Recenze (245)
Jako zabít ptáčka (1962)
Jako zabít ptáčka má silný námět - bílý obhájce obhajuje černocha v Americe ve 30. letech - proto je škoda, že samotný soud zabírá sotva půlku filmu. Ovšem mě osobně se líbil i začátek, který byl poutavou sondou do života v americkém maloměstě, očima malé holčičky. Film je výborně zpracovaný a propracovaný, se skvělým Gregory Peckem v hlavní roli. Děti většinou ve filmech ráda nemám, ale zde mi nevadily vůbec, naopak.
Skleněné peklo (1974)
Oheň, davy lidí, panika, výška, nemožnost utéct do bezpečí - Skleněné peklo tím pádem představuje mojí nejčernější noční můru. Film sám o sobě bezesporu patří k vrcholům katastrofického žánru a i přes jeho značné stáří mu novodobé katastrofické snímky nesahají ani po podrážku bot. Jako třešinka na dortu je pak herecké spojení P. Newmana a S. McQueena. Na tyto charismatické fešáky se tak náramně krásně kouká :-)
Český slavík Mattoni 2012 (2012) (pořad)
Landova děkovačka a Karel Gott nevyhrál......asi fakt bude konec světa :-D
Simpsonovi (1989) (seriál)
Trvalo mi dlouho, než jsem této vyvedené žluté rodince přišla na chuť, ale postupem času jsem seriálu začala propadat víc a víc a nyní sjíždím klidně i několik dílů najednou a opravdu skvěle se bavím. Jako filmový fanoušek si nemůžu vynachválit všudypřítomné odkazy na všelijaké možné filmy, herce či známé osobnosti. Simpsonovi mají nápad, jsou originální, vtipní, potrhlí a bez pochyb legendární.
Halloween II (1981)
Docela nuda, ne?
Mumie (1999)
Mumie je pro mě nefalšovanou srdeční záležitostí! Když jsem jí někdy ve 13-14 letech viděla poprvé v kině okamžitě jsem se do tohoto filmu zbláznila, takže když jsem pak k Vánocům dostala VHS, neběželo nic jiného. Všechny scény a dialogy dodnes znám nazpaměť, ale stejně nikdy nepohrdnu se na tuto skvělou, dobrodružnou, a vtipnou (!) komedii podívat. Mumie je prostě megaboží a já ten film miluju.
Halloween (1978)
Naprosto fantastický hudební motiv, postava Michaela Myerse a dobrá atmosféra dělají z Halloweenu horor, který hravě předčí všechny vyvražďovačky, co se točí v posledních letech.
Ve jménu vlasti (2011) (seriál)
Homeland je pro mě v současné době naprostou seriálovou jedničkou, která na pozici absolutního favorita sesadila dosud neotřesitelnou pozici Dextera. Strhující příběh z prostředí teroristů a CIA stojí na mimořádně inteligentním a skvěle vypointovaném scénáři, který diváka naprosto pohltí a nutí ho bažit po dalších a dalších dílech. Co na seriálu oceňuji, tak i když námět vyloženě nabízí, že seriál by mohl být převážně akční, tak se spíše soustřeďuje na osobní dramata, mezilidské vztahy a charaktery postav, které jsou napsány snad k absolutní dokonalosti a co navíc - jsou skvěle zahrány. Standardně dobrý Damian Lewis, který už několikrát předvedl, že je schopným hercem u mě překvapení nebyl, ale zato Claire Danes! Ta se role zhostila s maximálním hereckým nasazením a naprosto seriálu dominuje. Skutečně se našlo pár momentů, kdy jsem měla z jejího výkonu husí kůži. Když to řeknu jednoduše, tak je Homeland seriálem, který zde vyloženě chyběl. Všechna čest tvůrcům a hercům!!!!
Texaský masakr motorovou pilou (2003)
Tak tu máme bandu mladých lidí chovající se naprosto nelogicky a hloupě, několik totálních magorů v čele s pomatencem s motorovou pilou, dialogy které tu jsou spíš od toho aby po sobě hlavní postavy jen blbě nečuměly a režiséra, který kladl důraz především na ten všudypřítomný nechutný hnus. Suma sumárum je tedy Texaský masakr motorovou pilou další z řady typických novodobých hororů.
Hory mají oči (2006)
Nemám ráda filmy, u kterých se mi zvedá žaludek.....