Recenze (317)
Spider-Man: Daleko od domova (2019)
Tak jsem se k tomu konečně dostal. No tak jak mě jednička naprosto zklamala, tak dvojka příjemně překvapila. Fungovalo to hezky jako teen komedie, přesně ve stylu ultimate spider-mana, tentokrát jsem fakt cejtil to, co při čtení komiksů. Fungovalo taky jako epilog k Endgame, byl z toho takovej dobrej pocit jakože "life goes on", každopádně bych si představoval planetu po návratu půlky lidí víc postapo, ale budiž. Líbil se mi Mysterio a strašně mě nadchla Praha a hlavně Liberec, kam jsem jezdil často ke cvokařce a pak s ženou do opery, takže vidět ta místa bylo cool :D + ta ČT24ka atd. nevím kdy naposledy jsem viděl naší zemičku v takovém blockbusteru (mission impossible a ty další filmy točený u nás mě minuly). Akorát mě teda vůbec nebraly akční sekvence, ale vůbec. Ale to je spíš mnou, já obecně u akčních scén ve filech ztrácím koncetraci a vypínám.
Městečko South Park - Banda v Číně (2019) (epizoda)
geniální satira, Tegridy farm linka se perfektně vyvíjí a u scénky Stanovy kapely jsem chcal smíchy
Babicovy dobroty (2008) (pořad)
S manželkou je to naše poctivé guilty pleasure. Na YouTube jsme u Crowera zkoukli snad všechny recepty a nikdy nás to neomrzelo! Skvělá zábava!
Shazam! (2019)
Konečně jsme si to s ženou pustili a bylo to OK. Taková správně pitomoučká taškařice. Ono kdyby tam nebyl Captain Marvel, tak by celý film byl úplně o hovně a stopáž byla taky přepálená, nicméně mytologie Marvel světa zde byla zasazena dobře, padouch ušel, Levi mě bavil a humor byl naprosto v pořádku. Párkrát jsem se od duše zasmál, ne vždy, ale humorně mi to sedlo víc, než ultra trapně na sílu tlačící Deadpool 2. Takže za mě paráda, mám rád Captaina v komiksu a tady mi přišel dokonce ještě oduševnělejší a ne tak zbytečně naivní jako v předloze. Je to na 3 a půl, ale ze sympatií dávám 4/5.
Pavel Dorotka: Historky ze života (2018) (seriál)
Maximální cringe. Tommy Wiseau českého rybníčku.
Superheroes: A Never-Ending Battle (2013) (seriál)
Fakticky přesný a jde to víc do hloubky, než by muselo, nebo než jiné komiksové dokumenty. Jediné, co mě trochu otravovalo bylo věčné omílání důležitosti superhrdinů v naší společnosti, jak jí zrcadlí a jak mluví o hlubokých existencionálních problémech.. meh.. já je čtu dvacet let kvůli boom aargh zip pif paf a bitkám a coolnessu, ne abych pocítil americké hodnoty.
The Death of "Superman Lives": What Happened? (2015)
Kevin Smith, Tim Burton a Nicolas Cage vs překoksovaný Jon Peters. Nedokážu odhadnout zda by ten film byl totálně geniální šílenost, nebo naprosto bizarní béčko. A ani tenhle dokument mi to neosvětlil, ale donutil mě o tom přemýšlet. Co se týče pohledu do zákulisí Hollywoodu, je to rozhodně všeříkající.
The Mindscape of Alan Moore (2003)
Tady se rychle odbude půlhodinka o komiksech a Moore rozejde svůj traktát o magii, spiritismu a mystických mytologiích. Já jeho komiksy žeru, je to génius a chtěl jsem slyšet víc o komiksech, sakra práce. Jo, mluví zajímavě, je strašně nadupanej a moudrej, ale během hodiny tady rozebírá celou podstatu vesmíru a to není zrovna to, co jsem si chtěl pustit já, to je to, co chtěl on, abych si pustil a to je problém celého tohoto dokumentu. Zeitgeist of alan Moore! Soundtrack made by RZA je magnifikantní!
Avengers: Endgame (2019)
Co říc, nemám slov, ale něco vymáčknu. Chytré, zábavné, vtipné, epické, existencionální, dramatické, upřímné, nevypočítavé, osudové, komiksové ... Spolu s Infinity War největší filmový kumšt naší doby. Budu dětem vyprávět, jak jsem na tom byl v kině. Samozřejmě jsem dost plakal, dojalo mě to. Seděl jsem na Iron Manovi v 16ti, nemluvě o tom, že to čtu od šesti a vyvinuly se jak postavy, globální filmový průmysl tak i já. Bylo to famózní, ten film je samozřejmě naprosto špičkový, ale nedělají to efekty, nebo něco, je to prostě dokonale zručná filmařina a to magické, co velké filmy mají. Co nejdříve musíme zajít na druhou projekci a pak to pomalu rozdýchám, ale teď Vám říkám, že mě to jako komiksáka naprosto uchvátilo.
Justice League vs. the Fatal Five (2019)
Tak sestava týmu ač nezvyklá (i když opřená o komiks), tak mě velice bavila. Animák byl celkově dost nadupanej a byl to příjemnej návrat do Timmverse a o dost modernější nutno dodat. Příjemný balanc mezi až R-kovou drsností a klasickým dětštějším patosem, každopádně jsem to zkouk s chutí a často mě to překvapilo. Dávám hvězdu navíc proto, že je to dost podhodnoceno zde.