Bivoy

Bivoy

Hana Märzová

okres Domažlice
studentka


10 bodů

Moje komentáře

    • 20.1.2013  23:41
    Atlas mraků (2012)
    ****

    Tak se nemůžu rozhodnout, jestli jsem právě viděla výjimečný, komplikovaný film nebo jestli šlo jen o jeden velký kýč plný filmařských klišé. Zatím se přikláním k tomu prvnímu, ale bude to chtít další zhlédnutí. Už teď jsem si ale jistá, že jde o jeden z nejodvážnějších filmových počinů, co jsem v poslední době viděla.

    • 25.9.2012  15:38
    Ve stínu (2012)
    ****

    Na film Ve stínu se lze dívat přinejmenším dvěma způsoby: buď jako na výpověď o české společnosti 50. let a o zrůdnosti komunistického systému, nebo jako na detektivku. Jako svědectví o době 50. let film dost pokulhává. Ačkoliv jsou reálie z 50. let krásně vykresleny - několikrát uvidíme naskakování do tramvaje, detektivové pobíhají po Praze v dobových oblecích a kloboucích, Haklův syn tráví volný čas kopáním si s koženým míčem na dvorku atd., neustálý strách z měnové reformy je zde připomínán dosti prvoplánově a Haklova vzpoura proti lživému systému se zdá naprosto nereálná. Pokud se ale na "Ve stínu" člověk dívá jako na detektivku poměrně zdařile zasazenou do kulisy 50. let, pak nebude zklamaný, ačkoliv se vlastně nedočká žádného vybočení ze zavedených kolejí žánru. Už na začátku ale potěší scéna odehrávající se v deštivé noci, následuje kapitán Hakl, který na již prohledaném místě činu objeví důležité stopy a následně si počíná jako ohař jdoucí za kořistí. Nikdo a nic ho nemůže zastavit. Neštítí se prohledávání mrtvol ležících v kalužích krve, nebojí se poprat a sám se vydává do nebezpečných míst. Přestože bychom mohli jméno vraha od počátku tušit, jsme vždy novými důkazy přesvědčování o tom, že by to mohli být jiní a jiní lidé. A když pak děj konečně vygraduje a my končeně uvidíme tvář viníka zabíraného do té doby jen po ramena, jsme přesto docela překvapeni. Protože se nejedná o nějaký akční trhák, ale o klasickou detektivku, nelze čekat zběsilé tempo. Nové komplikace a nová fakta jsou ale až jaksi rytmicky dávkována, čímž je divák stále udržován v napětí. Jediné, co tedy lze vytknout, je poněkud předvídatelná zápletka a závěrečné (nadbytečné) věnování.

    • 5.5.2012  12:04
    Síla umění (TV seriál) (2006)
    ****

    Zatím jsem viděla jenom van Gogha, takže možná časem hodnocení upravím. Tenhle populárně-naučný styl je docela líbivý, každý si v něm najde to své. Jen mám pocit, že to podání je sice působivé, ale hodně zjednodušené a okleštěné od spousty důležitých informací. Pro všeobecný přehled to asi stačí, ale člověk si nesmí dělat iluze, že prostřednictvím takového seriálu dané umělce pochopí. Smyslem je asi spíš diváky nadchnout pro umění a pobídnout je k dalšímu poznávání.

    • 11.4.2012  11:55

    Milý optimistický film plný svěžího humoru, jen bohužel poněkud předvídatelný. Driss jako bývalý trestanec je zkrátka až neuvěřitelně kladnou postavou.

    • 11.4.2012  11:49

    Zvláštním způsobem dramatický film. Drama se zde skrývá kdesi za dopisy a za slovy a spočívá ve střetu mezi dvěma světy, které se před námi odkrývají. Na jedné straně je svět uhlazený, vždy slušný, ale zároveň dosti porvrchní a velmi represivní a na druhé ten šílený, plný touhy a emocí a neschopnosti je potlačit. Freud i Jung balancují kdesi mezi těmito světy - jejich nová metoda i to, jak jsou schopni mluvit o tabuizovaných věcech, je staví mimo svět první, ale jejich způsoby a jejich klidné uhlazené chování je v něm zadržuje. Jenže nová metoda je opravdu nebezpečná a stačí jeden chybný krok a mohou se ocitnout ve druhém světě. Nejvtipnější bylo, když jsem zjistila, že Freuda hrál Viggo Mortensen. Vůbec ho za těmi vousy nebylo poznat :-D

    • 3.4.2012  12:58

    Od 70. let, ani od dob starých Římanů se toho, jak se zdá, příliš nezměnilo... všechny ty narážky jsou stále aktuální :-D

    • 12.3.2012  13:49
    Warrior (2011)
    ****

    Zajímavě vystavěný příběh, v němž jen postupně vyplouvají na povrch všechny křivdy z minulosti. Skvělé herecké výkony Toma Hardyho a Joela Edgertona, za nimiž bohužel trošku pokulhával Nick Nolte. Ona ta jeho role špatného otce-alkoholika přerozeného ve všeho litujícího staříka, který se snaží napravit své chyby, asi taky nebyla zrovna nejsnazší... Velkým minusem filmu je z mého pohledu jednak jeho přílišná délka a pak především ten závěr, z něhož se O'Connor snaží - zřetelně křečovitě - vyždímat emoce, jak to jen jde, a jenž nakonec sklouzává až do absurdna.

    • 8.2.2012  22:34

    Neočekávaně příjemný filmový zážitek. Ačkoliv Planetu opic znám jenom tak zběžně a nikdy jsem nebyla jejím velkým příznivcem, bez problémů jsem se dostala do děje. Zrození planety opic je propracované a "uvěřitelné" sci-fi, na němž jsem ocenila především plynulý (ačkoliv převratný) přerod opic v inteligentní tvory podobné (nebo i nadřazené?) lidem. Scény s opicemi proskakujícími sklem vytvořené zcela jasně na "efekt" mi nevadily tolik jako snad až přehnaná, viditelně počítačově vytvořená mimika opic.

    • 19.1.2012  13:40
    Adelheid (1969)
    ****

    Krásný film plný zajímavých záběrů a okouzlující práce se světlem. Bohužel jsem ho ale viděla nedlouho po Údolí včel a oproti tomu se Adelheid zdá rozvláčná, rozpačitá a rozporuplná. Možná je to dáno dobou, o které film pojednává, nebo těmi barvami - snad Vláčilovi sluší více černobílá. Především zde ale chybí jasné vyznění, které činí z Údolí včel tak silný filmový zážitek.

    • 10.1.2012  18:28
    Artmix (TV pořad) (2007)
    ****

    Zajímavé novinky ze světa umění. Možná bych ocenila, kdyby bylo moderní umění občas proloženo něčím starším. Mohlo by to divákům pomoci utvořit si lepší přehled, pospojovat souvislosti.

    • 8.1.2012  23:30

    Poměrně nápaditá variace na sci-fi o paralelních realitách poměrně úspěšně uniká otřepanosti tohoto žánru. Rýpalům, kteří by chtěli poukazovat na logické chyby ve vztazích paralelních realit (především v závěru filmu), jichž není prostý snad žádný podobný film, je zde "mezi řečí" naznačeno, že projekt Zdrojový kód je tak průlomový, že jeho dosahy ještě nemusí být přesně známé a pochopitelné. Ostatně, člověk ani nějak nemá chuť ony logické nedostatky řešit, když se ocitne v rychlém víru akce. Jasným plusem je pro mě moje oblíbená Vera Farmiga, byť zde nedostala mnoho šancí předvést svůj herecký um. Naopak pomyslné minus si film zaslouží za otřesnou hudbu, která je jako z nějakého levného staršího akčního filmu.

    • 5.1.2012  16:42
    Lovci hlav (2011)
    ****

    No jo, tihle seveřani musí mít všude spoustu krve a vyhřezlé mozky a z každé strany tam musím vyskakovat někdo s nožem nebo pistolí... to jim neberu, proti gustu žádný dišputát :-) Jen ten Roger mohl být míň chladný, aby ho člověk měl aspoň trošku rád...

    • 27.12.2011  13:27
    Uprchlík (1993)
    ****

    Nemám ráda Harrisona Forda, ale tahle role mu sedla. A Tommy Lee Jones zahrál postavu policisty posedlého "spravedlností" naprosto dokonale... skoro jako by z oka vypadl Javertovi z Bídníků... teda, až na ten konec.

    • 13.12.2011  22:16

    Ve většině rolí mě Jim Carrey irituje, ale tahle komedie mi - říkejte si, co chcete - prostě sedla. Možná někdo namítne, že je naivní a pohádková, ale romantické komedie takové přece vždycky aspoň trošku musí být. Pro mě je to zkrátka jeden z těch milých filmů, které si člověk pouští vždycky, když si chce zvednout náladu... A samozřejmě, Morgan Freeman je tu jako vždy boží :-)

    • 12.12.2011  21:46

    Film, který dokazuje, že je možné natočit Paříž bez Eiffelovky a romantický film bez klišé. Přesto se zde bohužel nevyhnu srovnání s předchozím filmem, který byl přece jen dynamičtější a jiskřivější. Tady se pod slupkou štěstí a romantiky skrývá smutek dvou lidí, kteří vlastně stále žijí minulostí a mají pocit, že propásli svoji šanci. Bohužel je jejich povídání hlavně v první půli filmu, než dospějí k tomu, jak se doopravdy cítí, poněkud rozvleklé. Navíc tady téměř úplně chybí interakce s jinými lidmi, kteří oživovali procházku Vídní (věštkyně, herci...). Ovšem, jsem ve věku, v jakém se Jesse a Celine procházeli Vídní, takže mi asi ještě chvíli bude trvat, než dojdu do Paříže a budu schopná ocenit i jejich "zralejší" rozhovor.

    • 30.11.2011  20:06

    Nemůžu se rozhodnout, jestli se cítit povznesená Maudinou chutí do života nebo zhnusená porušeními všech možných stereotypů. Myslím, že mi bude chvíli trvat, než stávím všechny ty "vtipné" sebevraždy, krádeže a vášeň mezi stařenkou a mladíčkem. Poselství filmu je poměrně jednoduché: radujte se ze života, užívejte si ho a nebojte se milovat navzdory všem! Ale způsob, jakým je to poselství podáno, je v dnešní době prvoplánových romantických komedií velice těžké přijmout. (Nemůžu uvěřit, že je ten film 40 let starý!!!) Skvělá hudba a úžasný výkon Ruth Gordon jako Maude.

    • 16.11.2011  12:22

    Takový milý film, na který se rádi podíváte se svojí drahou polovičkou. Ovšem, jak už tomu u takových milých filmů bývá, má Půlnoc v Paříži tendenci sklouzávat k povrchnosti, a to především v té "nemagické" části: nic nám zde nevysvětlí, jak spolu mohli vydržet beznadějný romantik a "praktická" žena, a ve chvíli, kdy se kolem začne motat "praktický" muž a následně i romantička, je jasné, jak to dopadne. V této části filmu je děj naprosto schematický. Jakmile se ale přeneseme do 20. let, všechno najednou získává šmrnc a hloubku. Woody Allen mě potěšil tím, že nezůstal u oslavy minulosti, ale vytáhl z ní i myšlenku a poučení. Půlnoc v Paříži je silným nadprůměrem mezi romantickými komediemi, ale průměřem mezi Allenovými filmy. Nemůže co do hloubky a propracovanosti charakterů soutěžit s Manhattanem (na nějž je jakousi variací). To je ovšem dáno i tím, že Owen Wilson, i když se snaží seč může, jen stěží někdy zahraje postavu "Allenovského typu" lépe, než sám Woody Allen. Výsledkem jsou * * * * podpořené i skvělou dobovou hudbou.

    • 5.10.2011  09:24
    Alois Nebel (2011)
    ****

    Nebýt té zvláštní techniky animace, zbyde z toho taková ta typická česká psychárna téměř bez děje, sem tam s vtipnýma narážkama a s chlastáním. Ale nevadí, několik z nás to má celkem rádo a ve světě si nás snad zapamatují aspoň jako schopné animátory. Trošku zvláštní se mi zdálo, že vedlejší příběh Nebela a Květy vrcholící tím, jak Nebel hledá Květu v bouřce, byl mnohem poutavější a napínavější než hlavní dějová linie, zdlouhavá a plná nejasností. Ve chvilce pozvednutí sekyry se mi nezatajil dech (jak by asi měl v nejdůležitější chvíli filmu), ale spíš se mi v hlavě znovu vynořilo "Proč?". A to přitom mám jisté povědomí o dějinách naší země. Je ale vůbec možné, aby ten film pochopili v zahraničí (nebo dokonce v zámoří)? Čtyři hvězdičky aspoň za pokus o něco nového... a taky samozřejmě za Krobota a Rodena.

    • 12.9.2011  12:14

    Pokud jste jako já citlivější povahy a příliš sugestivní filmy s vámi dokážou zamávat, rozhodně se na tohle nedívejte sami! Já jsem měla co dělat, abych po tomhle filmovém zážitku usnula, jak se kolem mne všude míhaly šílené fantatstické postavy, a navíc jsem si neustále v hlavě rozebírala, co tím chtěl básník říci? Nakonec jsem dospěla k závěru, že - pokud se vůbec Lynch něco snažil říci, pak jedině to, že film je iluze a hra. On, pan režisér a scénárista, si může dělat, co ho napadne, a my, diváci, musíme věřit zároveň všemu a ničemu. I přes skvělou režii, kameru, střih a výkon Naomi Watts, mi ale do pěti hvězdiček stále chybí příběh.

    • 6.9.2011  23:09

    Na to, že country moc nemusím, se mi to docela líbilo :-) Spaceková hraje ráznou a poněkud naivní zpěvačku naprosto skvěle a přesvědčivě. Jen ten rozjezd filmu byl trošku zdlouhavý a konec poměrně předvídatelný - klišé s odchodem z branže spojeným s prášky nebo alkoholem je už trošku moc časté - jako ve WALK THE LINE, ale asi se tomu lze jen těžko vyhnout. Nejlepší scéna je rozhodně ta, kde Lorettini rodiče svolí k jejímu sňatku s Doolittlem a pootevřenými dveřmi ložnice rodičů je vidět na terasu, kde se oba mladí šťastně objímají.

    • 31.8.2011  21:49

    Klasický zamotaný příběh podle královny detektivek. Roli v něm samozřejmě hrají nejasné narážky na dávnou minulost, které se jen postupně spojují do jednoho celku. Narozdíl od jiných detektivek podle Agathy Christie, jsou v tomto příběhu všechny postavy nejen několikrát dobře představeny, ale navíc jsou velmi dobře rozlišitelné a zapomatovatelné. Geraldine McEwan je - jako obvykle - s tím svým štrikováním a neustálým vyptáváním naprosto odzbrojující.

    • 24.8.2011  17:30

    Snad první opravdu hraný film. A stále stejně vtipný jako před sto lety!

    • 2.8.2011  15:41

    8 1/2 převedená do Allenova stylu, jak napoví hned první scéna ve vlaku. I přes zdánlivou zmatečnost filmu je tu - narozdíl od 8 1/2 - všechno hezky vysvětleno a podáno divákovi na zlatém podnosu společně s vtipnou glosou. Proti tomu nelze nic namítat, pokud Fellinimu stejně jako já moc nerozumíte. Ty, kteří ale znají Woody Allena, tu možná zarazí jistá roztříštěnost filmu a snad až plochost hlavních charakterů a banálnost vyznění filmu. V Annie Hallové člověk naprosto chápe, proč je život hlavního hrdiny určován vzpomínkami na onu osudovou ženu, v Manhattanu se zas hlavní hrdina z naprosto jasných důvodů vrátí k mladičké milence. Tady ale ani jeden ze Sandyho vztahů nemá patřičnou hloubku a jeho konečné rozhodnutí pro jednu z žen jako by nemělo důvod. I tak ale film zůstává vtipný a inteligentní, jak tomu u Allena bývá. Co vše fanoušci po Sandym chtějí a co mu nabízejí je prostě neuvěřitelné!

    • 28.7.2011  11:51
    Na dotek (2004)
    ****

    Opravdu tématem tak trochu telenovela (jak píše POMO), ale zpracováním a hereckým obsazením posunutá do trošku jiné, vyšší roviny. Vztahy dvou dvojic se znovu a znovu převrací a hroutí a nakonec se vždy ukazují jako prázdné, ačkoliv se dříve zdály být tak plné vášně a lásky. Nakonec film vyznívá – řekla bych – poměrně beznadějně. Ať jsem se snažila, jak jsem chtěla, nenašla jsem mezi čtyřmi hlavními postavami jedinou, která by se alespoň jednou nezachovala nějak zle nebo nízce. Hvězdičku jsem ale ubrala za něco jiného – při poslední scéně „miluji tě – nemiluji tě“ jsem si uvědomila, že film je v podstatě jen sérií takových scén, i když dobře postavených a zahraných. A to neustálé opakování vět typu „před pěti minutami jsem tě miloval, ale teď už ne“ člověka nakonec trošku zmáhá.

    • 28.7.2011  11:50
    Občan Kane (1941)
    ****

    Od tak kultovního snímku jsem asi čekala něco víc, než jen příběh sobeckého člověka, který chce být všemi milován, přestože sám nikoho nemiluje. To, na co Kane myslel před smrtí, mě bohužel nijak neohromilo ani nedojalo. Jako závěrečná pointa to bylo jaksi málo. Kane zkrátka nejen, že žádným svým počínáním nezískal moje sympatie, ale nezískal ani mé pochopení. Vlastně jsem mu jeho osud přála – zdál se mi naprosto spravedlivý. Ale pokud jsem neměla důvod soucítit s hlavní postavou, komu jsem tady měla fandit? Kdo mě měl udržet u filmu až do konce? Čtyři hvězdičky tak dávám za formu, která tady – zdá se mi – značně převažuje nad obsahem. I jako filmový nevzdělanec jsem totiž ocenila práci s kamerou - především Kaneův palác se všemi svými rozlehlými prostorami vypadá ve filmu působivě. I když to dnes již nevypadá nijak originálně, ocenila jsem i postavení příběhu jako pátrání médií po detailech z Kaneova života, které je prokládáno právě různými zprávami a reportážemi.

    • 4.8.2016  23:04
    Komorná (2016)
    ***

    Plakát je lepší než film. Vlastně, když o tom tak přemýšlím, tak na tom plakátu je celý film nakreslený. Čekala jsem trochu víc... Místy krásné poetické záběry střídají scény, u kterých není jasné, jestli jsou (trapně) vtipné schválně.

    • 22.2.2015  03:01

    Nechápu ty pochvalné komentáře... Je to sice milý, slušně natočený film, ale jinak nic zvláštního, prostě klasický romanťák pro pohodový večer s vaší polovičkou. Když nebudete čekat víc, nebudete zklamáni.

    • 1.4.2014  21:25
    Jeden den (2011)
    ***

    Na rozdíl od úžasné komedie Příští rok ve stejnou dobu v tomhle filmu ten podobný nápad tak dobře nefunguje. Kolísá to mezi trapně teenagerskou komedií a přeslazeným romanťákem s rádoby hořkosladkým koncem. Pár vtipných momentů zachraňuje celý film.

    • 24.3.2014  17:53

    Nejsem si jistá, jestli mohl být film ještě zběsilejší a jestli tam tvůrci mohli nacpat ještě více z požitkářského života, ale asi ne. Možná, kdyby slevili z těch tří hodin, mohl by film upoutat. Takhle je spíš únavný. Ale nedá se říct, že bych se nebavila.

    • 24.3.2014  17:30
    Ona (2013)
    ***

    Chytré a vtipné... ale proč jsem měla na konci pocit, jako by nápady docházely?