Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (747)

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2011) 

Tááák... konečně to mám za sebou. Tahle úleva neznačí to, že bych byl znuděn nebo snad zklamán. V žádném případě, jsem naopak nadšen. Je však důležité poznamenat, že mám za sebou 2x zhlédnutou švédskou verzi a přečtenou knižní předlohu. A předesílám, může to hrát svou roli! Chci hlavně zdůraznit, že bez znalosti předchozího filmu/knížky bych měl pravděpodobně bordel v postavách a nevěděl bych, kdo jakou roli v příběhu hraje. Přiznávám, že jsem se obával obsazení... ono se není čemu divit, když už vám určité typy přilnou k tělu a teď měly být nahrazeny novými. Lisbeth je klíčová persona a švédská Noomi Rapace byla skvělá. Při prvních fotografiích křehoučké Rooney Mary jsem měl strach, velký strach. S očekáváním, jak si poradí s touto těžkou úlohou, jsem usedl do sedačky kinosálu a můj negativní odhad se rozplynul již při první scéně u jejího srbského šéfa. Je boží, to je bez debat... navíc jsem byl mile potěšen závěrem, který je bližší knižní předloze a který ukazuje Lisbeth i z jiné stránky. To, že je kniha z velké části "vykuchaná", no co... konečně není možné otrocky přepisovat každou stránku a filmovému zpracování to pouze prospělo.

plakát

Kronika (2012) 

Každý dolar je využit na maximum. Dobré obsazení, hezké občasné fórky, kdy parta mlaďáků prověřuje své nově nabyté schopnosti a nevyhnutelný explozivní závěr, který má své limity právě v nízkém rozpočtu. Nic víc, nic míň... 70%

plakát

Hugo a jeho velký objev (2011) 

Jakoby se chtěl Martin Scorsese rozloučit s filmem jako takovým a toužil položit odkaz současným i budoucím filmařům. Nejlepší záběr je hned na začátku, kdy kamera proletí vlakovým nádražím a ukáže krásu celé Paříže (vzpomínka na Ratatouille). Obrázky jsou vůbec hezké a v 3D ještě více vynikne ono prostředí, ve kterém Hugo žije. Jenže pro mě hezké pouze naoko, nikoliv uvnitř. Celou dobu se mi to nedostalo pod kůži, působilo to na mě chladně a upřímně ten jeden hudební motiv (který je dokola opakován) mi docela vadil. To vážně Howard Shore nenašel nic jiného? Z hereckého obsazení jsem měl nejlepší pocit z Chlöe Moretz. Pokud budu hledat krásný filmový odkaz, pustím si znovu Burtonova Eda Wooda.

plakát

Nebojte se tmy (2010) 

Když to dostalo rating "R" nemohli tvůrci ukázat trochu víc odvahy a pár těch kryso-skřetů hezkým způsobem odpravit? Kladívko, nůžky, sekera... nářadí, se kterými mohla být legrace... škoda, no.

plakát

Poznáš, až to přijde? (2010) 

A proč se ta naivka vlastně tak dlouho rozhodovala? Upřímně, on ten výběr nápadníků nebyl moc dobrej... Postava Paula Rudda totiž řeší nemalé problémy se svým budoucím životem a tak moc času na romantiku ani není. Vlastně se to trápí celé dvě hodiny, aby to dobelhalo na cílovou pásku a skončilo to tak, jak všichni očekávají. U romantiky je podstatou věci, že většinou (resp. skoro vždy) končí láskyplně, jenže je potřeba vymyslet, jak umíchat a rozproudit ten vnitřek, srdce o které tu jde. Když už se zdá, že k tomu dochází, scénárista hodí klacek pod nohy a začínáme od nuly. Opakované natáčení žádosti o ruku bylo příšerné a hlavně zbytečné.

plakát

Na doraz (2010) 

Původně zamýšleno jako výplň před dvojkou Pařby. Ve finále uvolněnější a zábavnější podívaná než samotný Bangkok. Neříkám, že jsem se nahlas smál celou dobu, ale měl jsem ten přiblblý výraz, kdy se nechám unášet na vlně pozitivní energie... v tomto případě zdánlivě nesourodou dvojicí - bohatý frajírek a přiblblý medvídek. A hlavně mi po delší době přišlo, že se Downey tak nepitvořil a hrál příjemně civilně. Na mém perimetru o stupínek lepší jak Letadla, vlaky, automobily.

plakát

Vetřelci a lovci - Užij si se psem (2012) (epizoda) 

Není mi dobře z toho, co teď Renč natáčí. Dříve zajímavý a velice dobrý režisér se utápí ve stále kalnějších vodách českého filmového průmyslu. Budař zkouší ze svého těžce nemocného Milana vytasit aspoň určitou dávku psychického narušení a některé scény jsou aspoň průměrně odvedené. Ale za ten šílený závěr, kdy se dvě hlavní ženské postavy ocitnout v přední kabině letadla...a vy-víte co následuje... ne, to se nedá. Za to by zasloužil Josef Klíma opravdu nafackovat.

plakát

Zlatý kompas (2007) 

Podobný pocit jako z prvního dílu Narnie (další už jsem neviděl). Krásné obrázky, slušná hudba, jenže to hlavní - dějová linie v celé své šíři děravá jak ementál. Hlavní méďa něco jako Aslan, Nicole Kidman je takový klon Tildy Swinton a takhle bych mohl pokračovat dále. Craig je mezi herci na předních místech, což je slušnej podraz, je tam jen pár minut. CGI nemá duši. Jediný moment, kdy jsem jednoznačně přikyvoval byla výstižná věta pronesená šéfem Rumunů..."A je konec" :)

plakát

Bonnie a Clyde (1967) 

Cením si odvahy natočit tak zkaženou dvojku (resp. pozdější gang), která loupí a zabijí a líbilo se mi to záměrné odtažení postav od příběhu, nezastavování se u detailů z minulosti obou antihrdinů. Neuvěřitelně sexy působící Faye Dunaway a výborný bezeslovný závěr. 70%

plakát

Pro hrst dolarů (1964) 

Pistolník Joe si ve městě užívá pozice, kdy mu z obou klanů kape slušný balík peněz. Přijde však chvíle, kdy už nemůže nečinně přihlížet absolutnímu bezpráví a jeho skrytý dobrácký charakter se musí rozhodnout... Sergio Leone nás uvádí do doby, kdy si mohli zachovat život pouze chlápci se smyslem pro čest a nedílnou součástí byla přesná muška a mít "pod čepicí". Jeho první spojení s božským Morriconem nastavilo laťku vysoko a jak se poté ukázalo, dalo za následek dnes již legendární melodie, které si každý fanda hudby přehrává na svém soundtrackovém seznamu.