Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (69)

plakát

Atlas mraků (2012) 

Pokud bych měl hodnotit všech šest příběhů, pak následovně: "dobrodružný" z 19. století je nezajímavý a scénáristicky dosti naivní, příběh skladatelů považuji za zřejmě nejlepší, je zde jasně cítit Tykwerův rukopis, detektivní je pouze průměrný, příběh těžící z přeletu přes kukaččí hnízdo je klasicky oddechový, ale jistě zábavný, příběh z nového Soulu je technicky brilantní a je zde několik zajímavých nápadů a poslední, postapokalyptický je opět průměrný, ale alespoň prostředím a postavou Old Georgieho zajímavý. Příběhy se obecně vyznačují značnou jednoduchostí, to ale souvisí s tím, že slouží "většímu" celku, jsou vesměs plné klišé, herci výkony až na výjimky (výborný Jim Broadbent) za průměrnými příběhy ničím nezaostávají, nicméně alespoň typově neruší. Je zajímavé, jak Hugh Grant coby krvežíznivý barbar, zaujme opět pouze svojí nevýrazností. Filmu však při komplexním hodnocení musím udělit 5 *. On totiž jako celek překvapivě vyspěle funguje, je formálně brilantní, přechody mezi příběhy zejména v poslední třetině filmu jsou dokonalé, má několik opravdu velmi silných scén, ale hlavně má něco do sebe, ostatně jako všechny pohádky, a za to si určitě pochvalu zaslouží.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

Největší problém filmu je v nepravděpodobném střetu dvou ultradobrých hrdinů, který chtěl každý geek vidět. Přestože je Nolanův Batman, s nímž diváci nového filmu jsou bezpochyby seznámeni, zobrazen postmoderně, je skutečným morálním vzorem, jenž bere na sebe vinu druhých a je společností odsouzen. Není tedy oním morálně temným rytířem, symbolicky tmavým je jen v očích společnosti. Připravit střet hrdinů je tedy opravdu oříšek a Snyder se o to snaží asi 2 hodiny, čímž však z Batmana vytvoří skutečného padoucha a touto co možná nejvíce realistickou přípravou dokonale odradí fandy soubojů ala Avengers. Vzhledem k tomu, že Supermana dokázal přemoci i Luther ve starém Supermanovi, je zřejmé, že v souboji jde pouze o to, jestli má jakýkoliv člověk kryptonit nebo ne a vše okolo je čistě pro fanoušky soubojů, nicméně ti už jsou dokonale otráveni předchozími dvěma hodinami. Aby stálo čekání za to, Batman si souboj musí skutečně užívat, což z něj dělá spíše zarputilého násilnického padoucha, který si náhlým procitnutím uvědomí, že nejedná v souladu se svým přesvědčením, což opět vyznívá dosti nepravděpodobně. Není tedy divu, že film patří mezi blockbastery s nejstrměji klesajícími tržbami. Další výraznou slabinou je Eisenbergův Luther, jenž namísto excentrického geniálního padoucha spíše působí jako magor bez špetky charizmatu. Film se tak ve výsledku může najít pouze málo fanoušků, protože oproti Nolenovému Batmanovi nemá zdaleka takový chytrý a realistický scénář a oproti Avengers minimum akce.

plakát

Bídníci (2012) 

Zcela zásadní dílo pro pochopení pojmu nekonečno.

plakát

Black Books (2000) (seriál) 

Některé díly jsou sice slabší, celkově však jde o velmi povedený britcom. Vždycky, když vidím vykaleného Bernarda s cigaretou na rtu, úplně mě to motivuje dopadnout stejně.

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Film jsem viděl včera a už si z něj vlastně nevybavuji skoro vůbec nic. Spousta pěstních soubojů, výbuchů a …. a spousta dalších výbuchů prokládaných pěstními souboji. Tentokrát alespoň ne tak strašně hlučných jako např. v Man of Steel…C. America je na rozdíl od dalších superhrdinů skutečný skautík, morálně naprosto čistý, který zřejmě nezná pojmy jako ironie či sarkasmus. Nelze se tedy divit, že humor je ve filmu dosti potlačen. (Poslední skaut B. Willise je přece jen z trochu jiného soudku). Není ani zvlášť inteligentní, ale je to voják, takže tyto věci u něj nejsou vůbec důležité. Jako jeho protiklad se tak jeví Ironman, který je superinteligentní protřelý zhýralec a měl by tak být pro film mnohem lepší volba, přesto v zábavnosti druhý díl C.A. jasně nad Starkem vede. Ten totiž vlastně už nemá co nabídnout a nechápu, že mu jeho jeden stokrát omílaný vtip diváci stále berou. V C. A. jasně dominuje výborná scéna přepadení auta jednookého Furyho, mezi další pozitiva řadím špičkové Scarlettino pozadí, a vlastně i postava Černé vdovy působí na rozdíl od Avengers sympaticky, scéna z New Jersey, která mi připomněla asi nejlepší počítačovou hru Fallout a místy až překotný děj, který se na štěstí povětšinou oprostil od srdceryvně dojímavých či patriotických scén, jež se zde přímo nabízely. Největší negativum je opět místy až překotný děj s příliš mnoho akčními scénami, jež se velmi podobají a průměrná zápletka. Ve výsledku slušně zfilmovaný komiks za průměrné 4 *, takže někde mezi horším Man of Steel a lepšími Avengers.

plakát

Český žurnál - Dělníci bulváru (2014) (epizoda) 

Amorální Novotný má pravdu, ale nic překvapivého vlastně neřekne. Klusákovo "Ale to je rouhání!" působí stejně naivně jako celá jeho konfrontace. Nejzábavnější je tak fakt, že nikdo otevřeně nepřizná, že by bulvár četl, zejména zábavný je pár na plese, který není součástí stáda (nesleduje televizi, neposlouchá rádio, nečte denní tisk), a považuje se tak za lepší než ostatní. Pýchou a pohrdáním druhými se tak paradoxně podobá Novotnému.

plakát

Death Note - Zápisník smrti (2006) (seriál) 

Velmi zajímavé anime, kde se zcela stírá hranice mezi dobrem a zlem. S kým z dvou hlavních představitelů se identifikovat? Těžko říct. Každopádně podívaná nepodceňující diváka, ve které se neustále hovoří a na konci vše do sebe pěkně zapadne, což jsem vzhledem k určitým kritickým komentářům opravdu nečekal. Jako odpočinková anime však nelze doporučit, jelikož anglické titulky kmitaj,í alespoň v mojí verzi, takovou rychlostí, že seriál vyžaduje plné soustředění.