Oblíbené filmy (10)
Kmotr (1972)
Můj pocit z tohoto filmu naprosto dokonale vyjadřuje skladba Godfather od kapely Fantomas. Lepší než tisíc komentářů.
Videodrom (1983)
Svatá hora (1973)
Své umění překvapit diváka dovedl Jodorowsky v Holly Mountain k naprosté dokonalosti. Já jsem z údivu nevyšel po celý film. Sled těch nejnepravděpodobnějších (uf) scén, šílených kostýmů, halucinačních obrazů atd. apod. okořeněný dávkou humoru i kritikou společnosti. Pokud bych chtěl někomu popsat tu nejbizarnější scénu, musel bych převyprávět 80% filmu. Jodorowsky je prostě....Jodorowsky.
Poslední Mohykán (1992)
Monty Pythonův smysl života (1983)
Nahý oběd (1991)
Cronenberg si s tak nezfilmovatelnou předlohou poradil poměrně dobře. Umě do snímku zakomponoval nejznámější etapy Burroughsova života, které pak tvoří kostru příběhu. Dalším plus je skvělé obsazení (Holm, Sands a především Weller aka Robocop). V případě, že neznáte ani knihu ani Buroughsův životopis, můžete se bavit "jen" naprosto ujetými scénami, úchylnými dialogy a perverzními halucinacemi(=prostě z toho v čem je Cronenberg nejlepší). Pokud obé znáte, uvidíte za oponu a stanete se součástí této zvrhle nelidské konspirace.
Trio z Belleville (2003)
Kanibal! Muzikál (1993)
Pějme píseň dohola (1990)
Můžete si myslet, že jsem blázen, co si hraje na naivní svět a možná máte pravdu, pokud blázen, je láska lidí čistá jako květ. Jedinej bytelnej nápad z pera J. Hřebejka. A neni to žádnej nátlak. Smysl to nemá, je to taková hra, ale kdybyste věděli, co to všechno mohlo. Kdepak tenhle film, ten je posvátnej. Sranda to byla. A to je asi šmydra.