Recenze (49)
Absolvent (1967)
Skvělý film. V době svého natočení, tedy těsně před Woodstockem, musel mít film o nepromyšlené rebélii mladého Benjamina zvláštní význam, ale i dneska je to slušná podívaná. Dustin Hoffman byl hodně dobrý už tehdy (mimochodem, místy mi připadá, že Benjamin je vysoce funkční autista), hudba je povedená a Mrs. Robinson je pěkná mrcha.
Avatar (2009)
Nevím jestli film má být nějakým environmentalistickým, anti-kapitalistickým nebo jiným poselstvím, a je mi to jedno. Cameron opět udělal z jednoduché zápletky (podobné např. Tanci s vlky) megakreativní podívanou - film, který někam posunuje standardy v kinematografii, stejně jako z lásky lady a chudáka na parníku udělal nejlépe vydělávající film historie.
Batman začíná (2005)
Dark knight > Dark knight rises > Batman begins
Cliffhanger (1993)
Tohle pro mne na hodne dlouho vymezilo zanr "akcni film"
Cremaster 3 (2002)
Barneyho ego tentokrát větší než moje tolerance a chápání. Jediný film, ze kterého jsem kdy na IFF KV odešel.
Ctihodný občan (2009)
Jak napsal hodnotitel níže, je to kombinace SAW a Prison Breaku. Obě díla nejsou špatná, ale místy mě iritovala, Ctihodný Občan není výjimkou. Co se týče příběhu (NO spoiler alert), první polovina filmu vypadá na drsný příběh o hi-tech pomstě za zločin, který soudní systém adekvátně nepotrestal. Skvělé jsou scény, kde Butler zneužívá formálnost pravidel trestního řízení ve svůj prospěch a dělá z vyšetřovatelů bezbranné idioty. Bohužel, poměrně rychle začne Butler jednat jako psychopat, když trestá nejen pachatele a "systém", ale ubližuje i naprosto nevinným osobám. Značná nerealističnost jeho akcí ve 2. polovině filmu dost kazí celkový dojem. Co se týče provedení, skvělé jsou herecký výkony Butlera i Foxxe.
Den cvoka (2002)
Film o krizi středního věku, umocněné společenskou realitou postkomunistické východní Evropy. Představte si, že Bohdan Sláma natočí najednou remake Americké krásy a Lepší už to nebude.
Dračí past (2009)
* za to, že si to na dobrý film ani nehraje.
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
Neviděl jsem ten film od začátku, takže jsem nevěděl, že je to od Tarantina. Navíc soubor se jmenoval pouze "death proof", takže jsem čekal něco úplně jiného, že to je součást projektu Grindhouse jsem zjistil až po shlédnutí. Takže zcela neovlivněn osobou a úmysly režiséra musím říct, že se mi to hodně líbilo. Paradoxně, kdybych věděl že je to od Tarantina, dám asi míň, protože budu mít pocit, že se děsně opakuje.
Hostitel (2013)
Místy nuda, je to tak o 30% delší, než je nutné, ale až tak hrozné to není.