Recenze (152)
Čtyři pírka: Zkouška cti (2002)
Jestli chcete vidět poušť, pusťte si Lawrence; jestli chcete vidět vojenskou slávu impéria, pusťte si Zulu; a jestli chcete vidět romantiku, určitě taky najdete lepší dílo. Tenhle film je všechno dohromady a nic pořádně, nicméně to kupodivu jako celek není zas tak špatné a díky obsazení i docela nadprůměrné.
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Od tohoto filmu je třeba nečekat komedii. Není to komedie. Je to černočerná satira, tak černočerná a absurdní, až místy hrozí akutní smrt smíchem. Nicméně věřím, že v polovině 60.let by mi to zas tak vtipné nepřišlo - i dnes člověka často mírně zamrazí. A kdo ví, je to opravdu tak absurdní?
Nebezpečné hry (1998)
Slušný thriller, jemuž na zajímavosti více než přidávají dějové zvraty, které (doslova) neskončí ani s koncem filmu. Scénárista se při psaní jistě dobře pobavil, a když to přijmete, pobavíte se taky.
Quills - Perem markýze de Sade (2000)
Mně se to líbilo, a to hodně. Především výkony všech představitelů, od Rushe, Phoenixe, Winsletové a Caina až po všechny ty blázny, jsou prostě skvělé, a ten film má jak dobrou atmosféru (skoro jako v blázinci;-)), tak i něco romantiky. Velmi dobré.
První velká vlaková loupež (1978)
Tohle je tak dobrý film, že jej ani Crichton-režisér nedokázal zkazit. Duo Connery - Sutherland, Goldsmithův soundtrack a nutno uznat i dokonalá předloha z tohoto filmu dělají jeden z mých nejoblíbenějších.
Vikingové (1999)
Ať už to takhle zmrvil kdokoliv (rád věřím tomu, že to byl Crichton), tak by zasloužil pověsit na kandelábr. Zahodit takový potenciál se jen tak nevidí, a tím spíš to vynikne, když člověk vidí, že i v téhle příšerně poslepované a nelogickým střihem zdecimované podobě se na to dá dívat.
Johanka z Arku (1999)
Dá se na to koukat, ale maximálně jednou. Nehledě na francouzský nacionalismus (nedivím se, že to v Anglii propadlo, Angličané jsou tu opravdu moc zlí, oškliví, a nechutně podlí...na rozdíl od Francouzů, ovšem) jsou tu mdlé bojové scény, přílišná délka, a hlavně jen těžko uvěřitelná Johanka vyplývající z bídného výkonu Milly Jovovich. Holt co by člověk neudělal pro manželku...Na rozdíl od ní jsou ostatní herci o třídu lepší, a z mého hlediska filmu zachránili 3*.
Obyčejní lidé (1980)
Komorní koncert pro tři party a dirigenta Redforda. Těžko popsat, musí se vidět.
Nepřítel státu (1998)
Ukázkový hi-tech thriller jak má být. Chytne a nepustí až po samotný, řekněme trochu překvapivý, leč dobře vymyšlený závěr.
Velký útěk (1963)
Opravdu VELKÝ a klasický útěk. Kromě akce a napětí jsou tu barvité postavy, plejáda skvělých herců kteří mají co hrát, skutečná událost jako předloha inteligentnímu scénáři...prostě, jeden z nejlepších filmů, co kdy vznikl. Už z prostého důvodu - naprosto není co vytknout, a i dnes se divák stěží odtrhne.