Recenze (1 107)
Každému jeho nebe (1981)
Režisér promarnil šanci využít velice originální námět a přiblížit divákovi meziválečnou kulturní scénu z trochu jiného pohledu. Zůstal někde v půli cesty, ukázal jenom něco a někoho, jako by měl strach vykreslit tuto dobu pro diváka přitažlivěji.
Hrozba z nebe (2003) (TV film)
Zase přírodní katastrofa, která zničí celou zemi. Tentokráte se inteligentně připravují na spojení blesky, aby jednou super bouří pak zničily celou Zemi. No a potom ta změna polarity zemského povrchu, jako jediný způsob záchrany. To je síla. Konec konců jako nápad je to originální, ale celkově z toho vzešel paskvil.
Benátky (2010)
Nápad určitě originnální, ale režisér Kolski se příliš zahleděl do období druhé světové války a tesně po ní, jakoby ani neuměl točit o něčem jiném.
Solidarita, solidarita (2005)
Snímek má spíš dokumentární hodnotu a je zajímavý spíše pro Poláky. Dalo by se říct, že jde o provinční film, který za hranicemi příliš nezaujme, zejména tam, kde podobné problémy neměli nebo řešili své vlastní problémy.
Pornografie (2003)
Nevím proč, ale tolik velebený režisér Jakub Kolski a jeho dílo mě nebere. Je to takové samoúčelné, sebestředné. Jeho pocity pro něho a pro lidi, kteří se snad dokážou vcítit do jeho problémů, protože se s něčím obdobným možná střetli. Jinak ale místy dost nudné.
Terminál (2002)
To, že chyba obsluhy a spousta dalších chyb může přivodit výbuch atomové elektrárny, to už jsme zažili. Ale spustit zdánlivě neškodným programem v jednom počítači řetězovou reakci, která zahubí celé lidstvo? No jednou se možná dočkáme i toho, teda nedočkáme, protože nezbude nikdo, kdy by zjistil, co se stalo.
Čelisti 3 (1983)
Třetí pokračování už zavání pohrdáním divákem. Prostoduchý blábol, nudný, nezajímavý.
Kill Bill 2 (2004)
U těchto snímku mě děsí, jak si spusty diváků libují v těch nejnesmyslnějších masakrech. Čím víc stříka krve a čím víc mrtvých, tím víc hvězdiček. Žeby nenaplněné touhy a sny? To násilí je někdy tak nesmyslné, tak samoúčelně, že se ani nehce věřit, že se v něčí hlavě (normální hlavě) mohou vytvářet takové představy. Apokud se už vytvoří, že je někdo schopen to natočit.
Akta X (1993) (seriál)
Strašná ptákovina, když super agenti FBI jsou vyslíláni vyšetřit ty největší záhady, aby se jim pak všechny ostatní tajné i netajné služby USA, a někdy i jejich vedení, všemožným způsobem snažili zabránit vyšetřit tyto záhady. Autoři asi považují diváka za boží hovádko, které sežere vše, co se mu dá do díže.
Ponorka (1985) (seriál)
Zajímavý snímek na téma dodnes částečně zahaleno rouškem tajemství přesto, že se už toho natočilo a ukázalo dost. Služba na ponorkách byla vždy a je i dnes tak trochu glorifikována. Příběhy válečných ponorek vždy vzrušovaly čtenáře a diváky a služba na nich byla určitě dramatická, ale když se na to podívíme z jiné strany, tak to byla v podstatě selanka, proti jiným druhům zbraní. Např. za druhé sv. války zahynulo při službě na německých ponorkách zhruba 25 000 námořníků. Když si uvědomíme, že jenom u Stalingradu ztratili Němci kolem 250 000 vojáků z nichž na 100 000 zemřelo krutou smrtí, hladem a mrazem, tak není o čem mluvit. Německé ztráty na životech se pak odhadují na 10 milionu lidí a ztráty Sovietského svazu na 20 mil. lidí. Každý den tohoto stašlivého konfliktu zahynulo víc než 30 000 lidí!!! Těch 25 tísíc ponorkářů je tak jenom zrnkem v moři písku, přesto je jim věnován tak velký prostor. No prostě dívat se na ponorku v akci je vždy zajímavější, než dívat se na hladového pěšáka, brodícího se v metrových závějích sněhu.