Poslední recenze (18)
Svatá hora (1973)
Dříve bych nad snímky jako je Holy Mountain nejspíš "masturbovala", ale dnes mám pocit, že mě tahle samoúčelná mystyfikace nijak neuspokojuje. Velkolepost, skvělé téma, skvělá kamera, skvělé obrazy, přesto ale mám pocit, že Jodorowský prodává spíše sebe než svůj produkt (ostatně jako vždycky). Jeho volné asociace mají někdy dobrý námět, ale nejsou geniální, jak si on sám o sobě nejspíš myslí a aby ten fakt zakryl používá provokující obrazy ve kterých se nezmůže v podstatě na víc než sex, násilí drogy a malomocenství. S dobrou dramaturgií by mohl vytvořit opravdu velkolepý snímek, ale myslím, že na to je až moc zaslepený sám sebou.
Adaptace (2002)
Kdysi náš divadelní výkon potorci festivalu přirovnali k situaci, když vám někdo ztopoří penis a potom ho polije ledovou vodou... Z nějakého důvodu se mi tahle věta po shlédnutí filmu přišla na mysl... A strašně mě to mrzí... Byť jsou záměry pana Kaufmana pochopitelné, asi by se mi líbilo, kdyby zůstal ve fázi zoufalce neschopného dokončit scénář.
Divoké historky (2014)
Fotografie zvířat v úvodních titulkách prozrazují v jakém smyslu se ona divokost projeví. Lidské reakce a jednání daleko překračují rámec přijatelného chování v dnešní společnosti. A právě proto je pro mě snímek neuvěřitelně aktuální! Poukazuje na absurdnost světa byrokracie, politicky i sociálních vztahů. Přesto však s nadsázkou. Santaolalla rovněž nezklamal - i míň někdy může být víc. 4,5*