Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný
  • Pohádka

Recenze (270)

plakát

Aristokratka ve varu (2024) 

Pohodová komedie, takový odpočinkový film, u kterého se člověk i zasměje. Narozdíl od knih, které mi už od druhého dílu připadaly čím dál nudnější, hlavně kvůli opakování stále stejných vtipů, filmy, kde je děj přece jen zestručněn a lépe ubíhá, mne zatím baví. Pro mne jeden z mála případů, kdy se mi filmy líbí více než knižní předlohy. Příjemná oddechovka bez vulgarit a politiky.

plakát

Podruhé mě neoklameš (2024) (seriál) 

Série je podle mne lepší než předchozí příběh od Cobena, napínavý, postavy mají nějaké pozadí a vztahy, mnohé motivy (šikana na prestižních univerzitách pro bohaté) jsou už trochu obehrané, ale seriál mne přesto bavil, s výjimkou jedné velké výhrady. Jako už i v dalších detektivních seriálech, i tady se páchá podvod na divákovi typu: postava předstírá, že neví některé věci, které ve skutečnosti věděla celou dobu, a to nejen před ostatními postavami, ale jedná, jako by je nevěděla, i v soukromí a i její představy a vzpomínky vycházejí z tohoto předpokladu, což je naprostý logický nesmysl, který má jenom svést diváka na nesprávnou stopu. Opravdu si tvůrci myslí, že si to divák na konci neuvědomí a nebude mít pocit, že ho někdo celou dobu "tahal za nos"? Nebýt toho, dala bych 4 hvězdičky.

plakát

Anatomie pádu (2023) 

Napínavé soudní drama, v němž je psychologická linka nakonec důležitější než ta vyšetřovací. Výborné a velmi přesvědčivé herecké výkony především Sandry Hüller a dětského představitele nevidomého chlapce. Jedinou výtku bych měla k až přílišné délce filmu, lehký sestřih by podle mne neuškodil. Jinak je to ale pěkný filmový zážitek.

plakát

Daaaaaalí! (2023) 

Zpočátku to vypadalo na komedii, postupně se film mění spíše v surrealistickou hříčku na pomezí snu a reality, kdy už není poznat, co je realita a co není. Spíše než komedie je to taková pocta Dalího surrealismu a jeho extravagantní osobnosti. Stále se opakující hudební motiv ke zvláštnosti filmu také přispívá. Kratší minutáž je asi maximum, kdy to ještě funguje, jinak by film už začal být nudný, protože děj v pravém slova smyslu vlastně nemá. Herci ztvárňující Dalího jsou výborní a působí přesvědčivě.

plakát

Jeanne du Barry - Králova milenka (2023) 

Velmi dobrý historický film, Johnny Depp působil v roli Ludvíka XV. velice přesvědčivě, také představitel jeho komorníka byl výborný. Hlavní hrdinka na mne v některých "civilnějších" scénách (bez paruky a slavnostních šatů) působila účesem i chováním trochu moc "moderně", ale celkově podala dobrý výkon. Děj se přes jistá pochopitelná zjednodušení držel historické reality a nenašla jsem větší chyby ani různé úlitby politické korektnosti. Na představitelce hlavní role bych její věk nepoznala, nepůsobila na mne staře, spíše v případě Dauphina a Marie Antoinetty jim tvůrci pár let přidali, možná z obavy, aby dnešního útlocitného diváka nepohoršila 14letá nevěsta... Celkově jsem spokojena, příjemná, výpravná podívaná s dobrými hereckými výkony.

plakát

Přízraky v Benátkách (2023) 

Tento díl se knižní předlohou spíše jen volně inspiroval. Kamera je opět působivá, nicméně Benátek si divák příliš neužije, protože většina filmu se odehrává téměř potmě. Je to napínavý, strašidelný příběh, spíše hororově než detektivně laděný. Poirot působí unaveně a deprimovaně, určitým osvěžením je postava Ariadne. Oproti předchozí "Smrti na Nilu" najdeme v tomto díle méně postav, méně akce i "detektivní práce" a celkově ve mně zanechal trochu depresivní pocit... Film není příliš dlouhý, takže nepůsobí nudně ani zdlouhavě, ale nepatří k těm, na které bych se časem chtěla podívat znovu.

plakát

Tady Havel, slyšíte mě? (2023) 

Originální nápad, z kterého bude časem cenný historický materiál. A vlastně už je, protože při sledování si člověk uvědomí, jak moc se toho ve světě změnilo i za tu relativně krátkou dobu, která od Havlovy smrti uplynula a že ten svět, který je s ním spojený, je už pryč. Až na několik starých videí z Havlova mládí a nástupu do funkce se jedná čistě o nekomentované záznamy z jeho každodennosti v posledních dvou letech života, takže spíše než film je to opravdu dokumentární záznam, v podstatě velmi smutný, protože zde Havel působí na svůj věk už hodně nemocně a unaveně... Je ale zároveň znát, že až do konce dokázal být svůj a dle svých sil pracovat, což není málo...

plakát

Bosch: Odkaz (2022) (seriál) 

Za mne výborné stejně jako původní série, kvalita v ničem neklesla, ústřední trojice Bosch, Maddie a  Chandler je skvělá, případ napínavý. Nový Boschův pomocník "ajťák" se také povedl. Nemám co vytknout a těším se na další sérii.

plakát

Caravaggiův stín (2022) 

Film dobře vystihuje syrové a drsné prostřední, ve kterém se Caravaggio pohyboval, i jeho rozháranou povahu. Samotné vyprávění je ale natolik útržkovité, že pro mne bylo poměrně obtížné si všechny dílky skládačky poskládat do smysluplného celku (přeskakování v čase, v osobách, které na dané události vzpomínají apod.). Vzhledem k tomu, že přesné okolnosti Caravaggiovy smrti neznáme, je předložené vysvětlení určitě jedným z možných i celkem logických. Postava inkvizičního vyšetřovatele působí jako dobré pojítko a o umělcově životě se toho dozvídáme dost, i když třeba počáteční motivy souboje mi nepřijdou jasné ani přesvědčivé. Film ale určitě stojí za vidění.

plakát

Il Boemo (2022) 

Krásný výpravný film a výborný výkon Vojtěcha Dyka v hlavní roli. Velkolepá výprava, působivé reálie a kostýmy odpovídající popisované době, nádherná hudba. Film se určitě vyplatí vidět na velkém plátně. Oceňuji pečlivost provedení a přesvědčivé vystižení dobové atmosféry. Je určitě dobře, že se tento polozapomenutý skladatel s tragickým osudem dočkal takovéto filmové pocty.