Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 509)

plakát

Black Adam (2022) 

Vin Diesel jako první antihrdina, která připomíná spíše z nějakého důvodu naštvaný upnutý pytel brambor. Není tu prakticky nic, čeho by se dalo chytit. Mytologie nefunguje, hlavní hrdina a záporáci působí strašně lacině. Zároveň tu máme Justice Society, která se zde z čista jasna objeví a všichni dělají jako, že to je nejvíce normální věc, jelikož na světě fungují už nějaký ten pátek. Jenom nám je divákům někdo zapomněl představit. Další genericky nudný ''blockbuster''. Bohužel už skoro není rozeznat jestli je to DC nebo Marvel, protože obojí stojí za starou belu. Naštěstí si DC urvalo opět primát tím, že v potitulkové scéně představí hrdinu, kterého několik měsíců na to zatrhnou.

plakát

Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál) 

Překvapivě mě Obi Wan Kenobi neuráží, tak jako ostatní Disney seriály ze světa Star Wars (nemám ještě teda nakoukaného Andora). Tady je vidět, že se na to prostě vsadilo a použili se nemalé peníze a tak některé aspekty jsou hodně vymazlené a naturelem se podobají velké filmové produkci. Občas to ale hodně skřípe a všechny dobré momenty krásné vymažou z paměti cringe momenty s pobíhajícími dětmi. Návrat Ewana McGregora a poslední dvě epizody u mě rozhodly, že dávám 4/5. Není to ono, ale čekal jsem, že budu hodně naštvanej a to vlastně vůbec nejsem.

plakát

Elvis (2022) 

Baz Luhrmann umí opulentní hudební podívané. Takže chystaný životopis Elvise Presleyho byl od začátku ve velmi dobrých rukou. Vizuálně a výpravou je tedy Elvis samozřejmě bez chybičky. Chvilku jsem si pak musel zvykat na Austina Butlera, ale nakonec ho hodnotím jako velmi dobrou volbu. Bohužel jsem se nemohl srovnat s postavou plukovníka Toma Parkera (Tom Hanks), která je zde vyobrazena až nějak moc karikaturně. Možná dělá to, že ho hraje zrovna Tom Hanks a morbidně obézní vypadá až nepatřičně. Jinak se jedná o velmi zábavnou a výpravnou pouť po stopách jedné z nejvýznamnějších hudebních ikon, která má sice své nešvary jako je opravdu přestřelená stopáž, ale celkově lze hodnotit jako velmi povedený životopisný film.

plakát

Deiji (2006) 

Trošku jsem čekal tradiční uplakanou romantiku. Naštěstí za Deiji stojí Andrew Lau. Tvůrce legendární krimi Volavka a to je tu setsakramentsky znát. Tedy především v prvním polovině, než se všechno rozehraje. Do té doby nejde vůbec o nic žánrově tradičního. Hodně pomáhají také evropské kulisy, které tento asijský film hodně ozvláštňují. V druhé polovině bohužel klesáme k sentimentálnímu romantickému trojúhelníku a slibný začátek tak není uspokojivě zakončen. Pomoci může to, že to není vůbec tolik asijské, takže jako lehký úvod do asijské kinematografie by se Deiji brát dalo.

plakát

Promlčeno (2022) 

Promlčeno je jedním z děl Roberta Sedláčka, které ukazuje, že opravdu umí a věci jako Řekni to psem se poměrně úspěšně negují. Nápad tady je hodně solidní. V jedné rozhlasové show se otevírá hodně zajímavá kauza Čecha, který musel z nějakých důvodů prchnout v devadesátkách do zahraničí a teď se vrací, aby napravil křivdy a srovnal účty předtím než události z minulosti budou (jak název napovídá) promlčeny. Roden v hlavní roli film utáhne, to je bez debat. Bohužel největší bolestí je finále filmu. Takhle nadějný rozjezd dokázali totálně zazdít v nevýrazném až jalovém finále. Dalo se s tím pracovat rozhodně lépe. Určitě ale cením pokus o krimi thrillerovou žánrovku. Těch se u nás opravdu moc nedělá.

plakát

Nebe nad Berlínem (1987) 

Vůbec jsem nebyl naladěný na stejnou vlnu. Tenhle evropský kinematografický milník mě minul o parník. Zasněný a filozofický pohled na Berlín 80tých let, který bohužel nedokážu docenit. Mohu si sice odškrnout ze seznamu, ale vracet se už pravděpodobně nebudu.

plakát

Vražda v Londýně (2022) 

Celkem neškodná a poměrně zajímavá žánrovka a zároveň celovečerní premiéra Toma George. Pro fanoušky žánru asi povinnost, jelikož si užijí všechny pomrknutí, protože See How They Run si tak trochu dělají srandu ze všech whodunit titulů, ale na druhou stranu dodržují všechna zažitá klišé a pravidla žánru. Dvojice Rockwell a Ronan funguje docela dobře. Zároveň to poměrně hezky utíká, jenom těch zvratů je na konci už nějak moc a celkově to vyzní trošku do ztracena.

plakát

Líza, liščí víla (2015) 

Tahle maďarská ulítlost mi vůbec nesedla. Líza strádá v milostném životě a to především proto, že všechny její nápadníky potká smrtelná nehoda, nebyde takto dojmu, že je liščí vílou. Démonem, který zabíjí všechny muže ve své blízkosti. Prapodivná fantasy romantická komedie, která na sebe vrší zajímavé motivy, ale jako celek mi absolutně nesedla a vůbec mě nebavila.

plakát

Sbohem buď, lásko má (1944) 

Ničím nezajimavý a naprosto průměrný krimi-noir, který nemá čím překvapit a také bohužel stojí na Dicku Powellovi, který nemá naprosto žádné charisma a naprosto žádné herecké schopnosti. Dá se sáhnout určitě po zajímavějších dobových kouscích než je toto. Slavný Phil Marlowe by si zasloužil určitě lepší zpracování.

plakát

Americká vražda: Rodina od vedle (2020) 

Samozřejmě události jsou to naprosto šílené a Netflix podobné věci umí naprosto na výbornou. Co mi přišlo ještě více šílené je, kolik záběrů ze všech možných zdrojů dali tvůrci dohromady. Takhle zdokumentovaný příběh jsem ještě neviděl, všechno na originálních záběrech od a až do z. Události naprosto odstrašující a forma ucházející. Nijak natahované a docela svižné. Stejně nemůžu hodnotit jinak než průměrem.