Recenze (236)
Ronin (1998)
Nebýva zvykom aby sa v akčnom filme stretli takéto hviezdy, ale toto je prvotriedny a hlavne realistický akčný snímok natočený starým štýlom. Dvojica Robert De Niro - Jean Reno ke samozrejme vynikajúca, ale kvalitný je aj Jonathan Pryce. V tomto snímku je všetko uveriteľné a naviac je to dynamická a pôvabná akčná pecka. Jednoducho sa stretli ľudia ktorý svoje remeslo ovládajú bez chyby.
Zvíře (1977)
Neskutočne zábavná a čarovná komédia, v ktorej vyniká neodolatelný Jean-Paul Belmondo. Tento snímok je natočený s chuťou a energiou, príbeh ujde skutočne veľmi rýchlo, gagy sú skvelé, úsmev nezmizne z tvári počas celého filmu. Jednoznačná ukážka ako sa točili nesmrtelné komédie, ktoré bavia aj dlho po svojom vzniku.
Femme Fatale (2002)
Brian De Palma natočil zvláštny a majstrovský snímok, ktorý je chladný ale zaujímavý, podivný mix žánrov. V tomto filme sa ani nedá hovoriť o hereckých výkonoch ale Rebecca Romijn-Stamosová a Antonio Banderas predviedli zaujímavé kreácie. Jeden z najpodivnejších a najzaujímavejších filmov z poslednej doby. Jednoducho tam budete len tak sedieť a čumieť na tú novú De Palmovku, aby ste nakoniec zistili niečo, čo Vás môže trošku vytočiť.
Kovbojové a blázni (2002)
Bláznivá komédia ktorá ani príliš bláznivá nieje a čo je horšie ani zábavná.Vo filme sú prvky romantiky, čiernej komédie a nechýba ani trochu akcie plus zopár bizardných postavičiek bez tvaru a chuti. Postavy sa dokonca niekedy snažia o vážne myslené dialogy ale vtedy iba viac vidno bezradnosť tvorcov aký žáner vlastne chceli točiť.
Francouzská spojka II (1975)
Zatial čo jednotka bola skôr o sledovaní a akcii, dvojka sa výrazne venuje drogovej závislosti a liečbe Gena Hackmana. Nieje tu toľko akcie a napätia ale znovu je tu skvelý Gene a starý lišiak Fernando Rey.Frankenheimer natočil úplne iný film ako bol Friedkinov originál a výsledok ako to už býva je tiež o niečo slabší. Zatial čo jednotka bola jasne za lepšie 4 hviezdičky, dvojka unikla 3 len o vlások.
Muž, který nebyl (2001)
Kedˇ sa povie film bratov Coenovcov väčšinou ide o kvalitný snímok, ale úplne iný ako väčšina hollywoodskych trhákov. Hrajú v nich skvelý herci a vedľajšie postavy sú výrazné, často kultové. Vecičky ako hudba alebo kamera kladú bezchybne. A taký je aj Muž, ktorý nebol. Zaujímavý, nadčasový a Coenovský, aj kedˇ nie za 5 hviezdičiek ale určite vydarená pocta filmu noir.
Sumec s fazolovou omáčkou (1999)
Veľmi zvláštny snímok. Je tu námetov na plno dobrých filmov, no toto spracovanie je väčšinou slabé. Neviem prečo sa tu strieda bláznivý humor s dojemnými scénami ( takto uplakaný film som už dávno nevidel ) a herci niekedy až príliš prehrávajú. Na to doplácajú Paul Winfield a Sanna Lathanová, ktorých výkony jasne vyčnievajú z inak podpriemerného filmu a bez nich by bol tento film ešte o dosť slabší.
Crackerjack (2002)
Typický malý film, ktorý v pämeti dlho neostane ale ani neunudí. Malá austrálska komédia pri ktorej sa nebudete válať od smiechu po zemi, ale predstaví vám jednu hru, o ktorej ste možno predtým ani nepočuli.
Ve jménu otce (1993)
Vydarený ale veľmi smutný skutočný príbeh v ktorom vzniká skvelý herecký výkon Daniela Day-Lewisa. Jim Sheridan natočol veľmi kompaktný snímok na ktorý tak skoro nezabudnete. Skvelý sú aj herci vo vedľajších úlohách Emma Thompsonová, Pete Postlethwaite, John Lynch a Corin Redgrave. Ked niekto vie, tak vie alebo zase sa raz zadarilo.
800 kulek (2002)
Prečo je teento film uvádzaný ako western ked sa odohráva v súčastnosti a je o skupinke chlapíkov, ktorý predvádzajú westernovú šou na miestach kde sa točili legendárne westerny. Myslel som si že to bude nostalgická spomienka na bývalú slávu westernu, alebo príjemná komédia. Omyl, tento snímokbalancuje medzi drámou , bláznivou komédiou a akčným westernom a z westernu si skôr robí srandu. Výsledok je nudný a trápny snímok ktorý sa bude najmenej páčiť práve milovníkom westernu.