Recenze (54)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/220/163220194_e116c2.jpg)
Kafarnaum (2018)
Objevování Člověka http://filmaspiritualita.cz/recenze/93-kafarnaum-nadine-labaki-2018.html
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/324/162324681_2eadb1.jpg)
Happy End (2017)
Ale jo, pořád je to Haneke. A i když tentokrát neřeže do živého a nešokuje, nejde do hloubky, jen klouže po povrchu, je to vlastně možná záměr jak ukázat povrchnost, citovou vyprahlost a prázdnotu lidského bytí v současné Evropě. Nejvíc tento dekadentní stav dopadá paradoxně na ty, kteří v sobě ještě kousky citů mají, tedy na mladší a nejstarší generaci. Líbila se mi rovněž volná návaznost na dřívější film Láska.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/674/162674609_64f1c3.jpg)
Utøya, 22. července (2018)
Šílenství z Utoyi zprostředkované v poměru 1:1, neustálý chaos, strach a neviditelné zlo skryté v lesích, působilo to na mě jako modifikovaná verze Blair Witch Project, ovšem bohužel s reálným podkladem.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/321/162321388_16d24e.jpg)
Nit z přízraků (2017)
Láska (ne)prochází žaludkem.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/962/159962669_de8e2a.jpg)
Ve sklepě (2014)
Nechápu pro koho a proč Seidl tohle natočil. Prostě řada divných lidí co mají divné koníčky a dělají divné věci. Chybí tomu jakýkoliv umělecký přístup (kromě několika vycentrovaných záběrů jako u Andersona, sic!) či přesvědčivý kontext. Měl jsem dojem jakoby film vzniknul snad na objednávku těch podivných bytosti co ve filmu vystupují, čistý exhibicionismus.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/989/160989639_ae09cb.jpg)
Café society (2016)
Film s příjemnou, lehce La La Landovskou, atmosférou.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/881/161881216_bc0c8d.jpg)
A Quiet Passion (2016)
Metafyzika všedního dne.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/717/161717881_2561e9.jpg)
Klient (2016)
Film mě po většinu své stopáže nechával dost chladným a nutil mě plnit roli ne příliš zaujatého diváka. Vše podstatné je totiž shrnuto až v poslední cca půl hodině filmu, která činí z Klienta nezvyklé moudrý snímek. Staví hlavní hrdiny v roli plnohodnotných lidských bytostí, které mají svobodnou vůli a podle ní se mohou rozhodovat. Ne všichni si uvědomují její přítomnost, obzvlášť v dnešní době, kdy na všechno máme okamžitou odpověď shodnou s většinovým názorem společnosti, ve které žijeme, kdy nám nedělá nejmenší problém odsuzování jedinců i celých lidských skupin. Klient ukazuje člověka jako bytost složitou, nejednoznačnou a svobodnou. Ostatně ta nejdůležitější a definitivní rozhodnutí už stejně udělá Někdo za nás, ať se nám to libí nebo ne.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/559/160559462_bb0fb2.jpg)
Kvílení (2016)
Nechci malovat čerta na zeď, ale obávám se, že tento film se nezapíše do mé soukromé filmové historie. Čertovský konec film trochu zachraňuje a potvrzuje, že s čerty nejsou žerty. Jinak ale mi osobně to přišlo dlouhé, nudné, zmatené, vlastně zbytečné. Ale třeba určitý typ diváků to osloví ... čert ví?
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/868/160868516_ecb408.jpg)
Vlak do Pusanu (2016)
Apel na lidskou morálku, který i přes zběsilé tempo akce nezapadne, činí z toho filmu mnohem pozoruhodnější zombie snímek, než bývá u tohoto žánru zvykem. Není proto divu, že se film objevuje v řadě TOPek za rok 2016, a že měl premiéru na festivalu v Cannes, kde se podobné snímky asi moc často neobjevují.