Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (44)

plakát

65 (2023) 

Scénáristické duo Tichého místa nám letos ve svém režijním počinu naservírovalo survival sci-fi 65. Velkou škodou určitě je, že význam čísla 65 byl vyzrazen v trailerech a přišel jsem tak o moment překvapení při projekci, jelikož toto číslo udává, před kolika miliony let se film odehrává. Téma vypadalo lákavě a mělo dost propriet o které se mohlo opřít, ale v každém tomto prvku nějaká podstatná substance chybí. Survival je zde jen okrajově a čekal jsem více momentů ve kterých půjde o přežití v pravém slova smyslu, jako je například oheň, obstarávání potravy a tekutin. Na toto navazuje sci-fi téma, které zde prezentují hlavně techno vychytávky, o kterých se ale nedozvíme v podstatě nic detailnějšího, což je také velká škoda. Hlavní hrdina v podání Adama Drivera je bez zásadních připomínek. Je to druh herce bez výrazného projevu a drží si svůj herecký průměr. Nicméně věřím že potenciál do budoucna určitě má. To stejné ale neplatí o Arianě Greenblatt. Ta vyloženě nesedla, jejich vztah na mě nijak emočně nefungoval a pokus o vzájemné pouto se minul účinkem. 90 minutová stopáž je slabinou a zároveň výhodou. V tak krátkém čase nestihne vyloženě nudit ale není ani moc prostoru pro větší budování atmosféry. Vizuál prezentuje dnešní standard v tomto rozpočtu a dinosauří monstra vypadají obstojně. Nějaké zapamatovatelné epické scény jsem se ale nedočkal a po měsíci už si z filmu moc pamatovat nebudu. Ve výsledku by filmu asi prospělo zveřejnění na VOD, kde by "zaplácnul" jedno sychravé víkendové odpoledne ale platit za něj v multiplexu? Nevím, nevím. Celkově slabší průměr.

plakát

Vřískot 6 (2023) 

První letošní návštěva kina pro mě znamenala příjemné překvapení. Po loňské zábavě v podobě pátého dílů, ve kterém nám byla představena spousta nových postav jsem si letošní šestku nemohl nechat ujít. Z Woodsboro se naše skupinka přesouvá do New Yourku, který velmi povedeně supluje kanadský Montreal a s novým anonymním prostředím se nabízí nové možnosti jak někoho připravit o život. Škoda že většinou dostáváme fádní bodání nožem, chvílemi okořeněné o nějaké to vykuchání v přímém přenosu. Přitom scéna ve večerce, kdy Ghostface vymění nůž za brokovnici pro mě byla top scénou celého filmu a ukázala potenciál do budoucna. To stejné můžu říct o úvodní 20minutovce. Občasná nesmrtelnost některých postav byla trochu zavádějící, ale ve většině scén působí Ghostface dostatečně děsivě a nemění se na nějakou karikaturu sama sebe. Nicméně stopáž 2 hodin je pro tento žánr doslova smrtící, a nějaké to stříhání by mu jen a jen prospělo. Takto občas film upadá do množství konverzačních scén, díky kterým film ztrácí tempo a od mluvení zde přeci nejsme, že? Nicméně se většinu času dějí velmi zábavné věci, které nás vrátí zpět do hry a film jsem si užíval. Dvojce tvůrců Olpin a Gillet jsou po Krvavé nevěstě a pátém dílů Vřískotu na vzestupu a po letošní šestce dokazují, že mají filmovým fanouškům co nabídnout. Je příjemné vidět, že Vřískot si stále drží svou úroveň zábavnosti oproti Halloweenu (rok 2018), který nevyužil své znovuzrození a předvedl ukázkové zahození potenciálu. O to smutnější to je, když si člověk uvědomí, že Halloween je otec moderního slasheru, kterého jeho mladší bráška v podobě Vřískotu přerostl minimálně o hlavu. Vřískot 6 je pro fanoušky povinnost, pro nefanoušky příjemný film na deštivý podvečer a teď už jen čekat na další pokračování.

plakát

Umbrella Academy (2019) (seriál) 

Příjemné překvapení které v současném super-hrdinském světě působí velmi svěže. Umbrella sází na netradičně psané hrdiny bez šablonových charakterů. Po vlažnější první půlce začne tempo příjemně zrychlovat a s každou další epizodou více a více vtahuje do děje. Kamera skvělá, soundtrack na výbornou.

plakát

Jsem matka (2019) 

Komorní, povedené sci-fi přesně ve stylu Netflixu, kterému děkuji že točí tyhle artové záležitosti. Styl který Netflix pouští do světa si k divákům musí najít cestu a ne u každého se to povede. U mě to také trvalo nějakou dobu ale teď už dokážu jejich tvorbu ocenit. Toto dílo mě v tom jen utvrdilo. Na druhou stranu chápu i nesouhlasné komentáře.

plakát

Milenky (2018) (seriál) 

Není co komentovat. Kdo režíroval ten dabing by měl dostat doživotí.

plakát

Ztraceni ve vesmíru (2018) (seriál) 

Po dvou prvních vlažnějších epizodách jsem se začal bavit a navíc to sakra dobře vypadá. To dneska není málo a svůj zábavný účel to splnilo. Sem s druhou řadou.

plakát

Příběh služebnice (2017) (seriál) 

Po služebnici už vím co znamená pojem "přehypovaný". Nuda, pomalé tempo (které mi většinou nevadí ale tady to bylo peklo) a nezajímavé postavy, to je koktejl který se hodí více na spaní než na večírek. V průběhu 10 dílů se děj vlastně nikam neposune, není tam nic zábavného, není tam nic napínavého, není tam nic. 1. Série a konec, už teď mám naspáno do roku 2030.

plakát

Nightflyers (2018) (seriál) 

Ve výsledku je to tak 50:50. Povedené pasáže s hustou atmosférou střídají ty hloupé a představa že tihle duševně nestabilní jedinci letí zachránit svět je sama o sobě dost děsivá. Na druhou stranu tady bylo i dost silných momentů, možná i dílů, u kterých jsem byl ve slušném napětí a doufal, že další budou v podobném duchu. Dokud nebude pokračování které zaboduje jsou to horší 2.

plakát

Poslední království (2015) (seriál) 

1. Série - ač historický žánr nevyhledávám tohle mě hodně zaujalo a první dva díly mě totálně navnadily. Zhruba někde před polovinou se to sice trochu zadýchá ale po malém odpočinku a hlubokém a pomalém nádechu, proběhne cílem se vztyčenou hlavou. Výprava dokonalá, vykreslení doby přesně takové jaké jsem si představoval, dobře obsazené a hlavně perfektně napsané postavy. Teď šupem na druhou řadu. 2. Série - o fous lepší než ta první 3. Série - o fous lepší než ta druhá. Více psát netřeba.

plakát

Polar (2019) 

Povedená akční béčková jízda která ať chce nebo nechce zapadá stylem do konceptu Johna Wicka. Hlavní hrdina je tak na prd až je vlastně cool a jediné co mi chybělo k další hvězdě, je možná zbytečně přepálená stopáž (90 minut by stačilo) a alespoň jeden epic fight který by mi zůstal nějaký čas v hlavě (nejlépe ve finále). Jinak Netflix zase boduje a na stream tvorbu je to dost v pohodě.