Recenze (92)
Moře kouzel (2020)
Animák, ktorý dospelým nič nepovie, no pre deti môže byť dobrou voľbou, keďže animácia bola za mňa slušná a celkové prostredie bolo veľmi zaujímavé a farebné. Myslím si, že ten potenciál tu bol dosť veľký, no vznikla z toho až prehnane jednoduchá zápletka. 35%
Přípitek (2020)
Samotné rozprávanie príbehu smerom do kamery sa mi páčilo z celého filmu asi najviac a dosť možno aj ako jediné. S komédiou to malo pramálo spoločné a po čase to vlastne začalo byť aj pomerne otravné, takže bola aj necelá hodina a pol dosť dlhá. 30%
Sněžné bratrstvo (2023)
Príbeh je neskutočne silný a celý film ho veľmi dobre dokáže predať. Samotné zábery sú vynikajúce, rovnako tak práca maskérov. Pôsobilo to úplne autenticky a je pravda, že ma to emocionálne poriadne vtiahlo (hoci som túto udalosť pomerne dobre poznal). Minutáž ale bola za mňa až zbytočne prehnaná a myslím si, že by to išlo v pohode natlačiť do dvoch hodín. V určitých momentoch sa mi už mená aj tváre jednotlivých postáv úplne zlievali, no v konečnom dôsledku možno aj to bolo jedným z posolstiev filmu, keďže nešlo o vyzdvihovanie jednotlivcov, ale celého kolektívu. 65%
Duna: Část druhá (2024)
Myslím si, že to dokonale nadviazalo na jednotku a bol to minimálne rovnako dobrý masterpiece, ak nie aj o niečo lepší. Vizuálne to bolo opäť dokonalé a rovnako tak z pohľadu hudby. Úprimne som si to v IMAXe užil viac ako Oppenheimera, aj keď to teda nebolo "roztiahnuté cez celé plátno". Celé to pôsobilo neskutočne majestátne a za mňa je to ukážkové sci-fi. Druhý film bol výrazne akčnejší a prišlo mi, že v druhej polovici sa aj výraznejšie zrýchlil, čo možno ale bolo trošičku na škodu. Vôbec som sa totiž nenudil ani pri tom pomalšom tempe a tie 2,5 hodiny ušli až neskutočne rýchlo. Hlavná dvojka spolu funguje úplne perfektne a fantasticky sa pozeralo aj na Austina Butlera, ktorý stvárnil Freyda-Rautha Harkonenna. Dokonca sa tam našlo aj zopár vtipnejších momentov, čo bolo príjemným bonusom. Ako prvá časť, tak aj tá druhá za mňa patrí medzi to absolútne najlepšie za posledných x rokov a dúfam, že sa tam zaradí aj trojka. Aj keď na tú si zrejme budeme musieť počkať o niečo dlhšie. 95%
ONEMANSHOW: The Movie (2023)
OMS som mal veľmi rád, aj keď mi bolo samozrejme jasné, že to treba brať dosť s nadhľadom. Pri filme už to ale bolo prehnané a oproti klasickej OMS bolo výrazne ubrané na vtipoch, zasmial som sa asi raz aj to som sa musel snažiť. V podstate jediné čo ostalo bol výborný strih. Tie romantické dejové linky boli tragické a product placementu bolo tiež viac než dosť. 20%
Hráči (1998)
Príjemná oddychovka, ktorej ale za mňa chýbal nejaký zásadnejší, alebo skôr menej predvítateľný zvrat. Každopádne “gamble” filmy mám veľmi rád a spracovanie i atmosféra boli podľa mňa výborné, rovnako ako Matt Damon. 80%
Hrubý střih (2022)
Celý film sa odohráva v krajčírskej dielni, čo síce môže pôsobiť veľmi jednoducho, no v skutočnosti je to vlastne takmer dokonalé. Začiatok bol trošku pomalší, no postupne sa to poriadne stupňovalo a to napätie by sa v niektorých chvíľach dalo krájať. K tomu množstvo nie tak úplne čakaných záplatiek a v podstate One Man Show (nie tá Kazmova) Marka Rylanca. Za mňa jedna z najlepších gangsteriek posledného obdobia, keďže tá atmosféra bola vynikajúca. Bez toho záveru by som sa asi obišiel, no celkom fajn to dotvorilo samotnú hlavnú postavu. 85%
Argylle: Tajný agent (2024)
V konečnom zhodnotení to bol celkom fajn film, ktorý ale nijak výraznejšie nevyčnieval spomedzi ďalšej kopy akčných filmov. V niektorých momentoch vyzeralo spracovanie a aj samotné bitky dosť divno. Vďaka viacerým zvratom ma to ale stále bavilo. Škoda, že Henry Cavill, Samuel L. Jackson, John Cena aj Dua Lipa si viac času užili na plagáte a v titulkách ako na plátne. 65%
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Švédsky originál som nevidel, no keďže je dĺžkou na tom podobne, predpokladám, že by moje pocity boli podobné. Tá dĺžka totiž bola prehnaná a asi je pravda, že druhýkrát si dobre rozmyslím či si miesto 2,5 hodinového filmu radšej neprečítam samotnú predlohu. Prvá hodina bola dosť pomalá a hoci bola atmosféra naozaj fantastická, dejovo sa to nijak výraznejšie neposúvalo a skôr sme sa len zoznamovali s celým pozadím. Tak nejak by to človek čakal aj v knihe, ale vo filme je podľa mňa výhodnejšie prejsť touto povinnosťou o niečo rýchlejšie. Z hereckého hľadiska a obsadenia samozrejme nie je čo vytknúť a záver bol pochopiteľne fantastický. Na 4* to ale za mňa nedosiahlo. Predsa len to boli dve dosť odlišné polovice filmu a hoci je výhodou, že to skončilo tou pozitívnejšie hodnotenou, nepresvedčilo ma to. Aj preto dávam tesné tri. 65%
Super-Blb (2022)
Nebolo to až tak vtipné ako iné Lacheauove filmy, no nejaké tie vtipné scény sa tam predsa len našli. Zato vyložene bizáru tam bolo až až a o odkazoch na všemožných superhrdinov (Batman a Joker, Spider-Man, X-Men, Captan America, Hulk, Thor, Iron Man, hudba z Guardians of Galaxy), iné postavy (hudba Tomb Raider, Tom Cruise a Mission Impossible) či dokonca udalosti (požiar v Notre-Dame) sa ani nemusíme baviť - a to som toho ešte určite dosť zabudol či nezachytil. Aj preto to nakoniec považujem za podarenú nielen superhrdinskú paródiu a musím dať (aj keď tesných) 5*. 85%