Rimland

Rimland

okres Tábor

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 20.5.2018  22:10
    Sněhulák (2017)
    ****

    Deklarované potíže s natáčením (jak můžete po "dokončení" filmu teprve zjistit, že vám 10-15 % chybí, natož to pak pustit bezstarostně do světa, nepochopím) se naplno projeví zejména v úděsně zkratkovitém finále, ale i několikrát předtím. Totožnost vraha odhadnete nejpozději v polovině filmu. Coby předlohou a Nesbøho tvorbou celkově (zatím) nedotčený divák můžu jakékoli odchylky či nedostatky vůči knize hodit prozatím za hlavu. Ve výsledku tak pro mě zůstává skvěle obsazená a zahraná (škoda, že Kilmer neměl víc prostoru) kriminálka s naprosto perfektní atmosférou a kamerou, která naplno využívá sněhem pokryté promrzlé norské krajiny a zástavby, a kterou navíc podtrhuje zneklidňující Beltramiho hudební podkres. Příkladem, kdy se to všechno sejde, je pak celý druhý bergenský flashback s Raftovou cestou na místo činu. Poněkud rušivým elementem je snad jen to všudypřítomné používání angličtiny (a teď nemyslím té mluvené). Nicméně pokud se vám líbil režijní/vypravěčský styl Jeden musí z kola ven, pak i Sněhulák by vám měl přinejmenším v tomhle ohledu vyhovovat. Velká škoda těch nedostatků, protože to mohlo/mělo být ještě daleko lepší. I tak si to ale rád dám v budoucnu znova a přeci jen si vyčítám, že jsem se nechal odradit negativními reakcemi a nešel na to do kina dle původního plánu. Minimálně kvůli té atmosféře a záběrům by to stálo za to. P.S. Bonusový palec hore za další prvek "skandinávskosti" v podobě Sigur Rós (jestlipa je Harry poslouchá i v knížkách?).

    • 11.5.2018  13:48

    Tak si říkám, co vedlo hochy (a děvčata) z Marvelu k tomu, že se konečně odhodlali nechat nám pár postav zkápnout (SPOILER: o těch co se rozplynuly nemluvím, ty se nepochybně zas zjeví..). Narostly jim konečně koule? Vypršely dotyčným hercům smlouvy? Nebo to byl jen čirý pragmatismus, aby se na plátně neochomýtalo moc postav, či spíše aby ta hrozba byla natolik výrazná, jak se předesílalo? Což mě vede k úvaze, zda a kolik těch umrlčích se v budoucnu vzkřísí (minimálně u jedné tomu na 99 % věřím - ostatně vymyslet si nějakou hokuspokus ochcávku s kameny nekonečna po porážce Thanose - k níž nepochybně dojde - nebude myslím pro tvůrce problém). No a jinak gratulace k tomu, že navzdory třem prdelím postav to není kočkopes jako ty x-menovské crossovery (jakkoli nejednou působí zdejší kloubení vážných momentů s těmi humornými nepatřičně) a že Thanos není jen generický übersilný modrý ufoun bez pořádné motivace a charakteru/charismatu (jako mnoooho před ním). A to obsazení Dinklage nemělo chybu... Snad jen ten Thor začne konečně používat svoje schopnosti naplno, teď když má takú peknú sekerku s fajnovým topůrkom... P.S. Tom Holland už potřetí dokazuje, že byl zřejmě nejlepším castingovým tahem v MCU vedle Downeyho (s nímž mu to náramně sedne) a Hiddlestona. P.P.S. Komu se líbilo směřování třetího Thora, ten asi nebude nadšen... P.P.P.S. Příště miř na hlavu, Luku!

    • 9.5.2018  16:32
    Syriana (2005)
    *****

    Syriana rozhodně není filmem pro každého a s velkou pravděpodobností budete k jejímu docenění (a pochopení, protože napoprvé to snadno může být zmatek - ostatně nebyl jsem na tom jinak) potřebovat minimálně jedno další zhlédnutí. Je to totiž (geo)politický thriller do morku kostí, což mu poněkud ubírá na divácké atraktivnosti (čemuž nepomáhá ani množství postav a linií), ale na druhou stranu je to tak výborně (tj. inteligentně a provokativně) napsané, zahrané (vedle hojně zmiňovaného Clooneyho s Damonem pro mě především Siddig), nasnímané a ohudebněné, že by bylo škoda jej případně zavrhnout. Je to zkrátka jeden z těch filmů, se kterými musíte být na jedné vlně, udělat si na ně čas, mít chuť a zájem o danou problematiku, ostatně jako u všech echt politických či špionážních dramat/thrillerů. Slovy jiné Clooneyho filmové postavy, pokud vám tato značka vodky nevyhovuje... Mimochodem, Baerovou knižní předlohou "Nevidět zlo" je to inspirované jen opravdu volně. Převážně slouží jako základ pro Clooneyho postavu, inspirovanou právě Baerem. Jedná se totiž o memoáry operativního pracovníka CIA, které se krom mládí/náboru/výcviku točí kolem jeho nasazení v Indii, Libanonu, Tádžikistánu a Iráku (kde se to teprve nějakým způsobem dotkne ropného průmyslu). Stojí rozhodně za přečtení a věrnou filmovou adaptaci by si sakra zasloužily (jmenovitě tádžická kapitola nemá chybu) :-)

