cyright

cyright

Tom Cyright

Česko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 28.5.2019  16:52

    Patetická překombinovaná píčovina, kterou by nevymyslel ani Lister z Magorie. Aneb když neumíš vymyslet kvalitní scénář, narvi tam cestování časem.

    • 29.4.2018  09:21
    Berušky (1992)
    **

    Klasická žánrová blbost, ale Rodneyho neutuchající hlášky z toho dělají celkem stravitelnou záležitost.

    • 2.1.2018  12:51

    Jde vidět, že tvůrci nové série absolutně nechápou koncept a filozofii původního světa, ucelenost, propracovanost a - ano - promyšlenost Lucasovy šestidílné ságy s jejím hlubokým poselstvím, které naprosto popírají a nemohou se mu přitom nijak rovnat. Navazují na ní extrémně křečovitě, podbízejí se fanouškům opakováním povrchních motivů a hlášek, ale když chtějí být příběhově skutečně sami sebou, selhávají a upadají do roviny úplně běžného fantasy / sci-fi produktu bez hlubší funkční myšlenky a zcela ulítávají od duše SW. Nakonec právě kromě těch pár hlášek, pár původních, ale nyní již rovněž zcela zmršených a charisma zbavených postav (zprasení Luka byl poslední hřebíček do rakve) a kromě kulis nenabízí vůbec nic v kvalitě původních SW - ani příběh, ani souboje (vesmírné i šermířské), ani filozofii. Snad jen částečně hudbu. Jedná se o žalostný zanícený apendix, který už nyní nemůže spasit vůbec nic. Opět 1* navíc čistě za jedinou povedenou věc - Rey.

    • 13.11.2017  20:59
    Dunkerk (2017)
    ***

    Tentokrát nejde Nolanovi přičíst k dobru ani formální bezchybnost, kterou se jeho filmy pravidelně skví. Je to zmatečně vyprávěná a sestříhaná zkratka, ve které se divák ztratí v čase i prostoru. Vypráví příběh tří víceméně krátkých akčních sekvencí, které postupně splétá dohromady, přitom skáče od jedné k druhé s přibývajícími minutami stále zbrkleji a pitoměji. Věřím, že přes vysoká hodnocení půlka zdejších diváků ke konci vůbec netušila, na kterou dějovou linii se vlastně dívá, už jako splynuly, nebo ne, nebo co? Mezi ztroskotanými loděmi, topícími se vojáky a olejovými skvrnami se divák nakonec ztratí, ale zřejmě to Nolanovi okázale odpustí, ač by neměl. Film ve zkratce ukazuje, jak si náckové podávali jednu loď za druhou a jak se britům nedaří dostat domů ani jednu velkou loď, ale na konci je najednou slaven úspěch 300 000 zachráněných po úspěšné akci. Vypravěčsky nezvládnuté. Je to jen jakýsi opulentní pomníček, časová schránka, kterou otevřete a nasajete vskutku autentickou atmosféru oněch událostí, ale souvislosti a pointu Vám trestuhodně neposkytne, ač se na konci tváří, že tam byla. Je to škoda, Nolan na to určitě má.

    • 22.10.2017  14:33
    Wonder Woman (2017)
    odpad!

    Po dvaceti minutách jsem zatoužil, aby nastal konec světa, abych se dál nemusel dívat. Pak jsem si uvědomil, že přece nemusím a zachránil si duševní zdraví. Tenhle film je na samé špici filmů, které, ač jsou fantasy, tváří se přes pár vtípků smrtelně vážně a přitom vyprávějí naprosto infantilní příběh, s infantilními dialogy, s infantilně vymyšlenými scénami, které slovo "klišé" absolutně nedostačuje vystihnout. Akční scény přepálené a z 90% evidentně vyráběné uměle. Jakou logiku má zpomalovat každou druhou přepálenou akrobatickou nebo akční figuru, když je evidentní, že jí vyráběl software? Jako pocta tomu ajťákovi? Panebože, dneska budu mít noční můry plné zpomalených záběrů.

    • 21.10.2017  22:20

    Fuck you, David.

    • 2.10.2017  22:10
    Mumie (2017)
    **

    Za co já jsem tehdy dal celé 2*? Asi na mě podprahově působilo obsazení, asi mám tendenci smířlivěji hodnotit film, do kterého se nechali obsadit Cruise a Crowe. Přitom je to film po všech stránkách trapný, tuctový a nenápaditý. Námětově se zkouší vézt na vlně oživování atraktivních egyptských motivů, viktoriánských akčních hrdinů a tajných společností a plácá to dohromady bez hlubšího smyslu a koherence doufaje, že přiblblému divákovi to postačí, když to bude akční a (rádoby) kůl. No evidentně diváka podcenili. Cruise působí navíc naprosto směšně, když je tu stylizován do role nevyzrálého rádoby vtipného machýrka, což by působilo uvěřitelně tak možná ještě před 20ti lety, ale ne hluboko po padesátce. Prostě trapas. Otevřený konec slibuje (rozuměj vyhrožuje) zrození nového fantasy hrdiny, ale ruku na srdce, na to je Cruise už příliš starý a taky asi ne natolik hloupý, aby takovouhle blbost opakoval.

    • 2.10.2017  21:50

    Maigret v podání Atkinsona na mě funguje. Melancholicky působící, věčně zadumaný, ale přitom chladně uvažující detektiv v příběhu, který je vyprávěn pozvolným televizním tempem, a který vám pocitově buď výborně sedne, nebo vás bude nudit. Já se bavil velmi dobře, navíc originální znění povznáší film o úroveň výš a Atkinsonova charismaticky zadumaná a přitom citlivá intonace je jistým způsobem hypnotická.

    • 16.6.2017  20:47

    Extra hvězda za Ivonku.

    • 8.1.2017  19:04
    Pasažéři (2016)
    **

    Předvídatelný povídkový materiál nastavený ještě předvídatelnější klišoidní kaší, aby to stačilo na film. Kdybych věděl, že půjde o film s nápaditostí a oduševnělostí venezuelské telenovely, který si hraje na něco víc díky hollywoodskému rozpočtu, ušetřil bych si dvě hodiny života. Druhá půle je plná oslů díky všem těm oslím můstkům. Jedno zdvižené obočí si zasloužila bazénová scéna.

    • 31.12.2016  09:46
    Korunní princ (TV film) (2015)
    ***

    Viděno s ročním zpožděním a po třech naprosto tragických nových českých pohádkách, díky čemuž tento počin vypadá jako malé zjevení z jiného světa. Po velmi dlouhé době nemusím u české pohádky pracně hledat, co je na ní vůbec dobré. Naopak většina věcí funguje, jak by měla (scénář, režie a krásná hudba nesoucí film kupředu i ve hluchých místech), a tak hledám jen nedostatky. Ale jaké? Můžeme vůbec dnes české televizní pohádce vyčítat malou výpravnost a jakousi tradiční scénickou jednotvárnost a chudost? Ano, můžeme, ale když je to to jediné, co nám zbude k vyčítání, jedná se na české poměry o jednoznačně dobře vymyšlenou, zpracovanou a zahranou pohádku, silně koketující se 4*. K těm chybí pouze charismatičtější korunní princ. Děrgel je málo výrazný a film netáhne, dělají to všichni ostatní kolem něj.

    • 13.1.2016  20:20

    Seriál Sherlock je jedna veliká samoukájecí podívaná, která ani nepotřebuje diváka. Je to hra na efekt, která v přibývajících sériích nutně pozře sebe sama. Tímhle filmem si ukousl minimálně celou nohu a odteď bude už jen nevkusně (ale pro mnohé stále efektně) pajdat.

    • 25.12.2015  10:57
    Čtyři dohody (divadelní záznam) (2013)
    *****

    Nesmírně záslužné a povedené představení. Větší než jeho povedenost je pouze jeho záslužnost :)

    • 17.12.2015  19:39

    Nechápu, jak z tohoto filmu mohl být nadšený kterýkoli trošku duchaplný fanoušek Star Wars. Abrams možná umí točit ploché líbivé blockbustery, ale neumí točit a hlavně psát silné příběhy. A SW vyžadují kostru silného a promyšleného příběhu, mystického přesahu a tajemna, vyžadují sobě vlastní druh kladného patosu a rafinované hrozby - a teprve na tyto věcí se balí akce, napětí, případně i humor. NIKOLIV NAOPAK, jak to předvedl Abrams, který zcela neoriginálním způsobem podojil unikátní filmovou značku, jejíž prvky neuvěřitelně zploštil do úsměvných povrchních zkratek (Záporák je prostě slaboučký ichtyl bez charismatu a hrozby; celý První řád je jen uměle vytvořená záporná frakce, která přes porážku svého impéria nesmyslně disponuje mnohem větší a silnější dokončenou zbraní, než byla po desetiletí budovaná Hvězda smrti; totálně stupidní puzzle hvězdné mapy, jejíž kousek neleží v žádném známém vesmíru, ale pak najednou - ach ten zázrak - dokonale pasuje do známé mapy vesmíru! Průlet koridorem při finálním útoků stíhaček byl již jen freudovským symbolem bohapustého a nadbytečného znásilnění análního otvoru Lucasovy ságy Star Wars). Všeobecná slaboduchost příběhu je tak kompenzována trapným až obscénním kopírováním epizody IV a zbytek filmu je uhňácán z kopy akčních scén, kterým nelze příliš vytknout, ale vlastně ani za nic pořádně chválit. Tvůrčí impotence je krásně demonstrována v jedné věci: jediné, v čem si film dovolil být originální a svůj, jsou dva neuvěřitelně blbečkoidní přídavné světelné paprsky na Kylově meči. Ani ta hudba film nepozvedá. Je sice hezká, ale chybí jí svébytnost a již zmíněný patos a zejména vhodné načasování. Díky tomu se většina silných scén citelně míjela účinkem. Celkově jde o průměrný akční sci-fi film a těžce podprůměrný SW film. Dokonce epizoda I byla oproti tomuto veledílem a až nyní plně doceňuji schopnosti Lucasova vypravěčského umu a přemýšlivosti. Když už jsme u toho, i Clone Wars seriál byl příběhově silnější a např. počítačové hry KOTOR 1 a 2 jsou oproti tomu naprostým mistrovským dílem. Nepočítám-li Sola, tak jediným pozitivem epizody VII je Rey, jejíž postava je dobře napsaná a ještě lépe zahraná a celý film zachraňuje od nebetyčné ostudy a trapasu.... No, jsem zvědav, kam až se film ze stávajících 85% den po premiéře propadne, až se lidé oklepou z počátečního bludného nadšení.

    • 27.10.2015  22:26
    Doktor Martin (TV seriál) (2015)
    ***

    Příjemné překvapení. Tím budiž řečeno, že to překvapivě není úplný odpad. Naopak dokonce pozitivní momenty překvapivě převažují nad negativními. Mezi ty negativní patří zejména příliš primitivní a na pilu tlačící vyobrazení svérázných vesničanů, což místy skřípe hnusněji než nehty na tabuli. Antagonismus vztahu Pražák versus vesničané je tak zbytečně přepínán zejména v doktorův neprospěch. Martin je vlastně neustále v defenzívě a musí něco dokazovat a někomu se podřizovat až ponižovat, zatímco v reálném životě by si doktora na malé vsi všichni předcházeli a líbali mu ruce i kdyby to byl sebevětší parchant. Ačkoliv chápu, jaký byl účel, přesto tato seriálová poloha působí neobvykle trapně. Pozitiva: některé nápadité příběhy, mnohé povedené komické situace, výborná chemie Donutil - Čvančarová. Seriál si určitě nezaslouží odsouzení po prvním díle a předpokládám, že až mnozí zdejší odborníci, kteří bez okolků častují pěti hvězdami každý trapný hollywoodský výměšek, vytáhnou hlavu ze zadku opět na chvíli na denní světlo, tak tento seriál si ještě minimálně o 10-15% polepší ze stávajících 50.

    • 22.10.2015  20:50
    Marťan (2015)
    ***

    Zručně odvedená řemeslná práce, která postrádá jakoukoliv přidanou hodnotu, novotu, překvapení. Děj se odvíjí dle stokrát použitých šablon, změnila se pouze rudá kulisa a všichni víme, že to dobře dopadne. Celou dobu je navíc jasné, že tohle je film typu Neumírák. Tady evidentně neumře ani Mark, ani nikdo jiný, protože kdyby jo, celá stavba filmu by ztratila smysl. A tak se to celé tak jaksi divně odvíjí k průhlednému konci za absence nějakého napětí či hrozby. Tyto ingredience jsou uměle nahrazovány přeředěným humorem a nevhodnou hudbou. Výsledkem je předražený áčkový survival guide okradený o jakékoliv významné momenty psychologického vypětí a skutečného přežívání, skutečného pocitu těsného a křehkého vyhrávání nad nehostinným prostředím. Mars je tu jen v roli takřka příjemné rudé kulisy, což je docela hustý fail.

    • 7.9.2015  22:53
    Špačkovi v síti času (TV seriál) (2013)
    ****

    Veliké překvapení, obzvlášť na české poměry. Sympatický a vcelku originální fantasy balanc mezi snovostí a praštěností, na který se dalo příjemně dívat díky krásné hudbě, hravém námětu a mnoha dobrým hercům. Jedinou příšerností seriálu je nehorázně toporný Matěj. Kdo tohohle emana protlačil před kameru, dělá filmu medvědí službu. Naopak Klementinka byla bezkonkurenční a s tatínkem ředitelem Hanákem byli neodolatelní. Shrnuto: stal se malý zázrak, zaujal mě pohádkový seriál, a to ještě prosím pěkně český!

    • 7.9.2015  22:32

    Bez Hogera by nebylo o co stát, ale ani on to nezachrání. Ačkoliv po většinu filmu vyvolává dojem, že zachrání. Ale nezachrání. Naopak v druhé půli podprůměrný film svým vycizelovaným herectvím spíše ještě pohřbí. Motiv filmu zajímavý, ale špatně až otravně zpracovaný.

    • 7.9.2015  19:42

    Nijak silnému scénáři čouhají z bot všechna trapná žánrová klišé, jimž vévodí nesmrtelný Ethan, kterému pád z motorky v plné rychlosti neroztrhne ani jeho plážovou košilku, natož aby mu aspoň sedřel kůžičku na lokýtku. Komu to ale vadí, když to režisér tak mistrně zrežíroval, že plochému filmu dodal chybějící dimenzi? Komu to vadí, když to všichni herci velmi dobře a uměřeně dávají? A komu by to sakra asi tak mohlo vadit, když nenápadná a civilní Rebecca Ferguson strčí do kapsy všechny agentky všech špionských filmů všech dob a ještě si přitom může zavazovat tkaničky?! Mě to tedy nevadí, a to se u podobných akčňáků stává maximálně jednou za deset let.

    • 17.8.2015  20:57
    Ant-Man (2015)
    **

    Hloupé, prvoplánové, s puncem stokrát viděného, ale narozdíl od svých žánrových kolegů posledních let ještě celkem snesitelné. Možná díky povedenému hereckému obsazení a nepřepáleným hereckým výkonům. 2,5*

    • 12.7.2015  22:17
    Chappie (2015)
    *

    Tak tupé, že se to nedalo ani dokoukat. Die Antwoord a stylizace filmu kolem nich byla odporná a nefunkční. Z Blomkampa se vyklubal další Shyamalan - zapsal se jedním překvapivým bijákem a teď svůj nesporný tvůrčí talent rozpouští v nedomrlých chudokrevných kopiích. Blé.

    • 12.7.2015  22:07
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ****

    Proč "jen" 4*? Vadilo mi, že některé motivy v seriálu působily jen jako bezpředmětná časová výplň a rušivé slepé linky (např. Martyho dcera, Rustyho vize, úplně zbytečná a nepatřičná přestřelka v ghettu atp.). Jinak není co vytknout. Devízou jsou velmi lidsky působící postavy disponující životními zkušenostmi, hlubokou filozofií i hloupými lidskými chybami. Martyho dialogy i monology, které tu mnohým tak vadí, mají nejen vždy hlavu a patu, ale místy i neuvěřitelnou hloubkou a platnost. Supr silné 4*

    • 5.7.2015  23:30
    Tři bratři (2014)
    **

    Proč tenhle film vůbec vznikl? V mých očích lavíruje mezi fádní zbytečností, místy až odpornou kýčovitostí a místy velmi hřejivou sympatií i příjemným humorem. Bohužel ta místa, kdy se ve mně rozlil úsměv, byla pravidelně vzápětí střídána pleskáním se do čela, když mě zaskočila nějaká nemístná a většinou úplně zbytečná pitomost. To platí dvojnásob o písních, které svými texty, aranžmá i klipem jednu chvíli excelují a v následující chvíli upadají do trapnosti. Škoda, pánové Svěrku a Uhlíři, tohle není Hodina zpěvu, kde jste veršovali pitominky, tohle měla být pohádka hodná kin. Tak nějak se dá říct, že vše výše uvedené je víc než cokoliv chyba scénáře. Pan režisér dle mého názoru naopak odvedl dobrou práci, ale scénáristické přehmaty vyžehlit nemohl. Co však určitě mohl, investovat potenciál svůj i tatínkův do něčeho originálnějšího než tohohle celkem zbytečného díla. Škoda. Mnohem raději se znovu někdy podívám na skromnějšího a nenáročnějšího Lotranda a Zubejdu, než na tohle. 2,5* s lítostí zaokrouhleno dolů.

    • 5.7.2015  23:08

    Těžce přepálená, ale přitom umně natočená akce. Tu přepálenost místy až daleko za hranice blbosti bych byl ochoten filmu odpustit vzhledem k trademarku Mad Maxe, jenže film ten trademark vůbec nevyužívá a trestuhodně promrhává jeho potenciál. Charismatický Tom Hardy by na to i měl, jenže v tomhle filmu má jakousi pitomou vedlejší roli, což je nebetyčná urážka a ostuda. Usoplené 3*.

    • 10.5.2015  23:06
    Whiplash (2014)
    ****

    Na tomto filmu si vážím zejména toho, jak se vyhnul všem nechutným, sladkobolným, mravokárným a radobykladné hodnoty demonstrujícím klišé, ve kterých by nás utopili konvenční američtí tvůrci, a současně jak efektně odvyprávěl přesně to, co chtěl (a to jsou dle mého názoru také důvody, proč byl film sice blahosklonně nominován na Oskary za nejlepší film a scénář, nikdy je ale nemohl vyhrát). Ve vyprávění je bezohledně přímočarý a vypouští přebytečné vyprávěcí dimenze. Nechce po nás, abychom si hlavního hrdinu oblíbili, fandili mu a doufali v happy end. Chce, abychom byli prostě zvědaví, jak tahle psychohra dopadne. A daří se mu to. Ovšem tím také tento komorní apel na ambivalenci postrádá aspekty, které by z něj udělaly skutečně velký film. Nepotřebuje je.

    • 24.4.2015  14:34
    Last Knights (2015)
    *

    Na tomhle filmu nejsou historické ani meče. Ergo atmosféra nula. Bohapustá pozérská fantasy, která si myslí, že když ztlumí barvy, dosáhne atmosféry temného středověku. Co např. ve filmu nefunguje: temný středověk v barokních či snad dokonce neorenesančních kulisách (!!!), asijští a černoští rytíři v temném evropském středověku - včetně tisícera a jednoho přízvuků v jediném království (městě), trikové animace na úrovni devadesátých let, spousta prkenných hereckých "výkonů", nezáživná akce (samý střih a mizivá choreografie), 70% filmu se nic neděje a jen se bohapustě pateticky kecá. Buď mělo jít o drama, nebo o akčňák, ale tenhle mix se chemicky nepovedl. Nic z toho všeho mi nedávalo smysl, než jsem dodatečně zjistil, že film je dílem japonského režiséra. Vše objasněno... Jenže pane režisére, hrané anime prostě nefunguje.

    • 3.4.2015  22:16

    Nevím, co tu všichni kritizují. Nepamatujete si čtyřlístky? Tohle byl typický čtyřlístkovský příběh se vším všudy (myslím, že "staré časy" komiksového Čtyřlístku si tu většina lidí těžce idealizuje). Animace odpovídající, prostoduchost s nápaditostí se vzájemně vyvažují, totéž platí o humornosti a trapnosti, dabing netrhal uši. Co víc chtít? Snesitelná nostalgická podívaná i pro některé dospělé, děti si to ale určitě užijí mnohem více. Nicméně pouštět tohle v hlavním večerním čase je vskutku znakem vyšinuté mysli. Neviděl jsem začátek, tudíž product placement mě minul, což zřejmě sehrálo svou roli v mé blahosklonnosti při hodnocení.

    • 24.3.2015  00:03

    Po shlédnutí dvojky jsem trojku protrpěl jen z povinnosti. Vzhledem k té zhovadilosti, kterou se dvojka ukázala být (na což jsem nebyl po decentní jedničce připraven a dostal jsem tak plnou dávku psychického teroru), obrnil jsem se nyní od samého začátku a očekával jsem Jacksonův dvouapůlhodinový mokrý sen, ze kterého by Freud dozajista vyčetl spoustu zajímavých věcí. Inu, očekávání se vyplnila. Trojka není horší než dvojka, možná je i trošku lepší, ale je to právě proto, že divák je předchozím dílem zocelen a je připraven strávit v podstatě jakoukoli dějovou koliku. A dočká se dosytosti! Kde jen začít? Pan režisér neumí do pěti napočítat. Početně větší armády proti sobě stavěli i Indiáni z Větrova. Legolas rozšířil svůj řidičák vedle koně, trola, slona, štítu a sudů ještě o netopýra. Po úvodních titulcích děj seriálově skočil přímo doprostřed nějakého hořícího města a trvalo mi skoro dvacet minut, než jsem se zorientoval kdo, kde, proti komu, s kým a proč. Načež bez velkých fanfár zdechla největší devíza druhého dílu, dráček Šmakoun, a dramaturgická stavba celé trilogie se tím v okamžiku zhroutila jako domeček z karet. Zbytek třetího dílu byl už jen zmateným pobíháním partiček týpků ve skupinkách sem a tam a doslova si hrajících na vojáky na příběhové úrovni již zmíněných Indiánů z Větrova. Elfka poznala trpasličí lásku (aneb mezidruhová erotika bez erotiky). I film Hobit už má svého zlého Jar Jara Binkse aneb starostova pobočníka. Malý Hobit Bilbo je ten poslední, o koho ve filmové trilogii Hobit jde, vzpomenete si na něj až v neuveřitelně roztahaném konci, kterým se nám Jackson snaží vnutit iluzi, že tu šlo přece hlavně o něj a jeho příběh a ne jen o záminku pro megalomanské digitální osmihodinové orgie. A když si divák nevyhnutelně srovná martyrium, kterým musel projít chudák Frodo kvůli jednomu blbému prstenu, nezbaví se dojmu, že Bilbova "dlouhá a podivuhodná cesta" byla proti tomu jen prodlouženým víkendem v termálních lázních. Závěrem už si jen postesknu, že tento filmový digitální hodokvas už nelze obdivovat ani pro překrásné novozélandské exteriéry, protože pan Jackson si tentokrát vystačil již jen se zeleným plátnem a ani si nedal záležet, aby to nebylo poznat až příliš. Mohl bych pokračovat, ale na to se mám příliš rád. Jedinou hvězdičku dávám (stejně jako ve druhém díle) za jedinou povedenou scénu z celého filmu - Sauronovu scénu.

    • 21.3.2015  23:03
    Kurýr 2 (2005)
    *

    Trapně a nechutně přepálená topinka. Tak moc přepálená, že se prostě nedá žrát.

    • 9.3.2015  22:44

    Ačkoliv film nenabídne co do nápaditosti vůbec nic nového a konec lze lehce předvídat až do malicherných detailů, filmu to příliš neubližuje, protože dělá většinu věcí dobře. Respektive nedělá většinu špatně. Zcela chybí tradiční ohlupující americký patriotismus a patos. To lze vnímat zejména před závěrečnou heroickou misí, do které nevplujeme za zvuku fanfár a těžkotonážních proslovů, ale s poklidnou, vyhořelou odevzdaností válečných veteránů. Těch pár dní v tanku s těžce otupělými rutinéry je natočeno z psychologického hlediska uvěřitelně, zahráno slušně a podkresleno citlivou hudbou. Solidní 4*.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12