Recenze (15)
Docent (2023) (seriál)
Jiří Strach by měl radši zůstat u natáčení rozhovorů při kafi a psaní tweetů a na hranou režii zanevřít. Stejně tak by ČT mohla investovat peníze do kvalitnějších českých autorů.
Patrick Melrose (2018) (seriál)
„Občas ti, kdo nesou největší vinu, zasluhují největší soucit.”
Genesis (2018)
Dojemné a citlivé zpracování dospívání, tak jak si ho pamatuji i já – nezkažené moderní dobou sociálních sítí, kdy je všechno tak nějak méně opravdové. Nevinnost, nezkušenost, esence čisté, nechtěné lásky. To je v Genesi naservírované v doprovodu s fantastickou kamerou, chytlavým indie sountrackem a skvělými hereckými výkony. Dlouho jsem neodcházel z kina tak spokojený.
Chvilky (2018)
Příjemně odvyprávěné “klasicky české” sociální drama, od kterého jsem nic moc nečekal, a tak jsem byl po odchodu z kina mile překvapen. Režisérka si určitě napravila reputaci po předchozím celovečeráku a Jenovéfa je prostě Jenovéfa. 70 %
Chata na prodej (2018)
Tak tohle absolutně nebyl můj šálek kávy. Přeexponované herecké výkony, často až divadelně vystavěné scény a repliky... nemůžu si pomoct, ale pro mě po většinu času trapný humor (párkrát jsem se samozřejmě zasmál). Jestliže jsem na film nahlížel s tím, že má ukazovat nějaké typické české chování a situace, pak mě spíše iritovalo, jak nerealisticky vše působilo. Nosit medvědí masku několik hodin dobrovolně na sobě, vypít litry pálenky a být v pohodě, pozorovat s nadšením a bez ostychu medvěda ve volné přírodě takřka na dosah ruky a v neposlední řadě samotný konec... no pardón? Respektuji ale, že tento styl a humor si řadu svých zástupců najde, i proto dávám 2*. Vtipná poznámka diváka: “Kdyby byl Troška nyní na FAMU, tak by natočil přesně tohle.”
Mazaný Filip (2003)
Slušná česká komedie/parodie, v lecčem mi připomíná Bláznivou střelu. Plusové body za odvážnost něco takového u nás natočit, za řadu povedených vtipů a hlavně za pěknou stylizaci.
Nejkrásnější portrét (1988) (amatérský film)
Skvost, kam se hrabe Kára!
BlacKkKlansman (2018)
Čekal jsem spíš srandu a jenom srandu. Že bude mít film ve výsledku i takový socio-politický přesah, kritizující současnou situaci v Americe, jsem fakt nečekal. Trump dostal slušně na p*del tou nejelegantnější možnou formou, bravo!
Who Is America? - Epizoda 6 (2018) (epizoda)
Za poslední scénu s kuchařem dávám 4*.
Městečko Twin Peaks - Za hranicemi života a smrti (1991) (epizoda)
Neskutečné, legendární. Mráz mi běhal po těle po celou dobu sledování tohoto dokonalého, mistrovského završení celé série.