Baldrick

Baldrick

Česko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 5.8.2019  21:16

    Řemeslně (animačně) zvládnuté (nikoliv precizní). Masky úsměvné, ale obstojné. Nápad zajímavý, provedené primitivně demagogické a nedotažené. A mimochodem, autobus v noci nezastavují nějací "lovci", ale evidentně profesionální myslivci při honu ("kdo vám dává v zimě do krmelců"). Celé se to veze na pubertální vlně "hejtování" ve stylu co myslivec, to sadistický primitiv. Takové to rádoby pacifistické bio-eko uvědomělé ťuťuťu ňufňání měšťácké svazácké mládeže, která si ucmrndává z veverek a srnečků, ale o lesním hospodářství a přírodě ví lautr hovno, velebnosti. Tedy pardon, možná si přečetla nějakou brožurku, pár stránek z wikipedie a jednou byla sbírat někde odpadky. A aby se medvěd bál vlka a zajíc byl obětavý odvážný hrdina, to už bylo trochu moc. Tvářit se, že inovativně obracím stereotypy a přitom rajtovat ještě větší jiné, no těpic Máňo, si du radši sjet lajnu patřičného dílu South Parku pro uklidnění.

    • 25.5.2019  22:41
    Mise na Mars (2000)
    ***

    Hrubozrné melodrama z rudé planety. Kdybych baštil Dänikena, asi bych byl spokojen. Občas se pan režisér rozvášnil až moc. Bohužel jsem se musel několikrát smát (samozřejmě ve chvílích, které evidentně nebyly určeny k pobavení). Škoda, a priori to nebyl špatný nápad.

    • 17.4.2019  23:54

    Aktivistický žurnalistický záznam dění kolem jedné konference (nejlépe asi reportáž). Fakticky bohapusté, zato nabité emocemi. Bangladéšský vyjednavač skutečně sympatický, kdo by mu nedržel palce, ale karty jsou od začátku rozdány natolik jasně (bubáci a hrdinové), že výsledek je skutečně jen pro dočasné obveselení. A ta osoba (jakože vyjednavačka) za EU z lucemburských daňových rájů, to už opravdu bez komentáře.

    • 17.4.2019  23:40

    Hodně specifická (subjektivní) záležitost, přitom ale propletená s osudy země. Rodinný portrét matky - profesorky, aktivistky, jedné z klíčových vůdců studentských protestů a událostí tzv. 5 října (svržení Miloševiče) a přitom dcery z prominentní rodiny předkomunistické Jugoslávie (politicky sociálně demokratické orientace). Názorové rozdělení srbské společnosti procházející jedním rozděleným bytem.

    • 16.4.2019  23:46
    Belly (2011)
    ***

    Anifilm 2012 (v soutěži). Absurdní humor, trocha toho surreálna. Aby Oscar něco získal, musí něco ztratit.

    • 16.4.2019  22:18

    Kombinace 3D (začátek a konec) a stínohry upravené počítačovou animací. Holčička v parku si vytvoří z papíru modrého motýla a chce si s ním hrát, ale do toho vstoupí nebezpečí v podobě krkavce. Zarámováno výraznou pointou. Hodně lyriky, dětské fantazie, světla a stínu, paprsky slunce probleskující skrz listí a větve stromů, dětský smích. PS pro zajímavost: vytvořeno ve spolupráci s Eallin Animation.

    • 2.4.2019  22:46
    Mzda strachu (1977)
    *****

    Syrová haluz jako Friedkin sám. Obdobně jako Ciminova Nebeská brána fantastický zážitek. Stálo to za to. V obou případech. Už jenom proto, že v dnešní době už to takto nikdo nenatočí. A to K.O. na konci, to už fakt bez komentáře. PS: Walon Green to prý psal původně pro Steva McQueena.

    • 2.4.2019  20:17

    Není to vyloženě adorace, ale rozebírají se jenom povedené věci nebo téměř povedené a kontroverzně slavné. Celkem 7 hraných a 2 dokumentární. Ale o těch se zase něco dozvíme, to je pravda. A Friedkin je prostě borec. I když není dokonalej. Když je někdo vtipnej, chytrej a bezprostřední, není co řešit. A spoustu věcí bych z fleku podepsal.

    • 2.4.2019  20:06

    Parádní jednohubka. Za málo peněz hodně muziky. A Anton Tennet by mohl být Ewan McGregor nové generace. Nechápu, proč jako představitel hlavní (multiplikované) postavy zde absentuje.

    • 2.4.2019  19:50

    Býtnictví halyvůdské smetánky pro jednadvacáté století? Když je někdo v balíku a má jakože talent, není co řešit. Když o balík na chvíli přijde, neva, je to pohodář, neztratí hlavu (dyk ji ztratil stejně už dávno), vyřeší to a je znova v balíku. A ještě si k tomu zaštěká. A pak zas není v balíku, ale to už pro jistotu neřešíme. Tedy, neřeš, voe, samozřejmě, zahul si a bav se. Oslava života jako svobody bez závazků. Svobody chlastu, hulení a souložení, blbnutí a tvorby. V americkým kontextu možná subverze, z evropského pohledu maximálně úlet. Pro juvenilní eskapisty. Slabej matroš. Dost prvoplánovej.

    • 2.4.2019  19:28

    Strašně smutný film. Ale zároveň krásný. Visconti nezapře náklonnost k opeře a opernímu vnímání (inscenování). A umění vůbec, samozřejmě. Přesto je výsledek ryze filmový. Rekviem za odcházejícím světem. Jako jeden z mála dokázal přiblížit život smetánky s hluboce lidským pochopením a citem pro krásu, přitom bez kamuflování či zastírání negativních aspektů.

    • 26.3.2019  23:04

    Pixilace, stop-motion. Baletka na ploše, v pohybu, přírodní materiály (hlína, kožešina, dlažba, vyšívané koberce), technické propriety (matice), abstrahované prvky vytvářející obrazce připomínající vesmírné / buněčné procesy. Jednoduché světelné efekty. Vše v pásovém pohybu vlevo. Hudební podkres evokující hrací strojek (baletka) kontra napětí (obrazce). Mechaničnost versus živelnost.

    • 26.3.2019  22:05
    Kapsapea (1993)
    *****

    Indiana Jones meets Pulp Fiction meets Kung-fu mela. Ultimátní košťálový masakr!

    • 26.3.2019  21:28

    "Hrdiny filmu jsou medvíďata z proslulého obrazu Ivana Šiškina Ráno v sosnovém lese. Poté, co tři medvědí bratři jménem Henry, Vincent a August přijdou o mámu malířku, ocitnou se z ničeho nic v Paříži, městě každého tvůrce. Všechny jejich pokusy uživit se uměleckou činností však selhávají. Nezbude jim než se vydat po stopách matčina odkazu" (Anifilm 2012)

    • 26.3.2019  19:26

    Vyznělo to do ztracena. Zprvu výtečně nastartovaná satira o vzpouře proti systému, s na Arcanda nebývale vážnější linkou v podtextu, se ve výsledku rozplizne do tradičního uvědomělého kompromisnictví plného zbytečných úliteb tradiční morálce (K čemu např. zatčení finančníka ke konci? Aby z toho policie nevyšla tak hloupě?). Arcand nikdy nebyl tvůrce radikálních gest, ale např. v Době temna zvolil mnohem důslednější rozchod s tradičními chybami, i když si o zvolené cestě ve výsledku můžeme myslet cokoliv. Zde se mnohem více vrací k sentimentalitě Invaze barbarů a uvědomělému salónnímu tlachání nad sklenkou drahého červeného vína (byť nepopírám občas vtipnému), v závěru zpečetěnému jasným vzkazem i pro ty méně chápající.

    • 20.3.2019  22:45

    Snímek založený hlavně na vzpomínkách, přemítání a rozhovorech, zprvu jen ostatních pamětníků, následně i samotného ústředního aktéra. Uvedení do tématu pouze elementární, pro člověka neznalého (nebo jen letmo) peruánského kontextu zpočátku dosti matoucí. Vizuální působivost snímku je více marketingová nálepka než reálný efekt, ale jistá snaha se upřít nedala. Každopádně zajímavé uvedení do tématu a inspirace pro další studium. A hlavně ukázka toho, že to jde (a šlo) i jinak, než tou Světlou stezkou.

    • 12.3.2019  10:46

    Historická freska maďarského venkova od časů hospodářské krize až po kocovinu z revolučních událostí padesátého šestého. A především vesnické komunity, přetvářené historickým vývojem v kolektiv. Nečernobílá, těžká jen do té míry, jak těžký byl vždy život obyčejných rolníků. Za každého režimu. Nápaditá obrazivost a promyšlené kompozice následují nosné téma životních dějů vesnického společenství. Mít možnost shlédnout někdy v budoucnu restaurovanou kopii by rozhodně stálo za to.

    • 6.3.2019  10:26

    Bohužel je to opravdu takové, jak se tady vesměs píše. Z hlediska vyprávění to stojí na dvou hlavních postavách a jejich jakože rivalitě, o kontextu (muzice, dalších protagonistech) se dle očekávání nedozvíte prakticky skoro nic a zejména druhá polovina se přesouvá do definitivní emo fatal trágo linie směřující k jasně danému finále, které už bylo definitivně za hranou (nezvládnuté, prostě kýč). Nejsem ctitel předobrazů (byť mám určitý vztah k podobné hudební produkci z tamních končin a základní obeznámenost s tématem), ale tohle bylo tak leda pro noční projekci na Sundance. Rory Culkin to ze začátku docela dával (ale spíš jako céčková mánička, ze který se dělá ústřední postava), Emory Cohen karikatura.

    • 5.2.2019  21:40
    Génius moderního světa (TV seriál) (2016)
    ****

    Vcelku sympatický úvod pro nezasvěcené, se základními mezníky (nutně neúplně) v životě a díle. Z hlediska struktury pořadu, volby účinkujících, způsobu podání a diverzity použitých materiálů i prostředí solidně vyvážené a většinou umně balancující na hranici didaktiky a infotainmentu.

    • 4.2.2019  22:04

    Člověk člověku vlkem. Pouštěl bych to v nákupních galeriích, pro tu srandu z reakcí. Ale jinak výsledek na půl cesty. Jako mikrosonda budiž. Co je na konci cesty. Jaký je rozdíl mezi observací a exploatací?

    • 25.1.2019  22:58

    Neile, Neile, hysterie a bludy byl přeci omyl nechápajících vyšetřujících, tak proč z toho udělat stylotvorný prvek... Ale jinak oblíbené proprietky přítomny (pohádky bratří Grimmů, práce s červenou jako barvou života i smrti, promyšlená vizualita a scénotvorba, snová atmosféra) a vtipný konec potěšil. Zběsilost v srdci tentokrát ovládla i mozek a zplodila neukočírovaný žánrový paskvil (pravý opak skutečně mysteriózního Společenství vlků), ale nevadí, pro jednou. Jak se píše v popisce na shnilých rajčátkách, "laughably silly horror-thriller".

    • 25.1.2019  22:44

    Radost ze života u gruzínských pradědečků. Zřejmě inspirační linie pozdějších Kusturiců a spol.

    • 23.1.2019  22:43

    National Geographic Entertainment uvádí... Že prý podle skutečné události, jak jistý Slawomir Rawicz (ne)napsal knihu o svém (někoho jiného, jestli vůbec) útěku ze Sibiře na jih... Ale nebojte se, Reader´s Digest vám to osvětlí... Ještě že máme takové specialisty na historii. A jistý Peter Weir, jinak slavný (v Halyvůdu domestikovaný) pravdolibec, se smyslem pro realističnost (jak mnozí dosvědčí) a citem pro spokojenost pamětníků, o tom natočí dojemnou road movie, která ale, ajajaj, mnohé diváky jaksi unudila až k vydloubání soplů... Inu, ale to Bulharsko a Maroko vcelku solidně zaskočilo za Sibiř (Himaláje) a Tibet (Mongolsko), nasnímané je to vskutku pěkně a přihlouplých didaktických vsuvek o škodlivosti komunismu je tam jen několik do hodiny. Pokud tedy nepočítám ten srandovní začátek. A pateticky školometský konec. Panenko skákavá, čenstochowská...

