Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

castor 

všechny recenze uživatele

Pobaví a zmizí z filmové police. Takových kousků je nespočet. The Call do takové skupiny místy směřuje, nakonec je ale přeci jenom o krapet lepší. Tentokrát jsme v týmu operátorů profláknuté linky 911, mezi kterými sedí i profesionálka každým coulem s tváří Halle Berry. Jenže neúmyslnou chybou „připravila“ nepěkné chvilky pro dospívající blondýnu (bacha, spoilery), kterou policie pár dnů po telefonátu najde zakopanou kdesi mimo její dětský pokojíček. Půl roku poté se situace opakuje. Zase jde nějaké hovado po mladé holce a naše milá operátorka už v roli vyučující operátorů-bažantů (navíc poctivě zobající prášky z té půl roku staré nepříjemnosti) si zase bude muset nasadit sluchátko. Tahle óda na všelijaké operátory tísňových linek nicméně předhazuje postavám poměrně rozumné jednání. To je pozitivum číslo jedna. Berry je po delší době opět snesitelná, dobrá zpráva číslo dvě. Uvěřitelnost – do jisté míry a bez finální dvacetiminutovky – pozitivum číslo tři. Přidejme ještě solidního magora Michaela Eklunda a můžeme slavit. Především televizní tvůrce Brad Anderson má navíc řemeslo v malíku. Se střihem a ruční kamerou to umí a vytvořil poměrně intenzivní atmosféru. Rychlý spád jen ruší možnost dozvědět se o oběti víc. Přesto tu máme žánrově čistý thriller, který nakonec (vlastně i částečně zbytečně) odhalí psychopatův motiv a který musí chutnat. Jenže.. Proč něco, co začalo tak slibně, musí skončit tak hollywoodsky? Cokoliv originálního je totiž nakonec opuštěno, z operátorky se lusknutím prstu stává tuctová akční hrdinka a oběť si chce po dlouhé projížďce v kufru taky trochu zašermovat nožem. Cynické finále je přinejmenším trapné!! Škoda, ty čtyři hvězdy mohly být podstatně jistější!! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Extrémně nenáročný thriller, který nenabízí nic, co už bychom v jiných filmech neviděli. Jeden šílený psychopat, unesená oběť a hrdinka, která se ji snaží najít. Přesto jsem si The Call užil - herci do svých rolí sednou a Brad Anderson umí v jednotlivých scénách vyvolat napětí, ačkoli divák stejně tuší, jak nakonec všechno dopadne. Film tedy rozhodně není ničím výjimečný, ale smilovat se jednou za čas nad obyčejnou napínavou thrillerovou jednohubkou a bez rýpavých výtek si ji užít ... proč ne. Fakt, že Anderson, který začínal s vynikajícím nezávislým hororem Session 9, nakonec skončil u takovéhle klasické hollywoodské komerce, je ale objektivně trochu smutný. ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

A veru že nie. A budem zlý. Všetko, o čo sa film snaží a čo ponúka - predstavenie fungovania call centra 911, napätie, emócie a brutalita - je jednostranné, samoúčelné a silené, a ponúka len jeden, nepríliš objektívny náhľad, a tak skresľuje realitu. Jediné, čoho sa snaží D'Ovidio dosiahnuť, je tlak na diváka, aby sa poddal "temným tónom mrazivého thrilleru", zaryl sa hlboko do sedadla v kinosále a nechal sa zmietať nervozitou a strachom o postavy až do úplného konca. To je síce všetko pekné, ale dej je zúfalo predvídateľný a tým pádom nudný. Halle Berry ma v hlavnej roli nijako nepresvedčila o svojich hereckých kvalitách, rovnako Abigail Breslin, a ostatní sú len vedľajšie figúrky. Aby toho nebolo málo, kamera sa miestami trasie viac ako zadné partie go-go tanečnice. Poslednou kvapkou je nepríliš podarený český dabing. Začína mi byť jasné, že Andersonove filmy stoja na čomkoľvek inom okrem jeho režisérskych kvalít - inak nechápem ako je možné, že na jednej strane dal vzniknúť Mechanikovi a spolupracoval na seriáloch ako Zločin, Impérium alebo Fringe, a na strane druhej stvoril nepríliš kvalitné záležitosti ako Alcatraz, Almost Human alebo práve Tiesňovú linku. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Tady 911, tísňová linka... Pavle Omnibusi, známe vaše jméno, máme vaše otisky! Policie už je na cestě... Nedělejte nic, čeho byste pak litoval!   NESPOILERUJTE!  Nedělejte to!“ ...     ...     „UŽ SE STALO“.                   Škoda, že Casey vylila celou pikslu barvy tou dírou z auta ven. Měla si trochu barvy nechat a polít s ní poslední dvě stránky scénáře. Počínaje scénou s mobilem, který Jordan žuchnul dolů pod žebříček, do „pracovních prostor“. A mohlo být vymalováno. Za pět hvězd. Bohužel té holce barva došla. Škoda, že scénáristovi taky něco nedošlo. Totiž, že není nutné ve finále všechno takhle zabít (Richarde D´Ovidio – ty vrahu!). Věřím tomu, že tu scénu museli točit aspoň šestkrát. Pětkrát jim totiž Halle Berry slezla dolů pro mobil a hned se zase drápala zpátky nahoru, že si musí nutně kamsi zavolat. Jenže pokaždé na ni nahoře číhal šílený Richard a sotva vystrčila hlavu nad poklop, začal ji mlátit po palici tím svým scénářem. Takže to holka nakonec vzdala a napošesté už radši zůstala dole. A holt vyrazila do sklepa jako ovce, pod kudlu úchylovi. Ten vrah ovšem neměl chybu! Kam se hrabe Maniak (sice čítankový psychopat, ale kdepak můžete takového potkat, že?). Tenhle Michael, to byl takový obyčejný, normální magor, z jakého člověka mrazí nejvíc (a ve fast foodu sedí třeba jen dva stoly vedle vás, jen o tom nevíte). Sice chyboval (a přitom se zpotil strachy a nervozitou), ale svoje chyby hned pragmaticky řešil. Jen kvůli němu to zvedám z průměru na čtyři hvězdy      (a chápu kámoše, který tomu chce dát 5 hvězd. Jeho nadšení z filmu se nedivím - už se nám nevlezl jako sedmý do Fabie a tak holt jel s náma do kina v kufru auta :-). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,911. JAK MŮŽEME POMOCI? … OK, CASEY, UKLIDNI SE!.“...... /// Jednoduše a jasně předvedená funkce linky 911. Bojuje holka (před smrtí), bojuje holka u telefonu. A je to kurevsky dobrý drama! Ovšem neodpustím si poznámku (otázku?) – to je na světě fakt tolik idiotů? (ne hajzlů – ten je v pohodě. Takovej mazel, třeba jako v jehňátkách). Odpověď zní – ANO! Slabší nátury si stříknou do plátna, stejně jako ,,inženýři“, pitvající každou píčovinu. Ti ostatní se jen utvrděj, že když nejde vo život, tak jde vo hovno. P.S.: Ty 4* jsou až dost, když pomyslím na to, kolik je tam kreténů! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nesere mě, když se postavy (ve filmu) chovaj jako debilové (protože možná debilové fakt jsou). 2.) Hledám vzrušující zaměstnání. 3.) Potřebuju jedinej důvod, proč mít furt nabitej telefon. 4.) Thx za titule ,,xMaxine“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **** ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Halle Berry navštívila během příprav na roli skutečnou centrálu linky 911, kde sledovala tamní pracovníky a dokonce si mohla poslechnout i telefonát, který proběhl rok před natáčením, kdy na linku sama volala ohledně vloupání do jejího domu. (Brousitch)
  • Když se Casey (Abigail Breslin) probudí v kufru, tak v autě hraje „Puttin' On The Ritz“ od Taco. (Duoscop)
  • Pracovným názvom snímky bolo označenie The Hive. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama