SallyZen

SallyZen

Jan Salač

okres Děčín
Profesionální milovník

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 1.1.2018  21:09
    Chlapectví (2014)
    *****

    Musím souhlasit s MeSSiáŠem. Tento film jde vlastně obecně proti takový tý obecný klasický formě, kdy ve filmu čekáme na dramatické okamžiky, situace, čekáme zápletku, rozuzlení, vyvrcholení, závěr. Jde vlastně proti teorii, kdy film má za úkol nám ukazovat to nejdůležitější, ty milníky, které jsou podstatné pro příběh, aby fungovala gradace a snímek směřoval k nějakému jasnému závěru. A to je vlastně ten důvod, proč tenhle film mám v TOP10. Linklaterova narace a práce s filmovými prvky zde funguje jinak. Asi nevidíme to nejdůležitější ani ty nejklíčovější body v Masonově životě, ale právě scény, které by kupa jiných režisérů a scénaristů vyhodila, protože jsou pro příběh nepodstatné, zde Linklater ponechává. Chlapectví plyne naprosto poklidně, nikam se nežene, nejde tu o závod s časem, ale o rozvážné skládání scén, jednu za druhou. Chlapectví má i výbornej soundtrack a celkově herecký obsazení. I když o tom ten film vlastně není. Vnímám ho jako něco opravdu uklidňujícího se silným pozitivním nábojem mezi kopami snímku plných rychlosti, uhánění, zápletek, kdy "se musí stát něco velmi dramatického". Je to totálně pozitivní film, ačkoliv konec může vyznívat trochu melancholicky či smutně. Děkuju Linklaterovi, že je tu někdo takovej, kdo pracuje s filmem jako dynamickým, živoucím uměním, které nemá hranice a dá se posunout i mimo klasické filmové formy. 100%

    • 8.8.2016  10:59

    Velmi silný film. Hluboce lidský příběh, který spojuje více časových linií, více prostorů, učí nás lásce, respektu, pokoře. Odkrývá nám některé pohledy do judaismu a do Izraele celkově. Stopáž snímku neuškodila, ba naopak. Přes dvě hodiny jsem jenom zíral a užíval si každičký záběr a každičký herecký výkon (všichni svoji úlohu zvládli na výbornou). Samozřejmě film občas chybuje. Například mi přišlo dosti zmatečná poslední třetina filmu, kdy některé scény byly řazeny velmi zvláštně a nemuseli úplně vyvolat ten okouzlující nebo potřebný efekt. Ale to je to nejmenší, co tomu vytknu. Va, vis et deviens nese obrovské poselství. Milujte bližního svého, pomáhejte, jak jen to jde, a neohlížejte se na barvu kůže nebo náboženské či sexuální vyznání. 95%

    • 21.5.2016  12:57
    Madoff (TV film) (2016)
    ****

    Neuvěřitelný příběh Bernieho Madoffa, který uskutečnil podvod obrovského rozměru, a tím i našel další díru na trhu. Minisérie je skvělá, řekne Vám toho víc, než dokument a ještě si k tomu užijete obdivuhodný herecký výkon Richarda Dreyfusse. Pro mě obsahově zdánlivě nezajímavé téma, ale tvůrci to vzali za správnej konec a musím říct, že jsem si to překvapivě téměř 3 hodiny užíval. Posledních 20 minut je strhujících. 80%

    • 20.5.2016  23:24
    Noe (2014)
    ***

    Jako kdyby to byl nějakej úplně samostatnej film a nebo jsem neznal biblický příběh o Noem, tak bych si troufal říct, že to je skvělá hollywoodská podívaná. Je ale vidět, že Aronofsky si rád točí filmy po svém, vyhrává si i s nejmenšími detaily, a proto mi u něj přijde zbytečné točit filmy s jakoukoliv předlohou (alespoň podobného typu určitě). Takhle byl dost omezenej, a je to vidět. Prostě si to natočil jak chtěl, ale s původního příběhu tam je toho dost málo. Taky samotnej příběh je v Bibli dost krátkej, a proto i těžko zfilmovatelnej. Já jsem ale zastánce toho, že tyto filmy by se měli točit, co nejblížeji předloze, a tohle je proto jedno ze zklamání, které se dostavilo. Na druhou stranu ta akce, struktura filmu, herecké výkony jsou naprosto úžasné, a je prostě vidět, že to točil Aronofsky. Nad tři hvězdy jít nemůžu, ale vůbec mě to nenasralo, jak jsem původně pesimisticky čekal. 65%

    • 11.5.2016  23:50

    OBSAHUJE SPOILERY! Má to koule, to jako asi jo. Je to samá akce, vtip, akce, vtip, pokus o řešení vážných problémů, a pak už jen zase akce, vtip, akce, akce, akce. Co asi taky jinýho čekat od Marvelu - Avengers, Kapitána Ameriky, apod. Film bohužel nepřišel s ničím novým (v tomhle mě třeba dost potěšil Deadpool), s něčím, co by vysloveně pobouřilo, uchvátilo, vysloveně udivilo. Forma se absolutně nemění, zůstává naprosto stejná s minulýho Kapitána a předchozích Avengers. Jediné, co se mění je obsah. Obsah, který dle tvůrců má pobuřovat, vyvolat překvapení, euforii (asi v podobě vnitřního rozvratu Avengers), ale nedělá to. Je to stále stejné. Film je určitě skvělá odpočinkovka (ačkoli pro někoho časově dost dlouhá), akce je fajn, superhrdinové dostanou relativně svůj prostor (někdo samozřejmě víc a míň), ale v některých momentech je to tak hollywoodsky heroické, klišoidní, neuvěřitelné, že jsem měl chuť si namočit nachos (od týpka vedle) do tý pálivý omáčky a strčit si to do očí. Na druhou stranu těch situací nebylo tolik, jako v jiných komiksovkách (no co asi už si musim zvyknout). Kamera určitě fajn, hudba v určitých pasážích navíc, tyhlety kategorie štáb zvládl. Ještě bych asi dodal jeden zápor, který mě tam trochu štve a týká se formy o které jsem psal. Film se snaží být v mnoha momentech vysloveně temný a drsný, a pak v těch dalších momentech zase vtipný a komický. Ono obojí jde, ale moc moc těžce, musí zafungovat fakt mnoho faktorů. Tady to nevyšlo. Hrozně rychle se tyto dvě formy střídaj, ale nejsou v harmonii. Filmu to dost ubližuje. Ještě poslední věc, která mi přišla nedotáhnutá. Už jste to mohli vidět v Batmanu vs Supermanovi (já ho ještě neviděl), ale nějak jsem nám rozmohly témata potence zničit svět a hlavně (ne)zodpovědnosti superhrdinů, jejich kontroly, zároveň ochrany civilistů, apod. Tento jev je základní pilíř obsahu třetího Kapitána Ameriky. Zde tento jev funguje na principu určitého rozdělení hlavní skupiny (hezky 6 na 6 samozřejmě), ale dál se tato problematika nerozpracovává. Myslím si, že to je velká škoda (uvidíme co další díly), jelikož to potenciál má. S tím samozřejmě souvisí i vykreslení postav, jejich hodnot, "to v co věří a za co bojují". Zde se s tím tolik nepatlají, jako např. Wanted a je to znát. Jistě mi budete namítat, že tohle je odpočinkovka, klasická hollywoodská popcornovka, u který lidi chtějí vypustit. Souhlasím, že takové filmy jsou třeba, ale tím, že vykreslí lépe a rozpracovaněji nějaký charakter postavy, neznamená, že naruší tu akční nebo zábavnou část. Nakonec bych jen řekl, že film mě celkově neuchvátil (WTF, nikdo neumřel???!!!, ale ani neurazil, moc mě potěšil např. Ant-man. Jo a ještě něco. Mějte ohled na druhé a nežerte nachos skoro dvě hodiny. Křupání a mlaskání není úplně to, co chci slyšet, když má Kapitán Amerika srdceryvný projev. 60%

    • 12.4.2016  17:37
    Anima Mundi (1992)
    ****

    Kombinace Reggio - Glass prostě funguje. Jsem moc rád, že Reggio zpracoval i téma říše zvířat a nenechal soustředění jen a pouze na lidském konání a člověku. Trochu mě ale mrzí, že Anima Mundi nemá delší stopáž. Určitě by tento obsah snesl hodinu, ne-li stejně jako Koyaanisqatsi. Každopádně snímek je přehlídkou úžasných záběrů, střihu a především naprosto skvělé hudby, přičemž vše spolu tvoří koherentní a impozantní celek. 80%

    • 7.4.2016  23:29
    Kmeny (TV seriál) (2015)
    **

    Kmeny jsou dokumentární cyklus, kterej měl velkej potenciál představit nám jednotlivé subkultury, různé komunity a jejich fungování, ideu, styl oblíkání, poslouchání muziky až po nějaké srazy apod. Většina dílů však úplně vyhořela a představila velké nic. Občas to NIC se tvůrci snažily zabalit do rádobyumělecké podoby, ale stejně z toho zbylo NIC. Samozřejmě jsou tu pěkné díly jako například Hippies. O to víc nechápu, jak může tak zajímavému a precizně natočenému dílu předcházet naprosto otřesný Hooligans nebo rap. Kmeny patřej k zajímavýmu projektu, ale naprosto nezvládnutýmu a nevyváženýmu. Věřím, že je těžké často zachytit určitou subkulturu, ale určitě by stálo za to s těma lidma víc mluvit, studovat je dýl, než vložit do dílu amatérska videa bitek (hooligans), one man Show Oriona, nebo naprosto katastrofální trash-metalovskej díl, kterej stál na dvou kapelách, o kterých jsme se toho teda moc nedozvěděli. Rozhodl jsem se ohodnotit i jednotlivý díly, jelikož je tento dokumentární cyklus naprosto nevyvážený a chci tím dát najevo, co se mi líbilo a co ne. Celkově ale fakt podprůměr. 35%

    • 17.10.2015  21:23
    Interstellar (2014)
    *****

    Skvělé, úžasné, velkolepé. Nolan mě zase odrovnal, ale tentokrát asi úplně nejvíc. Do filmu se mi absolutně nechtělo a jsem moc moc rád, že jsem to změnil a překonal se. Největší filmový zážitek za hodně dlouhou dobu. Téměř vše mi sedělo. Ta hudba, Hoytemova kamera, herecké výkony všech (dokonce i mnou neoblíbené Hathaway), zpracování vesmíru a jeho tajů, střídání scén země-vesmír a těch odkazů na filmy, jména, díla. Popisovat takovéto umění nemá cenu. To se musí vidět, slyšet, cítit. 100%

    • 23.6.2015  19:12
    Vlaky do nenávratna (TV film) (2012)
    **

    Vlak Lustig jsem navštívil až letos v Děčíně. Výstava špatná nebyla, ale přesto nenabídla toliko nového. Jedna byla zaměřena na historii vztahů židů (později Izraele) a Československa (později Česka). Druhá výstava byla čistě složena z fotek přeživších koncentrační tábory a jejich výroky. Přednáška u nás v Děčíně se týkala historie židů v Děčíně, ale zase tolik se o tom nemluvilo, jako spíše o historii židů a všeljakých dalších zajímavostech. Achab Haidler mluvil zajímavě, k věci, ale přidal i humor. A divadlo musím říct, že bylo skvělé, docela i s nečekaným koncem. Užil jsem si ho. Tento dokument je pak jakousi složeninou vyprávění potomků Arnošta Lustiga a dalších jeho příbuzných o samotném spisovateli, koncentráku. Mluví zde i herci a autoři Vlaku Lustig s prostřihy na divadelní představení. Přišlo mi, že dokument neměl přímo směr ani cíl. Za to Vlak Lustig ho má. Vlaky do nenávratna nenabídnou nic extra nového, velmi přínosného a spíše mi přijde, že mají upozornit na samotný projekt Lustig. Ten je ale fajn. 45%

    • 19.4.2015  02:05
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    *****

    Po třetí sérii jde seriál do Topky a předvedl mi, že i tak dokonalé dílo se může pořád a pořád zlepšovat. Nikdy jsem nejevil zájem o politiku, tak jako po shlédnutí tohoto seriálu. Postavy, dialogy, autentičnost, brilantně psaný scénář. Nic zde nechybí a ještě se vše stále zdokonaluje. Pocta seriálové kinematografii a jeden z největších seriálových klenotů 21. století. 100%

    • 17.4.2015  23:24
    Rašómon (1950)
    *****

    Film mě uchvátil po všech stránkách. Spolupráce Mifune - Kurosawa funguje a tenhle snímek je toho zářným příkladem. 4 různé úhly, 4 dějové linky, kterému věřit? Drama, které rozebírá povahu a psychologii lidí ve zcela přirozené a filmově Kurosawovské podobě. Tohle je prostě úžasnost sama o sobě. 100%

    • 3.12.2014  22:33

    Zatím asi moje nejoblíbenější komedie s Burianem. Tyhle role mu fakt seděj a snad v každým filmu předvádí, jak je skvělej herec. 90%

    • 23.11.2014  20:55

    Určitě velmi inspirující, zajímavé, krásně podbarvené hudbou. Ale k Pavlu Juráčkovi ještě nemám takový vztah abych toto dílo ocenil na nejvyšší úrovni. Je ale pravdou, že mě tento filmový scénarista a režisér oslovil. Některé pasáže až mrazící. 75%

    • 13.11.2014  19:43

    Kdo by to byl řekl, že samurajská filosofie půjde zajímavě napasovat na svět téměř 21.století. A kdo by to byl řekl, že ten samuraj bude vysokej černoch žijící na střeše opuštěné budovy a jeho nejlepšími přáteli jsou holubi. Skvělé provedené, originální, symbolické a výborně zahrané. Akorát tu hudbu měl Jarmusch dát někomu zkušenějšímu. RZA sux. 80%

    • 12.11.2014  10:36

    Párkrát jsem si přišel jako na hodině biblistiky. Ne, jako nechci snižovat Starej zákon a speciálně Izajášovu knihu, ale poslouchat tyhle rádobyodvážný křesťanský patosy v tanku je opravdu fraška. Fury je origoš náměť z 2. světovky, ale bohužel hrozně moc pohollywoodštěnej. Jo, popravdě se neudělám s "velkolepý" filmový hudby (zas tak špatná ale nebyla), pár klišoidních válečných scén a několika sympaťáků v Shermanu. Frajeři za louží se nám naučili předkládat popcornový zábavy bez hloubky a já stále víc a víc odmítám nové filmy a koukám na staré. Je to opravdu škoda. Na druhou stranu je pravda, že Železné srdce je určitě jedna z lepších Hollywoodských patosů a na obranu musím říct, že některé scény jsou opravdu nádherné a epické, především souboje (až na ten posledni) byly naprosto parádní a opravdu se s ničím nesrali. Hlava nehlava, pěkně to tam lítalo. S hereckou výbavou jsem spokojenej (dokonce i se Shiou) a doufám, jen že, když už natočí něco podobného příště, vyhnou se nelogickým chybám a špatně napsanému chování jedinců. Pak taky trochu té zdlouhavé, hudbou podbarvující emoční kaše méňě a budu velmi spokojen. Takhle jen 55%

    • 5.11.2014  20:57
    Gift (2013)
    ****

    Často omílané téma o lásce k druhým a zároveň i svým způsobem o sebelásce je krásně zpracováno a já jsem rád, že jsem tuto Singapuřinu viděl. V jednoduchosti je krása a zpracování snímku to potvrzuje. Jak zmiňuje Rodier Gift je jednoduše geniální, geniálně jednoduchý. 80%

    • 2.11.2014  20:57
    Legit (TV seriál) (2013)
    ****

    Na poli sitcomů v moderní době imho Legit patří k špici. Je to zas trochu něco jiného, ale mě tento druh humoru vyhovuje. Herecký obsazení je skvělý a celkově mám z toho po prvné sérii dobrej pocit. Poslední díl první řady nabídl snad úplně všechno a díky tomu Legit sahá téměř po pěti hvězdičkách. Druhá série stejně parádní, jako první! Legit je skvělej seriál. 85%

    • 15.10.2014  18:24

    Originální umělecké porno s téměř žádným dějem, scénami tak bizarními, že je to spíš k smíchu a vyhroceným koncem, kdy celej sál zavíral oči. Ještě k tomu podle skutečné události. Eiko mě po hodině dost srala, ale jinak mě to určitě nepohoršovalo. Odvážné dílo, které určitě nebylo na škodu vidět. 65%

    • 8.10.2014  22:15

    Poutavý, poklidný film, který se mi líbil a vytěžil ze svého tématu určitě dost. Herecky parádní, hlavně mladej Frodo a po obsahové stránce to docela i zaujme a baví celou stopáž. 75%

    • 5.10.2014  18:09
    Tvaroh (1963)
    ***

    Rossellini 2* , Godard - 3*, Pasolini - 3,5*, Gregoretti - 4*. Nejzábavnější určitě Gregoretti a zajímavým způsobem zpracovaný Pasolini. Welles naprosto parádní. 65%

    • 29.9.2014  20:53
    Dexter (TV seriál) (2006)
    *****

    Naprostá TOP v seriálech. Seriál se všemi aspekty na správném místě a zajímavou myšlenkou, která je každou svou řadou originální a vždy přináší něco nového. Konec bych tak špatně neviděl. Za mě Dexter 100%. Seriál, kterej si určitě někdy rád zopakuju.

    • 20.9.2014  10:20

    Určitě mnohem lepší než první díl Kapitána Ameriky. Skvěle natočený i zajímavě dějově sepsaný. Ale prostě se pořád nemění můj názor, že Captain America je nesympatickej hrdina, z Avengers určitě nejmíň originální. K tomu Chris Evans nemá tak velké charisma a tu postavu imho neutáhne. Jinak akčně je to klasická parádní Marvelovka, k tomu celkem zajímaví záporáci a moc moc se těším na trojku. Jelikož Quicksilver a Scarlet Witch jsou celkem mé oblíbené postavy. Ještě do toho zamíchat Crossbonese a budu na míru spokojen, ale to jsou jen spekulace. Zpátky k tomuto snímku. Hudebně asi nezapamatovatelný, potěšil mě Anthony Mackie a skvělá Scarlet, pak také cameo Stana Lee. Vlastně ten film je vcelku dobrej, ale Kapitán Amerika není dobrej, a proto dávám nižší hodnocení. 70%

    • 12.9.2014  19:56

    Zase jako už u pár snímků jsem psal, musím říct, že tahle tématika není můj šálek kávy a myslím si, že ani nikdy nebude. Naproti tomu, ale musím ocenit výpravu, režii, herecké výkony, především samozřejmě De Nirův a ač ho nemusím, tak byl skvělej. Hudba tu je skvěle zkomponovaná, většina scén je výborně nasnímaná a není těžké se ve filmu orientovat. Všechny linie jsou zábavné, ač mě nejvíc bavila ta, kdy pánové byli ještě malý spratci budující si respekt a hledající nějaké to pozdvižení. Prostě a jednoduše je to kvalitní film a oceňuju tu dlouhou a určitě i těžkou práci s kterou si s tím všichni dali a speciálně Leone. A posledním důležitým faktorem, díky kterému to jsou jasné 4 hvězdy je fakt, že ač má snímek skoro 4 hodiny, já se bavil celou tu dlouhou dobu a "Tenkrát v Americe" mě udržel u obrazovky až do konce. 80%

    • 11.9.2014  22:23
    Lolita (1997)
    **

    Před dvěma dny jsem viděl Kubrickovu Lolitu, takže můžu alespoň čerstvě porovnat tyto dva snímky točené na motivy stejné knihy. Starší Lolitka má skvělé obsazení, krásný vizuál, perfekto zpracovaný děj. Byl jsem překvapivě pobaven a potěšen. Novější Lolitka v čele s Jeremym a Dominique je určitě o dost slabší dílo. Za prvé něco podobného, až téměř stejného tu bylo. Charaktery postav nejsou tak vyčleněné a silné. Jejich emoce se tolik neprojevují a na hercích pořádně ani nejsou znát. A tohle je film o emocích a dilematech. Ani ten Langella nepředčil Sellerse a tím pádem se všechny aspekty stávají horšími. Snímek dějove hrozně rychle plynul a prostě si ty scény nevychutnáte jako u Kubricka. Proto asi dávám podprůměrné hodnocení. 40%

    • 10.9.2014  19:40

    Nesmírně originální, typicky Švankmajerovské. Mě se to moc líbilo, akorát byl snímek delší, než bylo vhodné. Krátkometrážní filmy v tomto stylu mám moc rád, ale hodina a půl je asi trochu moc. Přesto souhlasím, že to patří do 1001 filmů, které musíte vidět. Je to velice zajímavé. 70%

    • 10.9.2014  11:17
    Lolita (1962)
    ****

    Bál jsem se co s tímhle témátem Kubrick vyvede, ale nezklamal mě. Výborně ztvárněná a zrežírovaná látka, která sice není tak těžká na uchopení, ale určitě o to pracnější na vyobrazení hlavních postav a jejich emocí. A já si musim pochvalovat výběr herců. Jak James Mason, tak Sue Lyon zahráli naprosto parádně a úplně nejvíc mě potěšil Peter Sellers, který zase předvádí tu jeho vysokou laťku, kterou svými výkony nastavil. Občas mi sice přišla postava Humberta zmatená v některých chvílích, a to hlavně když šlo o mladičkou lolitu. Přišlo mi, že v sobě měl více roztroušenosti než by asi měl v reálnem životě, jelikož celkově vypadal jako člověk, který má své priority jasně dané. Ale samozřejmě to je jen dlé mého skromného názoru. Vizuálně oku lahodící, tak jak to Kubrick umí. Celkově jsem překvapen a potěšen. 85%

    • 10.9.2014  09:13

    Na jednu stranu ohromná sračka, ale musím říct, že u dosti scén jsem se smál a celkově mě to i pobavilo. Milovníci komedií a bláznovin určitě povinně. Intelechtuálové asi moc ne. 70%

    • 29.8.2014  09:46
    Nebraska (2013)
    ***

    Mnoho povyku pro nic. Ale ne, Nebraska je určitě zajímavej film, kterej má předpoklady proto bejt výborný, ale celkově mám slabší dojem, jelikož mě snímek neudržel v pozoru celou dobu, a to asi považuju za největší mínus. Byly tam fakt doby, kdy se dělo velký hovno a mě to lehce nudilo. Ale těch pasáží určitě bylo méně a i kdyby jich bylo více, vynahrazuje to skvělá hudba, parádní kamera a správně "pomatený" výkon Bruce Derna. Akorát to černobílý opravdu bejt nemuselo. 70%

    • 27.8.2014  20:02
    Divergence (2014)
    ****

    Divergence je další z řady sci-fi dramatickejch příběhů podle knížky, ale popravdě musím uznat, že jsem se bavil. Snímek má určitě zajímavou předlohu (kterou jsem nečetl), jelikož dle ní vznikl zábavný a dokonce i napínavý snímek s celkem ucházejícím obsazením. Příběh je jednoznačně origoš, takže film měl na čem stavět a já myslim, že to zvládl. Určitě nebudu mít problém vidět to někdy znova. 75%

    • 25.8.2014  10:10

    Další z vlny nových akčních filmů, které toho moc nemají nabídnout. Pohádka je stále stejná a už ohraná. Costner není špatnej, ale sám toho moc nevymyslí. Alespoň, když příběh hoří, na akci se celkem koukat dá. Takže spíše takový lehký podprůměr. 45%

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace