Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (55)

plakát

Oppenheimer (2023) 

Musím se přiznat, že jsem to viděl na starším notebooku s LCD displejem, přílišným podsvícením a nic moc barvami. Bohužel jsem byl na služebce a nebylo nic lepšího. Nicméně, jsou filmy které takto vidím a vyloženě jdu po tom abych je viděl v lepší kvalitě, v kině abych svému zážitku ještě přidal poslední dílek do skládačky. Nebude to tento případ. Možná tomu dám ještě někdy šanci, ale pochybuji. Hodně mi to připomíná případ Tarantinova Tenkrát v Hollywoodu. Perfektní režisér, styl, obyvkle skvělý příběh. Jenže pak příběh začne ustupovat stylu, kdy studio podlehne a řekne "Jsi nejlepší, dělej si co chceš za kolik chceš, lidi na to půjdou kvůli tobě a budou masturbovat nad tebou stejně jako to děláš ty sám nad sebou" Je mi jasný, že na tom filmu strašně práce, minimum CGI, hudba, speciální fíčury, ultra-kamera, ultra-film, ultra-obraz. Ale příběh Oppenheimera není dostatečně nosný aby tohle ospravedlnil. Není to takový odvaz aby Vás hudba ohlušovala jako v Interstellaru. To byl příběh, tam byla to osudovost, oběť. Tam si to sedlo, tam byl Nolan král. Tohle je spíš materiál na super dokument, maximálně televizní film. Ano, vynález atomovky je nesmírně zajímavý milník v lidské historii, který stále trvá a jen čas ukáže jestli je to naše zkáza nebo nástroj míru, ale v tomto podání se spíš ta nablýskaná forma snaží přesvědčit že se v každém okamžiku děje něco naprosto epického. Jakoooo děje, ale spíš z civilního pohledu. Je to přestřel, který by nikdo Nolanovi nedovolil kdyby neměl takovou pověst. Styl vyprávění je matoucí a paradoxně vyžaduje, abyste se koukli na nějaký skutečný dokument abyste se orientovali během děje, protože když už tušíte na konci je to pozdě. Je to zmatkovité. Nolan si rád hraje s časem, s paradoxem že je vše předurčeno a vy mu to věčně žerete, protože to má tak skvěle promyšlené. Tohle je historické tak hrátky s časem probíhají jen uměle v rámci střihu. Úplně zbytečně. Možná někdo udělá chronologický střih a bude to lepší, ale tohle je jen další materiál na masturbaci pro nekritické přívržence Nolana.  Takže pane režisére. Dělejte sci-fi. Třeba natočte Hvězdnou Bránu novou, ale historické dramata nechte někomu jinému, kdo má rád spíš chronologii. Kde se díváme na příběh a ne na koncert vážné hudby s promítáním UHD omítky na zdi (kradu Verbalovi). Bombastická prázdná nádoba jako Tenkrát v Hollywoodu s vyjímkou konce s plamenometem a házení plechovek do xichtu.  Díky za pozornost.

plakát

Česká Kanada vypravuje (2020) 

Tak po shlédnutí celé "trilogie" Petra Pokovby o krajině a vztahu k ní konečně sepisuji dojmy z této dokumentární prvotiny. Přiznám se, že autor je velice dobrý kamarád, nicméně kritika mu nic nedělá, právě naopak ho posouvá a stejně už jsme to prodiskutovali ze všech možných úhlů. Kvůli vzestupné tendenci Petrových dokumentů jsem upravil skóre. Je mi to líto :D Plusy: Krásné záběry na známou krajinu z netradiční perspektivy, pěkná hudba, Ondřej Vetchý, Relaxační podmanivý text a vyprávění Mínusy: Petr chtěl vystihnout krajinu jemu tak blízkou a jeho osobní vztah k ní. Proto je zvláštní sázka na záběry z dronu. Pokud nemá Petr schopnosti supermana, pak mi to takový smysl nedává. Taky tu máme velice osobitý, originální, literární a poetický způsob vyjadřování myšlenek, kterým je Petr typický, bohužel pro běžného smrtelníka je text velice neuchopitelný a se střídajícími se obrazy a hudbou navíc mizí synchronicita mezi tím co vidíme v obraze a co slyšíme. Člověk co se snaží vnímat všechny roviny naráz, by mohl mít během chvíle těžkou hlavu. Nicméně, pokud tomu šanci dáte, necháte na sebe dýchnout atmosféru, nebudete se snažit vše pobírat slovo od slova a nenecháte se rozhodit ne vždy padnoucím sountrackem, je z toho velice příjemná záležitost a upřímně jsem hrdý, že se mohu z takto cílevědomým a inspirativním tvůrcem znát. Člověk se může nechat jen inspirovat. Každá cesta někde začíná a tato rovnou v oblacích!