    • 8.5.2018  16:48

    Nemalá část hodnotících tu sejří nad tím, že jsou akční scény s Chanem v nepoměru k "nudné" ukecané politické lince s Brosnanem. Inu, já budu jedním z těch, kdo opěvují právě tu rovinu politického thrilleru o vnitrostranických piklích/ochcávačkách IRA/Sinn Féin, která je podle mě podstatně lepší, zajímavější, a funguje sama o sobě i bez té Chanovy, která opravdu, snad krom finále s fotkou, nemá na vývoj událostí žádný vliv a slouží čistě jako dávkovač akčních scén (dlužno říci, že velmi dobrých). Což filmu sice dodává tempo a napětí, ale na druhou stranu štěpí styl/pojetí. Tím si ovšem nestěžuju, pouze podotýkám. Ve všech ostatních ohledech tenhle film totiž funguje skvěle a užil jsem si ho náramně. Patřičnou atmosféru mu dodává i Martinezův soundtrack. Na závěr musím ještě vyzdvihnout Brosnanův výkon v pro něj netypické a po dlouhé době zajímavé/skvělé roli. Jakkoli je coby hlavní postava prezentován Chan/Quan, tak pro mě se to točí hlavně kolem té Brosnanovy a taková scéna konfrontace Hennessyho s McGrathem spolehlivě co do intenzity přebije veškeré Jackieho zdejší bitky (které se - stejně jako jeho herecký projev - díky charakteru tohohle filmu naštěstí drží v mezích reálnosti a serióznosti). PS: Příjemným bonusem budiž fakt, že po dlouhé době nejsou záporáci Arabové či Rusové, ale "stará dobrá IRA".

    • 8.5.2018  16:33

    Nadmíru dobrý (a hodnotný) válečný film, který se krom bitvy samotné pokouší divákovi zprostředkovat i historický/mezinárodně-politický kontext. Nakolik akurátně si netroufnu říct, neb ve znalostech konžské krize a angažovanosti OSN mám docela mezery (takže aspoň důvod si k tomu něco víc načíst). I bez toho je to však výborně natočené, obsazené a zahrané, a kdyby nic jiného, je radost jednou za čas vidět válečňák bez patosu, třepetajících se praporů a filozofování o útrapách války (které se tu omezí na pouhé konstatování, že jsme nikdo nikdy neválčili, tak uvidíme, jak to dopadne). Byť finální scéna na letišti se k tomu trochu nebezpečně stáčela... K tomu přičtěte pár povedených odlehčujících scén jak z britských válečných klasik (viz ta s máti na letišti nebo hady v zákopu). Nicméně jakkoli jsou samotné válečné scény skvělé, tak vrcholem filmu je jednoznačně setkání velitelů obou stran v baru, a to jak po stránce atmosféry, tak dialogu samotného. Tam to krom hutné tenze dýchne na člověka i tou klasickou, potem nasáklou, kouřem prosycenou a řízným pitivem ochucenou atmosférou chlapského dobrodružství v zakopané, sluncem rozpálené (post)koloniální prdeli. A to mám rád.

    • 8.5.2018  12:18

    Eastwoodovsky laděné drama s mannovskou akcí, které trpí podobným problémem, jako Deepwater Horizon. Kdyby se to drželo čistě té procedurální policejní/FBI linie (včetně dodatečného rýpnutí do toho "měli jsme je ho na seznamu, ale kdo by se takovou nulou zabýval"), bylo by to mnohem lepší a zajímavější. Takhle se to ale místy až nepatřičně zabývá "bezvýznamnými" postavičkami (včetně Wahlbergova policajta, místo nějž by lepší hlavní postavou byl Baconův vyšetřovatel) za účelem zachycení dopadů na běžného Amíka, čímž to sklouzává do ranku tradičního hollywoodského (melo)dramatu. Naštěstí to ale na těhle linkách zas tak nelpí, resp. nejsou tak vlezlé, film je to technicky výborně natočený, drží tempo a dovede v nejednu chvíli pořádně napnout. Prostě i přes zmíněné výtky jednoznačně to nejlepší, co Berg od Království natočil.

    • 8.5.2018  12:08

    Technicky perfektní, ale tak nechutně černobílé, že vedle toho kdejaký klasický noir vypadá kolorovaně. Tohle téma chtělo chladný, odosobněný, dokumentárně laděný přístup ve stylu Lindholma nebo Greengrasse, zaměřený čistě na sled událostí, po němž by si divák sám udělal názor dle libosti. On tam sice ten přístup v nejednu chvíli je, ale krčí se ve stínu té emocionálně-laděné linky o střetu "poctivejch, pracovitejch chlapů" (zdravím Smíchov) s hamounskou korporátní svoločí. Výsledek je tak znatelně slabší, než mohl/měl být.

    • 8.5.2018  12:01

    Přesně proto jsem byl rád, že Vaughn netočil pokračování Kick-Ass. Je to totiž prolezlé všemi neduhy, které většinou "dvojky" mají. Což je při jeho schopnostech sakramentské plýtvání talentem. Zlatý kruh je svou snahou přebít jedničku přeplácaný ve všech ohledech a ve výsledku za svým předchůdcem zaostává (minimálně) o celou třídu. Hudební výběr je mizerný, Elton otravný, záporačka slabší (ne špatná, ale prostě a jednoduše slabší), Statesmani nevyužití, inovace nulová a přes kvantum akčních scén tu není jediná, která by co do provedení a pamětihodnosti alespoň zpoloviny dosahovala kvalit kostelní rubačky z prvního filmu. Prostě to na rozdíl od jedničky nemá nic, čím by se to výrazně zapsalo do paměti a nutilo to člověka v budoucnu se na to opětovně podívat. Zůstává alespoň zručná režie, perfektní bavící se osazenstvo a naděje, že trojka tu laťku kvality zas zvedne. PS: Po letech mimo vzdělávací systém jsem se dozvěděl něco novýho o sliznici. PPS: Kdo neviděl necenzurovanou verzi prvního dílu, nepochopí narážku se záchranou světa. PPPS: Doufám, že do trojky si Vaughn vymyslí nějaký über alfa gel, aby se jistá postava mohla vrátit...

    • 7.4.2018  21:58

    Výborná satirizace jednoho z klíčových okamžiků sovětských politických dějin a fungování stalinistického SSSR vůbec (kdo k tomu přistupoval jako k historickému filmu, tomu museli do mozku implantovat americkou propagandu), ke kterému bez problému najdeme paralely i v současné době, že? Kultovního statusu a kvalit Iannucciho předchozího filmu to sice nedosahuje (na to tomu chybí už jenom ta postava ultimátního skotského stírače Tuckerova/McDonaldova formátu - byť Žukov se snaží, ne že ne), ale kvalitní je to bezesporu, a to tak že hodně. Zvlášť z té atmosféry všeobecné paranoii a faktu, že vás můžou střelit do hlavy jen pro to, že jste zrovna stáli na nevhodném místě v nevhodnou dobu, to těží co může. Tomu nemalou měrou napomáhá i skvělé herecké obsazení, které si to viditelně užívá. Jakkoli to ale začíná čistě na té očekávané vlně černé (ale opravdu hodně černé) komedie, tak zhruba od poloviny, kdy se do popředí dostává frakcionářství a kutí piklů, to notně přidá na vážnosti/mrazivosti (zvlášť ten konec). To spolu s použitím široké škály "echt" britských přízvuků a vůbec celkového zvoleného stylu vede k tomu, že se z toho vyprofiluje v podstatě gangsterka ritchiovského stylu (tedy aspoň takhle nějak bych si představoval adaptaci daného tématu v Ritchieho podání). Ale oni to vlastně gauneři byli, takže...

    • 7.4.2018  21:44
    Tvář vody (2017)
    ***

    Akademie si zas jednou asi šňupla... Čímž nechci nijak snižovat del Torrovy filmařské schopnosti. Kreativitu, hravost a cit pro (audio)vizuální stránku mu rozhodně nejde upřít. Tvář vody boduje právě retro vizuálem a atmosférou padesátek, kterou dokáže navodit. Zároveň disponuje výborným hereckým obsazením (zejména pak jako vždy skvělí Shannon a Stuhlbarg). Jenže jak boduje formou, tak ztrácí obsahem. Celá ta romantická premisa je prostě... divná. Ale jakože hodně... Navíc je to prošpikované scénami/postavami, kterými jakoby se del Torro chtěl zavděčit kdejaké skupině soudobého obecenstva. A tak tu máme narážku na postavení gayů, černochů, sexuální obtěžování a nevím co všechno... A to v takových okatých "drobcích", až to ruší. K tomu všemu nejsem fanda/znalec béčkových sci-fi z 50. let, abych patřičně (d)ocenil některé další aspekty tohohle filmu. Zkrátka a dobře bych byl mnohem radši, kdyby se to drželo čistě v rovině špionážního studenoválečného sci-fi... Tam to pro mě funguje naprosto nejlépe (viz např. scény typu "návštěva nadřízených" nebo "setkání v dešti"). V letošním výběru bych prostě našel vhodnější kandidáty na nej film a režii (ehm, Dunkerk... ehm, Nolan...). Ono díky Screen Junkies to bude stejně asi navždy zapsáno do paměti jako The Fish-Banging Movie... Jo a s ohledem na jednu scénu vřele doporučuju těm, kdo nemají rádi kočky (a opačné skupině nedoporučuju).

    • 7.4.2018  21:23

    "Otisknout, či neotisknout? To je ta otázka." Kdo stejně jako já čeká film z ranku Všech prezidentových mužů (kterým to zároveň slouží jako slušný prequel, protože se závěrečnými titulky budete mít neodbytnou chuť se na ně, a potažmo i na Nixona, hned podívat) či Spotlightu, může být lehce zklamán. V The Post nejde tolik o postupné rozkrývání nemilé pravdy a její následné odtajnění, jako spíš jen o to odtajnění, zatímco velkou část rozkrývaní - dá-li se tomu v tomto případě vůbec tak říkat - provedou šmahem hoši z Times. Což ovšem filmu nijak neubírá na zajímavosti či napínavosti. Jedinou výtku mám k těm scénám typu "skupina žen obdivně vzhlíží ke Grahamové odcházející ze soudní budovy", kde Spielberg možná až moc zbytečně podlézá soudobým trendům (zdravím del Torra). S tím pak souvisí i pro mě jistá otravnost celé té linie s Grahamovou, ale to je spíš mou namlsaností výše zmíněnými filmy a slabostí pro ty scény/postavy reportérů (či reportérek) v propocených košilích trávících celé noci sháněním informací a prohrabáváním se v materiálech, s věčně zapálenou cigaretou v hubě a rozpitým kafem na stole, které to tu trochu narušuje... (což snad bude problém jen u první projekce) Nicméně ta hlavní nosná myšlenka o svobodě slova a vzepření se omezující/represivní autoritě by mi bohatě stačila - ona sice taky vlastně podlézá soudobému dění, ale nepůsobí jako pěst na oko. No a jinak je to Spielberg se vším všudy (včetně právě vytčeného). Řemeslně precizní (s Kaminskim zvládají retro atmosféru/vizuál opětovně na jedničku s hvězdičkou), zábavný a takříkajíc pro všechny. Což je zase na jednu stranu škoda, protože od Mnichova tu zkrátka nebyl film, kterým by Steven diváka (ehm, mě...) něčím vyloženě překvapil či rovnou "odrovnal" - a že na to nepochybně ještě má... Přičtěte si herecké výkony kvartetu Hanks-Odenkirk-Streepová-Stuhlbarg, no a není moc co řešit. P.S. Je fajn vidět po dlouhé době v nějakém popkulturním díle scénu z Vietnamu, kde mají američtí vojáci ještě M-14ku. P.P.S. Je vůbec možné vidět v současné době v nějakém popkulturním díle scénu z Vietnamu, u které nehraje song od CCR?

    • 7.4.2018  20:01
    Motýlek (1973)
    *****

    Tempem místy možná až moc pomalé, ale zároveň i po letech stále nesmírně, ale opravdu nesmírně působivé (a mnohdy tísnivé). O kvalitách výkonů dua McQueen-Hoffman netřeba se zmiňovat. V kategorii (vězeňských) filmů o touze po svobodě jasná špička (tedy hned za Shawshankem, že jo).

    • 19.2.2018  09:07
    Q & A (1990)
    ****

    Výborný film na téma policejní korupce, který funguje ve všech dějových rovinách a má navíc (naštěstí) "koule" vyhnout se typicky hollywoodskému konci - a vlastně i průběhu. Přesto má své mouchy. Jednak mu trochu škodí přesun na Portoriko v poslední třetině - přeci jen špinavé newyorské ulice jsou pro tenhle typ filmu nedílným kouskem patřičné atmosféry. Což mě přivádí k tomu, že to newyorské genius loci mohlo být využité přeci jen více (srovnej třeba s Kmotrem, Tenkrát v Americe, Americkým gangsterem a řadou dalších, mnohdy i kvalitativně slabších, snímků...) - ale možná by to z mojí strany chtělo jen ten film vidět v lepší (tj. BR) verzi. Druhá věc, která mi úplně nesedla, byl Hutton v hlavní roli. Ne že by hrál špatně, jenom tam působí, no, nepatřičně (hlavně s tím svým občasným "vyplašeným" výrazem). Jestli mi ale něco opravdu kazilo zážitek z tohohle filmu, tak to byla hudba. Něco tak ukrutně nesednoucího a atmosféru kazícího jsem už drahnou dobu nezažil. Jmenovitě tedy ten ústřední, často se opakující song. To jsem měl pocit, že najednou koukám na jeden z mnoha oddechových devadesátkových krimi-serošů, a ne na seriózní krimi drama. Ale možná, možná se to v budoucnu zlepší...

    • 8.2.2018  11:37

    Iehova ví, že tenhle film naprosto zbožňuju, ale až po letech jsem si začal plně všímat těch zábavných zvláštností. Jako že ve fašistické Itálii není k vidění jediný černokošiláč, že do Benátek letěli přes válkou zmítané Španělsko, že Republika Hataj (jinak provincie Turecka) má v čele monarchu, že dopravní vzducholoď má s sebou bůhvíproč zavěšené letadlo s kulometem, že se tam mluví o rakousko-německé hranici, přestože to v té době už byl jeden stát (že by se to odehrávalo dřív než na jaře se mi fakt nezdá), že se po útěku ze vzducholodě nad jakýmisi Alpami Jonesové najednou ocitnou u moře kdesi v Albánii/Turecku (a to mají za zadkem stále německé stíhačky), nebo že Führerovi není divné, že má jeden z jeho oficírů notýsek s anglicky psanými poznámkami :-D Zvláštností, na kterých vzhledem k celkové zábavnosti tohohle spektátklu stejně nesejde. Prostě film, který si užiju s každým zhlédnutím až do konce svých dnů.

    • 4.2.2018  15:10
    Zlato (2016)
    *****

    Gaghan po více jak deseti letech natočil celovečerák a opět se točí (ehm) kolem jednoho z přírodních pokladů (či prokletí, jak se to vezme). Tentokrát však strukturou vyprávění podstatně jednodušeji, než Syriana. Ovšem to, co se na první pohled tváří jako film o burzovních "ochcávačkách" ve stylu Vlka z Wall Street, prodchnutý sem tam dobrodružně laděnou pasáží ve stylu Pokladu na Sierra Madre (přičemž právě ty scény z Indonésie jsou na tom to vůbec nejlepší), se poměrně brzy začne profilovat jako něco zcela jiného. Jako film o odhodlání, (ne)splněných snech a přátelství. A činí tak doslova do posledního záběru. I postavy se tu postupně vyprofilují jinak, než od nich zprvu čekáte, a jakkoli jsem měl po většinu času poměrně jasnou představu čtyřhvězdičkového hodnocení, tak po tom závěru nemůžu jinak, než za plnou (mám sto chutí tu citovat ten výrok, co se v závěru objeví, ale byl by to spoiler jako prase...) Jinak on ten vývoj a rozuzlení zas tak překvapivé nejsou, protože v průběhu filmu dostane divák poměrně dost indicií naznačujících, kudy vítr vane. To mu však na působivosti nijak neubírá.

