Poslední recenze (9)
Opustit Las Vegas (1995)
Dokonalé, naturalistické, precizní. Nicolas Cage, který jinak silně přehrává, zde přímo exceluje. Nevím o žádné roli, kterou by tak bravurně zvládl, jako tuto roli umírajícího alkoholika. A Elisabeth Shue v roli anděla v lidské podobě - tento film je strhující, smutný a krásný zároveň. Netřeba dalších zbytečných slov - to se musí vidět. Pět hvězdiček.
Kozí příběh - Pověsti staré Prahy (2008)
Na Kozí příběh jsem se vyloženě těšil a nechtěl jsem věřit negativním recenzím. Mé zklamání bylo o to větší. Je neuvěřitelné, jak někdo dokáže pohřbít tak vděčné téma, jakým je stará Praha se všemi svými pověstmi a geniem loci. V tomto paskvilu už chyběl jenom Mrazík s Marfušou. Kozí příběh patří mezi natolik nepovedené filmy, že by jejich autoři měli platit pokutu za prznění dobrého vkusu. Tento film doporučuji pouze po konzumaci jedovatých hub na rychlé vypumpování žaludku.
Pražské noci (1968)
Jak píše Oskar - magická stará Praha láká miliony turistů, ale přesto skoro nikoho nenapadlo natočit nějaký film, který by se právě "tajuplné" Praze věnoval. Možná je to dobře, protože např. animovaný Kozí příběh byl katastrofální. Ale Pražské noci mají své kouzlo a podařilo se jim vystihnout genia loci. Film podbarvuje skvělá hudba Zdeňka Lišky, která samo o sobě zvedá film minimálně o jednu hvězdičku. Když k tomu přidáme ingredience v podobě Jiřího Hrzána, Mileny Dvorské a Miloše Kopeckého, nemůžeme nic zkazit.