Recenze (229)
Naprostí cizinci (2016)
Souhlasím s uživatelem "Superpero", tolik sms a telefonátů a ještě k tomu kompromitujících za jeden večer působí příliš nereálně. Ale pro příběh a film samotný asi nutné. Komediální scény parádní, vážnější rovina už trochu slabší. Líbil se mi závěr filmu, který celý příběh posunul do takové "filozofičtější" roviny. Kdo ví, zda Genovese nenašel inspiraci zde: https://www.csfd.cz/film/114583-rodina/.
Svědek (1985)
Weira příliš nemusím, ale tohle mi muselo sednout, jinak si to nedokážu vysvětlit. S výjimkou Forda neokoukané herecké obsazení (plné neamričanů!), působivá výprava a k tomu nádherný poetický příběh doplňuje vlastně docela originální závěr. Pro mě nejlepší Weirův počin, co jsem zatím viděl.
Štěstí (2005)
Bohdan Sláma neřeší proč se věci postavám dějí, pokud to divák přijme, přijde si na své. A na závěr ten kontrast bezmocného Tondy mezi kozami a moderní koupelnou byl parádní a výmluvný zároveň.__________ "Co je, co se tváříš jak pochcanej hrnec!" :-)
Birdman (2014)
Bez debat nejlepší a nejzábavnější "Batman"! :)
Hacker (2015)
Obyčejný akční příběh rádoby naroubovaný na "cybercrime" s příliš násilně vytvořenou vendetou. Hemsworth se do hlavní role nehodí. Vůbec postava Hathawaye coby Hackera mi ani za mák nepřijde realistická. Že by počítačový expert mimo hodiny strávené za počítačem navštěvoval kurzy bojových umění?! Kategoricky ne! _____Začátek vypadal slibně a akční scény jsou vskutku originálně zpracované, ale to už od Manna dobře známe... Nesrovnatelné s "Heat".
La ciudad y los perros (1985)
Zdařilá adaptace stejnojmenné Llosovy knihy. Básník a Jaguár jsou stejně skvělí jako jejich knižní protějšci. A ten antimilitaristický a antisystémový osten je zde, myslím si, ještě vyostřenější.
Pravidla lži (2006)
Na české poměry film z "jiného světa": především díky zvolenému tématu, způsobu zpracování a hereckým výkonům (Langmajer se opravdu našel!). Kriminální zápletka mi sice přišla poněkud zkratkovitá, ale na celkovém dojmu to nic nemění. Překvapil mě pěkně gradující závěr. Odvážný počin!
Povídka o policajtovi (1975)
Pěkně od podlahy tvrdá francouzská kriminálka s neuvěřitelně chladným výkonem Jeana-Louis Trintignanata. Pro mě jeden z nejlepších filmových padouchů vůbec.
Volba zbraní (1981)
Možná poněkud zdlouhavá, ale jinak stará dobrá francouzská kriminálka příběhově založená na "prvku osudovosti" se zuřivě impulzivním Depardieurem ve vedlejší roli. Upoutal mě kontrast průměrnosti až chudoby v podobě šedivých a neosobních paneláků s venkovským sídlem monsieura Montanda. Krásná ústřední skladba Philippa Sarda.
Gravitace (2013)
Dokonalé vítězství úchvatné formy nad nijak "objevným" obsahem. A to patetické postavení se na nohy doktorky Stoneové si mohl Cuarón odpustit.