    • 4.2.2018  14:57

    Stylové, atmosferické, famózně obsazené a precizně natočené. Na druhou stranu je to rozhárané až hanba. V jednu chvíli odlehčené, stylizované a prodchnuté echt výběrem 80´s muziky, ve druhé drsné a syrové ve stylu Bournovek či Zátahů. To by ještě šlo překousnout, kdyby se to však nesnažilo hrát i na seriózní špionážní linku "já vím, že ty víš", protože ta to v posledních 10-15 minutách svým vpravdě debilním "jakože překvapivým a cool" rozuzlením spolehlivě zabíjí... Po celou dobu jsem lavíroval mezi třemi a čtyřmi hvězdami, přičemž po poslední scéně jsem měl sto chutí (a vlastně ještě mám) to ponechat na třech (ale jakože hodně dobrých). Nakonec ale dávám čtyři (jakože slabší), a to hlavně díky hercům (především tedy McAvoyův výkon jsem si neskutečně užil) a zejména té finální akci (včetně scény s pochodem a honičkou). Ta to totiž hódně, ale hóóódně zvedá. (i tak budu ale do budoucna s hodnocením dost na štíru)

    • 31.1.2018  09:09

    Je to dobré, to ne že ne. Místy dokonce velmi dobré, ne že ne. Jenom mám pocit, že jsem asi viděl jiný film, než většina ostatních, a k víc jak třem hvězdám se prostě nedokážu vnitřně nějak přinutit. Herecky je to perfektní, zvlášť od ústředního tria (a že McDormand nemusím), jmenovitě Rockwella. Na druhou stranu je tam hafo postav (či jejich představitelů), které prostě zůstanou nevyužité (a v případě Hawkese je to až hříšné plýtvání). Zároveň je to na můj vkus poněkud rozhárané (ten zvrat v chování jedné z postav je až moc náhlý), střídá to nálady a funguje to tak dobře v těch "seriózních" scénách, že ty (černo)humorné tu působí až nepatřičně, přičemž v nejednu chvíli jsem měl pocit, jako bych koukal spíš na nějaký pokus imitace Coenů či Tarantina (na rozdíl od nich to ale postrádá adekvátní hudební složku). Ono to možná bude tím americkým/jižanským zasazením, které tak moc evokuje výše zmíněné (zvlášť ty Coeny) a navíc u mě budí dojem scénáristické svázanosti, což tuplem platí o těch hláškovacích scénách. Jako by se McDonagh nemohl pořádně "vyřádit" tím drsným nekorektním stylem, který mu "umožňuje" čistě ostrovní/evropské zasazení (i ta scéna s knězem měla větší potenciál). Ale možná je to jen můj (nesprávný) pocit. Zkrátka a dobře, ten o dvou Irech v Belgii mi přijde mnohonásobně lepší a mám ho mnohonásobně radši.

    • 26.1.2018  10:40

    Velmi dobrý krimi thriller s perfektní technickou stránkou, kde Scott opět potvrzuje, že vedle sci-fi a historických filmů mu i krimi žánr sedne a řemeslně to má v malíku jako málokterý jeho kolega. Na druhou stranu nepřichází film absolutně s ničím novým či jedinečným a do kvalit třeba Amerického gangstera to má stále daleko, což je škoda. Jednoznačným plusem a highlightem snímku je nicméně Plummer v roli Gettyho. Ten chlap má tak neskutečně přirozenou autoritu a charisma, že si suverénně krade každou minutu na plátně (a že jich má z ústředního tria asi nejmíň) pro sebe (což je u něj tak nějak zvykem). Navíc jeho postava je tu vlastně jediná zajímavá, až je škoda, že to nebylo víc o něm. Co se zbytku obsazení týče, Williamsová je ok, byť nijak sympatická a místy má trochu tendence přehrávat, Duris je zajímavý, i když ten jeho "vlastně pořád francouzský" přízvuk poněkud bije do uší, a Wahlberg je tu vlastně opravdu do počtu. Jeho postava zdaleka není ten ultimátní fixer a la Russell Crowe z Životní zkoušky, jak jsem čekal a jak napovídal trailer, a krom té jedné konfrontační scény s Gettym vlastně nemá na příběh výraznější dopad. Což mě přivádí k tomu jedinému, co mi asi na filmu opravdu nesedlo (tedy vedle absence výraznější chemie mezi herci - sakra, zase mi jde na mysl ta Životní zkouška), a sice, že jsem čekal alespoň částečně procedurální film, kdy bude docházet k vyjednávání, policie bude pátrat a Wahlberg bude pomocí "kontaktů" a své "zvláštní sady dovedností" (ahoj Liame) pokoutně činit totéž. A ono prd... Když nad tím tak přemýšlím, vlastně sotva hli prstem... Důležité ale je, že tam kde mají dramatické či napínavé momenty fungovat, tam fungují, a to na výbornou. A především se tu nevyskytuje klasický neduh Scottovy tvorby poslední doby, tj. nesmyslný scénář (byť do ideálu to má taky daleko). Výsledkem je tak jeden z těch bezpochyby "konzistentnějších" Ridleyho snímků posledních let. (Btw, vzhledem k obsazení kinosálu mám pocit, že se to vážně většina lidí rozhodla bojkotovat kvůli přeobsazení Spaceyho, který beztak v jedné scéně zůstal, a nebo chtěli všichni moc moc vidět závěrečnou volební debatu)

    • 20.1.2018  17:55
    Vysvobození (1972)
    ****

    Zlatá Vltava... (mrtvoly jsou tu mimochodem dost zajímavé - myšleno ve filmu, o těch vltavských nic nevím)

    • 2.1.2018  12:38
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Čert vem fakt, že je to vlastně z valné části vymyšlená pohádka, kde je rozházené všechno možné (zde hojně zmiňované "české Alpy", přítomnost a zapojení Tří králů, vyzbrojení odbojářů Thompsony a mnoho, mnoho dalšího). Aspoň to není "jen" rozšířená kopie Anthropoidu. Kdyby to ale fungovalo jako konzistentní a zábavný, jakkoli blbý (myšleno z hlediska historické věrnosti) film! Což tak úplně nefunguje... Začíná to ok, sledujeme Heydricha (Clarka mám jako herce rád, ale jakkoli zvládá arogantního pazřáta, ksichtem se na Heydricha hodí asi jako Branagh - což ostatně není nic překvapivého), jeho pád u Reichsmarine, vzestup v SS a jmenování říšským protektorem. Po 50ti minutách si najednou Jimenez jakoby vzpomene, že má/chce točit film o operaci Anthropoid, a tak do středu dění hodí dva notně zaměnitelné (a nemastné, neslané) paragány, z nichž se snaží najednou udělat hlavní postavy filmu (což ještě více umocňuje finále v kostele a závěrečný flashback) a Heydrich je tu jen tak jakože mimoděk. Pokud by se obě roviny protínaly, šlapalo by to lépe. Všechno je navíc strašně hrrr a chybí tam jakýkoli kontext a odpovědi na kvantum "proč" otázek. Proč se Heydrich (ve zdejším podání) stal tím "mužem se železným srdcem" (a to si dovolím říct, že je zde vyobrazen hooooodně mírně), proč ho českoslovenští paragáni byli vysláni zabít, atd. Češi a Slováci samozřejmě vědí, ale zahraniční divák bude zmatený jak čerstvě vyoraná myš a dojde nejspíš k nejednomu mylnému závěru... Mizerná je i práce s napětím. U Anthropoidu (omlouvám se, ale tomu srovnání se těžko vyhýbá) jsem byl při scénách s atentátem a v kostele pořád jak na trní, přestože jsem výsledek moc dobře znal. A tady? Meh...A konečně, "vztahové" pasáže jsou opět naprosto zbytečné a nefunkční (věčná sláva Atentátu!). Ono jediné, co v tomhle filmu opravdu funguje, jsou Graham v roli Himmlera, Pikeová v roli Liny a ten ústřední "varhanový" hudební motiv. Čímž chci říct, že HHhH je vlastně takové hezky natočené nic. PS: Komentáře obviňující knižní předlohu z neduhů tohohle filmu můžou napsat jen ti, co ji nečetli. Film si z ní bere tak akorát název a premisu Heydrich-Anthropoid + jména postav a vše ostatní vesele mění k obrazu svému. Binet ví podle mě moc dobře, co napsal, a krom toho, že to napsal zatraceně dobře, bych to s chutí zavedl na našich školách jako povinnou četbu (jak kvůli tématu, tak kvůli stylu psaní).

    • 2.1.2018  08:57

    Tématem, resp. zasazením zajímavý a "důležitý", filmařsky nicméně průměrný snímek, který by udělal lépe, kdyby se (podobně jako Vražedná pole ve své druhé polovině) soustředil čistě na domorodce (zde především postava profesora) a neprezentoval to z pohledu otravné, nesympatické a naivní americké blbky. Atmosféra vojenské diktatury je ke všemu vykreslena poměrně slabě (v porovnání s filmy odehrávajícími se v podobném prostředí) a navíc se u toho člověk vzhledem k nedávným událostem (a vlastně pokračující obecné situaci) v Barmě.. ehm, Myanmaru.. s ohledem na zdejší glorifikaci jedné místní političky neubrání ironickému úšklebku...

    • 30.12.2017  02:09
    Suburra (2015)
    ****

    Když jsem Suburru viděl prvně, byl jsem popravdě dost zklamán (s ohledem na zde přítomné ovace). Navzdory jejím nesporným kvalitám mi leccos vadilo. Například fakt, že, sklepácky řečeno, jsem dvě hodiny čekal na Apokalypsu... a ta nepřišla (ten poslední den ji pro mě opravdu nepředstavoval - a navíc chyběla ta druhá (kratší) část, která by byla jen o ní). Dále mi silně vadila poněkud zbytečná "artovost", a to jak obrazová, tak především ta hudební. A můj hlavní problém tkvěl v postavě té feťačky, která byla neskonale otravná (pozor, tím nemyslím špatně zahraná, to je naopak skvěle - ostatně jako všechny zdejší party) a co jí tu vyšlo/prošlo, to mi prostě lezlo na nervy... (spoiler - mám na mysli především závěr, bo jsem fandil panu S., i když je to neřád) Nu, a po bezmála dvou letech jsem dal repeté, jestli se ten dojem nezlepší. A zlepšil, neboť jsem tentokrát najisto věděl, do čeho jdu. Tudíž můžu nechat stranou zklamání z "nedostatečné" apokalypsy a soustředit se čistě na to, že Suburra opravdu je výtečně natočený, napsaný, obsazený a zahraný film. Ale i tak se zdráhám dát plný počet. Feťačka je mi sice stále otravná a u závěru krapet skřípu zuby, nicméně snáším to lépe než napoprvé, a vizuální artovost mi už zdaleka (až na pár scén) nevadí (naopak, po obrazové stránce je to balada a drbu si hlavu, v jakém jsem to byl prvně vlastně rozpoložení, že jsem si tu skvělou Carnerovu kameru neuvědomil), ale s tou haluzoidní hudební stránkou mám pořád problém... a velký... S výjimkou Midnight City mi totiž zdejší soundtrack jaksi rve uši a kazí zážitek ze sledování, takže zatímco pro někoho je důvodem dát hvězdu navíc, pro mě je zatím důvodem jí nedat (schválně jestli se ten dojem časem změní). No a pak tu je ten pocit několika poměrně zbytečných či nedotažených scén... (např. ukrutně nedotažená církevní linie či osud Ninni) Suma sumárum, nejlepším filmem o provázanosti politiky a zločinu (a systémové zajebanosti vůbec) pro mě i nadále zůstává (a dlouhou dobu asi zůstane) dvojka Tropa de Elite.

    • 29.12.2017  15:35

    Ryanova dcera rozhodně Leanově předcházející "svaté trojici" nijak ostudu nedělá, ba naopak. Neoplývá sice takovou příběhovou epičností a zdejší komorní drama by se dalo odvyprávět za podstatně kratší časovou dobu, ale ta vizuální vypiplanost (hotová reklama na západoirské pobřeží a jednoznačně jeden z nejlepších filmů v kategorii "co záběr, to zarámováníhodný obraz" - scéna s bouřkovými mraky na pobřeží jako jeden příklad za všechny) se může směle měřit s Lawrencem a ve spojení s (na Leana netradiční) lyričností a fungujícími emocemi je to z mého pohledu dokonce lepší film, než třeba Doktor Živago. I proto, že je navzdory brutální stopáži podstatně kompaktnější a konzistentnější. Škoda, že se Lean kvůli negativním ohlasům na 14 let filmařsky odmlčel... (naštěstí se to na jeho posledním díle nepodepsalo) Mimochodem, co se zdejšího (perfektního) hereckého obsazení týče, tak jakkoli si John Mills svého zlatého plešouna nepochybně zasloužil, tak u mně na prvním místě jednoznačně zabodoval Trevor Howard v roli otce Hugha. Takového faráře by potřebovala nejedna (nejen) tuzemská dědina!

    • 28.12.2017  02:18

    Čekal jsem kombinaci Obchodníka se smrtí, Vlka z Wall Street, Air America a Narcos, to vše ve stylovém odlehčeném hávu. Dostal jsem kombinaci Obchodníka se smrtí, Vlka s Wall Street, Air America a Narcos, to vše ve stylovém odlehčeném hávu. Tedy až na závěr, který svou vážností jako by tam snad ani nezapadal. Cruise opět moc nehraje, ale role mu sedne, užívá si ji a je to další pěkný zářez do jeho filmografie posledních let. Důsledkem toho, že se film inspiruje více či méně výše uvedenými kousky, to však postrádá specifický vlastní "ksicht", což je trochu škoda. Stylizace je nicméně super a vůbec se jedná o prima oddechovku, kterou si o to víc užijete, pokud máte rádi "letecké" filmy (nebo si někdy říkali, jaké by to bylo provozovat vzdušnej pašung).

    • 28.12.2017  01:32
    NON-STOP (2014)
    ****

    Hodinu a čtvrt je to výtečný, silně atmosferický "paranoidní" thriller s téměř hitchcockovskou mírou napětí (na současné poměry). Scénou s proslovem se to však zlomí a autoři z výborného dosavadního pojetí rázem skočí do vod rutinního, přímo béčkového akčního výplachu, který to žel bohu poněkud pohřbí. Což tuplem platí o ulítlém (doslova, checht) finále. A je to zatracená škoda... Nicméně těch 75 minut jsem si užil takovou měrou, že i přes ten kvalitativní pokles v poslední cca půlhodině je mi líto jít pod čtyři hvězdy.

