněz, aby mohl splatit všechny svoje reálný dluhy a nemusel nás otravovat ještě trojkou. Uznávám sice, že pár světlejších momentů se ve filmu objevilo (,,Nečteš Špačka?"), ale bylo jich bohužel kurva málo...
Kurt Cobain - About a Son (2006)
Neodsuzujte člověka za to, že je jiný. Neznáte jeho příběh.
Ricky Gervais Live 3: Fame (2007) (pořad)
Nebýt vyleženě nudnýho a zbytečnýho přídavku, jsem se po většinu Rickyho show bavil. A ačkoliv to po intelektuální stránce není žádná hitparáda, trochu jednoduchýho humoru přece neuškodí :)
Pravdivá fakta (2012) (seriál)
V jednoduchosti je krása :) Videa sestříhaná z více či méně běžných záběrů určitých živočichů doprávazená skvělým komentářem, který z nich dělá přesně ten typ přírodopisných dokumentů, který by vám nevadilo sledovat každý den. Pokud si nejste jistý v angličtině, na videacesky.cz je několik dílů s titulky ;)
Hannah Arendt (2012)
Čekal jsem, že film postupně zmapuje celý život této politické teoretičky, k mému údivu se však všechno točilo jen kolem oné slavné reportáže z Eichmannova soudu. Že by to však bylo na škodu se říct určitě nedá. Daná kauza je sama o sobě hodně zajímavá, tudíž si své filmové zpracování určitě zasloužila. Na filmu se mi líbí, že není jednostranný a nechá diváka utvořit si svůj vlastní názor. Můj je takový, že Hannah přistoupila k soudu s Eichmannem z čistě filozofického hlediska (což je vzhledem k jejímu vzdělání pochopitelné) a nutno uznat, že její argumenty z pohledu filozofie a asi i psychologie dávají smysl. Druhá věc však je, že bylo zřejmě chybou publikovat na začátku 70. let, kdy otázka židovství a nacismu byla ještě poměrně žhavá, dané teze v novinách, kde si je mohli přečíst běžní lidé bez filozofického vzdělání. Tito lidé jim nemohli nikdy porozumět a proto byly pochopitelné jejich reakce. Hannah by zřejmě udělala líp, kdyby o podobných věcech pouze diskutovala se svými kolegy ve filozofických kruzích. Avšak na druhou stranu podle jejího charakteru by se zřejmě retrospektivně nerozhodla jinak, což ostatně říká i ve filmu. Každopádně se jedná o skvělý snímek na přemýšlení.
Jistě, pane premiére (1986) (seriál)
Za 3 roky studia politologie na VŠ jsem se toho o politice nenaučil tolik, jako od Sira Humprheyho v 5 sériích Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére :)
Okamžik zkratu (2012)
Mohlo by se to zdát pouze jako další z řady filmů o nástupu nové drogové mafie, ale přesto existuje něco, co činí Okamžik zkratu nějak vyjímečným. A tím něčím je neopakovatelně temná islandská atmosféra, natolik hodící se pro podobné typy filmů. Rozhodně tedy snímek doporučuju jako zajímavou alternativu k mainstreamovým dramatům. PS: A pokud jste patrioti (obzvlášť co se týče piva), film si musíte pustit na 100%, abyste se podívali, jak hlavní hrdina v úvodu vytáhne z ledničky originál plechovku Pilsner Urquell, na který si pak evidentně hodně pochutnal :))
Walk the Line (2005)
Hodně zajímavý pohled na cestu životem zpěváka, který své největší slávy dosáhl před více než půl stoletím (v době, kdy hudba byla zaplaťpánbůh úplně o něčem jiném, než ta dnešní) a přesto ho trápily stejné problémy jako velkou část dnešních megacelebrit. Samotný Cashův příběh je sice o něco lepší a silnější než film o něm pojednávající, ale žádná katastrofa se tady neudála, ba naopak. Určitě stojí za zhlédnutí.