Recenze (527)
Ďáblova past (1961)
Místy skvělá kamera, zajímavá hudba, dobře dokreslující chmurný děj, pár mých oblíbených herců - Řanda, Vejražka, Hlinomaz, výborný Macháček v odporné roli plus historické filmy miluji. ALE: utahanost, unylost a plochost nemíním akceptovat jako umění a už vůbec ne jako geniální. Šlápnout více na plyn a udržet na uzdě touhu po vysoké-uměleckosti-za-každou-cenu by tady určitě pomohlo. Celý film se plahočí v duchu role Chadimové, která, chudák, vyfásla úděsnou roli vesnické, permanentně ustrašené, roztřesené, uplakané, před Bohem se svíjející a téměř němé, cácorky. Konec pak nasadil této "baladě" korunu - balada končí jako červená knihovna. Já patřím k těm, pro něž balada znamená ponurý příběh s fatálním koncem, avšak jsou i takoví, kteří si vykládají/představují baladu trochu nebo úplně jinak. Tzn. že tento film bych ohodnotila lépe jako pro mne opravdovou baladu, tj.- kdyby byli zasypáni všichni. Tady ten v podstatě št´astný konec úplně zlikviduje celý předešlý temný děj, ve kterém je po celou dobu cítit ona nevyhnutelná tragédie. A tumáš, čerte, kropáč - konec není balada, ale spíše pohádka. Nízko tady hodnotí i jiní, ale koukám, že jde vesměs o egzoty s vyhuleným mozkem nebo ty, kterým sebrali cukrovar nebo kus pole a ti nehodnotí film dle toho, zda se jim film líbí nebo ne, ale dle toho, jestli je to (podle nich!!!) komunistická agitka nebo ne - těm pak nezbývá než "nová vlna" nebo USamerická kino-žumpa.
Ženy v ofsajdu (1971)
Zkoukla jsem to sice s lehkostí, ale nezanechalo to ve mně vůbec nic. Opravdu "kvalitní" nekomediální komedie.
Housata (1979)
Vliv "nové-vlny"-60.let je tady opravdu vidět!=úmorné, ubíjející, rádoby-intelektuálně-lidské. K tomu nevýrazné herecké výkony a příběh vlastně o ničem. Proti téhle uspávací hrůze je "Holka na krátkou trat´" úplný unikát na podobné téma!
Robinson Crusoe: Na ostrově zvířátek (2016)
Vizuálně pastva pro oči, avšak obsahově opět komerce/byznys vítězí nad uměním. Druhově jaksi podivně nesourodá zvířátka a jeden "Robinson" odolávají v podivně slátaném příběhu rodinné kočičí mafii - uřvané honičky až na hranici snesitelnosti. I přes "opomenutí" vulgarit a krvavého násilí jde i tady zvětšího o animované dílko pro dospělé. Při zvýšeném VOLUME hrozí porucha či dokonce ztráta sluchu!
Popelka (1947)
Než Popelka dorazí do zámku na ples, vypadá to na milou klasickou pohádku, ale od a včetně plesu to jde do brambor - pohádka se mění v dosti unylé, otravné fantazijní kino, navíc s podivně vykonstruovaným/slátaným a zrychleným dějem. Škoda! Král je vizuálně klasická pohádková figurka, ale jeho neustálý řev jde na nervy. Ruská "Giulietta Masina" v roli Popelky.
Byli jednou dva písaři (1972) (seriál)
Spletenec milých, zábavných povídek s těmi otravnými, vyčpělými. Horníčkovo nicneříkající "herectví" je v ostrém kontrastu s geniálním herectvím Sováka. Unikátní je také Josef Dvořák, předvádějící divadelní roli Mylady a Polednice. Když Eva Svobodová v dané situaci místo "jedem" zařve "hijéééé", jdu pokaždé do vrtule - takový spontánní humor miluji - to vymyslí jedině génius nebo to vznikne, pravděpodobně, úplně náhodně.
Ratatouille (2007)
Další otřepaný USamerický animovaný doják, kromě prvních ca.10-15minut spíše pro dospělé. Střílečky, nože, řev, USameričtí frajeři a frajerka samozřejmě nesmějí chybět, byt´ vsazeni do Francie. Není divu, že jsou děti po zkouknutí takového US-ameriken-way-of-life jak z divokých vajec a za domácí mazlíčky si přejí potkany - a dokonce při jídle?! FUJ!...Animace-pro-oko je velmi pěkná, dojemný konec o přátelství lidí a potkanů je sice srdcervoucí (ani já jsem se neubránila slzám), ale naprosto nereálný a pro děti zcela zavádějící/nebezpečný.
Lotrando a Zubejda (1996)
Snaha o něco ve stylu "Tři veteráni" v už "svobodné, demokratické společnosti" nevyšla. Prvních ca.10minut sice naláká, ale pak už to jde šupem do kopru - utahané, bez jiskry a totálně a otravně přepísničkované. Strach je sice originální zjev, ale lépe na režisérské židli, kde není vidět. Děti a fandové Herr Schraubstock to určitě spolknou - já to nedokoukala a snažit se o to určitě nebudu!
Muž z Hongkongu (1965)
Pro děti? Snad. Pro dospělé s normálně fungujícím mozkem? Určitě ne!...Stupidní rádobykomedie s ošklivým, herecky protivným a nezáživným Belmondem s přilepenou "patkou" a la końský ocas. Humor té nejnižší úrovně, zápletka pro imbecily, děj = veškerý žádný. Pěkné exteriéry nemohly tenhle kýč zachránit. Repete? Ani náhodou, jen přes mojí mrtvolu!
Velký bazar (1973)
Prvních 60minut téměř geniální humor, nezávadný i pro děti a v dobrém tempu - ze spousty skvělých gagů jen těžko vybrat ten nej - mě opravdu odrovnalo "topení v podlaze". Posledních ca.20minut kvalitního humoru kvapem ubývá, ale pár zábavných hlášek a momentů se tu najde. Zejména za první ca. hodinu nabitou kvalitní zábavou neváhám hodnotit poměrně vysoko.