Recenze (161)
Zelená míle (1999)
Jeden z nejpůsobivějších filmů, co jsem kdy viděla. Tajemná pohádka o zaostalém obrovi, který koná zázraky, na děsivém pozadí cel smrti. Po zhlédnutí popravy Eduarda Delacroix jsem měla problém usnout. A i když John Coffey byl prostě skvělý, největší dojem na mě udělal veleslizák Percy.
Zlodějka knih (2013)
Pozor obsahuje spoiler! Na film jsem se podívala se zájmem, abych ho srovnala s knihou, kterou jsem nedávno dočetla. No asi jsem to neměla dělat :-) Dala bych filmu klidně pět hvězd, ale tolik mi toho v něm chybělo... Např. některé momenty se starostovou ženou Ilsou, i onen osudný nálet a jak je možné, že z něj vyvázla Liesel živá. Chyběly mi tam zlodějské akce s Rudim i denně poplivané dveře :-) I přesto se mi film hodně líbil a nemůžu dát méně než čtyři hvězdy. Skvělá byla hlavně Rosa Hubermannová a její muž. Doporučuji.
Toni Erdmann (2016)
Dlouho jsem neseděla v kině tak dlouho a předem jsem se toho trochu děsila. O to víc mě nadchlo, že jsem neměla potřebu během filmu podívat se, kolik je hodin. Po lehké skepsi ze začátku se začal film skvěle rozjíždět a posledních cca 45 minut opravdu stálo za to. Nelituji, naopak - film měl hloubku, ale výbuchy smíchu v kině u některých scén to celé příjemně odlehčovaly. To se prostě musí vidět... Dávám poctivé čtyři hvězdy!
Lidé na slunci (2011)
Opravdu vtipná komedie s vážnými místy k zamyšlení a tomu pořádná dávka ujetosti. Prostě filmová směsice, po které ještě nějakou dobu uvažujete, co si o ní myslet a jak ji vlastně hodnotit. A to považuji za velké plus. Navíc dlouho jsem se tak upřímně nezasmála jako u této podivné komedie :-)
Nezlomný (2014)
Angelina si vybírá těžká témata a za odvahu klobouk dolů. Neubráním se srovnání s jejím předchozím filmem a opět je děj trochu roztříštěný. Ale už zdaleka ne tak moc. Příběh je navíc ještě poutavější. Dlouho jsem váhala mezi 3 a 4* jednak kvůli roztříštěnosti děje a jednak kvůli trochu strnulému výrazu Jacka O'Connella, který ukázal nějakou mimiku až při zvedání dřevěného trámu. Ale byl to zážitek.
Tísňová linka (2013)
Čistý a napínavý thriller s klasickým úchylem, který si nese trauma z dětství. Kdyby na konci američtí policisté začali Halle Berry a tu unesenou holku balit do dek a nosit jim kafe v kelímku, dala bych 3*. Ale takhle musím dát jasné čtyři, protože stručný konec mě stručně a jasně překvapil.
Milenci a vrazi (2004)
Po letech jsem se podívala znovu a musela jsem přidat jednu hvězdu. Film tak skvěle adaptující knižní předlohu nelze hodnotit níž. Pokud jste nečetli knihu, může vám děj připadat zmatený a postavy podivné. I přesto ve vás zanechá nepopsatelný dojem a donutí vás přemýšlet, co to vlastně sakra bylo? Podle mě jsou Milenci a vrazi téměř dokonalé filmové ztvárnění černého, zvrhlého, kritického a znechuceného Párala.
Pozemšťané (2005)
Šokující, na poplach bijící, kruté a svým způsobem dojemné. Doporučuji každému, aby se aspoň jedním okem podíval (mi to oběma nešlo). Na 5* to u mě ale bohužel není, protože dokument je až příliš jednostranný a neukazuje řešení nebo spíše vhodný kompromis. Protože vegetariánství asi pro většinu z nás nebude to pravé ořechové. 70 %.
Zlatovláska (1973) (TV film)
I když malé vady na kráse se Zlatovlásce nedají upřít, je to pohádka s jednoznačně nejkrásnějšími písničkami.