Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (2 373)

plakát

Hvězdná srážka (1978) 

Bohužel asi tak poloviční zábava, než jsem od toho očekával. A přitom to má skoro veškeré ingredience zábavně pokleslé podívané, jejichž sečtením neúprosně vzniká specifický kult - úžasně toporné herce (s výjimkou Plummera a vlastně i Hasselhoffa, jenž hraje oproti hlavní dvojici dost civilně), laciné kulisy, porno kostýmy s retro účesy a neskutečně cheesy dialogy, které jsou často opravdu vtipné. Jenže vážné dramaturgické uchopení jinak lehké zábavě moc nepomáhá a například závěr už je prostě jen nepovedenou kopií Star Wars, která vzbuzuje spíš lítost než upřímný smích. Ale robot byl super a bikiny Caroline Munro jakbysmet.

plakát

Moje učitelka chobotnice (2020) 

Je mi nějak úplně jedno, jestli to má dokumentaristické rezervy (jakože má - je to sladký sentiment). Tohle může neoslovit vážně jen někoho, komu ukradla srdce spolužačka Maruška ve čtvrté třídě, a zapomněla ho vrátit. Neotřelé, krásně natočené a ukazující, že spojení hnusných lidí s krásnou přírodou prostě je možné.

plakát

Greta (2020) 

Naprosto standardní dokument, který si samozřejmě neodpouští trochu okaté agitky, ale jinak jde o řemeslně bez problému zvládnutý pohled do zákulisí, který se jen snaží o trochu porozumění. Vášnivé reakce však dokazují, že to v době, kdy je každý pivař největší expert na mezinárodní vztahy, na ekologii i na Gretu, zkrátka není možné. Jen kvůli takovým té holce vážně začínám fandit, jinak by mi byla naprosto lhostejná. 60%

plakát

Jonah Hex (2010) 

Zajímavý případ. Evidentně nedotažený a násilně rozcupovaný film, v němž mohlo být mnoho dobrého, ale ve strachu nad krachem se vsadilo na maximální efekt a... film v kinech krachnul. Chudák Brolin, který byl pro tu roli jako stvořený (a který sám výsledek nenávidí), se naštvaně potácí zkratkovitým a dutým příběhem, jenž sotva pokryje dlouhometrážní stopáž a je na něm hrozně vidět, že se plno věcí vynechalo. Od tvůrců Zastav a nepřežiješ se možná nic jiného čekat nedalo už od začátku, ale potenciál tu zkrátka byl - a nemluvím jen o hvězdném obsazení, z něhož nakonec vyčnívá jen ten Brolin (Malkovich je hrozná karikatura a Megan ukazuje pěknou tvářičku příliš málo). Jonah Hex by měl dostat hezky opečovanou minisérii, ne tenhle zběsilý škvár.

plakát

Night Stalker: Hon na sériového vraha (2021) (seriál) 

Trochu mi to připomnělo Fincherova Zodiaca. A nemyslím tím samozřejmě po formální stránce, spíše jde o pocit, který sledování obou děl evokuje - pocit opakovaného zmaru tváří v tvář nelidskému nepříteli, jenž nenásleduje žádný racionální vzorec a nenechává takřka žádná vodítka, která by jeho až mysticky děsivé konání umožnila včas zastavit. Ale zatímco Zodiac přinesl kompletní zpochybnění a rozklad procedurálního vyšetřování, v tomto případě se vraha polapit podařilo a celý proces tedy pochopitelně směřuje k tíženému zadostiučinění - tvůrcům se totiž podařilo odvyprávět poměrně osobní příběh dvou policistů, kteří v průběhu vyšetřování takřka nezamhouřili oka a báli se o životy svých rodin, a skrze často velmi brutální náturu jednotlivých zločinů a množství dobového materiálu je divák nevědomky nucen oživovat samotnou atmosféru zákulisí (na níž Zodiac z velké části stavěl) ve své vlastní hlavě. Aktéři navíc vypráví události chronologicky a k jednotlivým vraždám se vracíme podle toho, kdy byly motivačně propojeny s klíčovým podezřelým, tudíž dobře funguje i udržování zvědavosti ohledně toho, která stopa kriminalisty k neúnavnému maniakovi nakonec dovede. Motivační škála kolem celého případu je samozřejmě nesmírně komplexní a ne vždy se daří tnout vyloženě do živého - některé výpovědi pamětníků nemají tak konstruktivní základ jako jiné a občas škodí protahované fiktivní dramatizace (v tomto formátu by zkrátka mělo jít o nepřetržitou záplavu informací, které spojují tehdejší hypotézy se zpětnou reflexí v různých tematických kruzích), ale přesto je dokument velmi dobře strukturovaný a bez problému drží pozornost od první do poslední minuty (čemuž napomáhá i promyšlené dávkování klíčových zvratů i dalších otázek do závěrů epizod, přesně ve stylu seriálového vyprávění na pokračování). Nevadila mi ani vyšší míra názorové subjektivity a ani občasná oslavnost mužů zákona, která vytlačovala jakékoli hlubší emoce - stejně tu nešlo o psychologii, ale jen o popis vyčerpávající procedury. A na mě to dost zabralo. 85%

plakát

Manos: The Hands of Fate (1966) odpad!

Druhý nejhorší film, jaký jsem kdy viděl. A myslím, že jsem toho viděl dost (i z toho negativního spektra), abych tím mohl komentář ukončit.. Ale pozor, je to zároveň jasný kult!! (hlavně první scéna s Torgem a slepičí dohadování všech manželek šíleného vůdce kultu)

plakát

Batman a Robin (1997) 

Náhodou super zábava. Nejsem batmanofil a můžu tedy s čistým svědomím napsat, že podobně imbecilní a nedospělou velkoprodukci bych uvítal daleko častěji - ono to totiž fakt vypadalo, že každý před kamerou si je vědom toho, jak srandovní guláš Schumacher připravuje. Není tam vlastně šance na vydechnutí - Arnold sází od druhé scény jednu perlu za druhou, Thurman vypadá snad nejlépe ve své kariéře, Clooney je sympaťák, který se tu nějak ocitnul a dokáže to ustát, a ty barvičky všude kolem... Drogové požužňáníčko. Ten film předchází neuvěřitelně opulentní pověst, a stejně mě svým způsobem rozsekal - až teď zcela plně chápu, proč se Chris Nolan rozhodl vydat zrovna na tuhle záchrannou misi..

plakát

Lockdown (2021) 

Dva renomovaní filmaři (přičemž ten jeden už bohužel ve stádiu senility) se spojí přes zoom a dohodnou se, že narychlo splácají film postavený na tom, proč spolu vůbec musí komunikovat online. Lockdown je opravdu podívaná, která jakoby vznikala rychle na koleni - chce být dobově výstižná a satirická, ale je divně afektovaná a nudná, chce být romantická a apelující, ale je studená jak psí čumák a místo povzbuzení do nelehké doby vlastně propaguje myšlenku, jak lze tuto dobu zneužít ve svůj prospěch. Pár slušných vtipů tam je (i když chudák Edgar Allan Poe) a Hathaway je čím dál hezčí, ale většinou jde o utahanou přehlídku zbytečných dialogů, které by z pusy nikdy žádný normální člověk nevypustil - a obávám se, že tohle o normálních lidech být mělo. Vůbec nechápu, proč do toho Liman šel - Knight píše blbosti už delší dobu a tuhle nejnovější by nemohl zachránit ani sebelepší režisér. Je to holt o koronaviru a to prostě letí.. 40%

plakát

Nadějná mladá žena (2020) 

Sice to hraje hlavně v závěru dost na efekt, ale zvědavost je našponovaná na dost slušnou úroveň a osudem hlavní postavy dokáže příběh dokonce i příjemně překvapit. Carey Mulligan je dobrá (i když jsem se nemohl zbavit pocitu, že oproti ostatním vrstevníkům vypadá nějak staře) a vůbec - na to, jak blízko nekontrolovatelnému feministickému blábolu námět byl, tak nakonec vše drží dost přesvědčivě pohromadě a nesklouzává se k laciné parodii. Kvalitní #metoo jednohubka, která chlapy jen samoúčelně nese*e. :) 75%

plakát

We Summon the Darkness (2019) 

Úplně v pohodě. Je to sice o dost více předvídatelné, než by bylo zdrávo, a motivace záporných postav zůstávají někde v šuplíku s nápisem 'nevyřízeno', ale zábava na odreagování je to dostačující. Alexandra Daddario tady dokonce i trochu hraje (vedle její vizáže tentokráte není herectví vůbec na obtíž) a z Johnnyho Knoxvilla se vyklubal moc zajímavý slizoun, ta role mu dle mého sedla, i když zůstala poddimenzovaná. Jen ti chlapi byli dva padavkové.. schovávat se ve spižírně před fyzicky o dost slabším a evidentně nijak výrazně ozbrojeným nepřítelem, to jsem nějak moc nepobral (pravda, ono se to takhle mluví, když na mě ženy neútočí s obdivuhodnou vytrvalostí). 60%