Recenze (22 911)
Děsivý soumrak nad městem (1976)
Slasher, ktorý neválcuje ani mordami, ani atmosférou, ale nezáživným príbehom. Ak bola táto udalosť naozaj v tej dobe jednou z najväčších krimi vecí na Juhozápade, tak ju mal snímok spracovať riadne náležite. Obkecaná nuda a strašne zastaralý look.
Cíl (2004)
´´Akčné´´ pobehovanie jedného ´´medveďa´´ po parku. Ten výraz medveď, ktorý používa pre hlavného klaďasa jeho protipól, sa dá použiť aj pre hlavného predstaviteľa Stephena Baldwina. Ten sa pohybuje celým filmom ako Maco Mlieč, pripravujúci sa na zimný spánok. Na túto misiu bude treba veľa nervov.
Chlapec, kterému říkají Vánoce (2021)
Tento vianočák, si kľudne môžte pozrieť aj počas príprav štedrovečerného stola. Je to tuctovka, priemer presne s tým konzumným kúzlom vianoc. Ku klasikám sa rozhodne nezaradí, ale svoj účel splňuje. Iba na to bol natočený.
Benedetta (2021)
Ortodoxných kresťanov pri sledovaní tohto filmu zrejme chytí rapel, tých iba ´´konzumných´´ zrejme len nechutenstvo, ateisti a racionálne zmýšľajúci diváci si zrejme povedia, že prečo nie, veď tak to kľudne mohlo ( môže ) byť, 99% populácie zeme nedokáže utíšiť sílu prírody zakódovanú v génoch, filmový fandovia si povedia, že toto je film svojho režiséra a pohodlne sa usadia.
Vinnetou a Old Firehand (1966)
Toto x-té mayovské dobrodružstvo operuje s rovnakým materiálom, ako vždy. Dôjde tu aj na explozívne akčné scény, herec Rik Battaglia tentokrát nie na strane zla a Vinnetou a jeho sestrička kostička Nšo-či, skôr v úlohách šperkov.
Old Surehand (1965)
Musím, ináč mi to nedá. Dvojka Granger - Brice u mňa nezískala takú váhu, ako prvotná Barker - Brice. Zrejme to bude aj tým, že hrali v o dosť slabších mayovkách. Lex Barker si odskočil do Orientu cestou cez Mexico ( Kara Ben Nemsi - Dr. Sternau ) a tak trebalo náhradu. Aj keď lokácie sa nemenili a herecká zostava bola len minimálne tuctová, predsa len sa nepodarilo zachovať atmosféru skorších vinnetuoviek.
Čang ťin chu č' šuej men čchiao (2022)
Svojho predchodcu, THE BATTLE AT LAKE CHANGJIN z predchádzajúceho roku, prekonáva tento vojnový akčňák vo všetkých ohľadoch. Je to vlastne jedna veľká, dvojhodinová explozívna rúbačka, plná štylizovaných prestreliek, výbuchov, naturalistických ( ale samozrejme CGI ) deštrukcií ľudského tela ( občas aj v spomalených záberoch ) a plná patosu, pri ktorom by sme určite namerali väčšie hodnoty, ako pri výpočte vystrelených nábojníc. Proste Made In China.
Nelidská (1924)
No áno, dá sa povedať že L´INHUMAINE je ´´epic scale movie´´ ( výraz, ktorý sa tak často užíva v slovníku producentov veľkofilmov ), že je formálne zdravo výživný ( rozumej, že sa človek má na čo pozerať ), že spája komerčnú a umeleckú formu do celkom trvanlivého celku. Ale dá sa o ňom povedať aj to, že je to nuda takmer na kosť.
Tři přání pro Popelku (2021)
Pekné obrázky nezachránia to, čo je vo vnútri tohto orecha. Iba samoúčelný multikulti blivajz, ktorý parazituje na kulte, ktorý už keď aspoň nebol kinematografickou perlou, bol aspoň atmosférickým sviatočným doplnkom. Neuveriteľne nesympatické osadenstvo ( paradoxne s výnimkou Dory, ktorá sa ukáže ako najkrajší a nakoniec aj najsympatickejší príspevok medzi postavami ) a už spomenuté násilne, až radikálne vnucujúce modernistické poňatie, ktoré ale nanešťastie preteká už takmer z každého filmového diela. A to rozhodne nemám predsudky.
Ham and the Jitney Bus (1915)
,,Odtiaľ tam za 5 ¢´´ alebo ako správne taxikárčiť. Pre mňa doteraz neznáma komediálna dvojica Lloyd Hamilton a Bud Duncan.