Baldrick

Baldrick

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 5.2.2019  21:40
    Génius moderního světa (TV seriál) (2016)
    ****

    Vcelku sympatický úvod pro nezasvěcené, se základními mezníky (nutně neúplně) v životě a díle. Z hlediska struktury pořadu, volby účinkujících, způsobu podání a diverzity použitých materiálů i prostředí solidně vyvážené a většinou umně balancující na hranici didaktiky a infotainmentu.

    • 4.2.2019  22:04

    Člověk člověku vlkem. Pouštěl bych to v nákupních galeriích, pro tu srandu z reakcí. Ale jinak výsledek na půl cesty. Jako mikrosonda budiž. Co je na konci cesty. Jaký je rozdíl mezi observací a exploatací?

    • 25.1.2019  22:58

    Neile, Neile, hysterie a bludy byl přeci omyl nechápajících vyšetřujících, tak proč z toho udělat stylotvorný prvek... Ale jinak oblíbené proprietky přítomny (pohádky bratří Grimmů, práce s červenou jako barvou života i smrti, promyšlená vizualita a scénotvorba, snová atmosféra) a vtipný konec potěšil. Zběsilost v srdci tentokrát ovládla i mozek a zplodila neukočírovaný žánrový paskvil (pravý opak skutečně mysteriózního Společenství vlků), ale nevadí, pro jednou. Jak se píše v popisce na shnilých rajčátkách, "laughably silly horror-thriller".

    • 25.1.2019  22:44

    Radost ze života u gruzínských pradědečků. Zřejmě inspirační linie pozdějších Kusturiců a spol.

    • 23.1.2019  22:43

    National Geographic Entertainment uvádí... Že prý podle skutečné události, jak jistý Slawomir Rawicz (ne)napsal knihu o svém (někoho jiného, jestli vůbec) útěku ze Sibiře na jih... Ale nebojte se, Reader´s Digest vám to osvětlí... Ještě že máme takové specialisty na historii. A jistý Peter Weir, jinak slavný (v Halyvůdu domestikovaný) pravdolibec, se smyslem pro realističnost (jak mnozí dosvědčí) a citem pro spokojenost pamětníků, o tom natočí dojemnou road movie, která ale, ajajaj, mnohé diváky jaksi unudila až k vydloubání soplů... Inu, ale to Bulharsko a Maroko vcelku solidně zaskočilo za Sibiř (Himaláje) a Tibet (Mongolsko), nasnímané je to vskutku pěkně a přihlouplých didaktických vsuvek o škodlivosti komunismu je tam jen několik do hodiny. Pokud tedy nepočítám ten srandovní začátek. A pateticky školometský konec. Panenko skákavá, čenstochowská...

    • 21.1.2019  22:34

    Precizně (de palmovsky stylově) natočená halyvůdská slátanina. Nebýt několika (bohužel klíčových) momentů, byla by to možná i pecka, ale takhle z toho zůstává spíš jen (i když ne úplně) typická pohádka pro (ne)dospělé konzumenty, kteří zbaští surreálné souboje a jakože dobové haj-tek vychytávky, přitom je jim ale ponechána určitá civilní rovina (z hlediska postav). Ale, znovu přiznávám, ty mistrovy vychytávky, ty za to stojí. A božská Emmanuelle, ano, sice si tu moc nezahraje, ale i tak je kouzelná, s tím si našinec vystačí. A ty pražské lokace, inu, hezky začleněné.

    • 17.1.2019  00:11
    Zlatý sen (1959)
    ****

    Seznámení s korunovačními klenoty v přítmí svatovítské katedrály. Poetické, dobově přiměřeně pracující s možnostmi světla a barvy při kamerovém záznamu. Dozvíme se základní informace o atributech a výzdobě, hlas Václava Vosky je tradičně milým průvodcem.

