Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Pohádka
  • Akční
  • Krimi

Recenze (522)

plakát

Dívka v modrém (1939) 

Vizážisti a kostyméři se opravdu činili = Baarová je vskutku krásná a zářivá a hraje velmi nenuceně a profesionálně. Její "staročeština" je k popukání a celou komedii skvěle okořenila. Baarovou příliš nemusím/nevyhledávám, ale v tomto filmu ji mám velmi ráda. Oldřich Nový samozřejmě excelentní, stejně jako můj oblíbený František Kreuzmann st. ...Dílko, které má také svoje pevné místo v mojí filmotéce.

plakát

Mravnost nade vše (1937) 

Scéna čištění navoněného saka je přes čáru, pro imbecily, jako z nepovedené americké grotesky. Ale jinak velmi zábavná a poučná oddechovka. Haas opět ve svém živlu - excelentní!

plakát

Barbora Hlavsová (1942) 

Po opětovném zhlédnutí musím jít s hodnocením drasticky dolů, a to bez ohledu na dobu vzniku filmu. Tragický děj je totálně zničen vlezlým happy-endem, který z tragédie udělal téměř pokleslou červenou knihovnu! Tragický konec by totiž alespoń zčásti ospravedlnil předchozí děj, který je sám o sobě značně přes čáru. Není sebevražda člověka, který udělá chybu, pro něho už dostatečným (dokonce definitivním!) trestem? K tomu významný díl defraudace pokryly záložně peníze z prodeje domu a šperků defraudantovy ženy. A k tomu se záložna vyjádřila, že je schopna pokrýt defraudaci ze svých rezerv. Postava prosté venkovské ženy, defraudantovy matky, proto působí směšně, její přehnaná čest, odpovědnost a ochrana jména rodiny jde až na samou hranici hlouposti a chorobné hrdosti. S tragickým koncem by se ona přehnanost víceméně otupila, avšak s koncem a la červená knihovna jde pouze o hořkosladký nedůvěryhodný kýč. ...Brzková a Plachta jsou excelentní.

plakát

Její hřích (1939) 

Námět by nebyl z nejhorších, ale to zpracování - i na svou dobu příliš prázdné a tahané, mnoho scén bez dialogů, kdy se jen někam jde nebo o něčem přemýšlí = něco mezi zvukovým a němým filmem. Film též značně utrpěl svým happy-endem, který se (prý) v psané předloze nekoná. Kmínková (scénář) nám tak udělala ze zajímavé tragédie pouze a jen další doják z červené knihovny.

plakát

Pantáta Bezoušek (1941) 

Milé, lidské a hřejivé dílko. S Kabátovou, kterou jsem nikdy moc nemusela, mi přišlo nyní pod ruku hned několik filmů a tímhle filmem si mě nakonec úplně získala. S Vlastou Matulovou zde tvoří rozkošnou sesterskou dvojku. O mužské herecké elitě netřeba mluvit-nádhera!

plakát

Dewajtis (2023) (seriál) 

Baladický příběh o přehnané cti a odpovědnosti kvůli danému slibu příteli o spravování a zachování jeho majetku, ač je nejisté, zda se vůbec kdy vrátí. Úporné lpění na dodržení daného slibu ničí osobní štěstí a život vykonavatele tohoto slibu = hlavní postavy seriálu. Poněkud pomalý unylý děj balada snese, ale, bohužel, dobře rozjetá balada končí jako červená knihovna - celé to trápení je tak nakonec k smíchu, ale zároveń i k pláči, co se uměleckého výsledku týká. Předloha k seriálu je z roku 1889. Autorka tak patří (vědomě či nevědomě) mezi vlaštovky červené knihovny, která došla svého vrcholu ca.ve 30.letech 20.století. Hodnotím nízko, neb zde ten št´astný a ke všemu přitrouble vykonstruovaný konec prostě nepřekousnu!

plakát

Terasa (1980) 

Dala jsem to celé bez pauzy a po zkouknutí jsem to ihned vypustila ze svého kino-repertoáru, a to nabobro. Začalo mě to bavit a zajímat ca. až po hodině a půl s nástupem vždy skvělého Tognazziho, ale zázraky se nekonaly ani  v té poslední hodině. Intelektuální drámo-komedie pro "intelektuální" obecenstvo. Nakonec stejně všechny ty bláboly, lži a klišé končí jako muzikál - tralala a jedeme dál, dokud to jde, neb nám nic jiného nezbývá, zvláště v prohnilém kapitalismu!

plakát

Boccaccio '70 (1962) 

První-Monicelli: celkem fádní, ale milé koukatelné provedení, tajný vstup do manželství a s tím spojené  trable v kapitalistické "lásce, svobodě a demokracii"=(**), druhá-Fellini: rozjezd skvělý, stejně jako Peppino De Filippo, černobílá groteskní vsuvka je naprosto přepychová, zbytečně protahované poté, co sexbomba sleze s reklamy do reálu=(****), třetí-Visconti: 100%-ní konverzačka, zpočátku velmi únavná a  které divák porozumí až na samém konci celé povídky, "děj" začíná být zajímavější s nástupem "ošklivého kačátka" na jeviště, kdy začne předvádět své módní kreace a svoji nahotu (jen od pasu nahoru samozřejmě)=(**), čtvrtá-de Sica: zábavná a barvitá, Lorenová má určitě sex-appeal i herecké schopnosti tak velké, že se nemusí kroutit a stylizovat do poloh, jako by šlo o modeling, bohužel i zde je toho kroucení přespříliš=(***). Přes tři hodiny a dala jsem to naráz bez pauzy, takže špatné to určitě není, naopak.

plakát

Ulička v ráji (1936) 

Dojemné a zároveń utahané, bez jiskry. Děj poněkud jednotvárný. Nepřesvědčivá režie. A opět nelidský kapitalismus viděn přes růžové brýle = osud sirotka a starého chudáka se změní rázem jak v pohádce, jakou v kapitalistickém reálu asi sotva najdeme. ...Nevím, zda jsem správně postřehla, že pes se jmenuje Sylva a fenka se jmenuje Punt´a - pokud mě oklamal zrak, tak mě někdo opravte.

plakát

Její lékař (1933) 

Pokud se nenecháte odradit totálně únavnými prvními ca.25-ti minutami, dočkáte se celkem zábavné komedie, jejímž tahounem, vedle několika dalších hereckých es, je především Hugo Haas. Baarová byla ve svých začátcích, tj. včetně zde, snesitelnější a zajímavější než později na vrcholu své kariéry. Techtle-mechtle mezi Haasem a Baarovou mimo kameru jsou z jejich zdejších výstupů zcela zjevné - jestli se pletu, tak at´ se propadnu do Západního Německa!

Časové pásmo bylo změněno