Recenze (1 167)
Ghost House (2017)
Solídny duchársky horor, odohrávajúci sa v nádhernom prostredí Thajska, v ktorom našťastie hrajú prím americkí herci (ázijské fejsy sa mi najmä v japonských a kórejských hororoch zvyknú pliesť...). Duchovi, ktorý terorizuje hlavných hrdinov je tu dopriaty dostatok priestoru, jeho maska je zlovestná a v závere dôjde aj na exorcizmus. Jediné, čo ma občas iritovalo, bol priblblý výraz predstaviteľa ústrednej mužskej postavy Jamesa Landry Héberta.
Diário de um Exorcista - Zero (2016)
Vo viacerých ohľadoch síce klišéovitý, no inak pozerateľný démonský horor brazílskej produkcie. Je to vlastne taký low-budgetový mix Friedkinovho Exorcistu (nechýba ani tradičný spider-walk) a Raimiho Evil Deadu, v ktorom sa dobré momenty (tie našťastie prevládajú) striedajú s hluchými pasážami. Nečisté sily tu ovládnu viacero ľudí, takže občas je vývoj príbehu ťažko predvídateľný, vyháňanie diabla prebieha dostatočne intenzívnym spôsobom a masky posadnutých tiež nie sú márne.
The Fall Guy (1981) (seriál)
Podobne ako mnoho tunajších užívateľov som Coltove dobrodružstvá sledoval na nemeckej káblovke niekedy v prvej polovici 90. rokov. Dnes by som už o seriál tohto formátu sotva zakopol, vtedy však bola iná doba a doslova sme hltali všetku televíznu produkciu, ktorá k nám po páde totalitného režimu začala prúdiť zo západu. Soundtrack k tomuto seriálu bol ale fakt chytľavý a občas si ho v hlave pohmkávam dodnes, nuž a samotný Colt Seavers bol sympatický drsný týpek, ktorý jazdil na v tej dobe frajerskom pick-upe a síce veľa rán rozdal, no nemalý počet ich od kdejakých živlov aj zinkasoval...
Kingdom Come (2014)
Nadprirodzená hra na mačku a myš v jednej chátrajúcej nemocnici, v ktorej evidentne nie je všetko s kostolným poriadkom. Čriepky zdanlivo nesúrodého príbehu postupne zapadnú do celistvejšej mozaiky, no prv než sa tak stane, zopár ľudí príde nepekným spôsobom o život. Objavia sa tu aj bubáci, ktorí asi sotva niekomu naženú strach, odhliadnuc od nich však Kingdom Come ujde.
Seklusyon (2016)
Rozpočet Seklusyonu činil v prepočte okolo 2 miliónov USD, čo zasa nie je na natočenie okultne ladeného hororu až tak málo, veď napríklad takému Jamesovi Wanovi na nakrútenie výborného prvého Insidiousu postačovalo 1,5 milióna dolárov. Filipínci sa s tým však príliš nepopasovali, niektoré pasáže filmu, v rámci ktorých hlavní hrdinovia bojujú so svojimi vnútornými démonmi či riešia kdejaké náboženské polemiky sú totiž nezáživné a neobjavujú sa tu ani žiadne triky či masky, ktoré si takáto žánrovka vyslovene žiada, nakoľko tu strašia iba herci, na ktorých maskéri naniesli trochu mejkapu.
Akta X - Hnízdo (1993) (epizoda)
Touto napínavou a do značnej miery aj strašidelnou epizódou o ľudí masakrujúcom starobylom mutantovi, ktorý sa bez problémov prepchá hoci aj malou vetracou šachtou si ma svojho času seriál Akty X po počiatočných miernych rozpakoch definitívne získal na svoju stranu.
Havenhurst (2016)
Obstojný slasher, ktorého najväčšou prednosťou je hororovo atraktívne prostredie obrovského starého hotela, plného kdejakých tajných miestností, chodieb, skrýší či prepadlísk, v ktorom sa dej odohráva. Vraždy boli tak akurát, hoci by neuškodilo, keby tvorcovia intenzívnejšie pritlačili na pílu, čo sa brutality a krviprelievania týka, záporák mi trochu pripomínal Klarencea z francúzskeho Aux yeux des vivants, aj keď ten naháňal podstatne väčšiu hrôzu než mdlý odľud z Havenhurstu.
The Intruder (1975)
The Intruder by sa dal charakterizovať ako ranný slasher s nádychom gialla. Skupinka ľudí, prahnúcich po majetku zosnulého podivínskeho boháča v jeho sídle postupne dostáva do tela od tajomného vraha, pričom vraždy prebiehajú buď implicitne alebo sú počas nich vidieť iba zabijakove ruky. Nečakane sa tu k slovu dostanú aj martial arts scény, ktorých choreografia a protagonisti ma úprimne pobavili. Zaujímavejší než samotný film je však možno jeho príbeh. Intruder po svojom nakrútení v 70. rokoch (jeho rozpočet bol 25 000 USD) nebol kvôli rozporom medzi distribútormi nikdy vydaný a jediná známa 35 mm verzia zmizla skôr, než tento horor vôbec niekedy stihol dostať šancu na domácom video trhu. Až v roku 2012 majiteľ spoločnosti Garagehouse Pictures Harry Guerro v opustenom sklade náhodne objavil hrdzavejúcu plechovku s jeho kópiou a zaujala ho. Skontaktoval jeho tvorcu Chrisa Robinsona, ktorý bol ohromený z toho, že tento dávno oželený kúsok ešte vôbec existuje. Guerro sa rozhodol dať snímku vyčistiť, zrevitalizovať a v auguste 2017 vydať na Blu-ray. The Intruder sa tak po vyše 40 rokoch konečne dočkal svojho debutu.
Abduct (2016)
Sci-fi horory pojednávajúce o nepriateľských emzákoch mám rád, Abduct ma však nezaujal. Nesúrodá skupinka ľudí, ktorých život je nejako spojený s paranormálnymi javmi sa pod vedením Williama B. Davisa alias Fajčiara z Aktov X kdesi na samote u lesa snaží prísť veci na koreň, pričom však väčšinu času kecajú a špekulujú. V závere síce dôjde aj na akciu, dojem z nej však kazia nekvalitné vizuálne efekty, ktoré tu boli použité.
One Please (2014)
Nápad s vyšinutým zmrzlinárom, zhromažďujúcim časti ľudských tiel nie je v rámci hororového žánru síce žiadna novinka a jedného takého už dvadsať rokov pred One Please jedinečne stvárnil démonický Clint Howard v slasheri Ice Cream Man, tento festivalový kraťas však disponuje nestarnúcim (okrem toho, že mu pribudlo zopár vrások sa ten chlap v priebehu posledných 40 rokov zmenil iba minimálne) Michaelom Berrymanom, ktorý je hororom sám o sebe.