    • 20.12.2018  22:48
    Femme Fatale (2002)
    ***

    Tak trochu přepálený eurotrip páně De Palmy. Všechny typické proprietky zakomponované nápaditě do fikané fabule, ale ve výsledku strašně prsící se stylem "hele, natočím si majstrštyk, ale pěkně po evropsku" (tedy spíš po francouzsku). Něco jako Chytrá horákyně Boženy Němcové stylem Dády Patrasové na koloběžce.

    • 11.12.2018  22:03

    Něžné a vášnivé jako balet. Žánrový pastiš, nebo spíš hommage. Voilá, mistře.

    • 5.12.2018  22:43
    Výstřel (1981)
    ****

    Melodramatický závěr trochu tlačí na pilu, finální pointa to ale zachraňuje na výbornou. Přiznávám, že hodnotit právě tento film po shlédnutí dabované verze (byť naštěstí v plném obrazu) je trochu nepatřičné, ale budiž. Evidentní lahůdka pro filmové nadšence i analytiky, důmyslně vystavěná, přitom přioděná do kabátku v pravdě jednoduchého žánrového vyvrcholení. Vícerohlasý dialog se Zvětšeninou, Hitchcockem, klasickým Hollywoodem, brakovou žánrovou produkcí, filmovými dějinami i médiem filmu jako takovým, atd. atd. A ta červená nit, paráda.

    • 14.11.2018  00:11
    Valparaiso (1965)
    ****

    Moře, hory, vítr a oheň. Všechny živly obepínají Valparaiso. Rajské údolí. Typické lanovky a lidé, neustále v pohybu, nahoru a dolů. Všechny námořní velmoci se tu vystřídaly a zanechaly svou stopu. Město bohaté historie a živoucí přítomnosti. Opět poetický komentář a práce s kamerou (střihem) dotvářejí milou vzpomínku na zašlou slávu přístavu, kde to ale i dnes překypuje životem.

    • 13.11.2018  23:57

    Řeka, město a lidé. Uchopit to lze různě. Zde jsou to hlavně lidé, kteří žijí, sní, pláčou, hádají se, tancují, pracují, okukují nebo prostě jen míjejí vodní tok, řeku jejich života. Na nábřežích, na lodích, na mostech, v docích. Až snovou poetičnost dotváří skvěle zkomponovaná hudba (typicky francouzská, ale nevtíravá), letní pohodová atmosféra a vhodně zvolená slova. Slova básníka.

    • 7.11.2018  00:00

    Velice intenzivní rodinný film, zvláště jste-li rodič a máte-li rádi Cronenberga.

    • 30.10.2018  21:43
    Smrt panen (1999)
    ****

    Atmosféra navozena dokonale (mimo jiné skvělá hudba Air i vhodně užité dobové věci), ale logika narace a práce s postavami dostávají na frak (hlavně po ústředním dějovém zlomu). Jako debut slibné.

    • 21.8.2018  22:23
    Noční recepční (TV seriál) (2016)
    ***

    Takové slaďoučké. Motivace postav jak z pionýrské brožurky. Pravda, místy docela napínavé, předposlední díl to vcelku solidně nakopne, aby v posledním díle se to definitivně rozplizlo. James Bond naruby, jako citlivý civilní klaďas, zřejmě cílený pro romantické inteligentní divačky. Jako lehce dráždivé melodrama to evidentně u někoho funguje, ale jinak...

    • 22.3.2018  21:41

    Stylové cvičení z fotogenického prostředí s perfektně dokomponovanou (a možná až moc na odiv stavěnou) zvukovou složkou. Bohužel ale nic víc. PS: A smyl použitého zcizovacího efektu jaksi uniká...