    • 21.1.2019  22:34

    Precizně (de palmovsky stylově) natočená halyvůdská slátanina. Nebýt několika (bohužel klíčových) momentů, byla by to možná i pecka, ale takhle z toho zůstává spíš jen (i když ne úplně) typická pohádka pro (ne)dospělé konzumenty, kteří zbaští surreálné souboje a jakože dobové haj-tek vychytávky, přitom je jim ale ponechána určitá civilní rovina (z hlediska postav). Ale, znovu přiznávám, ty mistrovy vychytávky, ty za to stojí. A božská Emmanuelle, ano, sice si tu moc nezahraje, ale i tak je kouzelná, s tím si našinec vystačí. A ty pražské lokace, inu, hezky začleněné.

    • 17.1.2019  00:11
    Zlatý sen (1959)
    ****

    Seznámení s korunovačními klenoty v přítmí svatovítské katedrály. Poetické, dobově přiměřeně pracující s možnostmi světla a barvy při kamerovém záznamu. Dozvíme se základní informace o atributech a výzdobě, hlas Václava Vosky je tradičně milým průvodcem.

    • 20.12.2018  22:48
    Femme Fatale (2002)
    ***

    Tak trochu přepálený eurotrip páně De Palmy. Všechny typické proprietky zakomponované nápaditě do fikané fabule, ale ve výsledku strašně prsící se stylem "hele, natočím si majstrštyk, ale pěkně po evropsku" (tedy spíš po francouzsku). Něco jako Chytrá horákyně Boženy Němcové stylem Dády Patrasové na koloběžce.

    • 11.12.2018  22:03

    Něžné a vášnivé jako balet. Žánrový pastiš, nebo spíš hommage. Voilá, mistře.

    • 5.12.2018  22:43
    Výstřel (1981)
    ****

    Melodramatický závěr trochu tlačí na pilu, finální pointa to ale zachraňuje na výbornou. Přiznávám, že hodnotit právě tento film po shlédnutí dabované verze (byť naštěstí v plném obrazu) je trochu nepatřičné, ale budiž. Evidentní lahůdka pro filmové nadšence i analytiky, důmyslně vystavěná, přitom přioděná do kabátku v pravdě jednoduchého žánrového vyvrcholení. Vícerohlasý dialog se Zvětšeninou, Hitchcockem, klasickým Hollywoodem, brakovou žánrovou produkcí, filmovými dějinami i médiem filmu jako takovým, atd. atd. A ta červená nit, paráda.

    • 14.11.2018  00:11
    Valparaiso (1963)
    ****

    Moře, hory, vítr a oheň. Všechny živly obepínají Valparaiso. Rajské údolí. Typické lanovky a lidé, neustále v pohybu, nahoru a dolů. Všechny námořní velmoci se tu vystřídaly a zanechaly svou stopu. Město bohaté historie a živoucí přítomnosti. Opět poetický komentář a práce s kamerou (střihem) dotvářejí milou vzpomínku na zašlou slávu přístavu, kde to ale i dnes překypuje životem.

    • 13.11.2018  23:57

    Řeka, město a lidé. Uchopit to lze různě. Zde jsou to hlavně lidé, kteří žijí, sní, pláčou, hádají se, tancují, pracují, okukují nebo prostě jen míjejí vodní tok, řeku jejich života. Na nábřežích, na lodích, na mostech, v docích. Až snovou poetičnost dotváří skvěle zkomponovaná hudba (typicky francouzská, ale nevtíravá), letní pohodová atmosféra a vhodně zvolená slova. Slova básníka.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9