Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Dokumentární

Recenze (162)

plakát

Demontáž: auta na prodej (2012) (pořad) 

Skoro nedívatelná záležitost o prodávání šrotu aneb další epizoda o tom, že televize to s žánrem reality-show stále nevzdává. Co tímhle chtěl básník říct? Že prodej náhradních dílů je taková švanda, že nesmí chybět na televizních obrazovkách? Nebo nám ukázat, že obchod se šrotem je docela výhodný byznys? A nebo je důvod mnohem prozaičtější a někdo tu jen potřeboval zaplácnout díru ve vysílacím čase? Nuda, šeď, dva plešouni (jeden bílej, druhej černej) a dva vraky, toť reality-show dneška. O čem budete točit zítra? O tom, který tým umí lépe zavazovat tkaničky nebo zametat chodníky?

plakát

Zenin sexuální deník (2008) (seriál) 

„ ... na motivy krátkých příběhů oblíbeného autora z New York Times." No tak pokud je předloha stejně „kvalitní" jako tahle adaptace, tak NYT musí zaměstnávat pěkné pisálky. Pod slovem příběh si představuji něco úplně jiného než to, kdy sledujeme, jak milenecký pár vede pět minut partnerské řeči, během kterých jeden přemluví toho druhého k sexu, po kterém se přesuneme k dalšímu páru, který udělá to samé. A takhle to jde celou hodinu. Tohle má někoho zajímat?

plakát

Mlčení jehňátek (1991) 

Ta jehňata neměla mlčet, ale z plných plic bečet. Alespoň bych se u toho nenudil k smrti. Pamatuji si, když jsem tímhle filmem ještě nebyl políben, jak na to každý pěl chválu, jaký je to vrchol žánru, skvělý film atd. A já se na to těšil jak malý děcko. Před chvílí jsem Mlčení jehňátek viděl snad počtvrté, ale pocity zůstávají stejné jako napoprvé: šeď, průměr, nuda. Co na tom, že Jodie Fosterová předvádí skvělý výkon, když je mi její postava naprosto nesympatická? Anthony Hopkins je to samé v bledě modrým. Vůbec, celá postava Hannibala mi přišla celá přitažená za vlasy a po půlce filmu jsem začal věřit, že by si dal k večeři i Chucka Norrise.

plakát

John Carter: Mezi dvěma světy (2012) 

Zatímco se John Carter přenesl na Mars, já se zase přenesl o třicet let zpět. Když by tohle někdo natočil v 80. letech, tak to tady má stejnou auru jako Indiana Jones. Bohužel Stanton zaspal dobu a nevšiml si, že cílová skupina hollywoodských velkofilmů se hodně změnila, takže tam, kde nejsou pubertální roboti nebo infantilní hlášky, pšenka neroste. Zatímco si tak producenti mohou vyplakat oči a recenzenti zanadávat, já si naopak mohl udělat příjemný výlet do doby, kdy se při natáčení myslelo i na dospělého člověka. Pro mě jednoznačně překvapení roku a náplast útěchy za zpackaného Promethea.

plakát

Televizní noviny (1994) (pořad) odpad!

Tohle nejsou zprávy. Tohle je jako si sednout na půl hodiny k výusti splaškové kanalizace a nechat si na obličej tíct to největší svinstvo, co den dal. Docela by mě zajímalo, co si o tom myslí samotní moderátoři a redaktoři. Baví je vyrábět takový hnůj? Nebo to byli jen naivkové, kteří snili o práci na televizní obrazovce, a teď se litují jak dopadli? Docela se mi líbil jeden šot z loňských silvestrovských TN, kdy jeden z redaktorů natočil parodickou reportáž na to tzv. živé vysílání, jež se zabývala naprostou Hovadinou. Ta reportáž byla to nejlepší, co jsem v TN za poslední roky viděl a naprosto vystihovala, o čem TN vlastně jsou: o hovadinách.

plakát

Nebezpečný vesmír (2010) (seriál) 

Typický americký dokument: hodně informací podaných co nejvíce bulvární a strohou metodou. Pro masy, které se s vesmírem setkaly naposledy na střední škole ve fyzice, bude tohle docela dobrý výtah o současné astronomii, pro vzdělaného člověka ztráta času. Možná bych mohl dát nějakou hvězdu navíc za snahu o osvětu, ale to zpracování je čistý bulvár. Navíc jako grafiku používat Google Earth (nebyly peníze?) a tvrdit, že američané (v roce 2010) vedou v hledání exoplanet, moc profesionálně nevypadá.

plakát

Transformers 3 (2011) odpad!

Říká se, že člověk nevstoupí do jedné řeky dvakrát. Já do ní vstoupil potřetí a opět to nebyla pramenitá voda z Adršpašsko-teplických skal, ale zase hnusná odpadní břečka z veřejných záchodků. Pane blBAY gratuluji, můžete si jít podat ruce s panem Troškou: tohle je po Kameňácích druhá filmová série, kde jsem všem dílům dal odpad! Přitom začátek filmu se mi docela líbil. Hodně lidí tady nadává, že první polovina je nudná a plná zbytečných scén. Já byl naopak rád, že to má konečně nějaký scénář a po dlouhé době vypadá nějaký Bayův snímek jako film a ne jako videoklip. Za to bych klidně dal i tři hvězdy. To by se ale nesměl z Baye stát opět pan blBAY a nepřešel zpět na tu svoji oblíbenou videoklipovou notu, kde je celý děj házen před diváka bez jakéhokoliv ladu a skladu. Hlavně že to v IMAXU dobře vypadá, že...

plakát

Prometheus (2012) 

Obrovské zklamání. Z nejočekávanějšího filmu roku se vyklubal průšvih roku. To rozčarování, které jsem cítil při odchodu z kina, mi připomnělo zklamání ze čtvrtého terminátora (jenže ten si alespoň na nic nehrál). Co chtěl prometheus vlastně říct? Veškeré očekávání byla upřena buď na to, že nám bude odhaleno co bylo před vetřelcem, nebo dostaneme po dlouhé době temnou sci-fi, která redefinuje žánr. Ve výsledku zbyly jen oči pro pláč. Z celého vetřelcího universa zbyla jen mimozemská loď a vetřelcí DNA (jak Scott sliboval), zbytek je jen podivný spin-off, který posílá celé universun na úroveň béčkových sci-fi seriálů. Tisíc nových otázek, žadná odpověď. Mnohem horší je to ale po stránce dějové. Hrůza a děs. Já být Scottem, tak se od toho stáhnu po přečtení první stránky scénáře. Už v seriálu Lost ukázal ten babrák Lindelof, jaký má talent zničit zajímavý nápad. Děj jde sice z bodu A do bodu B, ale to je tak jediná smysluplná myšlenka, kterou nabízí. Chování postav je naprosto idiotské (před týdnem jsem se v tomto směru rozčiloval nad Zrození planety opic, ale to nebylo nic, co je tady), když už dělají něco smysluplného, postrádají jakoukoliv motivaci. Pro tohle je škoda slov. Jedinou světlou chvilkou je vyříznutí té chobotnice, jež by bylo vrcholem filmu, i kdyby byl o nějaký ten stupeň lepší.

plakát

Percy Jackson: Zloděj blesku (2010) odpad!

Jednou ten den přijít musel. Den, kdy se setkám s absolutním dnem filmového vkusu. Takováhle p*čovina byla dost i na mne. Ve chvíli, kdy si Percy začal Medůsu prohlížet v odrazu na svém ajfounu, udělalo se mi tak špatně od žaludku, že jsem myslel, že ze sebe vybliju všechny svoje vnitřnosti. Nemám slov.

plakát

Zrození Planety opic (2011) 

Chápu hodnocení těch, kteří dokázali vypnout mozek a film se jim líbil. Jenže já patřím k těm, co to moc dobře nedokážou a neustále musí mít mozkové závity zapnuté. Docela jsem se na tohle těšil, z ohlasů to vypadalo, že to bude stejný svěží černý kůň jako District 9. Teď po shlédnutí nezbývá než konstatovat, že s Districtem to má společného snad jen nominaci na oscara za vizuální efekty, zbytek filmu je jen další hollywoodská splácanina, na kterou si za půl roku ani nevzpomenu (o tom, co si o současném hollywoodu myslím, jsem tady psal už několikrát, takže to tady znovu rozmazávat nebudu). Co tady ale rozmáznu je debilita lidí ve filmu. Například chování toho vědce, co se tou látkou nakazil: 1. na místo toho, aby se nechal vyšetřit, tak si jde klidně domů (že by tam neměli školení o bezpečnosti práce?) 2. když zjistí, že mu něco je, opět nejde na vyšetření do laboratoře, ale kontaktuje Rodmana 3. toho kontaktuje tak, že jde až k němu domů (že by v San Franciscu nebyly mobily nebo telefony?) 4. přitom si nedává pozor, aby nikoho nenakazil (že by se v San Franciscu nedaly nikde koupit zdravotní roušky?) 5. když nakazí toho souseda, ani mu neřekne, že teď má problém 6. když Rodmana nenajde, opět nejde na vyšetření do té laboratoře, ale domů válet šunky dokud nezhebne. A takhle bych mohl pokračovat dál a dál a dál. Tady logika naprosto selhala. Dále tu máme nosnou osu příběhu, že po podání té látky se opicím zlepší inteligence. Může být, jenže zlepšené mozkové funkce k inteligenci nestačí, k tomu se dopracuje učením. Takže to, že si ty opice jen tak z ocelového plotu vyrobí oštěpy, je asi tak pravděpodobné, že do formule 1 strčíme amazonského indiána a ten na první pokus vyhraje Velkou cenu. Digitální opice sice vypadaly jako pravé, ale mnohem horší to bylo s jejich pohyby: po scéně na mostě jsem měl pocit, jestli nedostaly sérum z úplně jiného filmu a nestaly se z nich Spider-apes (nemluvě o tom, že se chovaly jako lidé ještě před dostáním séra, to mě taky dost sralo). Ale nejvíc mě naštvalo, podle čeho tenhle remake vznikl a co z něho tvůrci udělali. Navázat na pacifistickou sérii s mírovým poselstvím popkornovou slátaninou pro náctileté? Jaké poselství má tenhle film? NIC.