plakát

Jako v bavlnce (2020) 

Tak slabší 4, možná snížím. Začíná to úplně skvěle. Pečovatelka mě správně sere a příběh mě zajímá. O to víc, že je to velice uvěřitelné. Tedy do poslední třetiny. Znám lidi, co přemýšlí přesně jako tuta paní, takže jsem doufal, že dopadne nějak nechutně. A nebo, že jí všechn projde třeba. A já budu nasranej, ale vlastně spokojenej, protože tak to v životě chodí. Holt spravedlnost někdy je a někdy není. A morálka holt moc bohatství nepřináší. V poslední třetině to trochu ujede z kolejí. Velice vysoká frekvence kokotin mě přiměla odpovídat na messengeru a sledovat to na půl oka. To je takový to, že si scénaristé myslí kdovíjak to rozjedou a ono je to stokrát viděné. Postavy jsou si vědomy vlastního plotarmoru. Holt jsem jim tu odvahu nežral. Úplný závěr to chtěl zahránit, ale pocit z toho, že to mohlo být mnohem reálnější a tudíž lepší přetrvává. Trochu míň kovbojky a je to za 5, takhle za 4 s odřenejma ušima.

plakát

Pod vodou (2020) 

https://www.youtube.com/watch?v=Qu_80fsF3Ko No lepší video jsem nenašel, ale asi úplně to vystihuje situaci :D Na jednu stranu to mají dnešní sci-fi filmy těžké. Originální náměty se těžko hledají. Nebo je tu lenost. Paradoxní doba. CGI je na skvělé úrovni. Může pomoci vyprávět skvělé příběhy. Dřív CGI neměli a museli navodit atmosféru kvalitním scénářem a režií. No a pak je tu politická korektnost. Kristen Stewart, podle mě herečka jednohu výrazu tváře by měla dělat camea z pohřbů, jinak se na moc věcí nehodí. Výrazy typu ztrápená a pak možná extrémně ztrápená. Nějak mě nebere. Je studená jak psí čumák. Nechápu proč musím neustále koukat na její postavu v kalhotkách a ze začátku na záběry jejího plochého hrudníku, kterého kdybyste si nevšimli, místní šašek na něj ještě upozorní. Nerozumím. Strong female character v akci vážně. Krátké vlásky. Feminismus. Ženomuž k pohledání. No a pak tu máme scény typu "Já chci umřít, ty se zachraň" , "Ne já chci umřít, ty se zachraň" , "Jestli mě nenecháš se obětovat, dám ti do držky" , "Nenechám!" , "Tu máš do držky!" :D Prdel. Všichni víme jak by to bylo ve skutečnosti. O tom co číhá v hlubinách nebudu mluvit, nijak mě to nepřekvapilo ani nezaujalo. Další jednohubka bez záznamu hlubších emocí v brzké době snad zmízí z paměti.

plakát

Jie wen 4: Wan ťie pchien (2019) 

Film se mi velmi líbil, ale budu si hlavně stěžovat. Někdo by to mohl odteď brát jako spoiler tak varuju. Takže krom patálií se svým "napřesdržku" synem se IP Man dostává do USA čínské čtvrti, kde je představen místním mistrům. Hmm kde jen jsem to viděl (dálem pouze hmm). Nepříjímají ho vřele, berou ho jako cizince, hmm. Jejich předseda se tváři jako "definitvně se dříve nebo později poperem". Hmm. Když se konečně poperou, je to vyrovnané. Hmm. A pak tu máme velkýho špatnýho s o trochu slabším noshledem. Noshled dá mistrům zabrat, ale IP Man ho rozseká, ale dá mu to zabrat. Předseda má fight s velkým špatným a pamatujete? vedl vyrovnaný boj s IP Manem! A je byl rozsekán! Druhej den se zjeví IP Man, hmm. O můj bože to přece podle matematiky nemůže vyhrát! No a nevyhrál by, kdyby ho nenechal velkej špatnej několikrát autohealnout na zemi. Připomnělo mi to Call of Duty mechaniku. :D No a mezitím je tam strašnej rasizmus proti Číňanům. Co já vim, třeba to tak bylo. Ale ty Američani jsou ztvrárnění tak přepáleně debilně, že to až bije do očí. Navíc jejich herecký výkony jsou na úrovni porna. Ale toho českýho, Američani už uměj hrát dobře i v pornu. No to pryč od toho. Hlavně rodina pána z imigračního je vtipná. Mnozí budou nesouhlasit, ale Scott Adkins (velkej špatnej) je OK. Tolik zas nemohl rozjet jeho Flying multikick karate MMA, ale mám ho rád, dobře to odehrál. Bruslího taky mohlo bejt víc. Pan Kvok ho taky dobře zahrál, i podoba by tam byla, ale na můj vkus málo hejkal, jak to pan Brus dělával. Tvůrci se chtěli asi vyhnout tomu, aby to bylo o někom jiném, než o IP Manovi. Nepamatuju se že by v minulých dílech kouřil a moc mi to k němu nesedí, ale asi fakt to dělal, takže pohoda. No a dostávám se k největší kravině filmu a to, že Donnie Yen vypadá po všechny filmu téměř identicky. Já vim že asiati stárnou jinak. Ale v dobách událostí tohohle filmu byl věk skutečného IP Mana natolik pokročilý, že ta jeho vitalita s kterou tam rozsekává velké špatné bílé pány je trochu neautentická, stejně jako jeho vzhled. Šediny má trochu nad uchem a kvůli rakovině působí mírně unaveněji. Ale opravdu jen kosmeticky. Schválně si najděte jak v tom věku vypadal skutečnej IP Man. Dále. Když už se moc mluví a potřebuje se aby se bojovalo, tak třeba na scénu někdo napochoduje "Hej číňani, dem se prát jo?" :D Je to až úsměvné. Ale stejně nemůžu si pomoct, ale ten bojovej styl. Choreografie. Občas nějaký moudro. Všechno je to tak cool, že i když předem rozumem víte jak fight dopadne (ano víte to u každého fightu), tak sedíte zaražení do sedačky a bojíte se. "To už se určitě nezvedne, taková rána. Ou. Mě by stačila jen jedna". Ale zvedne se. Vždycky se zvedne i přes pokročilý věk, nakonec vždycky stojí :D Takže rozumem jim to nežeru, ale moje srdce si to získalo. Och.

plakát

BlacKkKlansman (2018) 

OK film. Plus že je to pěkně zpracovaný film inspirovaný skutečnou událostí. Ukazuje to negaci extremismu z obou stran, ale je celkem i ke konci jasné za koho se tu kope. Ideál zosobňuje Ron, který ještě postavou Adama Drivera - Flipa působí nejuvěřitelněji. Ale je tam hodně jednorozměrných, stupidních a tvrdohlavých postav, zvlášť u členů KKK. Je to prostě tak zjednodušené pro kontrast. Bez dokumentárního jednostraného závěru by se to obešlo. Pocit stabilních 3 hvězd ne víc.

plakát

2 zbraně (2013) 

Povedený přímočarý akčňák s koulema, kde se půl hodiny nemíří na člověka co chcete zastřelit, ale prostě se zastřelí :D Hlavní duo má úžasnou chemii. Občas jsem sice třásl hlavou, co se to vlastně děje, kdo s kym vlastně skutečně spolupracuje, kdo s kym spal a tak. Naštěstí tu na přemýšlení neni moc času. Celá akce jede a naši hrdinové s obrovským s vědomím vlastního plot armoru, sebevědomě střílí, nechají vybuchuvat a hláškují. Za mě super ! Jo a Paula Patton je moc hezká, ale trocha toho fitka by jí neuškodila :D

plakát

Šíleně bohatí Asiati (2018) 

Moderní popelka po milionté, tentokrát po asijsku. Většinou protrpěné dvě hodiny. Místy jsem už nevydržel a mrkal po očku na instagram. Samé naparování, okouzlování luxusem, vymaštěné asijské pipiny co řeší celý den kraviny a maminka, která ví co je nejlepší pro synáčka. Jako znovupřipomenutí toho kam v životě člověk nechce patřit je to dobré. To v čem se mi film místy líbil ani není zásluha autorů, ale že jsem v Singapuru byl a vidět ty místa z jiných i stejných perspektiv mě přišlo krásně nostalgické. Krásná verze "Can't Help Falling in Love" ve filmu, taky protože pro mě něco znamená. Závěr ušel, protože už se po tom bezduchém pindání, nakupování oblečení, ježdění v drahých autech, příjímání a odmítání konečně muselo něco stát. Komedie? Ne,protože humor =0 Už nikdy víc . P.S. Právě jsem se dozvěděl, že hlavní představitelce bylo v době natáčení 36. Docela masakr

plakát

Bloodshot (2020) 

Příjemné akční sci-fi s áčkovou náladou. Jak teď vidím trailery, tak jsem rád, že jsem si to pustil aniž bych cokoli o filmu věděl. Viděl jsem Diesela a řekl si, zkusím to. A udělal jsem dobře. I zdejší popisek prozrazuje příliš moc a dovedu si představit jak to někomu může zkazit zážitek. Ani hloupý to tak nebylo. Dokonce jsem si uměl představit i PC hru podobného ražení. Příběh by na to byl tak akorát. Pro ty co si zjistí o fillmu minimum to myslím bude příjemný zažítek :)

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Jasných 90%! filmu je totální trash. Jako má to atmosféru. Svět šedesátek uvěřitelný, věrný. Tu někam auto jede. Tu odjede, tu přijede a nic se neděje. Přijde mi, že Tarantino prostě jenom machruje. Všechny svoje nápady, styl a scénaristický um narval do mixéru rozjebal to na kaši. Film asi opravdu pro fanoušky filmové tvorby. Znalce těch let. I kdybych pochopil všechny odkazy, tak stejně řeknu, že je to strašně nesourodé, nikam to nevede. Střídání stylů, které nemají žádný význam. Tohle je opravdu spíš materiál pro dokument, nebo aspoň pro film co má začátek, prostředek a konec. Nakonec z toho guláše člověku dojde co umí Tarantino nejvíc. Gangsterky a Westerny. Humoru úplně minimálně. Povedený konec člověka probere a za normálních okolností by vylepšil aspoň první dojem při odchodu z kina. Jenže ubíjející 2 hodiny vrtění se na sedačce to nespasí a zase vám jen dojde, že se měl na to Taratule vysrat a natočit nějakej pořádnej komunikační brutus s dávkou kvalitního násilí. Absolutně nechápu zdejší hodnocení. Podobná rána vedle jako autozabiják. Vemte si 8 hrozných. Jak jsou postavy představeny. Jak se baví o své minulosti. Víte co se děje. Kam kdo musí jít. Kdo kde musí zůstat. Proč se střílí, proč se mlží. Všechno. Nedoporučuji fanouškům Tarantina. Možná fajn sestřih scén na farmě, točení westernů a ten konec. Ztráta času. Konec.