    • 22.3.2018  21:27
    Zrno (2017)
    ***

    New age mystika, zabalená do precizně komponovaného a skvostně černobíle nasnímaného obalu, který se svou výtvarnou stránkou a (v podstatě jednoduchou, na zajímavých lokacích postavenou) výpravou citlivého srdéčka dotýká. Ale rozum trpí. Tak prostoduchá moudra typu "vzdej se svého ega, ty trubko", a hlavně zarámovaná jakýmsi postapo á la bubu GMO (a tím nemyslím, že by na dané téma nešlo vytvořit přesvědčivé dílko), navíc doplňovaná občasnými inscenačními zoufalostmi, ty by poučený divák od pana režiséra (také vzhledem k jeho předchozím filmům) zrovna nečekal. Konec to trochu posouvá do jiných dimenzí, které milosrdně zahalí některé rozpaky, nicméně i tak působí ve výsledku klíčová volba "pšenice, nebo dech" víc rozpaků než usebrání. A ta epizodka s Andrejem v mokřadech, mno, ještě by z toho mohl někdo vyvozovat, že se dokonce vypravil do nějaké jakože turecké zóny, kde se ovšem hovoří v angličtině, páč je to koprodukce a zřejmě to pak pude na nějaký ten Netflix, že ano, tak aby se to taky rentovalo, vono zas tak levný to taky zrovna nebylo, že ano...

    • 18.3.2018  22:12

    Již český festivalový název je solidně zavádějící, protože dokument není o knihovnách v New Yorku (je jich tam určitě spousta), ale výhradně (a je to evidentní i ze zde uvedeného originálního názvu) o tamní městské veřejné knihovně a jejích pobočkách. A je bohužel příznačné, že z hlediska obsahu je naprostá většina prostoru věnována kulturním, společenským a vzdělávacím aktivitám (v rámci) knihovny (pro režiséra typicky observační přístup), které doplňují záběry z porad managementu, zaměstnaneckých diskusí a bilančních proslovů. Jinak se o institucionálních procesech, zaměstnancích v zázemí (jejich práci nebo např. používaných technologiích) nedovíme téměř nic, respektive pouze několik narážek (např. že pouze 61% rozpočtu jde z tzv. veřejných zdrojů), a z celkové stopáže 197 minut je jim věnována odhadem ani ne desetina (distribuční linka na knihy, aktivita ve skladu, digitalizace?). Výměnou za to získáváme možnost nahlédnout do života obyvatel metropole specifickou optikou a je nám dáno ochutnat i něco pikantních detailů typu kdy, kam a proč se např. zdejší židovská menšina ve 20. století stěhovala (a jak se integrovala) nebo co má společného Elvis Costello s Herbertem Marcusem...

    • 18.3.2018  21:30

    Zvracet ve snímku roli, když peníze osloví nový film, který shání Jeana Bazina, který bojuje s Gasparovou ženou, která rozehraje mezi muži úspěšné financování a bojuje s novým režisérem, který nikdy nebyl v bazénu. Prosím, nemluvit tam vzadu, očistit boty a může další! Almereyda? Vy jste nečetla tu knihu? Ach, ty oči, ty oči, ty oči...

    • 18.3.2018  00:29

    V momentě, kdy upadla krabička, jsem si říkal, že mě i po letech zase dostal. Pak ale nastoupila druhá linie, kterou autor dotáhl do konce (čertíci z krabičky byly na hraně parodie, ale OK, kdyby mi bylo zase 18, možná bych to vzal bez remcání). Z hlediska zvolené logiky vyprávění - pokud to tak lze nazvat - (a z pohledu celku) druhá kratší část evidentně směřuje do "reality" a první delší je odsouvána do světa iluzí. Samozřejmě, když se to šikovně zabalí a prošpikuje oním tajemnem, plynule navazujícím, provazujícím, mlžícím a zároveň ignorujícím klíčový dějový zvrat, diváctvo se hnedle rozdělí na ochotně se poddávající většinu fascinovanou kumštem mistra Krysaře a pár jedinců, kteří se alibisticky postaví na zadní. Dovolím si ten luxus nezaujmout ani jednu z těchto krajních variant. Lynch je bezesporu velký iluzionista. Ale v tom možná tkví i jeho slabá stránka. A tu podle mého zde odhaluje celkem dost. PS: Zajímavé, ale mě rozhodně zpěvačka "Plačka" nijak nedojala (byť uznávám, že její pěvecké vystoupení mělo určité kvality) a celkově ona tajemná atmosféra Mulholland Drive jaksi prochází jen okolo mě (na rozdíl třeba od Twin Peaks). Ale přiznávám, že krom jiného Naomi Watts je prostě skvělá a den blbec páně režiséra skutečně pobavil, což u Lynche nebývá zrovna obvyklé. FEBIOFEST 2018

