Mara97

Mara97

Marek Mrázek

okres Blansko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 11.2.2020  13:05
    Nový papež (TV seriál) (2020)
    *****

    (NEO)NOVÝ PAPEŽ. První díl vynikající, druhý trochu průměrný, třetí a čtvrtý už byly hrozné, nicméně další díly byly svojí dokonalostí na úrovni Mladého papeže. První série byla sice v součtu celkově lepší, ale i Nový papež dokázal obstojně navázat a jeho zhlédnutí bylo velkým zážitkem, na pět hvězd to bezpochybně stačí. Tentokrát ale Sorrentino hodně přitvrdil, vzal si na paškál ty největší současné problémy církve, podle mého názoru je dost zveličil a začal se jim věnovat. A do toho vnáší svůj nový druh humoru, kdy chvílemi snad i trollí diváka. Některé vtipy jsou skvělé, některé až hodně přízemní (připomínáte mi mého oblíbeného herce Johna Malkoviche). Nebo úplný konec s dítětem, kdy je zase odkazováno na Osvícení, což jsem ocenil. Ale zpátky k tomu přitvrzení - v některých momentech jsem si už říkal, že to je za hranou. Zatímco Mladý papež se těch témat dotýkal jen jemně, tady to vypadá, jako by Sorrentino v posledních 4 letech četl jen Sigmunda Freuda. Sexualita a vztahy všude, až to bylo na obtíž, nehodilo se to tam. Ester se svým chováním vyloženě změnila v záporáka. Jelikož v celkovém vyznění to dávalo smysl, oddychl jsem si, ale v některých momentech jsem byl znepokojen, jestli to Sorrentino už náhodou nepřehnal. Škoda jen, že se Lenny z komatu probral relativně pozdě, Sorrentino to dlouho protahoval, protože potom získal seriál skvělých obrysů první série - kdy se vrátil i starý soundtrack jako takový symbol. Pius XIII. v novém papeži už působí jako světec se vším všudy, snad kromě fórků s cigaretami. Jak vystupuje, jak mluví, jak působí neuvěřitelně vyrovnaně a jaké koná samozřejmě zázraky dokazuje, jaký pokrok od prvního dílu udělal a jaký se z něho stal Světec s velkým S (pořád se musím smát při pomyšlení na ty idioty, kteří u první série do komentářů psali, že Pius nevěří v Boha). Nový papež je plný poselství. Ať už na rovině komické (dokonalé zesměšnění prosté a přitom hloupé politiky současné hlavy církve pomocí Františka II.), tak rovině příběhové (odsouzení radikalismu na úkor umírněnosti, aristotelovské upřednostnění střední cesty). A po těch pár letech je vidět další Sorrentinův pokrok v technické oblasti. Dokonalé záběry do posledního detailu, pokaždé jiné intro, neonový kříž či konečně využitý prostor u závěrečných titulků, kdy Sorrentino ukazuje, jak moc rád by točil i hudební videoklipy s tanečnicemi. Po filmařské stránce je tedy pokrok znát, těším se na další Sorrentinovy filmy, protože tady se vyvíjí neuvěřitelným tempem. Pět hvězd dávám, ale Mladý papež byl ještě někde trochu jinde.

    • 8.2.2020  20:57
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    *****

    To nízké hodnocení mne zde trochu mrzí. První díl byl skvělý, druhý trochu v tempu polevil, i tak je to jasných pět hvězd. Oceňuji velký počet neokoukaných tváří, jako Vondráček či pro mě Maxiková. Jeden z filmů posledních let ČT, co patří do výkladní skříně, hned po boku Metanolu či Dukly 61.

    • 2.3.2020  13:04
    V síti (2020)
    *****

    Klusák opět exceluje. Jak už se stalo u něho zvykem, opět se jedná o aktuální celospolečenské téma se silným dosahem do médií, na konci nesmí chybět velkolepé diskuzní finále. V síti je tak skvělý počin s poselstvím, že by se snímek mohl i výrazně dostat za hranice. Nechutné, ale osvěženo o prvky komedie, které dávají celému dokumentu jedinečný nádech, díky kterému se poté nelze divit tak skvělému hodnocení. Herečky jsou vynikající, zajímavý je rozhodně fakt, že jedna z nich je vnučkou federálního premiéra Petra Pitharta. Ačkoli je film nechutný a snad každému normálnímu jedinci se po jeho zhlédnutí bude chtít zvracet, jsem obzvláště rád za jednu věc - tento problém tu je, dlouho existoval, teď se rozhodně medializuje a snad se tomu bude věnovat pomocí některých programů i MŠMT, aby se nějak vyřešil. A snad si i společnost uvědomí, jak to se sexuálními úchylkami ve skutečnosti je - že to nepostihuje jen duchovní, jak se nám snaží média namlouvat, u nich se jedná jen o 0,001 procenta kléru - mnohem vyšší podíl je ovšem u skautských vedoucích a dalších pracovníků, co přichází do každodenního kontaktu s dětmi a na které si dodnes nikdo nedovolil vznést i menší náznak pochybnosti, že něco není v pořádku. Doufám, že se česká justice toho nebude bát a uvedeným predátorům dá exemplární tresty odnětí svobody.

    • 10.2.2020  09:40
    Veterán (TV film) (2020)
    **

    Celý film mě štvalo, proč dali hlavní roli jakýsimu Slovákovi, kterýmu skoro není rozumět, protože neumí artikulovat. Ačkoli v průběhu filmu jsem si na jeho mluvu už zvykl, na začátku to bylo skoro na titulky. Naštěstí důvod obsazení takového herce se potom objasnil, což je v pořádku. I tak mi ale vadila absence jakékoli pointy, nedynamické a divné dialogy, potácení odnikud nikam, snad všechny postavy byly strašně nesympatické. Na Brno se mi sice dívalo hezky, o to více na Janáčkovo divadlo, kde mám poslední dobou skoro druhý domov, ale to bylo tak vše. Věřím, že od Epsteina byl scénář napsán dobře, ostatně námět není nikterak špatný, ale to Hřebejkovo zpracování mi nesedlo.

    • 3.2.2020  09:32
    Vysoká hra (TV film) (2020)
    ****

    Trochu mne znepokojují okolnosti tohoto televizního filmu, nacházející se, Donutilovským jazykem řečeno, za jevištěm. Vždy, když Česká televize v upoutávkách představovala Vysokou hru, hovořila o režisérovi jako o tvůrci Sametových vrahů. Vždy. Proč prostě naplno neřekne, že Vysokou hru natočil Jiří Svoboda, tj. předseda KSČM v letech 1990-1993? Film je masivní kritikou současné kapitalistické společnosti, kdy divák může velmi snadno nabýt dojmu, že je naprosto zkažená. Politické strany jsou sice smyšlené, ale tvůrci opravdu při tvoření fiktivních názvů kreativní nebyli (Sociální občanská strana jako hlavní zkorumpovaný partaj - jako vážně?). Proto si lze vědomě nebo i často nevědomě uvědomit, že se jedná o velkou kritiku současných politických i společenských struktur. A co proti tomu dělat? Volme nové, ještě nezkažené alternativy (ANO), nebo ty původní, se kterými se nám sice vedlo celkem špatně, ale taková korupce tak přeci nebyla (komunisté, to už jsme konečně u Svobody doma). Film není natočen podle skutečných událostí, je jen volně inspirován. Dá se říct, že zkorumpované zakázky a dotace jsou denním chlebem současné politiky (samozřejmě ne v takových řádech korun či eur), ale tady je to trošku přitažené za vlasy, kdy už se pohybujeme mimo mantinely českého prostředí, autoři se spíše s těmi vraždami inspirovali na sousedním Slovensku, kde má mafie a korupce ještě stále své nezastupitelné místo. Ačkoli tato věc mě znepokojuje, jedná se jinak o velmi kvalitní biják, u kterého jsem se bavil. Na rozdíl od Sametových vrahů drží Svoboda dějovou linku, která se dá pochopit a dává smysl, jen je třeba plné divákovy pozornosti, což může být někdy problém. A také je třeba dobré paměti, protože je film rozdělen na dva díly a i dlouhý začátek s review prvního dílu nemusí pomoci. Každopádně kriminálka filmařsky slušná, divák musí u filmu přemýšlet, což nikdy není na škodu. Jen škoda toho politickýho podtextu, jenž může do jisté míry křivit veřejné mínění.

