Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (22)

plakát

Kamenný most (1996) 

Pro mě asi nejlepší Vorlův film (společně s Kouřem). Temné kulisy kamenného mostu, temná zákoutí Vorlova života. Vynikající výkon Tomáše Hanáka. Co víc si přát? Snad aby nikdy nevyšla DVD verze s idiotskými komentáři (jediný který bych tam nechal je ten, když se rozplývá nad chutí chleba). Těžko uvěřit, že po deseti letech Vorel točí filmy jako je Gympl nebo Ulovit miliardáře. Holt cesty skřítků jsou nevyzpytatelné.

plakát

Souboj Titánů (2010) 

Epic fail. Zejména dialogy, stavba příběhu a jednání postav je zcela tristní. Logika hollywoodu byla vždy cizí, ale zde je to do očí bijící. Krom toho Perseus mává světelným mečem a Medusa je jedna z nejkrásnějších postav filmu. Takže jediné, za co musím pochválit, je vyobrazení Pegasů, kteří zde pobíhají, jako normální koně a jsou dokonale uvěřitelní. Více kladů jsem bohužel nenašel.

plakát

Čas probuzení (1990) 

Citové vydírání? Proč ne... Ale tři dojímavé scény za sebou jsou na mě moc. A ten vztah dokotora se setrou tam byl proč? Po představení Williamsovy postavy náhlý obrat v chování charakteru o 180° a několik dalších režijních chyb, díky nimž jsem se tomuto krásnému příběhu zdráhal uvěřit (filmově). Přesto se našlo několik nádherných momentů.

plakát

Fast Food Nation (2006) 

FIlm o hamburgrech. O všech složkách jejich výroby (snad kromě porodu krávy) a o problémech s tím spojenými. Film ukazuje, jak velkochovy narušují rovnou hospodářskou soutěž a klasické westernové ranče jsou skupovány developery, kteří zemi rozprodávájí po malých kouscích a zastavují zástavbou. Dále nás přivádí na jatka, kde pracují načerno přistěhovalí mexičané, kteří jezdí do států pracovat v nelidských podmínkách, aby vydělali víc peněz. Když už je hamburger vyroben, musí ho někdo dát do housky, přidat trochou salátu, kečupu, několik plivanců a prodat zákazníkovi. V této části příběhu je naznačen ještě jeden motiv, se kterým se společnosti jako McDonald občas potýkají, a tím je ekologický aktivismus. () Musím říct, že jsem souhlasil skoro se vším, co bylo o hamburgrech řečeno (také myslím, že to byla jediná ucelená a propracovaná část filmu). Problém však je, že se snaží sdělit své poselství, co nejvíce lidem. Proto se snaží problematiku vyprávět prostřednictvím příběhů, kde postavy ztvárňují velké hvězdy, jen aby přitáhli pozornost. Bohužel jediný rozpracovaný a zajímavý příběh je o mexických přistěhovalcích. Ostatní jsou ještě mělčí. Tak vyvstává problém, že je zajímavé téma vyprávěno nezajímavými příběhy. Vzniká tak dokument hrající si na celovečerní film s příliš dlouhou stopáží. Kdyby Linklater udělal hodinový dokument s několika hranými ilustračkami a několika hvězdami, které by v průběhu filmu řeknou, že hamburgry jsou hnus, udělal by pravděpodobně lépe. Byl jsem překvapen, že nebyla zmíněna problematika vegetariánství. Také byla málo rozvedena naivita konzumentů, kteří nechápou, jak se z krásné kravičky stane hambáč. Ačkoliv ta linie hoven v "obrech" byla právě o tom. Už se těším, až někdo natočí dokument o intenzivních chovech drůběže. A doufám, že to budu já...he he he...Ain't nobody here, but us chicken!

plakát

Mrtvý muž (1995) 

He's Jim Jarmusch. Do you know his poetry? It's shooting. Asi můj nejoblíbenější film vůbec. Především kvůli scénáři a postavám (zejména Nobody je jedna z nejlepších postav, kterou lidská představivost stvořila). Po prvním shlédnutí jsem měl pocit, že se tam nic moc neudálo (přesto se mi to líbilo). Po druhé projekci jsem se nestačil divit, co všechno se tam děje. Dokonalá kamera, dokonalá hudba, dokonalí herci, dokonalý scénář, dokonalá režie. Co si víc přát? Kdybych chtěl víc, musel bych se asi se stalkerem vypravit do zóny, kde se zhmotňují představy.

plakát

Hranice ovládání (2009) 

Osobitá Jarmuschova filmová báseň vypravující o černém agentovi, nasazeném na tajném úkolu. Hlavní hrdina se celý příběh tváří skoro tak tvrdě jako černej dynamit a potkává podivné lidi, se kterými si vyměňuje kódy v krabičkách od sirek s nálepkou boxera. Ačkoliv zde náznak příběhu je (dokonce i částečné vyvrcholení v závěru), tento film není stavěn na příběhové linii. Je stavěn na typicky Jarmuschovské atmosféře, replikách nutících k zamyšlení a na vlně retra 70. let. Někdo to nazývá onanie, někdo umění. Film respektuje tradiční formu narace se zcela vyprádněným obsahem. Respektive obsahem zkoncentrovaných do několika vět, které se ve filmu opakují jako báseň. "Nemluvíte španělsky, že? Zapojte svou představivost a svůj um," radí Jarmusch divákům už v úvodu filmu. Kdo tak neučiní, bude se nejspíše cítit jako ve španělské vesnici. Stejně jako chlapík, co v úvodu filmu překládá mezi černochy slova, kterým sám nerozumní. Pokud však máte představivost, uvolněné vyprávění příběhu vám umožní váš vlastní pohled na film a hluboký prožitek. "Všechno je subjektivní, všechno se mění podle barvy sklíčka, přes který koukáte," ne každý se na svět kouká stejnou barvou jako Jarmusch. Věštinové publikum je dnes silně fixováno na jednotící příběhovou linii (samozřejmě kromě pornografie), a tak jsou poetické filmy jako tento, často odsouzeny k nepochopení. Přál bych si, aby bylo více lidí, kteří dokážou vnímat na filmu i něco jiného než příběh. "Všímáte si odrazů? Mně někdy přijde odraz mnohem skutečnější než to, co se odráží." Také bych si přál, aby někdo natočil film dodržující moderní hollywoodskou formu se zcela vyprázdněnou narací, jakožto karikaturu dnešní kinematografie (karikaturu nikoliv parodii). Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale v rámci výchovy csfd jich dávám pět. =)

plakát

Město andělů (1998) 

Zcela vykradené Nebe nad Berlínem s klasickým Hollywoodským románkem. Bohužel, jak už to bývá u amerických remaků, ochuzené o vše, co dělalo původní film kvalitním. Jestli máte však rádi romantické filmy americké produkce, bude tento film dobrou volbou. 4/10

plakát

Basquiat (1996) 

Hezky zpracovaný biografický film o americkém malíři, který začínal tím, že kreslil na zeď. Později se stal senzací a součástí neoexpresionalisitického hnutí. Začal mít však čím dál tím větší problémy s drogami. Za příjemou atmosféru, za některá malířova plátna a za použitou hudbu (obzvlášť It's all over now, baby blue od Van Morisona) 7/10

plakát

Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004) 

Zatím nejlepší filmové ztvárnění z Potterovské série, protože pokud v pohádce nejsou prvky hororu, tak to není ono. Zde ve třetím dílu se režisér přiblížil mnohem víc temnější a chmurnější atmosféře, stejně jako v literární předloze, kde po ryze pohádkových 2 dílech, byl 3 výrazně jiný. 7/10