Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (166)

plakát

Bling Ring: Jako VIPky (2013) 

KILL IT WITH FIRE before it lays eggs. Nejprve sem si myslel, že jsem napíšu značně generačně pobouřený a znechucený komentář... pak jsem trochu vychladl a zařekl se, že Bling Ringu nedopřeju, aby ve mě splnil svůj účel. Jedná se totiž pouze o prvoplánovou provokaci a trolling, který ve mě chvílemi vyvolával tak silné davivé reflexy, že by na ně mohl být hrdý Herschell Gordon Lewis. Těžko se pak člověk může ovládnout, aby dokázal odlišit rozhořčení z náplně filmu nad jeho kvalitou. Jeden z mála filmů, který opravdu nedoporučuji ke shlédnutí.

plakát

Jak se krotí krokodýli (2006) odpad!

Marie Poledňáková nemůže čekat, že se pokusí naroubovat takovouhle srágoru na svoje dva majstrštychy ze sedmdesátých let a nedostane za ni Odpad!... Scénář je otravně nezáživně zmatený a zde přítomní průměrní i nadprůměrní herci ze sebe nevymáčknou zhola nic, co by stálo za zmínku - s čestnou výjimkou Václava Postráneckého. Takhle zkrátka vypadá fúze současné divácké poptávky á la Zdeněk Troška a jedné stárnoucí rachejtle, co dokázala před třiceti lety zplodit tři výjimečné filmy. A navíc, co vůbec dělá ta hříčka přírody Daniel Nekonečník ve filmu?

plakát

Epizody (2011) (seriál) 

Jako TV šou jde o relativně průměrnou a dost pozvolnou zábavu o střetu evropské a americké zábavní kultury, kde mě osobně (na to kolik má seriál dílů) celkem dlouho trvalo, než mě hlavní postavy dokázali jakkoliv vtáhnout. Ale jako LeBlancův hořký výsměch kariéře s tím maximálně sebevědomým sebeparodickým nadhledem je to přímo geniální. Naprosto doporučuji všem cynickým fanouškům tvorby Bright/Kauffman/Crane.

plakát

Enderova hra (2013) 

Chápu, že pracovat se šestiletými dětmi v rámci nároků na role prostě nešlo a když už, tak můžeme aspoň ocenit, že se casting nevrhnul do nějakých vysloveně „teen“ ročníků. Atmosferického kouzla dětské společnosti tu ale zůstává jen stopové množství. | První půlka je celkem povedená co se scenérie a kulis týče. Technologická sci-fi složka se nenásilně, ale hlavně důstojně, odprošťuje od osmdesátkové naivity, zatímco ponechává to velice záživné jádro; zejména třeba bitevní místnost je zvládnutá parádně. Dalším chválihodným plusem je také neodlfáknutý hudební podtext (protože už mě vážně nebaví generické výtvory z masové výrobní linky například Hanze Zimmera). Na druhou stranu narativní stránka v průběhu nerozhodně těká v tom, na co přesně z knihy se má zaměřit a výsledek je trošku rozpačitý. Nedokážu moc posoudit, kolik toho dostane divák předlohy neznalý, ale naráží se tady na klasický problém redukce „book to movie“, kde fanoušci jsou vlastně jenom nasraní a nefanoušci zmatení. V druhé půli je to už o mnoho lepší, protože se dá těžit z dostatečně silného závěru předlohy, který je ve filmu zvládnutý vážně s citem. Vůbec změna časového horizontu celého příběhu od mnoha let na pár dní nechává kulminaci doslova na samotném závěru, bez přítomnosti jakéhokoliv epilogu, což je v zájmu pocitu a prožitku diváka rozhodně chytrý tah. Jako celek bych prohlásil, že na to že se jedná o taktovku druhořadého, nevýrazného Gavina Hooda, je můj celkový dojem kladný, i když s nedostatky, ALE rozhodně ne s výhradami, protože mě vážně nenapadá jak to s ohledem na komplikované zadání udělat lépe.

plakát

Saturn 3 (1980) 

V dnešní epizodě pořadu "Vyšinuté Vraždící Stroje": Z čeho běhá člověku větší mráz po zádech? A) Toporný bezhlavý dvoumetrový mechanický hromotluk, nebo B) nástěnný panel s červeně svítícím kamerovým objektivem... ?

plakát

Hvězdy nám nepřály (2014) 

Záživné dílo na nepříjemné téma, které ovšem dost kazí otravné mláděžnické afektované žvanění (plus to incestní herecké obsazení). Předlohy neznalý se domnívám, že adaptace do filmového prostředí s osádkou hlavních postav tak o pět let starší, by bylo ve prospěch celkového zážitku dospělejšího publika. Všichni ti "nemocní" lidé jsou navíc nesnesitelně krásní, mladí a zdraví: strategické umístění důmyslné hadičky? Mathiew McCounaghey se jenom pobaveně směje... V této formě rozhodně dávám do škatulky "pro děti".

plakát

Všechny cesty vedou do hrobu (2014) 

Seth MacFarlane rozhodně není můj kůň, ale je to celkem inteligentní a bystrý člověk. Proč je teda v dnešní době stále na trůnu komediálních prvků sáhodlouhé tekuté sraní...?

plakát

X-Men: Budoucí minulost (2014) 

Většina lidí zaplesala u noviny, že o Future Past se postará sám "otec" filmových X-menů Brian Singer. Všichni byli navíc namlsaní kadencí, se kterou vzal X-men franchise za koule Matthew Vaughn - mě včetně. Vnucovalo se mi ale několik nepříjemných myšlenek. První z nich byla, že Singer se kormidla ujal relativně dávno, v době, kdy nebyl nastaven žádný standard pro komixovky. Teď, o 10 let později má, jak všichni víme, nálepka Marvel trochu jiné grády a nebylo mi úplně jasné jak se Singer popere s diváckým tlakem a dychtivě nastavenými kapsami studia. Druhá obava byla, že si X-meni od filmu k filmu tak nějak žili vlastním životem. Celé X-universum od roku 2000 rozpačitě kodrcalo přes nehomogení scénáristy, svérázné režiséry, a relativně širokou škálu kvality. Jak teda může dopadnout dílo, které se je snaží všechny naházet do jednoho nablýskaného pytle? Kupodivu: vážně uspokojivě. Obecně valná většina filmů z jakékoliv série hřeší na své kvalitou upadající sequely. U X-menů se to ale momentálně děje přesně naopak. A tak největší kaňkou, na kterou poslední (a ostatně i předposlední) film hřeší, jsou jeho starší bratři, kterým tehdy bohužel nikdo neřekl, že jednou přiběhne tenhle kousek, chytne je všechny za ruce a vytáhne je ven si kouzelně hrát. | Pozn.: Pokud by mi někdy přišli pod ruku Kitty s Loganem, poslal bych je zpět s tímhle poselstvím, protože pak bychom si dnes uslintávali na bezvadných filmech spojených do epických rozměru, kterým by celá momentálně regulovaná řada filmů Avengers party nesahala po pás.

plakát

Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011) 

Piráti z Karibiku se v rámci "pokroku" stávají spíše Piráty ze Středozemního moře a Biskajského zálivu, což je změna, která mě nechává naprosto chladným. Vlny podivna bohužel drží atmosféru spíše Konce Světa a proto obsahují mnoho příběhových / zápletkových WTF momentů, které jsem vlastně ani neměl moc chuť se snažit pochopit. Notně se i vnucoval pocit, jakoby šlo o příběhové pokračování dvoudílného díla. Pro mě jasným důkazem tří věcí: 1) že slavné Piráty z Karibiku nedělal pouze Johny Depp; 2) že Jerrymu Bruckheimerovi začaly docházet esa v rukávu; 3) a že Hans Zimmer si dneska už může dovolit poskládat 3 náhodné tóny, co dá zahrát orchestru, aby se vytasil s velko-soundtrackem pro velko-film. Sečtěno podtrženo, na další výlet do "Karibiku" by mě dostaly už jen nehorázně silné a nadšené ohlasy (ale jaká je šance že se stane tohle, co? Tak letos třeba k Balatonu).

plakát

Doupě (2014) 

Za tři hvězdičky se tu dá vděčně užít ta povedená kamera a parkour za zvuku "wob wob" dubsteb mixů. Debilní scénář a prkené dialogy netřeba zbytečně komentovat, všichni víme co se dá od Bessonových projektů čekat, že...? Obdivuhodně gumový David Belle měl nicméně na filmové scéně zůstat u povolání kaskadéra.