    • 25.12.2017  19:41
    Wind River (2017)
    *****

    Lord of the Plains, Vol. 2. Sheridan se mi pomalu sápe do scénáristické topky (v podstatě už jen čekám, jestli mi to potvrdí Soldado) a již třetí rok po sobě mi dílo z jeho pera zařídilo jeden z nejlepších a nejintenzivnějších filmových zážitků roku. Jak to ale Sheridan skvěle napsal, tak na režisérské stoličce už nějakou tu hrubku udělal. Když pominu občas nějaký ten nevhodný střih, tak naprosto souhlasím, že chybou z nejhříšnějších je skutečně ta práce s prostředím, která je zrovna u jeho děl zásadní. A nikde to není vidět líp, než když si porovnáte scénu s mrtvým volkem s... prakticky celým zbytkem filmu, minimálně tedy po vánici. Kde na začátku Sheridan naplno podmanivě využívá rozsáhlé promrzlé pustiny, skučícího větru a padajícího/křupajícího sněhu (v kombinaci s kamerovými záběry a skvělým hudebním podkresem dua Cave/Ellis), tam ho postupně začne brát jako samozřejmost a kulisu, která tak jako že mimochodem prostě je. Ve finále tak film jako celek oproti loňskému Hell or High Water v tomto ohledu strádá, ale ono je to vlastně jedno, protože až na výše zmíněné je to zrežírované perfektně, obsazené a zahrané perfektně, ohudebněné perfektně, nasnímané perfektně a napsané perfektně, díky čemuž to drtivou většinu ostatních (nejen) žánrově spřízněných kousků (i s jejich režiséry) s přehledem strčí do kapsy.

    • 25.12.2017  19:21
    Divoši (2012)
    ***

    Zkrátit o půl hodiny a ponechat závěr z knihy, tak bych tomu ty čtyři klidně dal (viděna delší verze). Ono adaptovat knížku, jejíž zajímavost tkví především ve specifickém literárním stylu, je poměrně ošemetné, pravda. Tady se jede vyloženě ve stylu filmové "ilustrace", což je vlastně ok, protože tu literární stránku stejně převedete jen těžko, ale ta základní premisa o velmi netradiční "trojce na hromádce" obchodující s domácí vyšlechtěnou marihuanou vs. mexický kartel co jim chce přebrat kšefty, je sama o sobě naštěstí dost slibná. A tak namísto dravého a úderného literárního stylu musí přijít ke slovu dravý a úderný filmařský styl. Což Stone zvládá, minimálně v těch akčních a brutálních/násilných scénách, víc než dobře. Bohužel, všechny výrazné změny oproti předloze jsou tady podstatně k horšímu. Scénami O+Elena počínaje a závěrem konče (a vlastně bych mohl remcat i ohledně hereckého obsazení, tedy toho ženského). Druhým problémem je pak určitá žánrová nesourodost, protože zatímco v jednu chvíli jede Stone na vážné vlně, jindy tomu dá až směšný tón (ten satirický/sarkastický je v pohodě, ten tam být má - ale nemá to sklouznout ke komedii). Jakkoli by to mohlo fungovat jinde, tak tady to bije jak pěst na oko. Zvláště, světe div se, v tom závěru... A tak zatímco knížka je jednou z těch, na kterou hned tak nezapomenete, film vám z hlavy vyšumí poměrně záhy. P.S. Tu předlohu si pokud možno přečtěte. Stojí za to. (však taky Winslow, že jo)

    • 25.12.2017  19:15

    WTF?... Upřímně, pořád nevím, co si o tom myslet. Suchý situační humor mám sice rád (byť tady je místy zbytečně infantilní), ale zrovna u Thora je možná tenhle obrat a la Strážci galaxie, ve kterém se hodí do kýble všechno z prvních dvou dílů a jede se ve stylu "uděláme si z toho všeho prdel", docela na škodu. Zvlášť když má v tomhle díle konečně k dispozici pamětihodného a motivovaného záporáka, resp. záporačku, díky které by to konečně mohlo být to hutné, emocemi nabyté osudové drama shakespearovského ražení (no jo, to asi přeháním...). Ostatně to finále tím směrem docela mířilo. Osmdesátkový pestrobarevný synťákový háv je pak kapitolou samou o sobě... Ale nasmál jsem se, to ne že ne. Nicméně názor si asi upřesním až při dalším zhlédnutí...

    • 27.11.2017  08:54

    Boj pacifických idealistů s větrnými mlýny všemocné státní mašinérie. Vytknout by se tomu dalo ledacos, od přílišné naivity/blbosti oněch idealistů, přes snad až přehnanou všehoschopnost státních orgánů, k vyloženě WTF scénám typu "poznali v nich agenty CIA". Jenže ten cynický pragmatismus pánů státních úředníků, který je tam přítomný od první do poslední minuty, film i ve slabších chvílích neskonale zvedá a i sám o sobě se prostě blaženě poslouchá (zvlášť cynickým pragmatikům jako já). Andrew Niccol sice podobné téma později zpracoval kousavěji a "hravěji", ale tenhle snímek ve všech ohledech ani po téměř 40 letech neztrácí na platnosti a (nejen) v rámci subžánru francouzských politických thrillerů z let 70tých funguje na výbornou. Akorát by se mi přeci jen ještě víc líbil, kdyby se držel v té úvodní čistě zahraničněpolitické rovině "Kterak praktikovat Francafrique nejhrubšího zrna a vypadat při tom civilizovaně".

    • 13.11.2017  11:04
    Vzpomeň si (2015)
    ****

    Důchodcovské Memento s naprosto výborným Plummerem. Škoda zbytečně doslovného závěru v důchoďáku a vlastně i toho, že tu pointu dříve či později přeci jen odhadnete (ale i tak je hooodně dobrá). Jen si říkám, jestli je v USA/Kanadě opravdu tak běžné, že vás kdekdo pustí k sobě do domu, aniž by se zeptal kdo/co jste zač...

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace