Rimland

Rimland

Japonsko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 7.9.2019  19:35

    "I keep them interested with the hunt. There´s something very exciting about the hunt." Jistá paralela s Bílou velrybou tam sice je, nicméně Finlanderova obsese rozhodně nepramení z nějaké touhy po pomstě. Naopak, tématem a pointou se jedná jednoznačně o námořní variaci na Lumetův skvost Fail-Safe z předchozího roku, zejména co se finále týče (jestli to platí i o vztahu mezi knižními předlohami obou filmů, to nemůžu soudit). Jedinou výtku bych měl k postavě novináře Munceferda, která je tam v zásadě zbytečná (a svým způsobem i otravná), protože zdejší "hlasy rozumu" reprezentují dostatečně a lépe Schrepke a Potter. Nicméně po herecké stránce je to celkově bez výhrad - zejména pak Widmark byl trefou do černého. A atmosféra? Ta by se tu (zvláště ve druhé polovině) dala krájet."Ping! Ping! Ping!"

    • 6.9.2019  21:40

    Plný počet hlavně za druhou polovinu, kde to nabere ty pořádné dramatické grády. S ohledem na zdejší množství působivých (nejen) vzdušných scén je možná až nebetyčná (checht) škoda, že to Lean nenatočil o nějaký ten rok později v širokoúhlém formátu a barvě, kde by to vyniklo ještě o něco víc.

    • 22.8.2019  23:52
    Ucho (1970)
    *****

    Film vpravdě vynikající, ačkoli občasný ne úplně reálně znějící charakter dialogů a především upindanost/uřvanost Bohdalčiny postavy pro mě byly chvílemi větší zkouškou nervů, než pro náměstka chování kolegů ze strany...

    • 21.8.2019  15:26

    Je to tu samé klišé na klišé, ale mezi ústřední dvojicí to jiskří (byť Mortensenův způsob konzumace pizzy mě bude ještě nějakou dobu strašit a výraz "greaseball" tu dostal zcela nový rozměr) a ta šedesátková stylovost z toho pryští na každém rohu a funguje na jedničku. Zkrátka a dobře lhal bych, kdybych řekl, že jsem se u toho nebavil.

    • 21.8.2019  15:22

    Pěstí by měl vážně dostat člobrda, co s tím překladem přišel... Nu ale jinak? Atmosfericky chladné, oldschoolové, herecky výborné a vizuálně mannovsky vyladěné, perfektně těžící z městského prostředí. Škoda těch pár momentů, které jako by sem spadly z od Tarantina či Ritchieho, o případných zpomalovačkách nemluvě (ano, v obou případech mluvím o tobě, scéno u babči).

    • 21.8.2019  15:16

    Technicky a atmosfericky výborně odvedený počin v duchu starých italských/francouzských politických thrillerů let sedmdesátých, s perfektními hereckými výkony. Zkratkovitost ve vyprávění vám však může zážitek ze sledování pokazit, protože jste zčistajasna vrženi do víru dění s řadou postav a frakcí, kde jsou ne vždy všechny spojitosti hned jasné či vysvětlené. Podobně jako u Sorrentinova Božského se tu jedná o takové "od Itala pro Italy" a tedy platí, že si film víc vychutnáte a doceníte (a pochopíte), budete-li mít jakés takés ponětí o italské poválečné politice, jmenovitě pak "olověných letech". Pokud vám nebudou cizí jména jako Aldo Moro, Junio Valerio Borghese či Stefano Delle Chiae a pojmy jako Rudé brigády, Piano Solo, Ordine Nuovo a především operace Gladio, pak budete ve svém živlu nehledě na mrtě postav a frakcí. Sklepácky řečeno, bude to jak číst Ferdu Mravence. V opačném případě, no, vybli Bibli.