    • 21.2.2018  21:28
    Konkurs (1999)
    ****

    Povedená hra s diváckým očekáváním a filmovými žánry. A je milé, že neposkvrněnost přináší rozhřešení. Mistrně zvládnuté.

    • 12.2.2018  22:35

    Ten film neutáhne sám sebe. Příliš mnoho ambicí, příliš mnoho prostředků a zainteresovaných na tak rozpačitý výsledek. Mnoho doslovného na ždibec tajemství. Příliš současné v mnoha ohledech. A příliš zbytečných lapsů v různých ohledech. Je z toho zkrátka až moc znát, jak to chce být stejně dobré, ale přitom jiné a své.

    • 8.2.2018  21:41

    Již málokdy se stane, abych čekal hodně, dostal hodně, ale trochu jinak, než jsem čekal. Seeing is believing sice evidentně neplatí pro každého, ale o to víc platí pro ty vnímavější. A škatulky prosím ponechme stranou.

    • 19.11.2017  22:47
    Nacistická smrtící komanda (TV seriál) (2009)
    ****

    Z větší částí tvořené výpověďmi pamětníků (včetně katů), z menší části historikové a dobové záběry. Časové pokrytí od června 1941 do poválečných procesů: 1. díl první dva až tři měsíce od června 1941 (základní uvedení do tématu, hlavní pozornost severní části operací); 2. díl srpen až konec roku 1941 (více pozornost Ukrajina, klíčová událost Babí Jar); 3. díl časově 1942-1943 (v centru pozornosti opět Pobaltí a Bělorusko, vážnější problémy operací v kontextu celkových problémů); 4. díl 1943-1947 (ústup pachatelů, následky, procesy na východní frontě i v poválečném Norimberku, problematizace rozsahu i důslednosti vypořádání se s pachateli). Z řad pamětníků vystupují oběti, pachatelé i svědci různého druhu (body k dobru, že také jeden z norimberských prokurátorů). Z hlediska lokalizace především z Ukrajiny, Běloruska a Litvy. Historikové zejména anglosaské a francouzské provenience.

    • 6.11.2017  22:52
    Thelma (2017)
    ****

    Výtečné navození atmosféry spolu s famózním výkonem Eili Harboe. Vcelku jednoduchá záležitost s ne sice plně domyšlenou logikou událostí, nicméně nejednoznačný konec filmu dodal potřebnou rezonanci v odstupu.

    • 6.11.2017  22:40
    Šamanka (1996)
    *****

    Můj první film od Zulawského (tipuji, že je to ten případ, kdy je to důležité), takže nemohu hodnotit v rámci režisérovi tvorby. Jinak ale velmi intenzivní a nečekaný zážitek. Zběsilost v srdci i mozku (konzumovat za studena). Tam, kde Lynch přistupuje k matérii jako introvert, Zulawski na to jde ryze extrovertně a bez rukaviček. Zběsile extravagantní, ale precizně promyšlené (rytmické střídání skvěle zvoleného prostředí, hudba, tempo vyprávění, vše v souladu). Přitom divácky vstřícné (z hlediska formy). Že to ale nemělo šanci na úspěch v katolickém Polsku ani v 90. letech, kdo by se divil... Před projekcí v rámci festivalu 3kino vcelku zajímavý DIY úvod Artura Zaborského (předtočená promluva na snímací zařízení, prokládaná ukázkami z filmů - Třetí část noci, Ďábel, Posedlost a Na stříbrném glóbu - celkově cca 45 minut). Fascinující seznámení.

