Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Muzikál

Recenze (36)

plakát

Soudkyně Barbara (2015) (pořad) odpad!

Stačilo vidět a slyšet kousek a je mi jasné že nic horšího, kromě Comebacku a Partičky a tohoto "díla" už snad nejde vytvořit.Něco tak příšerného se snad může líbit jen lidem s nedokončenou základkou nebo totálně retardovaným jedincům. Je smutné jak české pořady upadají. Tento pokus o vlastní tvorbu je toho zářným příkladem.

plakát

Teorie všeho (2014) 

Strhující, neskutečný, smutný a místy i veselý ale hlavně pravdivý. Takový je tento příběh. Doporučuji shlédnout.

plakát

Gia (1998) (TV film) 

Můj nejoblíbenější film s Angelinou. Mohla bych se na něj dívat pořád. A vždy v něm najdu něco nového.

plakát

Samotáři (2000) odpad!

No tak dnešní večer na ČT1 byl opravdu "výživný". Nejprve nám naservírují "odpad" ve filmu Revival a hned poté Samotáře. Tak tedy nevím, ale někteří zde píší k tomuto filmu že je kultovní. Kultovní film si opravdu představuji úplně jinak, ze zahraničních např. Amadeus a z našich např. Vesničko má středisková. Ale Samotáři? Tak to opravdu ne. Ten možná přijde kultovní tak akorát huličům typu Macháček ale rozumně myslící člověk této slátanině o ničem musí dát max. 1* a víc ani ťuk. Komedie? A to soudí kdo a podle čeho? Já si vždy myslela že komedie má být vtipná, ne ubohá. A asi jsem hluchá, ale já tam opravdu žádné hlášky neslyšela. Pouze debilní dialogy úplně o ničem. A v popisu filmu je napsáno Komedie/drama. No tak to drama docela sedí, drama bylo pro mě i těch 30 minut útrpného sledování. Prostě za mě ne, buď jsem ten film nepochopila tak jak bych měla (nehulím trávu) a nebo jsem asi opravdu moc náročný divák. Protože ode mě tenhle film nemá ani za co dostat jedinou *, takže pro mě je to opět jen další odpad české polistopadové kinematografie a porvrzení toho že už dnes nikdo neumí udělat hezkou, přijemnou komedii s laskavým humorem bez vulgarit a bez přispění PP. Asi to bude tím, že dobří režiséři už bohužel v Čechách "vyhynuli."

plakát

Revival (2013) odpad!

Proboha co to zase bylo? Už podle plakátů na zastávkách MHD a upoutávkách v televizi mi začínalo být jasné, že půjde opět o další zbytečný "odpad" české kinematografie. Protože čím větší propagace před uvedením do kin o to větší zhovadilost na filmovém plátně. A mé tušení se potvrdilo. V kině jsem nebyla, vyhazovat peníze a mučit se v kině nebudu, ale dnes jsem tomu bohužel při uvádění na ČT1 neunikla. Takže další rádoby komedie, která komedíí není ani trochu, herci, kteří už jsou bohužel dávno za hereckým zenitem, nejhorší peklo bylo pro mě obsazení "herce" Genzera, na kterého se nedá koukat zde ani jinde v TV, natož sledovat jeho (ne)hraní. Ale co mě nejvíc s prominutím doslova sralo byl všudy přítomný produkt placement neboli PP. To už dnes nikdo neumí natočit v Čechách film bez takové zrůdnosti jako je PP? Nestačí že skoro na všech kanálech, bilboardech, rádiích apod. jsme masírováni nevyžádanou reklamou? Podle mě je tohle už ubohost nejvyššího stupně, pokud tvůrci filmu mají tu potřebu, aby každých 5 minut ve filmu zaznělo SaSaZu, projelo se v každém desátém záběru auto Fiat apod. Naposled mi tohle rvalo uši u seriálového pokračování Taková normální rodinka a od té doby snad není český film, ve kterém by tvůrci s chutí PP používali.No a přičtu-li že herci opět mluví jako návštěvníci hospody 4. cenové a dlaždiči a tyto vulgárnosti mají dle režisérky působit přirozeně a navíc komicky tak to opravdu filmu už vůbec nepřidá, ba naopak. A jako třešnička na dortu hnusná nahá Bydžovská a tenhle filmový masakr je dokonalý. A co je na tom vše nejhorší, že když běžely závěrečné titulky tak jsem zjistila, že film nesponzorovala jen spousta soukromých subjektů vč. SaSaZu, ale peníze na natočení, lépe řečeno na audiovizuální stopu filmu poskytlo Ministerstvo kultury. Takže tenhle brak byl i za peníze daňových poplatníků. Myslím, že tímto "dílem" opravdu naše kultura obohacena nebyla tak jako je tomu u většiny dnešních českých filmových počinů.

plakát

Frankenstein (1994) 

Jelikož jsem četla i románovou předlohu, tak musím konstatovat že tento film se jí drží téměř na 100%. Přičtu-li nádhernou výpravu, kostýmy, hudbu a vynikající herecké obsazení je pro mě tato zfilmovaná verze románu prostě ta nejlepší, která kdy vznikla. Je prostě vidět že film natočil člověk, který je nejenom hercem ale i režisérem na svém místě. Takhle to má vypadat. Bomba.

plakát

Evita (1996) 

U tohoto provedení muzikálu nemá cenu se nějak moc rozepisovat. Vše je tady dokonalé - herci, hudba,krásná výprava, celkový dojem nic nekazí. Viděla jsem v kině a byla to prostě nádhera.

plakát

Jesus Christ Superstar (2000) (TV film) 

Na tuto verzi muzikálu jsem narazila náhodou na Youtube. Zaujala mě, i když mě zprvu zarazilo moderní prostředí a kostýmy. Nicméně dala jsem tomuto dílku šanci a na internetu jsem si sehnala DVD. Sice tady většina píše, že se jim líbí více provedení z r. 1973 ale mě osobně sedí více tato novější verze. Rozhodně už jenom z toho důvodu že Glenn Carter je prostě muzikálový profesionál každým coulem a jeho zpěv je mnohem lepší než představitele z r. 1973. Ale hlavně úžasný Jerome Pradon, ten vážně nemá chybu. Jeho Jidáš je prostě skvělý. Kdyby se vše odehrávalo v přírodě jako verze z r. 1973 tak by to bylo dokonalé. Navíc symbolika - tmavá Máří Magdaléna nebo Pilát v téměř nacistické uniformě je také na místě a trefná. A Herodes? No tak ten je správně švihlej a úlisnej. :-)Takhle má vypadat muzikál, naše muzikály jak jsou nám prezentovány v Čechách se mají ještě hodně co učit od těch anglických. Střihavka s Bártou a Basikovou sice ujdou, ale hrát Ježíše ve skoro 50 už mi přijde za hranicí vkusu a myslím že tudy cesta nevede. Nicméně tahle verze z r. 2000 u mě jednoznačně vede.

plakát

Moulin Rouge (2001) 

Když jsem tenhle muzikál viděla poprvé v kině, odcházela jsem s rozpaky. Bylo to na mě takové hodně rychlé, bláznivé, hlučné a barevné. Nicméně kamarádka mě vytáhla za pár měsíců do kina znovu a až po druhém shlédnutí jsem si tenhle muzikál opravdu zamilovala. Všichni herci výborně zpívají, výprava je sice počítačová, což zrovna ve filmech nemusím,v muzikálech už vůbec ne, ale díky skvělé hudbě mi to zase až tak moc nevadilo. A když si uvědomíte, kolik úžasných hitů hlavně z 80. let ve filmu zazní, včetně mé oblíbené Hero od D.Bowieho nebo Your Song od E.Johna, tak už to je důvod proč se na tenhle muzikál rádi podíváte.

plakát

Bídníci (2012) 

Tolik jsem se do kina na toto provedení Bídníků těšila. Ale bohužel jsem se vrátila s rozpaky. Někteří herci tam dle mého názoru vůbec neměli co dělat - přiškrcený R. Crowe byl možná dobrý gladiátor ale zpěvák je poněkud podprůměrný a ve filmu vypadá jako uťáplý tatík než jako rozhodný padouch. Marius na mě působil divně, stejně tak Fantina v podání Anne Hathaway. Jediný kdo byl dobrý a překvapil byl Valjean Hugh Jackman. Jinak slabý průměr. Ale co mi vadilo ze všeho nejvíce bylo to, jak byl film doslova přecpán a nadopován počítačovými triky a počítačovou animací, no fuj. Proč se to nedalo udělat normálně v reálném prostředí s nákladnější výpravou? Chápu že se asi chtělo na filmu ušetřit, ale myslím že takové dnes již klasické dílo, jakým Bídníci bezesporu jsou, si zaslouží lepší a klidně i dražší výpravu a exteriéry. A když připočtu otřesnou kameru, která v 80% filmu zabírala vše hlavně z blízka tak je pro mě tenhle filmovo-muzikálový počin velkým zklamáním.