    • 21.8.2019  15:04

    Vizuálně líbivá monstr bitka s tupým dějem, neskutečně klišoidními postavami a poněkud zbytečným lpěním na lidských hrdinech (krom Serizawy to prostě nefunguje), která nepřináší nic nového a oproti jedničce je filmařsky (krom zmíněného úchvatného vizuálu) víceméně nezajímavá. Nicméně potvory nemají chybu, bojové scény jsou výborné a člověk se rozhodně (povětšinou) nenudí. Navíc zakomponování znělky z původní Godzilly a scéna se Serizawou a Godzillou jsou samy o sobě na hvězdičku navíc. Zkrátka a dobře ti, co si u prvního filmu stěžovali na nedostatek bitek a chtěli víc pasáží v duchu Watanabeho "Let them fight", ti by v zásadě neměli mít proč u tohohle snímku remcat... Mně osobně každopádně stále sedne víc Edwardsovo atmosferické pojetí a la Jurský park a je škoda, že u pokračování nebyl.

    • 21.8.2019  14:57
    Sonatine (1993)
    ****

    Nuda na Okinawě. Zatímco prvních cca 15 minut ještě odpovídá tomu, co byste čekali od "běžné" gangsterky, zbytek je kitanovsky specifickou, pozvolna plynoucí přehlídkou více či méně bizarních kratochvílí, jimiž si banda jakuzáků v čele s nihilistickým Murakamim krátí nedobrovolný exil na ostrovním venkově, než se zas začne něco dít. Buď vám tenhle styl zrovna sedne, nebo ne. Mně sedl, čemuž nemálo pomohl i Hisaišiho hudební motiv. Pokud ale budete mít zrovna chuť koukat na něco svižnějšího, tak se Sonatine obloukem vyhněte a nechte si ho na jindy.

    • 21.8.2019  14:54
    Volavka (2002)
    *****

    Scorseseho Skrytou identitu považuju za průměrný počin (nejen v rámci jeho tvorby) a jeden z nejpřeceňovanějších filmů předešlé dekády. A hongonkgský originál ji strká do kapsy se vším všudy. (Nejen) Pro Evropana zajímavější prostředí Hong Kongu, vhodnější herecké obsazení, tempo, kamera i hudba (snad jediné, v čem má SI nějak navrch, je víc prostoru věnovaného postavám). Výhodou navíc je, že ačkoli třeba znáte hlavní příběhové body/zvraty z amerického remaku, tak to Volavce na atraktivitě a působivosti nijak neubírá.

    • 21.8.2019  14:49
    Zapadákov (1973)
    ***

    Krásná kamera (ve druhé polovině) a výborný Sheen nekompenzují fakt, že se jedná o mallickovsky tradičně utahanou záležitost (což by ještě tak nevadilo) s absolutně nesmyslným chováním postav, především pak otravné Holy (což už vadí).

    • 29.6.2019  18:03

    Je to spíš průměr, ale zábavný, ne že ne. Tedy alespoň po přesunu do Evropy (první půlhoďka je poněkud úmorná). Stejně jako jiné marvelovky se to snaží cpát fór téměř do každé scény, což ne vždy zafunguje a nezřídka to balancuje na hraně trapnosti, a z hlediska zápletky to kopíruje/vykrádá minimálně půltuctu předešlých filmů (o logických chybách samozřejmě ani nemluvě). Čtyřka hlavně díky skvělým hercům (zejména pak Holland, který to opět táhne famózně), Giacchinově řízné hudbě, nápadité pasáži soubojové iluze a v neposlední řadě výborné mezititulkové scéně, kde mi navíc jedna postava vykouzlila pořádný úsměv na tváři.

