Recenze (303)
Andaluský pes (1929)
Nechutná sbírka obrazů, sestavená jen za účelem šokovat. Pardon, ale tohle honorovat nebudu... 1. ze 1001
Křižník Potěmkin (1925)
Snad žádný jiný film si nezaslouží označení KULT více. Je i po 85 letech dobrý. A kontroverzní (viz komentáře na tomto serveru ;)). Nejznámější a nejsilnější scény- červi v mase, dětský kočárek na schodech, odplutí lodi. Křižník Potěmkin je dokonale zfilmovaným symbolickým výkřikem po svobodě. Přes veškerou velkolepost je ale chvílemi nudný, takže má ode mě „jen“ 4 hvězdičky. 48. ze 1001
Město andělů (1998)
Předesílám, Nebe nad Berlínem jsem neviděla. Město andělů mi ale přišlo nadhérné, zejména mě dostal ústřední pár- Nicolas Cage a Meg Ryan.
Cesta na Měsíc (1902)
Miloučký film, který má překvapivě i v dnešní době co říct. Je neuvěřitelné, že hned v prvním existujícím filmu se tvůrci odvážně vydali až na Měsíc. Bravo! 79. ze 1001
Sladký život (1960)
V tomto kultovním snímku získává sousloví La dolce vita nečekaně hořkou příchuť. Kdo jste neviděl, co nejdřív to napravte, jde spolu se Silnicí o nejlepší Felliniho film. Nicméně uživatel Marigold to shrnul naprosto přesně, takže jen dodávám- Anita Ekberg je naprosto nádherná žena! 5. ze 1001
Divoch (1953)
„Blázníš? Johnny a jen druhé místo??“ Marlon Brando coby ztělesnění komplexů. Bezohledný floutek a zastydlý puberťák, který nejenom, že neumí projevit lásku, ale neví ani, jak poděkovat. Jeho rané herectví mě překvapilo, znám ho až z o 20 let starších filmů. Tady působí poněkud neohrabaně, jako by se bál, že pokud pohne jediným svalem v obličeji, ztratí se onen drsný výraz. Naopak se mi líbila Kathie v podání Mary Murphy- její servírka měla doslova svatou trpělivost. Skvělá byla také hudba a střih. Ani ne 90 minutová délka byla sympatická, a pro film naprosto dostačující. Lze brát i jako studii, jak maloměsto rozloží kdokoliv cizí. Čtvrtá hvězdička je za závěrečný úsměv, který řekne víc než tisíc slov :)
Rendez-vous v A moll (2003) (studentský film)
Pěkný nápad, výborná kamera. Na studentský film neobyčejná kvalita i vtip.
Žena je žena (1961)
„Já nejsem zkažená, já jsem žena.“ Další kultovní dílko od Godarda, na něž byl v Ponrepu nevídaný nával, a dokonce se stála FRONTA na lístky :) Zobrazuje zvláštní vztah mezi tanečnicí Angelou a jejím přítelem Emilem. Ona chce dítě a bezohledně ho na Emilovi vyžaduje, on ji ale krutě odbývá. Na vině jsou tedy oba, ale Angela má ještě v záloze kamaráda Alfréda... Ve filmu se objevuje pár vydařených scén- už zmiňovaná „hádka“ za pomoci titulů knih, scéna, kdy Afréd vypráví o svém příteli a jeho geniálním triku na odhalení pohlaví čekaného dítěte a také ta, kdy jdou Emil a Angela po ulici a Emil osloví procházejícího pána, zda by neudělal jeho přítelkyni dítě. Pán však jen odvětí, že nemá čas :) Na druhou stranu je ve filmu na můj vkus až příliš hluchých míst, někdy nastává nuda, křeč a scény se opakují. Pro mě zatím asi nejslabší Godardovo dílo. „To je nespravedlivé. Když jsme spolu, tak spolu nejsme a naopak...“
Mořský sultán. Šestá cesta námořníka Sindibáda (1974)
Způsob, jakým Sindibád vyzrál na zlomyslné opice, je vážně ultravtipný :)
Zkrocený démon. Sedmá cesta námořníka Sindibáda (1974)
Moc nevěřím skromnosti té princezny, ale jinak mě to baví :)