    • 16.9.2017  22:32
    V síti CIA (TV seriál) (2007)
    ***

    Těžké průměrovat nebo hodnotit jako celek. První část slibný rozjezd, druhá zoufalý propad a závěr opět nadechnutí k poctivému finále, které se ale bohužel nekoná (ztrapnit CML druhé strany tímto způsobem, ccc...). Celkově to působí jako rádoby inteligentní melodrama pro mírně pokročilé. Postavy šablonovité a finální vyznění pateticky didaktické (chybující dobro versus dobré úmysly na cestě do pekla). Ale atmosféra prvního a třetího dílu, vývoj situace a samozřejmě mistrovský výkon Michaela Keatona to zvedají alespoň částečně nad průměr.

    • 22.8.2017  22:13
    Dunkerk (2017)
    ****

    IMAX: Monstrózně dunivý soundtrack místy až rušil. Střídání obrazových formátů není jen u pár scén, jak tu někdo napsal, ale v podstatě všechny záběry z malé bárky (jedné ze tří vyprávěných linií) a postupně i některé z mola a jiných scén na pláži. Navíc působí poněkud rušivě. Jinak podtrhuji ostatními zmíněné klady, sevřenost, přímočarost, jednoduchost v tahu na branku (byť s jistými nevhodnými elipsami v propletené fabuli) a především drtivost podání. Klíčový význam zvukové stopy v emocionálním dopadu snímku a lehce patetický závěr námět do diskuze, ale budiž. Určitě ale po dlouhé době film, u kterého je rozhodující JAK (a ne CO), a upřímně přiznávám, že mi to nevadilo (což se mi nestává příliš často). Inu, to téma k tomu přímo vybízelo a naštěstí s tím jsem do kina vyrážel.

    • 31.7.2017  21:43
    1945: Krvavý mír (TV film) (2015)
    *

    Neuvěřitelná demagogie. Žádný historik, téměř žádný kontext, účelové vytrhávání z kontextu, drastické záběry využité ryze bulvárním způsobem (prostě jen účelově šokovat, opět bez kontextu, bez jasného faktického ukotvení), zkreslování i v českém dabingu (český komentář hovoří o deseti esesácích, přitom v německé výpovědi je jasně slyšet "zwanzig oder zwei und zwanzig"). Ahistorické bláboly jak vystřižené z historického prosemináře prvního nebo druhého semestru (odsun jako "největší etnická čistka"). Vše stylem teď byla podepsaná kapitulace, tak se budeme všichni chovat zas jako sluníčkoví lidé, bratři a sestry protkaní láskou a pochopením mezi jednotlivci i národy. Prostě neuvěřitelné. Neuvěřitelné, že by za takovýmto výtvorem bylo prosté idiotství jeho "tvůrců". Ale, jak praví klasik, nic není nemožné. Bohužel. PS: A ty "vlčí děti" na závěr, to už vážně připomínalo tévé nova v nejlepších letech.

    • 24.5.2017  23:29
    Co dokáže lež (TV film) (2016)

    Šmarjá, tady se to zase hemží eurotrolly, budu si to muset brzo pustit. A otevřu si k tomu becherovku! :D PS: "Tady vstupuje i můj úhel pohledu, kdy se sám vnímám jako součást onoho západního okruhu, proto považuju příznaky jeho propagandy za přirozenější a méně problematické..." & ..."Ve chvíli, kdy mě Česká televize oslovila, šlo pro mě o nové téma, o němž jsem se musel hodně dozvědět." (pan režisér pro Filmový přehled) PSS: Odborníkům z nedoštudovaného gayporna zdar!

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace