Mulosz

Mulosz

Miloš Máca

okres Praha
bordelpapá z trafiky

homepage

41 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 8.3.2020  22:47

    Tříčlenný živý dabing Samanthy Bifidus, Josefa Vokurky a posléze i Jíry Fostré na FOD 2020 byl životním výkonem v podobě snahy udělat z naprosto neumětelského, nekoukatelného a nezábavného filmu určitými dialogovými přídavky a hudebními vložkami super zábavu (což se vetšinou dařilo a za to velký respekt), ale film jako takový by byl v normálním provedení a mimo atmosféru festivalu na vypnutí po 7 až 10 minutách, ten se místy nedal strávit i přes veškerou výše popsanou maximální snahu. Sám o sobě by totiž nebyl ani trochu nechtěné vtipný, což je nezbytná součást kvalitního braku nebo amatérismu. Proto jedna hvězda dolů.

    • 8.3.2020  22:36

    Nejzábavnější papundeklový kousek na FOD 2020 + tříčlenný živý dabing na pódiu. O zábavu stoprocentně postaráno. Odkaz na Vetřelce a také totální vykrádačka Červeného trpaslíka.

    • 8.3.2020  22:30
    Smrti král (1990)
    ****

    Zkouška zvrhlé divácké trpělivosti. Obstál jsem a celkem si to i užil:-) FOD 2020

    • 8.3.2020  22:29

    Za živý dabing na FOD 2020, za normalnich okolnosti WTF:-)

    • 8.3.2020  22:25
    Bliss (2019)
    **

    Psychokrvák, drogy a hodně stroboskopu. Ač dobře natočeno, nic otrle objevného (FOD 2020).

    • 17.12.2019  13:22
    Specialisté (TV seriál) (2017)
    ***

    Postupně se z tohoto seriálu čím dál více stává moje guilty pleasure, jinak bych šel s hodnocením rapidně níž.

    • 21.9.2019  11:18

    Není to druhá Markéta Lazarová, ta má úplně jinou poetiku. Není to ani druhá Bílá stuha, jak jsem někde četl, ta je až příliš chladná a založená na tom, že věci tam visí ve vzduchu. Zde je naopak pozadí snadno čitelné, během několika let všeobecně známých historických událostí (válka, následný nástup Sovětů), které jsou ve filmu snadno čitelné pro každého, prožívá chlapec určitá příkoří, která nějakým způsobem formují jeho osobnost. O tom ten film především je. Zprávy z Benátek, které se cíleně vyhýbaly informacím, jaký ten film vlastně je, ale chrlily fámy o odcházení lidí ze sálu, se ukázaly jako uměle vytvořené PR, mému osobnímu názoru ne zcela blízký způsob propagace. Ve filmu není nic, co by mohlo odchod způsobit, na projekci, na které jsem byl, vydrželi naprosto všichni. Dost těch brutálních věcí se totiž odehrává mimo explicitní zobrazení, rám kamery, anebo jsou divákem z části dovozovány. Zde si myslím, že mohli jít tvůrci ještě více na dřeň a přitlačit na pilu, bylo by to patřičné a rozhodně ne samoúčelné. Proto nedávám filmu absolutní hodnocení. Jinak v podstatě každý záběr je pastvou pro oči, práce s kamerou a lokacemi je na jedničku. Nejširokoúhlejší formát z širokoúhlých. Film rozhodně není ztrátou času ani peněz za kino, protože právě tam má velký smysl ho vidět.

    • 28.7.2019  13:22

    Celou dobu se film tváří komediálně, ale z konce zamrazí. Viděno v letadle na trase Peking - Moskva.

    • 9.7.2019  12:12

    Pro mě osobně nejzábavnější film MFF KV 2019. Geniální timing nenásilných vtipných situací bez nutnosti používat přehršle slov či pitvoření, občasně proložený věcmi vážnými. Je třeba si vzít příklad, že takto se mají točit tzv. tragikomedie či tzv. hořké komedie. Hýkal jsem během projekce smíchy tak, až se sem tam na mě někdo otočil.

    • 8.7.2019  21:41

    Enšpígl: Díky za hvězdu nahoru z důvodu mé neodolatelné osobnosti, ale už jsem se tam bohužel viděl... :-)

    • 6.7.2019  00:19

    Zážitek nemusí být příjemný, hlavní potřeba je, aby byl silný. V podstatě to ovšem vlastně bylo melodrama:-)

    • 5.7.2019  02:42
    Yesterday (2019)
    ****

    Kýč jako bič a z prachpodstaty ukázková blbost. Ale když v poslední třetině MFF KV mezi 40 zhlédnutými, převážně vážnými až depresivními filmy, zavítáte ve 22:30 do narvaného Velkého sálu v Thermalu s kapacitou sedadel okolo 1200, k tomu je obsazen i poslední centimetr místa po stranách na zemi a celý tento stadión téměř dvě hodiny (někdo potichu, někdo směleji) prozpěvuje a pohupuje se do rytmu všech písniček, strhne to a po projekci se jde ze sálu velmi lehkým krokem. Bez okolků však přiznávám, že pokud bych se na film díval jinde než v rámci aury zmíněného festivalu, šel bych s hodnocením rapidně níže.

    • 4.7.2019  16:18
    Monos (2019)
    **

    Tak buď jsem blbý já, anebo většina kolem...

    • 29.6.2019  14:33
    Underdog (2019)
    ****

    Mj. opět neskutečně výborný Eryk Lubos v hlavní roli. Nevím, proč je zde v obsazení uveden až 7. v pořadí.

    • 8.4.2019  09:23

    Za celý seriál, protože tak nějak už to zde zřejmě jde hodnotit jen po epizodách, ale není možné dát jedno hodnocení seriálu jako celku. Což je celkem blbost, pokud jde o seriál na pokračování (u něj mi hodnocení po jednotlivých epizodách hlava nebere), nikoliv o cyklus, kde jsou jednotlivé části autonomní.

    • 2.4.2019  11:35

    Hodnoceno po 3 povídkách. Poslední Weerasethakulovu, na kterou jsem se přirozeně těšil nejvíce, jsem nechytl z důvodu nutnosti přesunu do jiného sálu na Febiu. Ač byl Joe v anotacích ve festivalovém katalogu uveden jako druhý v pořadí. Přišlo mi to během projekce divné, neboť v oněch 3 zhlédnutých částech jsem jeho na první pohled čitelný rukopis neviděl (samotné začátky příběhů nebyly opatřeny údajem, kdo je jejich autorem). Že jeho povídka je v pořadí až poslední, to jsem se dočetl až posléze z anglicky psaných textů na Variety.

    • 27.3.2019  23:38
    Magická lucerna (2018)
    odpad!

    Žádný porod E.T.ýho jsem nezmeškal, protože toho jsem teprve rodil právě já během projekce. A Russell už měl taky kontrakce, jak jsem pozoroval. Bože, proč toto brát na festival, vypláznout část rozpočtu na licenční poplatky rovnou za tři projekce a ještě tím divákům krást drahocenný čas, během kterého by mohli zhlédnout cokoliv jiného méně iritujícího. Po Hoře a tomto opusu s Naderim definitivně končím, ten chlap se na stará kolena opravdu zbláznil. A já mám jen jedny nervy.

    • 26.3.2019  09:19
    Před mrazem (2018)
    **

    Takový ten film, po jehož zhlédnutí nevíte, proč byste ještě zítra měli mít důvod si na něj vzpomenout.

    • 25.3.2019  11:42
    Gloria Bell (2018)
    *

    Po zhlédnutí remaku jsem zvýšil hodnocení originálu na 5*. To autor jistě nechtěl. Zbytečná a toporná záležitost, bez jediného smyslu, a ještě na ni skočí český distributor a jediný cíl tvůrce, proč vůbec udělal po krátkých 5 letech americký remake svého vlastního filmu, mu spolkne i s navijákem. Jistě si můžeme rozebrat určité jemné nuance, které remake drobně odlišuje od originálu, ale ty jsou divákovi, který zhlédl obě verze, zřejmé na první pohled. Důležitá je věc jiná - nedělní (24.3.2019) projekce filmu na Febiofestu byla nenahraditelnou sociologickou sondáží mezi diváky, jak takový počin (ne)funguje. Lidé se pousmávali u těch (v originále i remaku) nejvážněji míněných scén, při klíčové předposlední se publikum už doslova bavilo a nahlas situaci komentovalo. Závěrečné titulky byly ve znamení ironického potlesku. 99 % procent těchto diváků jistě nevidělo originál, nemělo kde. A u něj se něco takového během či po projekci na MFF KV nestalo. Myslím, že toto je naprosto vypovídající, jak se záměr minul účinkem a publikum nedokázalo na americké verzi snímku okouzlit vůbec nic, ani Julianne Moore v hlavní roli. Ta byla mimochodem navíc o dost méně odvážná než Paulina García v původní verzi.

    • 25.3.2019  11:23
    Alice T. (2018)
    *

    Což o to, téma je silné, natočeno je to dobře, klasickým rumunským novovlným způsobem, ale jestliže mám 100 minut sledovat a ztotožňovat se s hrdinkou, které mám chuť od první minuty dát přes držku, tak se něco zřejmě nepovedlo.

    • 20.3.2019  20:51

    To jsem se zase rozčílil... Nic neříkající, ploché, vykastrované, impotentní a rozpočtem okázalé. Po 104 minutách jsme se dověděli, že za první republiky to kvetlo, během války šli Němci po Židech, po válce zde byla StB. která vyslýchala a zabavovala dopisy, a že v roce 1968 nás napadla armáda. Fakta notoricky známá i téměř každému malému dítěti, ovšem na jejich sdělení byla vypotřebována většina stopáže filmu, peněz z rozpočtu, nefunkčního střihu a nepatřičné kolosální hudby (nic proti Lazarkiewiczovi, kterého jinak obdivuji). O vztahu dotyčných dvou žen a o tom, jak běh historických událostí a s tím související odloučení hlouběji proživaly, se naopak nedovíme téměř nic, což je to fundamentální, na čem měl být příběh původně založen. Z patetických recitací úryvků dopisů je zřejmé pouze to, že na sebe myslely a chyběly jedna druhé. To se však dočteme už před zhlédnutím filmu v těch několika větách distributorovy synopse. Vila Tugendhat, která měla hrát další klíčovou roli, je v tom filmu vlastně jen tak mimochodem. Odehrávat se to v jakémkoliv jiném baráku na druhém konci republiky, výsledek je stejný. Jednu hvězdičku dávám pouze ze slušnosti a z důvodu paralelní existence posledních filmů Filipa Renče.

    • 11.3.2019  09:12
    Tyranosaurus junior (1994)
    odpad!

    Živý dabing do sluchátek v podání Samanthy Bifidus a Josefa Vokurky na FOD 2019 jako vždy geniální, včetně písniček, ale jinak se jedná o takový sranec, že to nemá obdoby.

    • 11.3.2019  09:08
    Meč a dráp (1975)
    *****

    Dlouho jsem čekal a můj kůň přišel! Tohle je kánon, který bez diskuze náleží do Top 3 nejlepších braků na světě společně se Smrtelnou kořistí a Ptákodermií. Halelujá! Děkuji Festivalu otrlého diváka 2019 za promítnutí jediné dochované kopie, která je navíc k dispozici nikoliv v původní turečtině, ale s kouzelně toporným dabingem pro tehdejší americká grindhouse kina. Nezapomenutelný zážitek, můj 6000. hodnocený film zde na csfd nemohl být luxusnější!:-)

    • 11.3.2019  09:00

    Nebýt výborného živého dabingu na pódiu v podání Immanuela Lubrikanta a Kafilerie Zawadské během Festivalu otrlého diváka 2019 a sledovat tento film doma, po 15 minutách to vypnu, za normálních okolností je toto dílo nekonzumovatelné. Na rozdíl od Priorova majstrštyku Smrtelná kořist, u které má divák aušusové potěšení při jakékoliv formě zhlédnutí (pozn. i tu jsem však měl možnost poprvbé vidět ve výborné společnosti a atmosféře - na spřízněné akci jménem Brakfest).

    • 5.3.2019  08:41
    Oko cyklónu (1989)
    ****

    První polský profesionální film natočený výhradně ze soukromých finančních zdrojů. A výsledek vůbec není zlý, poetikou (nikoliv dějem!) místy připomíná filmy typu Stíny horkého léta nebo Zánik samoty Berhof.

    • 5.3.2019  08:39
    Piggate (1990)
    *****

    Další z případů, kdy je velmi tenká hranice mezi absolutním a nejnižším hodnocením, v závislosti na tom, jak moc člověk bere film vážně. A rovněž důkaz o tom, že po pádu železné opony se otevřel mj. i trh s lehkými drogami.

    • 4.12.2018  20:44
    Zloději (2018)
    *****

    No hurá, Koreeda.

    • 19.11.2018  18:22
    Bůh masakru (2011)
    ****

    Enšpígl: Velice dobře to vyřešili v Činoheráku, viděno v sobotu:-)

    • 21.9.2018  16:43

    Čím jiným přesvědčivěji ukázat, jak nebezpečné je hrát na strunu nacionalismu (ač je to hrdě a velmi zavádějícím způsobem nazýváno "Pochod nezávislosti") a jaká nálada se pak šíří společností, než autentickými záběry zmíněné akce, na které je zcela elegantní formou navázán příběh hlavních hrdinů. Ti nejsou typickými sociálními případy, mají v podstatě jen jedno (přirozené) přání - mít kde spát. Jinak nikam nechodí s nataženou dlaní, nikoho citově nevydírají. Jde o něco, co se u sociálně laděných filmů jen tak nevidí, a Andrzej Jakimowski dokázal obě roviny propojit tak geniálně, že se tomu snad ani nechce věřit. Nelze pominout nádhernou formální stránku - kameru a hudbu, která dává celému filmu ještě silnější atmosféru. Po třetím zhlédnutí filmu neměním názor a dojem, který na mě film udělal hned napoprvé.

    • 4.8.2018  13:11
    Pappa pia (2017)
    *****

    Doteď přesně nevím, zda jsem viděl něco geniálního anebo naopak naprosto příšerného. "Přehorlivý muzikálový superkýč na vlnách Dunaje a rockové nostalgie, za miliardu forintů (pozn. v přepočtu cca 80 mil. Kč) z Maďarského filmového fondu." (Jaromír Blažejovský, Cinepur č. 115, s. 19). Hodnocení zřejmě stojí a padá s tím, nakolik má divák za to, zda a jak moc je ten film myšlen vážně. Přikláním se k tomu, že ani trochu, a výborně jsem se bavil. Hranice mezi 5* a odpadem bývá někdy velmi tenká.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19