Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (11)

plakát

Pomsta: Milostný příběh (2017) 

Docela zklamání. Že hraje Cage v čím dál horších filmech (dny Skály a Leaving Las Vegas jsou asi definitivně pryč), to se celkem ví. Ale takhle klišovitý biják, kdy celou dobu víte dopředu, co se stane v příští minutě, to už je moc. Dvě hvězdy z nostalgie. Jinak všechno blbě, včetně kamery a kompozice.

plakát

Oko v oblacích (2015) 

Skvěle obsazený film, který s minimem akčních scén buduje velmi solidní napětí a emoční zainteresovanost. Bohužel také ukazuje, jak obtížný je boj se špatnými hochy, když dodržujeme zbytečně mnoho byrokratických a právních procedur, které jsme si sami nastavili. Oni nemají ohledy žádné, my až moc. Proto jsou stále úspěšnější.

plakát

Den nezávislosti: Nový útok (2016) 

No teda docela průšvih, nějak úplně nevím, proč tu věc natočili. V tom filmu je blbě snad všechno - scénář, dialogy, střihová skladba, logické návaznosti. Takže kupa digitálních efektů a ještě více americké národní hrdosti a dojemných proslovů než dřív, a to je celé.

plakát

Cell (2016) 

Jo, jsem kingofil, takže možná ne zcela objektivní. A ano, čekal jsem od zpracování víc. Knihu jsem kdysi sfoukl za pár dní (což se mi obvykle nestává) a na film se docela těšil. Takže pozitiva: Slušné obsazení, dobrá práce s kamerou, slušné barevné korekce zdůrazňující ponurý posttelefonický svět. A negativa: Místy opravdu dost rozvláčné, občas nelogické návaznosti scén. A předlohy se film ke své škodě drží opravdu jen volně. Takže 55% objektivně + 10% za Kinga.

plakát

San Andreas (2015) 

Na můj vkus promarněná příležitost udělat zajímavý katastrofický biják. Snad nejlepší je na filmu digitální postprodukce a triky, i když některé scény (zejména člun mezi troskami) nejsou dobře komponované a vypadají spíš jako klíčování. Děj je čiré zoufalství a probíhá přesně podle zažitých klišé, v zásadě celý film víte dopředu, co která postava řekne a co se stane v dalším střihu. Navíc smrtelné dávky patetičnosti a amerického vlastenectví... Ale abych jen nekritizoval, souhlasím s Verbalem, že maminka a dcera jsou teda obě k nakousnutí, a že občas člověka (naštěstí) odváděly myšlenkami od nanicovatého děje někam úplně jinam...

plakát

Nymfomanka, část I. (2013) 

PR kampaň mě cíleně minula, takže jsem si nenechal implantovat žádný návod, jak film číst (ostatně jak říkal pan Werich, čtenář je vůl, zatímco překladatel ne)... O to příjemnější byl zážitek z filmu. Je kultivovaně (i když trochu popisně) mnohovrstevný, a určitě při dalším shlédnutí ještě mnoho dalších vrstev objevím. Skvěle balancované vykreslení sexuálních zážitků v kontextu formování osobnosti hlavní hrdinky, doplněné vtipným a empatickým dialogem s postarším "zachráncem" funguje velmi dobře. Práce s emocemi a nečekané zvraty nálady filmu také. A jsem si jistý, že Uma si svůj dokonalý výstup užila stejně jako Charlotte celé natáčení. Takže ano, filmová laťka roku je nastavena hodně vysoko. Ano, těším se na dvojku. A ne, nenašel jsem důvod k morálnímu odsouzení hlavní hrdinky.

plakát

Revival (2013) 

Na české poměry velmi kultivovaně vykradený základní film žánru - Still Crazy. Ne, úžasnosti Billa Nighyho tu fakt nikdo nedosahuje, ale milá kombinace charismaticky prkenného Krobota, režijním vedením polidštěného farmáře Bolka a asi osobnostně nejlepšího Geišberga je pohodová, celkem dobře plynoucí, a pokud není narušována nováckým loserem Genzerem, který nikdy nebude umět hrát, i docela vtipná. I Ponorka šel do sebe, a své čtyři riffy osvědčené z Circusu trochu rozvinul. Pokud se ponoříme dál, začne to skřípat. Mohu tady odpřísáhnout, že kapela po dvacetileté pauze a čtyřech dnech fetování a kalení ve studiu opravdu nezahraje tak, jako v Revivalu. I v tomto je Still Crazy podstatně více o realitě. A co je největší průšvih - product placement dohnaný hodně za čáru. Chápu, že to Apple i Sasazu stálo peníze, ale tohle už je fakt hodně blbý.

plakát

Sedm psychopatů (2012) 

Velmi vkusné mezižánrové balancování, chytrý, akční a přitom pohodový film. Plný počet dávám trochu neobjektivně i za mého mega oblíbence Toma Waitse.

plakát

Nespoutaný Django (2012) 

Tarantino odvedl (opět) skvělou řemeslnou práci, a až na zbytečně natažený formát je to kompozičně fakt povedený film. Jenom teď přemýšlím, jestli se svezl na módní vlně pozitivního rasismu z přesvědčení, nebo jestli chtěl naopak ukázat nesmyslnost tohoto přístupu. Každopádně (a nechť mě multikulturalisté kamenují) mé sympatie si postava Djanga opravdu nezískala.

plakát

Havran (2012) 

Námět a provedení skvělé. Cussackovi role excentrického Poea sedla jako zadek na hrnec (včetně typického výrazu wtf s otevřenými ústy). Atmosféra, barvy, muzika výborná. Občas zdlouhavé, místy ne zcela logické návaznosti. Obecně film z těch docela mála dobrých, které nám distributoři v poslední době hrnou do kin.