    • 12.6.2019  04:54

    Zahýbáte 10 let své ženě na italském ostrově? Nic se neděje, zdejší personál vás v tom ještě s radostí podpoří. Však romantika je romantika, že? Ono když nejste schopni si ji vytvořit s vlastní ženou, musí se to nějak "pořešit". A ještě vás vaše vlastní děcko nechá pohřbít s milenkou, načež půjde s chutí ve vašich šlépějích... Zdejší hodnocení zdají se mi býti poněkud přehnaná a Wilder mě poprvé ve své tvorbě zklamal. Avanti! totiž na jiné jeho komedie těžce ztrácí. Pomalejší tempo by nevadilo, pokud by ovšem nebylo lemováno neopodstatněně dlouhou stopáží. Navíc nejlepší část filmu přijde se zrychlením tempa až v poslední cca půlhodině, zejména s nástupem diplomata na scénu (fór s Řeckem je za plný počet). Ano, je tu ten überouřada v márnici, vyjednávání na vinici, vzpomínka na Mussoliniho a geniálně pragmatický ředitel, za které bych možná šel i na čtyři, ale tím, jak se tu svým způsobem obhajuje/toleruje nevěra, mě ten film neskonalým způsobem štval. To to ani ty krásné italské scenérie nezachrání. Takže když už napravení workoholika ve Středomoří, tak preferuju Ridleyho Dobrý ročník, a to tak že hodně.

    • 12.6.2019  04:52
    Byt (1960)
    ***

    (Zatím) Druhý případ, kdy mě Billy zklamal. Místní majestátní hodnocení jdou mimo mě, protože Byt je k uzoufání průměrný a nevtipný a jediné, co se mi na něm vyloženě líbilo, byl úvodní "přelet" nad New Yorkem a sympatická Shirley. Neříkám, že se na něj špatně dívá, to ne, ale od tvůrce (resp. tvůrců) takových genialit jako Raz, dva, tři či Na titulní straně (o Wilderově noirové tvorbě ani nemluvě) očekávám prostě víc. Mnohem, mnohem víc. (A přikláním se k názoru, že z ústřední dvojice podává přirozený výkon pouze MacLaineová - Lemmon přehrává až běda)

    • 12.6.2019  04:49

    Můžu polemizovat nad tím, nakolik si Wilder ve filmu s tak silnou nosnou dramatickou linkou možná zbytečně podráží nohy nejednu chvíli dominující komediální složkou (že tu v žánrech chybí komedie, je mi naprostou záhadou, protože já se s výjimkou nějakých 10 minut řezal smíchy prakticky nepřetržitě). Ostatně není to v jeho filmografii jediný případ a výsledný dojem z filmu bude u každého dost záviset na tom, jestli mu tam ty dvě složky budou spolu štymovat, nebo ne. Já osobně jsem mu je tedy ty skoro celé dvě hodiny žral i s navijákem a bavil jsem se naprosto královsky, pročež jsem ochotný odpustit i to lehce skřípající finále (ano, ty zvraty beru, ale jedna pasáž je tak úděsně okatá, že nedává smysl, aby to dotyční aktéři v té chvíli neprokoukli). Vyložená škoda, že někdo v 80. či 90. letech nenatočil remake s Nigelem Hawthornem v roli Sira Winfrida, protože takovou výstavní ukázku krás anglického jazyka jako tady jen stěží pohledat. Sir Humphrey by byl ve svém živlu.

    • 12.6.2019  04:34

    Skvěle natočená připomínka toho, že cesta na Měsíc nebyla žádná procházka růžovou zahradou, nýbrž trnitá stezka dlážděná nejednou mrtvolou. Člověk po tom má hned chuť zkouknout na zklidnění nějakou vesmírnou pohodovku typu Apollo 13...

    • 29.3.2019  11:40

    No, ku*va, to byla teda chuťovka...

    • 25.3.2019  06:35

    V první polovině vojenská heistovka, ve druhé dobrodružný survival, který notně sráží chabý scénář a práce s postavami (tedy dvě věci, u kterých bych čekal, že si je Chandor naopak pohlídá), čemuž nepomáhá ani ultrafail v podobě castingu Afflecka do role člověka, který má být tím jakože charismatickým a stmelujícím prvkem týmu (a který zároveň vykazuje největší odchylky v chování, tedy je teoreticky herecky nejnáročnější). Zdaleka největším hříchem/škodou ovšem je, že se film nerozhodne jít zcela cestou narco-verze Pokladu na Sierra Madre, přestože to od scény loupeže několikrát naznačuje a i se k tomu vybízí, načež ovšem vždy udělá otočku o 180 stupňů zpět do bezpečných žánrových vod, takže ty scény, kdy to mezi členy týmu začne skřípat a eskalovat, vyšumí do ztracena. Ale k tomu by tam musel být právě ten lepší scénář, lepší práce s postavami a místo Afflecka někdo, kdo by to v té roli herecky utáhl (Isaac a Pascal tenhle problém nemají, Hunnam asi taky ne - což ovšem nelze říct o konzistentnosti jeho přízvuku - a Hedlund... no, ten působí spíš jako vata). Zmíněné nedostatky ovšem nemění nic na tom, že je to výborně natočené, nádherně nasnímané a od začátku loupeže prakticky až do konce neustále tou či onou formou napínavé a tudíž zábavné. Zvlášť tu tenzi Chandor prostě umí. Promarněný potenciál tak notně zamrzí, protože to mohlo být přímo skvělé, ale asi bychom měli být rádi, že ten film po nějakých 8 letech porodních bolestí vůbec spatřil světlo světa. P.S. Ještě bych asi mohl vyjádřit mírné zklamání nad tím, že se film netočí kolem notně zajímavého tématu kriminality v tříhraniční oblasti Brazílie, Paraguaye a Argentiny, jak jsem původně čekal. Tahle očekávání sice padla už s loňským oznámením zápletky kolem loupeže, i tak mě ale snímek dokázal překvapit faktem, že se to nakonec odehrává v úplně jiném jihoamerickém pohraničí...

    • 30.1.2019  20:34

    Shrnuto výrokem z jedné české klasiky: "To zas byla jednou sekanice, co?" Ale teď podrobněji. Tjahjanto není Evans, a to jak režijně, tak už vůbec ne scénáristicky, ale opravdu si od něj bere, kde může. Zdejší pokus o osudové neonoirové drama korejského/hongkongského rázu je bohužel neúspěšný a bere za své po úvodní dvacetiminutovce (kterou bych ale zase pod právo útrpné nekategorizoval, na to se najde nejeden silnější kandidát), kdy se to definitivně/naštěstí přehoupne do téměř neutuchající rubačky. Tam to sice choreograficky a zejména esteticky na druhý Zátah také nemá (jen pro pořádek, choreografie a kaskadérské výkony jsou tu famózní, o tom žádná, ale v Evansově majstrštyku se mi přeci jen líbily víc), ale je to krásně přehledné a funguje to na poli krvavosti/brutality/gore levelu. Vlastně je to v tomhle ohledu tak přepálené, že to buď znechuceně vypnete, nebo to s občasným úšklebkem (nejednou jsem se přistihl, že se vyloženě řehtám) s gustem dokoukáte. Tempo je totiž zběsilé a bitky skvělé, což tuplem platí o té finální. A když už to tu tak porovnávám s tím Zátahem 2, tak aspoň v jednom ohledu to má navrch, a to faktu, že si tu pánské publikum na rozdíl od zmíněného filmu užije pohled do tajemných očí Julie Estelle ;-)

    • 30.1.2019  20:25

    Film, který má na každou minutu stopáže takovou koncentraci všemožných klišé, jako by ho splácal student prvního ročníku filmové školy, a kde variace na slovo "Brazilci" či "Brazílie" (potažmo "ginga" a "1950") padají z úst postav snad ještě častěji než "rodina" z úst Vina Diesela v libovolném díle Rychle a zběsile za posledních deset let. Legenda Pelého formátu by si zasloužila přeci jen důstojnější filmovou poklonu...

    • 30.1.2019  20:15

    No jo, ono je sice prima a obdivuhodné, že se někomu povedlo natočit POV akčňák jak z počítačové hry, ale to by to nesmělo být tak ukrutně nudné a pitomé... Nějak se to totiž nemůže rozhodnout, jestli se to chce po dějové stránce ksichtit jakože vážně, nebo se vyblbnout s přepálenou nadsázkou. Přičemž druhá zmíněná poloha tomu sedne mnohem, ale mnohem líp. Bohužel se ale projevuje jen při některých Copleyho (re)inkarnacích a zejména v poslední cca desetiminutovce na střeše, kdy se to konečně najde.

    • 30.1.2019  19:37

    Podobně jako mnohým tady, ani mně úplně nesedlo pojetí samotné operace za použití prostřihu na taneční soubor (obecně celou tu zbytečnou linku Zeeva a jeho přítelkyně tanečnice bych vystříhal). Zvláště pak u Padilhy, který realistickou akci zvládá na jedničku, to je takřka nepochopitelný, neřkuli trestuhodný krok. A ač od autora Elitních jednotek očekávám obecně mnohem víc, tak faktem je, že minimálně po stránce technické a hereckých výkonů (specielně pak kvarteta Brühl, Pikeová, Menochet a Marsan, z nichž poslední jmenovaný by si měl při první příležitosti střihnout někde roli Kissingera) tomu není prakticky co vytknout. A ty myšlenky, které chce Padilha sdělit, sdílí úspěšně, jakkoli možná až zbytečně/přehnaně doslovně.

    • 29.1.2019  05:37
    22. míle (2018)
    ***

    Pokud zrovna Iko Uwais někoho rube, tak je to dobré, byť chaotický střih u jeho akčních scén ten zážitek docela kazí. Jenomže pokud zrovna nikoho nerube, tak musí divák trpět rutinní, ničím výjimečnou střílečku s nezajímavými charaktery v čele s Wahlbergovým otravným, ukecaným, jakože cool a ímrvére fuckujícím Silvou (čili stejný charakter co hraje posledních X let - vážně by měl zas zkusit něco jiného). On vlastně Uwais je o to větším plusem tohohle filmu v tom, že jeho postava je jediná zajímavá (a to nejen bojovými schopnostmi) a vlastně tu i na relativně minimální ploše podává nejlepší herecký výkon. A ačkoli je výhodou, že za tím vším je vcelku slušná - byť upozaděná - příběhová linka, tak její pointa je želbohu jasná od prvního záběru na palubu Berijevu a závěrečný zvrat tak vlastně vůbec zvratem není. Radost z něj člověk ale i tak má, protože je pořád jednou z mála věcí, co tenhle film činí aspoň trochu zapamatovatelným. Přitom pokud by si to dalo větší práci s postavami a příběhem, mohlo to být i lepší.

    • 8.1.2019  13:43
    Velký šéf (1969)
    **

    Velkému šéfovi jsem nikdy na chuť nepřišel. Ty dvě hodiny o sobotě večer to sice úspěšně zabije a nějaký ten funkční fór se tam taky najde, ale celkově je to zbytečně dlouhá taškařice, kde je nejedna scéna až útrpně přiblblá.

    • 3.1.2019  18:28

    Slušný konspirační snímek o tom, "jak to možná mohlo být" s atentátem na Kennedyho, a kterým se evidentně velkou měrou inspiroval Stone ve svém JFK (na který se musím co nejdřív zas podívat, protože mám pocit, že jsem ho onehdy dostatečně ne(d)ocenil). Krátká stopáž je zároveň výhodou (pokud máte radši kratší filmy), stejně jakož i nedostatkem, protože všechno je tu dosti zkratkovité a hrrr, a to do té míry, že vlastně ani nevíte, co jsou zač ti spiklenci. Trochu propracovanější (a hlavně atmosferičtější) verze pohledu z této strany by možná nebyla na škodu, ale když už, tak pěkně s gustem ve formě adaptace Ellroyovy Bulvární Ameriky.

    • 3.1.2019  18:21

    Čekal jsem příběhově otřepaný film o krizi středního věku v kulturně odlišné krajině. Dostal jsem příběhově otřepaný film o krizi středního věku v kulturně odlišné krajině. Jenže je to dobře natočený, pohodový, emocionálně funkční, audiovizuálně nemálo působivý a zábavný film, který jsem si prostě a jednoduše užil, především i díky tradičně skvělému Hanksovi.

    • 21.12.2018  12:50

    Prvotní očekávání návratu k duchu původního Predátora vzala během traileru za své a výsledkem je typické blackovsky nahláškované komediálně akční béčko, které na Predátora "pouze" pomrkává nejedním odkazem (a hudbou) a je místy nehorázně ulítlé, neřkuli absurdní. Ale jakkoli je to ulítlé či absurdní, tak je to chca nechca i nehorázně zábavné. Škoda jen, že nedošlo na McKennův nový oblek... Shane Black je stále zaseklý v 90. letech. Bohu dík.

    • 21.12.2018  12:39

    Oldschoolový, na skutečných událostech založený špionážní snímek pomalého (nikoli však nudného) tempa, postavený na postavách a ději, který je prost akce, nikoli však napětí. Jakkoli se to zprvu tváří jako "pouhé" převyprávění příběhu/mise jednoho rozvědčíka o proniknutí do tajů severokorejského jaderného programu, začne to postupně obsahovat, ba přímo upřednostňovat, obecný charakter vztahu mezi oběma Korejemi (konkrétně v 90. letech) a jmenovitě pak zákulisní kutí piklů a vnitropolitickou roli jihokorejské zpravodajské služby NIS. Ukrutně sympatické na tom je, že to není v žádném ohledu černobílé a po vzoru těch nejlepších filmových adaptací le Carrého to v mnoha chvílích dokáže vyprávět děj, aniž by vám to všechno polopatě vysvětlovalo. Na druhou stranu tomu chybí nějaké údernější finále (jakkoli to zdejší je emocionálně působivé/funkční). Pokud vám však špionážní filmy z tohohle ranku vyhovují, tak to nelze než doporučit a já jsem opětovně rád za korejský filmový průmysl, který se tomuhle žánru tolik věnuje.

    • 21.12.2018  12:31
    Máš ji! (2018)
    ****

    Sympaticky obsazená oddechovka, které nesvědčí pouze občasný infantilní humor a finále ve vážnějším tónu. Čeho by to naopak suverénně sneslo víc, to jsou vnitřní úvahy postav během hry, zejména pak Rennerovy analýzy situace a la Ritchieho Sherlock.

    • 8.12.2018  03:01

    V zásadě remake čtyřky, který má vedle schopného režiséra k dobru především mnohem, ale mnohem lepší hereckou sestavu (jak co se schopností, tak charismatu týče) a vyloženě trpí ve chvílích, kdy se na plátně k úlitbě fanouškům promenáduje "stará garda" (teda krom Forda, že jo, který si naopak každou vteřinu suverénně krade pro sebe).

    • 8.12.2018  02:57

    Rouhačství, rouhačství a ještě jednou rouhačství. Především ale bez charismatu, šmrncu, stylu a elegance, kterou měla Dannyho jedenáctka (jak Clooneyho, tak Sinatrova) - naopak, většina téhle skvadry je tuze nesympatická, neřkuli otravná (kapsářka a hackerka se sestrou jasně vedou). O nějaké atmosféře či chemii mezi postavami rovněž nelze mluvit (snad s výjimkou Bullockové a Blanchettové) a chybí tomu jakákoli režijní invence. Zvedá to jen závěrečná třetina, kde to konečně nabere nějaký ten švih, a především Hathawayová. Do druhého dne zapomenete, co se v tom filmu vlastně dělo, ale jako ani ne dvouhodinová jednohubka pro vypnutý mozek to funguje, to zas ne že ne.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11