    • 30.3.2020  12:56
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    ***

    Zrádci byli rozehráni tak solidně, nicméně to dopadlo katastrofou. Chlupáčkovy díly jsou mnohem lepší jak ty Taušovy, projevuje se to nejen v rozehrávání samotného příběhu, ale také ostatních efektech. V komentářích na Facebooku České televize jsem četl četné výtky na kameru a zvuk - dlouho jsem s tím nesouhlasil, kamera mi přišla velmi zajímavá, jenže postupem času začala být divoká až tolik, že se to v posledním díle nedalo vydržet a málem jsem až spadl ze židle. To stejné platí o hudbě - zpočátku výborná, ale jakmile v pátém díle zůstalo jen nepříjemné hučení, začal jsem se obávat, že se mi rozbolí hlava. I vizuál se zdál zpočátku zajímavý, ale i to netrvalo věčně - pátý díl byl neskutečně přesvětlený a v posledním díle už to byl snad vtip (viz modrá chodba nemocnice). Bílé titulky nemají černý okraj, proto je fakt super nápad mít obraz extrémně přesvětlený a v pozadí ještě oblohu, to potom z těch titulek hodně přečtete. Kdyby se jednalo o nějakou angličtinu, kterou u nás víceméně každý umí, vzal bych to, ale v případě vietnamštiny ty titulky opravdu nutně potřebujete, takže se jedná o příklad neuvěřitelné filmařské nemotornosti. Obecně by se dalo říct, že kamera, hudba i celkový styl působí velmi svěže a zajímavě, jenže čeho je moc, toho je příliš. Asi jsem divák, co se řadí do té konzervativnější skupiny, ale poslední díl byl už za hranou, té filmařské "inovace" bylo až přespříliš. Název prvního dílu "Vstup do prázdnoty" je docela trefný, týká se nejen Davida a jeho životního stylu, ale také celého seriálu - Tauš se snaží hrát na efekt, vybírá si nevšední lokace, ale na konci už to dopadá jen tak, kdy se divák ptá - a co je zas tohle? Co na začátku vypadá jako super - žlutá Tesla X, hradecký schodový panelák či senetářovský kostel, končí u wtf momentů jako podivné nedokončené vícepodlažní parkoviště u luxusní bytové rezidence v posledním díle, nebo samotný konec v jakési zřícenině na moři. Na začátku se efekt daří, seriál se mi líbil, ale jak je to je celé prázdné a jakoby rádoby umělecké, postupně mne toto nadšení přešlo. Škoda i příběhu, nezačal špatně a dlouho se držel, jenže v poslední díle se naprosto vymkl z ruky - nedával smysl, zůstalo moc otázek nevyřešených a některé dialogy byly až směšné. Přesto mám ale někde i slova chvály - Cyril Dobrý svou roli zvládl, monology do kamery pomocí boření čtvrté stěny hodnotím velmi pozitivně, stejně jako René se do své role neherce hodil náramně. Je mi jen líto, že Blažka zabili hned v prvním díle, v podání Neužila se jednalo totiž díky jeho uvěřitelné vzteklosti o suverénně nejlepší postavu. Poslední díl je sice odpad, ale celkově bych seriál hodnotil na slabší tři.

    • 8.2.2020  21:02
    1917 (2019)
    *****

    Vlastně jsem nenašel jediný důvod, proč 1917 hodnotit menším počtem hvězd. Z válečných filmů mám rád spíše ty s příběhem a kde je méně akce, což zde bylo dokonale splněno. Dojemné, napínavé, kamera fenomenální, za každý film pokoušející se vypadat jako na jeden záběr (jako v případě Birdmana) klobouk dolů. Vynikající, zasloužená nominace na Oscara, kamera to má snad jasné.

    • 10.2.2020  18:52

    Maradonu rád nemám, patřím do toho tábora, který ho považuje za podvodníka a lháře. Ale když musím dokument objektivně zhodnotit, jedná se o skvělou práci, příkladný dokument profesionální dráhy fotbalisty. Od kariéry Maradony uplynulo pár let, přesto je film zcela naplněn původními záběry, které i v mnoha případech svou autentičností vyrazí dech. Lepší 4 hvězdy, 130 minut uběhlo rychleji jak hodina nudnějšího pořadu, takhle má vypadat dokument - Kusturica (dokument, 2008) by se měl učit.

    • 17.11.2019  12:32

    Jedná se o zajímavý případ navazování na film, který vlastně primárně není o tom, o čem je pokračování. King Kubrickovu klasiku rád nemá, protože se nedrží věrně předlohy a Kubrick si ji upravil trošku k obrazu svému a ke svým potřebám. O to zajímavější se tady jedná projekt - ačkoli film fakticky navazuje více na Osvícení z roku 1997, vše ostatní je zachováno ze starší Kubrickovy předlohy. Ačkoli horory moc v lásce nemám, tady jsem byl spokojen, děj se nedá moc jednoduše předvídat, lekačky nejsou až tak hloupé, jak bývá v posledních letech zvykem. A poslední část s návratem do hotelu Overlook? Fenomenální! Jako milovník Kubrickova Osvícení jsem si to maximálně užil - hrozně si cením zachování původní hudby, úvodní sekvence s příjezdem, zchátralého interiéru Overlooku, jenž je zobrazen realisticky. Sice není vše zobrazeno věrně do posledního detailu (např. při Dannyho příchodu do pokoje 237 chybí klíček v zámku), ale nevadí to. Vůbec jsem to nečekal, většinou u takových pokračování po několika letech se jedná o zklamání, to ovšem není případ Doktora Spánku. Vynikající práce.

    • 13.12.2019  08:45

    Konečně jsme se u nás dočkali filmu jak od Kaurismäkiho, role Karla byla pro Krobota snad přímo napsána. Non-stop lahůdky jsou zábavné, skvěle se na ně dívá, i když chvílemi je až otravné, jak se hlavní postavy stále "náhodou potkávají". Právě náhodná shledání a až naivně propojené příběhy jsou hlavní slabinou filmu, protože působí strašně prvoplánově. A Lenka potkala za večer revizora častěji než já za celý život.

    • 10.2.2020  18:37
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    Dost mi to přišlo podobné jako Rivalové, což znamená, že se jedná o skvělý film. A jelikož patřím mezi ty, kteří v F1 a jiných motosportech Ferrari zrovna nefandí, jedná se ještě o lepší kombo. Konec je sice očekávatelný, asi by nebylo dobře, kdyby to dopadlo jinak, přesto je Ford v Ferrari napínavý, plný akce a živých dialogů. Místo v top 20 filmů ever je asi trochu zuviel, nicméně pět hvězd zasloužených. Po Parazitovi nejspíše druhý nejlepší film roku.

    • 26.2.2019  21:10
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *****

    Příkladná osvěta a další z důvodů, že tu často kritizovanou veřejnoprávní televizi potřebujeme. ČT se opět trefila přímo do černého, když tím nejlepším možným způsobem ukázala na problematiky mosteckého regionu i určité části české společnosti. Postavy se během seriálu neuvěřitelně vyvíjí, humor je už u dvojice Prušinovský, Kolečko tradicí, jak už jsme si zvykli u předchozí tvorby. Právě humorná složka ani nevyniká o tolik více mezi jejich ostatní tvorbou, seriál spíše vyniká svoji aktuálností a pravdivostí v obrazu společnosti. Velký obdiv tvůrcům patří i za to, jak dokázali seriál najednou změnit z vrcholně komediálního v romantický až dramatický, aniž by přitom utrpěla vysoce nastavená laťka. Proto není divu, že se Most! stav během posledních dvou měsíců takovým fenoménem. Jen ten humbuk kolem mezi lidmi či na sociálních sítích by mohl být kultivovanější, v desítkách falešných eventech na Facebooku typu Párty u Luďana doma či Kurz rozmražování ledničky s Edou mi zůstává fakt rozum stát, toto není vtipný. Stejně nechápu další falešný event, který se objevil už v polovině (!) seriálu - Most! - chceme druhou řadu - ti lidi ani neví, jak to vlastně dopadne (ve 4. dílu jsme fakt věděli kulový o dalším vývoji) a už chtějí další sérii? Facepalm. Tvůrci seriálu mají pravdu, že v nejlepším by se mělo končit, druhá série není na místě. Vždyť řada postav by se už neměla ani kam vyvíjet.

    • 8.2.2020  21:18

    Nuda, šeď, strašně dlouhé. A to je škoda, jinak by film nemusel být špatný, herecké obsazení i výkony jsou skvělé, jen námět mi nepřijde moc zajímavý či inovativní, je to spíše takový průměr. Jednoznačný středobod filmu je ale hlavní hádka mezi protagonisty, to je prostě dokonalost sama.

    • 10.10.2019  10:15
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    V době, když jsem začínal plnit povinnou školní docházku, doma jsme se místo nudy snažili vytvářet takovou fiktivní televizi se vším všudy. A tento seriál by svou úrovní do ní skvěle zapadal, scénář opravdu muselo napsat šestiletý děcko. Nebo to je jen další geniální marketing jiného než prchalovského typu, co má za úkol úspěšně přilákat pozornost, ať už je jakákoli. Jedno je ovšem jisté - lépe už bylo za premiéra Kalouska!

    • 19.3.2020  14:38
    Párty Hárd (2019)
    **

    V upoutávkách se stále mluví o černém humoru, ale tohle je něco úplně jiného - tohle je fekál té nejnižší úrovně. Kdyby to napsal a natočil patnáctiletej smrkáč z učňáku, chápal bych to, ale v případě Řezníka, jeho věku i vzdělání mne to trochu zaráží. Párty Hárd je také plná absolutních nesmyslů, vysoké postavení na škole a popularita v podání uhrovatého uřvaného klučiny je mi trochu záhadou, stejně jako Linda na konci filmu, která ačkoli musela mít ještě dost silnou kocovinu, když si nic nepamatovala, rozhodně na to tak nevypadala. Pro verbala a podobný individua asi biják roku, já jsem ovšem byl zklamán.

    • 16.3.2020  10:47
    Přes prsty (2019)
    ***

    Langmajer film hodně zachraňoval a dostal z něho asi maximum. Některé scény byly díky němu natolik skvělé, když začal rozvášněně ze sebe dělat Hrouzka z Lajny (hlavně scéna v luxusní restauraci) - a to baví vždy. Škoda jen množství hloupých vtipů - když postavy říkají, že něco v žádném případě neudělají - a potom následuje střih a přece to dělají, není to vůbec vtipné.

    • 10.3.2020  09:39
    Staříci (2019)
    ****

    Za každou road movie v českých podmínkách jsem neskonale rád. Staříci jsou skvělí, Schmitzerovi se dá vyšší věk hodně věřit, navíc je opět upozorněno na odporné činy komunistického režimu. Podkrušnohoří působí na plátně zajímavě a neokoukaně, celkově jsou natáčená místa velmi dobře vybraná - jako například nádherná radnice Prahy 13, o jejíž existenci jsem doposud neměl ani tušení. Škoda jen části s hledáním psů v Chebu, tohle bylo docela prázdné a zbytečné místo, nezapadající do celého kontextu filmu.

    • 8.2.2020  21:07

    Z letošních Oscarů nejhorší film. A to mám Tarantinovy filmy fakt v oblibě! Zatímco dříve tvořil Tarantino jeden skvost za druhým, v posledních letech začala forma lehce upadat a Tenkrát v Hollywoodu tuto tendenci jen naplnil. Na filmu jsem byl v létě v neklimatizované Scale. Když připočtu to vedro, plný sál a tvrdé židle, byl to opravdu nepříjemný filmový zážitek. Nudil jsem se kardinálně. A po konci, který byl také velmi slabý, jsem si vlastně s hrůzou uvědomil, že film nemá nic, co jsem měl na předchozí Tarantinově tvorbě tolik rád. Žádné bohaté dialogy plné hlášek, žádná stylová hudba jak v Pulp Fiction, zvraty také nikde nic. Prostě jen záběry a záběry Pitta a DiCapria, bohužel to je vše. Promrhat takové herecké obsazení je snad umění. Fakt jsem zklamán, kdyby to nebyl Tarantino, má to 50 %, možná méně. I když jsem ovšem Tarantinův fan, snažím se hodnotit objektivně - a tohle se opravdu nepovedlo.

    • 28.9.2019  13:53
    Teroristka (2019)
    ****

    Jako bylo to fajn, ale vykreslení Slovenky matky samoživitelky jako kladné postavy bylo moc i na mě.

    • 10.3.2020  09:32

    Nejslabší film, který byl letos na lvech nominován na hlavní cenu. Nuda, nikde nic, hlavní zápletka a problém přijdou docela pozdě. Film se má odehrávat v Nizozemsku, ale podle SPZ je jasné, že to fakt Nizozemsko není, nýbrž Lotyšsko - proto mi zůstává záhadou, proč se to neřekne rovnou, že to je Pobaltí. A taky jsem nepobral důvod jediné německy pronesené věty na samém konci - jak se do toho dialogu dostala? Nic dalšího ve filmu totiž německy nepadne, takhle jen vznikl zbytečný otázník nad již komplikovanou jazykovou stránkou filmu. Palec nahoru ale dávám za Křenkovou v hlavní roli, skvěle se na ni dívá, člověku se ani nechce věřit, že už jí letos bylo 30. Prosím více obsazovat do hlavních rolí!

    • 10.3.2020  09:42

    Ach jo, proč? Jednička byla tak super, to prostě nebyl běžný horor, takže se film v něčem odlišoval, což přineslo tvůrcům nepřekvapivě takový úspěch. Dvojka je hrozná, obsahuje takřka jen hloupé a očekávané lekačky, u všech postav se pořád opakuje to samé, celkově se chovají mnohdy iracionálně až dementně. Jedna hvězda za skvělou scénu u důchodkyně doma.

    • 21.2.2020  20:28
    Vlastníci (2019)
    ****

    Parádní konverzační komedie ve stylu Jména či Boha masakru, takže za každou takovou v českých podmínkách palec nahoru. Námět z divadelní hry je skvělý, protože koho by při opravdových schůzích bavily ty pedantské formality stanov, volby zapisovatele či naplnění usnášeníschopnosti. Škoda jen opakujícího se humoru - když potřetí proletí hláška "já mám takovou firmičku...", tak už to vážně není vtipné, jenže potom je zmíněna ještě asi pětkrát. Takovou hlášku má bohužel každá z postav, což trošku filmu sráží body.

    • 9.4.2019  12:46
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    ***

    Zklamání, díky hvězdnému hereckému obsazení a pozitivním reakcím po promítání v kině jsem očekával vynikající humor na úrovni Prušinovského tvorby. První tři díly byly vynikající, přesně takové, jak jsem si seriál představoval. Ale druhá polovina se zvrátila v divné krobotovské cosi. Ve čtvrtém a pátém dílu jsem se zasmál jen jednou, v posledním dokonce třikrát. A to je jako vše od seriálu, který se profiloval jako komedie? První polovina seriálu byla jednoduchá s trefným humorem, v druhé části se ale začal rozvíjet pochybný příběh kolem syrečku ukončený absurdní hostinou psa. Vtipe vylez. Škoda, na této tvorbě se jen potvrdilo, že i přes vynikající obsazení v čele s bezchybným Trojanem toho moc bez Kolečka a Prušinovského neuděláte. A to ještě v případě, kdy režíruje Krobot sám. Zvláštní, od ničeho nikam, ještě k tomu s pochybným koncem - dalo by se říct, že tomu je stejně jako v Kvartetu.

    • 1.7.2019  10:05
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    *****

    Nejlepší možná ukázka zvěrstev komunismu. Seriál, který by se měl pouštět v hodinách dějepisu (nebo možná i fyziky), líp už ten režim ani definovat nešlo. Nedivil bych se, kdyby se Černobyl zařadil do klasik ukazujících totalitní režimy v plné kráse, tj. mezi 1984 a další podobné počiny.

    • 29.1.2020  08:57
    Balón (2018)
    *****

    Marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy viděl lepší film z německé produkce. Ano, až tak skvělé to bylo! Film na nic nečeká, od první minuty se jde na věc, napětím jsem byl téměř přikován na své místo. Musím pochválit skvělou dynamickou kameru, moc hezky se na to dívalo - a při pohledu na další tvorbu kameramana Breuera se není čemu divit, když má za sebou již celou řadu dobrých filmů (Napola, Náš vůdce). Skvělý zážitek, jasných pět hvězd. Was für ein Aufwand.

    • 13.1.2020  15:18

    Klasická politická agitka, která je bohužel v současném německém filmu standardem. Nestrannost zcela chybí, autoři hází z rukávu svoje názory naprosto bez zábran. Kritika současné společnosti a přehánění konzumu, naprosto zbytečné vytahování AfD, ačkoli by se bez toho obešlo, Zuckerberg vykreslen jako démon v době, kdy je to docela na vlně. A na konci vyznění téměř marxistickeho charakteru. Škoda, sice se jedná už o dost ohrané téma, přesto to šlo zpracovat lépe a zejména ne tolik s politickým podtextem. Hvězda za fór na fotbalovou Herthu.

    • 24.12.2018  20:53
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    ****

    K pěti hvězdám tam už chyběl jen ten Landa.

    • 12.2.2019  10:11
    Pepa (2018)
    *

    Jako extrém bych to nenazval, někteří lidi takoví jsou - ačkoliv se to dá respektovat, rozhodně to potom ale není na točení filmu. Jinak by to dopadlo stejně jako v tomto případě, kdy se jedná o neskutečnou nudu, hlavní hrdina prostě nemá co nabídnout, efekt je stejný, jako bych se díval do zdi. A to se může obvykle skvělý Suchánek snažit sebevíc, nic s tím neudělá. První část dětství v socialismu ještě má nějakou úroveň, přeci takových dětí je více, ale v dospělosti se to většinou nějak otočí k lepšímu. Komedie 0 %, ani náznak smíchu, v kolonce žánru bych spíše nechal jen drama.

    • 16.3.2020  14:19

    Další z filmů, u kterého mohu litovat oddalování zhlédnutí. Do Zelené knihy se mi i vlivem průměrných recenzí doma moc nechtělo, o to více jsem byl potom překvapen. Moc příjemný a hluboký film, Viggo Mortensen v hlavní roli na jedničku s hvězdičkou.

    • 4.11.2019  21:58

    Konečně jsem se dočkal a Skejpr hraje i v něčem jiném než v Prostřenu!

<< předchozí 1 2 3 4 6 7