Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (395)

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Ač si myslím, že Indiana Jones měl skončit se sametovou revolucí v ČR, tak musím přes chladné přijetí dalšího dílu v českých kinech z mé strany říci, že jsem se bavil. Nebudu se opakovat se souhlasnou averzí vůči CGI, z toho jsem zklamaný, ač to mohlo být horší. Nejde o omlazení Harrisona Forda, to je fajn a zde vidím využití, kde jím ale vyloženě pohrdám, je jeho použití při akčních scénách, CGI tříkolka Tuk-tuk, CGI Ford skákající na vlaku jako avatarová kobylka, to mě vyloženě urazilo. Přesto je potřeba zdůraznit, že tam, kde AVP, Alieni, Predátoři apod. dělají svým klasikám ostudu, Indy ukončil vlastní éru důstojně a dopomohla mu k tomu fajn hudba a za mě herecká skladba.

plakát

O vánoční hvězdě (2020) (TV film) 

Příjemné překvapení. Výborné obsazení (Tereza Ramba začíná být zárukou kvalitního hereckého výkonu), vhodné téma, několikrát jsem se i zasmál (často za to mohl Ondřej Sirius Sokol). Druhá polovina je slabší, přesto v rámci nové tvorby a snahy chrlit jednou za rok novou pohádku je toto rozhodně zapamatovatelný počin.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Taková hezky koukatelná pohádka pro radost, film, který i svým finále úsměv na tváři přináší, stejně jako skvělé výkony Dicapria a Pitta. A ta dobová bezstarostnost z toho jen čiší...

plakát

Terminátor: Temný osud (2019) 

Terminátorovi prostě moderní doba nesvědčí, všechno digitální, působící jak z jiného vesmíru, leccos okoukané... Chybí atmosféra....

plakát

Ant-Man a Wasp (2018) 

Zábavnější než jednička. I přesto, že Ant-man hraje vlastně vedlejší postavu.

plakát

Bumblebee (2018) 

Ačkoliv nelze nevidět určité šablonovité pojetí o ukřivděné outsiderce bez sociálního zázemí, musím říci, že zpomalení a návrat k 80. létům filmu přidalo na celkové koukatelnosti a jelikož souboje robotů jsou obvykle (ne vždy - a tentokráte mi to nevadí) jeden na jednoho, vychátnáte si je daleko více než u posledních trapných sequelů série Transformers. 70%.

plakát

Čertí brko (2018) 

Skvělý námět a obsazení, přesto nevyužitý potenciál. Problém je prostředí, peklo působí až moc televizním dojmem a chybí mu jakákoliv atmosféra. Přitom by stačila “strašidelnější” hudba, kterou disponovaly S čerty nejsou žerty. Kecy o posunu k rádoby komedii a postmoderní politické satiře u mě neobstojí. Peklo má budit respekt a obsahovat komediální prvky, nadsázku pro odlehčení, ne naopak. Důvod zavděčit se současnému publiku žijícímu na sociálních sítích tím, že se pohádka posune z doby před rokem 1989 vstříc době moderní, poplatné 21. století, se české tvorbě dlouhodobě nedaří a této snaze nerozumím. Proč se nejen ve všech nových pohádkách mluví tolik spisovně? Proč tak mluví čerti??? Vy si snad představujete čerty s doplomem, když sami ve filmu odpovídají, že neumí ani číst??? Proč se většina nových českých filmů a seriálů snaží být tak “cool” a potlačovat autentické prvky?? Jediný, kdo se toho v poslední době dokáže vyvarovat, je Jan Prušinovský (tím nevyzývám, že chci v pohádce vyloženě vulgarismy). Ondřej Vetchý je bez pochyby výborný herec, ale z jakého důvodu byla postava Lucifera v jeho podání umírněna na postavu necharismatického nudného vladaře, pane Najbrte?? Proč? Jinak je všechno vlastně v pořádku, scénář, obsazení, herecké výkony Judit Bárdos, Jana Ciny a vlastně i Václava Kopty. Když už se maj na konci čerti možnost projevit po návratu svých brnění, zabije to střih nebo nemožnost použít na závěr triky sloužící nesamoúčelně rozvíjenému příběhu... Velká škoda. Tohle se zase ztratí v zapomění a většina raději vždycky upřednostní starou dobrou klasiku, protože ta obsahuje to, co od ní očekávají. Narozdíl od nové neslané nemastné tvorby, od které nikdy nevíte, co čekat. Na to dám ruku do ohně. Milí tvůrci, nastudujte si po stoosmé!! všechny staré pohádky, okopírujte jejich kostru s dobrými herci (boj dobra a zla se nemá důvod měnit, je nadčasový) a naservírujte nám je v pouze mírně novém hávu, nic viíc nechceme!!!!

plakát

Na špatné straně (2018) 

Srovnání s Lethal Weapon není na místě. Komorní atmosféra a humor, když už, je i přes absenci Dannyho Glovera vyloženě černý. Značný důraz je zde kladen charakteristice postav (i vedlejších) a člověk by čekal, že když mají playeři taková intermezza, většina z nich nezaklepe bačkorama, nebi alespoň ne tak rychle. Hudba není, zvláštní, nikoliv špatný film, kterému by neškodila kratší stopáž...

plakát

Pašerák (2018) 

Dobře koukatelné nic. Charisma Clinta Eastwooda přestává stačit...