Recenze (965)
Bling Ring: Jako VIPky (2013)
Strašlivě o ničem. Sofia Coppola se ve své snaze o artové zachycení všednosti a povrchnosti asi vyčerpala s Marií Antoinettou. Měla by se posunout o dům dál.
Croodsovi (2013)
Zatím asi překvapení roku a dost možná nejlepší 3D animák od Jak vycvičit draka. Má to drajv, silné emoce, krásnou animaci a zábavné postavy, graduje to a ví, že přetaženost se u animáků nevyplácí. Ve zkratce skvělá zábava.
Elysium (2013)
Blomkamp je fanboy se spoustou nápadů. Ale v Elysiu je prostě nedokázal složit do fungujícího celku. Ten film je tak přecpaný logickými kiksy a nesmysly, že ho nelze brát ani na chvíli vážně.
Gangster Squad – Lovci mafie (2013)
Olbřími zklamání. Místo svižně odsýpající stylovky je Gangster Squad špatně natočeným blábolem plným nesmyslů, nepadnoucích herců a úporné snahy být strašně cool. Ve výsledku všechno vyznívá křečovitě a místo osvěžujícího koktejlu tu máme zatuchlou nudu. A to jsem Fleischerovi tak věřil!
Gravitace (2013)
Nade vší pochybnost nejzásadnější film letošního roku. Naprosto opojný kinozážitek, který v IMAXu bere dech svou absolutní vypiplaností v každém ohledu a navíc překonává jakýkoliv jiný 3D film v rámci vtažení diváka do děje na plátně. Bullock naprosto v pořádku, Clooney šarmantní. Cuarón ve vrcholné formě. To čekání bylo zatraceně dlouhé, ale odměnou jsme dostali další revoluci v kinematografii. A myslím si, že víc jsme snad ani žádat nemohli.
Hostitel (2013)
Snad ještě nebetyčnější chujovina než Stmívání, protože se to bere mnohem vážněji. Nechápu, proč se látky chopil tvůrce tak nadaný, jako Niccol, proč tu hraje talent jako Saoirse, každopádně jde o jeden z nejhorších letošních filmů.
Iron Man 3 (2013)
Vzhledem k faktu, že konec letní sezony je v tuto chvíli smutnou realitou, můžu to již s klidem říct naplno - Iron Man 3 je suverénně nejlepším blockbusterem letošního roku. Pro mě osobně lepší než Avengers, protože je osobnější, osobitější a mnohem lépe dramaturgicky uchopený a vedený. Vrchol trilogie o Železňákovi je tedy nevyhnutelným vrcholem celé marvelácké produkce. A těším se na její další pokračování, protože tahle lehkonohá invaze komiksů na plátna kin mě baví film od filmu více.
Jack a obři (2013)
Úplně špatně, ještě mnohem hůř než v případě rutinní, ale alespoň neurážející Raimiho země Oz. Singer nedokázal dát jednoduché pohádce pořádnou dramatickou výstavbu, triky vypadají strašně a záblesky stylovosti nikdy nedostanou jasnější kontury. Trapné selhání, které trochu oživuje jen svěží Ewan.
Já, padouch 2 (2013)
Ne úplně špatné, ale rozhodně zbytečné pokračování (pokud se samozřejmě nevezmou v potaz ohromující tržby). První díl na mě zapůsobil velmi kladně, tohle už se limitně blíží pásové výrobě animáků, kterou vyloženě nesnáším.
Jen Bůh odpouští (2013)
Problematičtější a díky tomu pro mě osobně i zajímavější než Drive. Refn tentokrát možná až příliš kašle na diváky a točí pro sebe, což z Only God Forgives činí mimořádně zajímavý experiment s filmovou formou i vyprávěním, který jsem osobně v kině zkusil hned dvakrát. Lahůdka spíš pro pár vyvolených.